Gå til innhold

Change nothing, and nothing will change


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

I dag var jeg på SATS igjen sammen med søsteren min. En ny styrkeøkt er gjennomført og jeg kommer til å bli så ufattelig støl! Hun er veldig flink og guider meg gjennom øvelsene. Vi gjør de samtidig(annenhver på apparater) og hun får meg til å faktisk glemme de tankene jeg oftest har i studio: nemlig at jeg ser dum ut, at alle ser på meg, at jeg gjør ting feil etcetc.

Så det er fint å kunne gjennomføre en treningsøkt uten disse tankene. Kanskje jeg etter hvert kan lage en egen liten rutine og følge den på egenhånd. Vil jo gjerne utvide horisonten min og bli mest mulig selvstendig, og ha et bredt spekter jeg kan trene.

To treningsøkter gjennomført siden torsdag! Ikke dårlig, egentlig. :danse:

Vet ikke om det er teit å sitere seg selv i sin egen dagbok, altså.

Men SE på det her! Her turte jeg såvidt å VÆRE på senteret i januar, og nå trener jeg alene flere ganger i uken!!!!!! :bond:

Assa jeg er stolt av meg selv, om jeg får lov til å si det!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Treningsøkt før jobb kl 11.00 i dag! :trene:

Styrketrening 10. mai

Leg extension: 20kg x 10 x 3

Leg press: 50kg x 10 x 3

Triceps over hodet: 7 kg x 8 x 3

Liggende brystpress: 5+5kg x 8 x 3

Sittende roing: 20kg x 10 x 3

Crunchies: 10 x 3

Plankeintervall: 20 sek planke, 10 sek pause x 8

Jeg var på et nytt senter i dag, og opplevde at alle vektene var så utrolig mye tyngre enn de pleier, så måtte gå ned i kilo på fire øvelser. Demotiverende! Menmen. Fremdeles en bedre økt enn ingen økt! :)

Endret av Sugar&Spice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er så kjedelig når jeg har fri fra jobb og i tillegg trente i går... Føler dagen blir så bortkastet om jeg ikke får gjort noe!!! Kjeder meg ekstremt mye. Etter at jeg ble sykmeldt fra studiene fikk jeg beskjed om å gjøre ting som gjør meg glad. Trening gjør meg glad. Kan ikke trene hver dag. :(

Tips? har prøvd å planlegge kommende treningsuke etc, men meh - er ikke helt det samme... Tips for hva man kan gjøre når man har lyst til å trene, men ikke kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke trene hver dag? Fordi det du ble sykemeldt for, eller fordi du føler det blir for ofte?

Prøve å finne en hobby kanskje? Jeg har begynt å fargelegge. Det er sinnsykt avslappende og meditativt. Ellers: strikke, hekle, sy, bake, male, organisere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke trene hver dag? Fordi det du ble sykemeldt for, eller fordi du føler det blir for ofte?

Prøve å finne en hobby kanskje? Jeg har begynt å fargelegge. Det er sinnsykt avslappende og meditativt. Ellers: strikke, hekle, sy, bake, male, organisere?

Har hørt at man ska ha en restitusjonsdag, og jeg trener jo hele kroppen når jeg trener. Jeg kan jo gjøre andre øvelser enn de jeg hadde i går, feks, men er redd for å overbelaste. Vet at kroppen, sener etc, er skjør, så er redd for at det går for langt.

Er sykmeldt pga depresjon, så sånn sett burde jeg vel flytte inn på treningssenteret om jeg vil :fnise:

jeg har allerede lagt et helt puslespill denne uken, og funnet frem min gamle Playstation 1... Det er ryddet i alle skuffer og skap, rent steder det ikke har vært rent før, vasket vinduene to ganger (ble ikke fornøyd nok første gang..) etc. Trening har blitt hobbyen min, på en måte. Jeg sliter litt med å holde meg tilbake, om du skjønner. Men vet hvor viktig det er med hvile for kroppen også. Sukk...

