Gå til innhold

Change nothing, and nothing will change


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Skulle egentlig trene søndag formiddag før jobb, men jeg følte på at jeg trengte å være sosial, så endte opp med å dra ut etter jobb på lørdag. Det var synd å ikke få trent, men gurimalla så deilig å være litt sosial igjen! Jeg var ikke fyllesyk på søndag, så kunne egentlig dratt og trent, men prioriterte å ligge i sengen med han fine istedenfor.

I dag blir det ingen trening, men i morgen blir det ei litta tur på mølla mellom forelesning og jobb. Og fredag har jeg meldt meg opp på en Yoga-time. Hittil har jeg kun vært på Yoga fire & soul, så er litt redd for hvordan dette skal gå... Men har trua, og jeg lovte meg selv å prøve nye timer i februar. :fnise: Så da blir det jo to økter + kanskje en skitur på lørdag. Ikke så dårlig det, egentlig.

Nå må jeg lese litt pensum! Prøver og følge med på studiene, men etter en femdagers jobbuke er motivasjonen litt på bånn... :( Men skal forsøke litt, hvert fall.

Håper dere har en god mandag :D

Endret av LaurenC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen! På tirsdag løp jeg i 20 minutter i strekk, så gikk jeg ti minutter og løp nye ti minutter. Og leggen har ikke kranglet i det hele tatt, hverken under eller etter. Jeg er såå glaaad for det! :D

I dag ble det en styrkeøkt, alene for første gang! Milepæl!

Styrketrening 5. februar:

Oppvarming: 1000 m roing

Chest press: 25 kg x 10 x 3

Leg press m/vippebrett: 37 x 10 x 3

Triceps over hodet: 5 x 10 x 3

Bulgarske utfall: 4+4 x 10 + 10 x 3

Sittende roing: 25 x 10 x 3

Båten: 4 kg x 10 x 3

Crunchies red cord: 10 x 3

Etter treningen ble det litt god tøying, og i morgen tidlig blir det min første yogatime (full-yoga, ikke "yoga fire and soul" som jeg gikk på før.) Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den yogatimen begynte visst 1030, ikke 1050, som jeg trodde.... Så da jeg kom på SATS var jeg jo for sent ute... Faen ta 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det årets første skitur! En time, så ikke allverdens, men det holder for denne uken. En løpeøkt og en styrkeøkt, pluss yoga hjemme på fredag og ski søndag... Jeg er fornøyd, dette har vært en god uke!

Nå skal jeg planlegge den neste.

Håper dere har en fin søndag!

Endret av LaurenC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 9. februar

Oppvarming: 1 000 m roing

Leg press m/ vippekant: 37x10x3 *

Chest press: 25kg x 10 x 2

30kg x 7 x 1

Skulderpress: 10 kg x 10 x 1

12,5 kg x 10 x 2

Stående sidehev: 2+2 kg x 10 x 3

Bulgarske utfall: 5+5 kg x 8 x 2

5+5 kg x 10 x 1

Båten: 4 kg x 20 x 3

Crunchies: 10 x 3

-------

God fremgang på bulgarske utfall, og neste gang skal jeg gå opp i vekt på leg press-en også, for den var veldig lett i dag! Skulderpressen har jeg gjort så lite av, så startet rolig med 10 kilo, men merket at der måtte jeg opp i kilo med en gang. Tenke seg til at da jeg startet i desember klarte jeg ikke 10 x 3 med 10 kilo en gang! Artig med fremgang :danse:

Endret av LaurenC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det årets første skitur! En time, så ikke allverdens, men det holder for denne uken. En løpeøkt og en styrkeøkt, pluss yoga hjemme på fredag og ski søndag... Jeg er fornøyd, dette har vært en god uke!

Nå skal jeg planlegge den neste.

Håper dere har en fin søndag!