Tror jeg skal ta frem PS 1 igjen da. Være litt "uproduktiv". Det er ikke ofte jeg tillater meg selv det! :)

Endret av Sugar&Spice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, så lenge det ikke er noe kroppslig i veien for ikke å trene hver dag, så hadde jeg gjort det jeg altså! Du merker uansett fort på kroppen om den trenger en dag eller to pause. :jepp: Og så må det jo være ekstra godt å komme seg ut av huset tenker jeg? Du kan jo trene styrke de vanlige dagene, og så prøve andre ting på pausedagene? Yoga, pilates, zumba, etc. :nigo:

Ja, og så må jeg jo ønske deg god bedring også. :klem:

Endret av ^^Belle^^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kanskje det. Skal tenke på det! Har planlagt trening i morgen uansett, så tenker at jeg utsetter det. Nå har jeg lagt planer med mamma istedenfor :) Det er sant, jeg legger merke til om kroppen trenger hvile eller ikke. I dag føler jeg for å gjøre noe, så da burde jeg jo egentlig gjøre det. Men nå kommer mamma, vi skal drikke kaffe og titte litt i butikker. Hyggelig det også :Nikke:

Tenkte kanskje å ta litt yoga i ettermiddag/kveld. Er støl fra i går, så blir godt å varme opp litt og strekke litt. Ingenting er som en gooood strekk.

Er apropos støl oppå ribbena!!!! :sjokkert: Visste ikke at det var muskler der engang, haha. Tipper det er plankeintervallen som gjorde det. Jeg finner til stadig nye muskler :fnise:

Tusen takk! :):klem:

Endret av Sugar&Spice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en god styrkeøkt i dag også! :trene:

Styrketrening 12. mai

Oppvarming: 1000m roing

Leg press m/vipp: 51kg x 10 x 3*

Leg curl: 22,5kg x 10 x 3

Brystpress: 30kg x 10 x 3*

Sittende roing: 30kg x 10 x 3*

Bulgarske utfall: 6+6kg x 8+8 x 3

Triceps over hodet: 7kg x 10 x 3

Skulderpress: 12,5kg x 10 x 3*

* Tror jeg kan prøve meg på fler kilo ved neste økt!

Det var godt med en god dag igjen, etter mange tunge. Nå skal jeg lage en digg lunsj! :danse::spise: :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, valgte feil dag å trene på - hele Oslo var på treningssenteret i dag :( Menmen, jeg kom meg gjennom og er fornøyd med dagens økt! :Nikke:

Styrketrening 14. mai :trene:

Oppvarming: 1000m roing

Bulgarske utfall: 6+6kg x 10+10 x 3

Liggende brystpress: 6 kg x 10 x 3

Stående sidehev: 4kg x 10 x 3

Triceps over hodet: 7kg x 10 x 3

Dumbbell side bend: 6kg x 10

8kg x 10 x 3

One arm dumbbell: 8kg x 10 x 3

Plankeintervall: 20 sek, 10 sek pause x 8

Gjorde en ny øvelse i dag; dumbbell side bend. Basically ha manualer i hver hånd og bøye seg til siden, for å bruke magen for å komme seg opp igjen. 3 ganger per side! Neste gang skal jeg ha mye tyngre vekt, jeg ville bare prøve det først for å se. 8kg var for lite, men kan se hvor mye jeg skal justere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikket tilfeldigvis innom, og måtte le av opplevelsen din på treningssenteret i går altså!

Jeg merket noe av det samme på mitt senter, når jeg dro avgårde på formiddagen og tenkte at det skulle være helt tomt der - Det var jo tross alt helligdag og strålende fint vær ute. Men neida, senteret var oversvømt av noe som minte mest om et helt idrettslag. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikket tilfeldigvis innom, og måtte le av opplevelsen din på treningssenteret i går altså!

Jeg merket noe av det samme på mitt senter, når jeg dro avgårde på formiddagen og tenkte at det skulle være helt tomt der - Det var jo tross alt helligdag og strålende fint vær ute. Men neida, senteret var oversvømt av noe som minte mest om et helt idrettslag. :laugh:

Ja, jeg tenkte også at det ikke kom til å være så mange der! Tok feil, gitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det teller, men i dag har jeg spilt tennis i to timer! Og jeg er ganske støl fra økten i går... Kan bli interessant i morgen, om jeg orker å trene i det hele tatt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg for å droppe treningsøkten idag. Litt fordi denne uken da har gitt meg tre økter (inkl. tennistimene) og det var målet for denne uken, og litt fordi jeg har så vondt i håndleddet.