Åhh, årets første skitur. Så heldig. Min ski er på hytta så vet ikke helt når jeg får tid til å stå. Trolig ikke før slutten av februar. Fire treningsøker er forøvrig dritbra jobba det også!! Stå på.

Bra progresjon på styrketreningen også. Du er flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg planlagt denne ukens trening! Gjennomførte styrkeøkt i går, så ukens første økt er jo allerede ferdig. På torsdag skal jeg på Box på SATS, og søndag skal jeg prøve å komme meg på Yoga igjen :fnise: Nå har jeg skrevet ned tidspunktet OG satt på alarm, så skal komme meg dit denne gangen :fnise:

Det blir da tre økter, og det er mer enn nok. Jeg jobber 4 vakter denne uken, og har en heeel deel pensum jeg må komme meg gjennom. Viktig å prioritere pensum også, det er jo det som er fulltidsjobben min.

I neste uke blir det også tre økter. Det får holde, jeg får utdelt semesteroppgaver og skal lese mye fremover. :( Da blir det to styrkeøkter og forhåpentligvis en løpeøkt. Lurer på om jeg skal spandere på meg et par nye løpesko...? :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på boksetimen i dag!! :)

Håper du har hatt en fin uke så langt og at pensum har blitt nedpløyd, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på boksetimen i dag!! :)

Håper du har hatt en fin uke så langt og at pensum har blitt nedpløyd, hehe :)

Ble ikke noe av boksetimen i kveld, søsteren min er syk og jeg har ikke noe lyst til å gå alene... Lurer på om jeg skal droppe trening i dag- jeg er veldig sliten om dagen og trenger en slapp dag. Så nå skal jeg en tur på bokhandelen og kjøpe pensumbok for så å lese resten av dagen og bare daffe rundt hjemme.

Jeg har handlet mat og blomster, og i morgen før jobb skal jeg støvsuge og vaske i leiligheten, så blir det klart til helg og ny uke! Men merker at dagen i dag, den må jeg bruke til å slappe av... Det er jeg veldig dårlig åp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola! Ble litt forandringer i går. Jeg tok en kort tur på styrkerommet med armøvelser, bare. Så nå er jeg støl i armene, og så skal jeg løpe litt før jobb i dag. Jeg kjøpte nye løpesko i går (hadet penger...), så må jo teste de ut. Jeg var på Løplabbet og fikk tatt testen, og fikk anbefalt sko. Ingen over- eller under-pronasjon og godt steg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp i 35 minutter i strekk i dag :D Uten vondt i leggen :D med nye sko :D Jeg er OVERLYKKELIG!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dritt!!! Har ikke fått trent på en uke, og nå skulle jeg egentlig trene igår før jeg dro på hytta. Men våknet med tidenes verste forkjølelse, og nå får jeg ikke trene før jeg har vært frisk og litt til :(

VIL TRENE :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen altså, nå har jeg vært syk i en uke, og får ikke trent på en stund. Er blitt skikkelig dårlig, sykemeldt-fra-jobb-dårlig og jeg sykemelder meg aldri :(

Jajajaja. Jeg sitter og planlegger litt mål og ser litt på tidligere trening. Ser hvor jeg kan forbedre meg etc. Jeg får kanskje ikke lov til å trene, men legen kan ikke holde meg fra å drømme om det :fnise:

Det er dritt å være syk, snart to uker siden jeg har trent nå snart :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring :blomst:

ingenting er som å lese artikler og blogger om trening og kosthold når man er syk, og bare glede seg til å hit the gym again :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

ENDELIG har jeg fått gjennomført en styrkeøkt! Det ble fire uker mellomrom forrige, og det er skuffende, men gjort er gjort. Syk er syk, og jeg var i tillegg bortreist. Så det får bare være! Uansett godt å være tilbake, men herrejesus jeg er så STØL!

Styrketrening 9. mars

Bulgarske utfall: 4+4x10+10x3

Sittende roing: 30x8x3

Sittende nedhev(husker ikke heelt hva den heter): 20x10x3

Stående sidehev: 2+2x10x3

Triceps over hodet: 5x10x3

Liggende brystpress(m/frivekter): 3+3x10x3

Helvetesbenken 10x3

Deilig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervalltrening på mølla 15 mars:

Incline: 5

Hastighet: 10

30 sekunder løping, 30 sekunder pause x 10

Styrketrening 15. mars

Leg press m/vippekant: 37kg x 10 x 3

Leg extension: 20 kg x 10 x 3

Chest press: 30kg x 8 x 2

30kg x 10 x 1

Leg curl: 25kg x 10 x 3

Sittende roing: 25kg x 8 x 3

Helvetesbenken: 10 x 3

Enda en god treningsøkt gjennomført! :danse: Det gikk en uke mellom, men det får bare være. Nå har jeg oppgradert medlemskapet mitt på SATS også, så nå kan jeg trene på alle sentrene i hele Norden. Å ikke få trene på Colosseum, Bislett og Røa var litt teit, siden det er egentlig i de områdene jeg er mest :fnise:

På torsdag skal jeg på Piloxing-time på Bislett, gleder meg! Har lenge hatt lyst til å prøve Box-timene til SATS; men jeg kan ingen av timene de har i nærområde. Er uaktuelt å dra til Lillestrøm eller Kalbakken, for å si det sånn... Så da blir det en blanding av boksing og pilates! Det blir artig :D

Endret av LaurenC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervalltrening:

Incline: 3

Hastighet: 11

30 sekunder x 4

60 sek x 1

(prøver å trene opp leggen, men tar det veldig rolig. Så det kan "se" meningsløst og lite ut, men planen er at leggen skal bli vant til belastning i små mengder først. Jeg har jo løpt 30 min sammenhengende, men er redd for at det skal gå dårlig. Så jeg tar det saaakte men sikkert!)

Styrketrening:

Skulderpress: 12,5 kg x 8 x 3

Brystpress(tung*): 20 x 8 x 3

Leg press*: 40kg x 10 x 3

Leg extension: 22,5kg x 10 x 3

Sittende nedtrekk: 20 x 10 x 3

Time:

FLX-time på Elixia etterpå.

Ikke så altfor ille, dette. Litt av hvert ble det i dag. FLX-timen var litt annerledes enn jeg trodde. I tillegg dro jeg snittalderen BETRAKTELIG NED :fnise: Trodde det var mest stretching, så tenkte å bruke timen som en nedkjøling etter styrkeøkten.

Det var dumt.

Jeg lå på gulvet og skalv, det var så slitsomt! Ble tatt litt på senga, der :fnise: For den ene muskelgruppen du strakk, måtte du aktivere fem andre muskler (som jeg allerede var ferdig trent med...) Til neste gang tror jeg kanskje den timen er bedre som pre-oppvarming, evt sende mormor :fnise:

Jaja, jeg har hvert fall gjort noe nytt og det er jo bra! :danse: Det er jo et av målene mine for 2015, utvide gruppetime-reportoaret mitt.

*

Brystpress(tung): isj, det er litt variasjon fra de forskjellige sentrene jeg trener på. Noen apparater er tyngre enn andre, vet ikke hvordan jeg skal forklare det helt! Så vet ikke helt hvordan jeg skal måle fremgang når jeg bruker forskjellige sentre?

Endret av LaurenC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser utfordringen med apparater som ikke er like, men om du noterer belastning og sted hver gang du trener så kan du jo gå tilbake og se fremgang likevel? Der jeg trener har de to legpressbenker som ser ganske like ut, men belastningen er ulik, jeg klarer 5-10 kg mer på ene enn andre. Så prøver å holde meg til en av dem. Ser ut som du er godt igang med treningen da! men du, hva er helvetesbenken? Ble litt nysgjerrig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...