Jeg vet jeg har elendige sener, og senebetennelsen i håndleddet kom tilbake av tennisen. Fanden ta, men men. Da får jeg heller ta det rolig i dag, evt kjøre litt øvelser på gulvet hjemme med kroppsvekt. Det får være bra nok, da blir jeg fornøyd! Bunadskjorten må jo strykes også, dumt å slite seg ut :fnise:

Det er tydeligvis alltid noe galt med senene mine på 17. mai, i fjor gikk jeg på krykker pga benhinnebetennelsen :fnise: Nå blir det vel teipet håndledd om det ikke blir noe bedre! Godt jeg ikke skal bake noe i år :Nikke::flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! :vinke:

Nå har det gått et par dager siden jeg skrev sist :fnise: Jeg hadde en ny tennisøkt på mandag kveld! Fy fader, i to timer spilte vi tennis, jeg ble kjempesliten! Det er jo både trening for hodet, kondisjonen OG styrke! Jeg kommer til å bli kjempesterk :trene: I går hadde jeg en god styrkeøkt, og satser på det samme i morgen også! Nå plumpet det et nytt ShapeUp-blad i postkassen min også, så skal finne litt inspirasjon nå. Ha en fin uke, dere! :blomst:

Styrketrening 19. mai

Bulgarske utfall: 5+5kg x 10+10 x 3

Liggende jorden rundt: 1,25kg x 10 x 3

Fremoverlent sidehev: 4kg x 10 x 3

Skulderpress: 12,5 kg x 10 x 3

Benpress m/vipp: 61kg x 10 x 3

Leg curl: 22,5kg x 10 x 3

Sittende roing: 30kg x 10 x 3

Liggende benhev: 10 x 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny og god styrkeøkt i dag også! :trene:

Jeg tok noen supersett, så økten gikk kjempefort! :trene:

Gikk opp i kilo, men ned på repetisjoner, så blir spennende å kjenne i morgen!

Beinpress m/vipp: 61kg x 10 x 2

69kg x 10

Leg curl: 22,5kg x 10 x 2

25kg x 10

Triceps over hodet: 8kg x 8 x 3

Skulderpress: 15kg x 10 x 3

Dumbbell side bend: 9kg x 10+10 x 3

Bulgarske utfall: 6+6kg x 10+10 x 3

Stående jorden rundt: 3kg x 5 x 3

One arm dumbbell: 8kg x 10 x 2

10kg x 10

Har planlagt en ny økt på lørdag før jobb, gjennomfører jeg det har jeg klart 3 styrkeøkter + 1 tennisøkt! DET syns jeg er bra. :danse:

På lørdag skal jeg planlegge neste ukes trening! Merker det er mye lettere å gjennomføre planene når alt er planlagt og gjennomtenkt før treningsøkten kommer, så det må jeg fortsette å gjøre!

Endret av Sugar&Spice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å dra og få tatt enn sånn kroppscanning, for å måle fettprosent og slikt. Noen har som har prøvd det? Tenker at dte kan være kult å gjøre det nå, for så å sammenlikne feks om seks mnd eller et år.

Noen som har erfaringer med det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk en slik scan "med på kjøpet" når jeg meldte meg inn på treningssenteret, og syntes absolutt at det var interessant. Tall lyver jo som kjent ikke, så det var en god motivator å få det svart på hvitt hvordan det sto til med kroppen. :laugh:

Og som du er inne på: Enda mer interessant blir det sikkert å ta testen igjen ved en senere anledning, når man har sammenligningsgrunnlag og kan måle progresjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en rolig, men god, styrkeøkt. Gikk opp 5 kg i brystpress, og det er jo bra! :D

Skulderpress: 15kg x 10 x 3

Triceps: 8kg x 8 x 3

Ben m/vipp: 69kg x 10 x 3

Brystpress: 35kg x 10 x 3

Leg curl: 25kg x 10 x 3

Dumbbell side bend: 9kg x 10 x 3

Stående, fremoverlent sidehev: 5+5kg x 10 x 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til å ta en sånn test, men jeg tør ikke. :sjenert: Føler meg i så god form nå, men er redd jeg lurer meg selv og har sånn 40% kroppsfett eller noe. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til å ta en sånn test, men jeg tør ikke. :sjenert: Føler meg i så god form nå, men er redd jeg lurer meg selv og har sånn 40% kroppsfett eller noe. :fnise:

Det en ikke vet har en ikke vondt av? :fnise: Jeg nekter å tro du har 40% kroppsfett, haha. Kanskje vi bare skal hoppe i det og gjøre det samtidig? :) Så kan du le av meg som definitivt har ca 0% muskelmasse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...