Gå til innhold

Snusslutt, trenger dine beste tips!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå slutte, kommer til å gå tomt i løpet av kvelden.

Har snuset i 10 år, og jeg er bare 24 år. Røyk er jeg også avhengig av, men holder meg til en ting om gangen. Det er primært snus, men røyk klarer jeg ikke å slutte med heller. Altså, slutter jeg med snus, begynner jeg med røyk. Slutter jeg med røyk, så begynner jeg med snus. Endeløs sirkel som jeg nå vil bryte.

Jeg har rett og slett ikke råd til snus. Jeg går i 500 kr i minus vær måned, hvor jeg da "låner" 500kr fra husleiekontoen som aldri skal røres.

Penger er eneste grunnen til at jeg MÅ slutte.

Har du gode tips?
Appen Slutta er lastet ned.

Kommer til å skrive "ut" all frustrasjon på denne tråden. Banning kan forekomme. Jeg må bare ha en plass hvor jeg kan få ut all syting og frustrasjon de første dagene.



Anonymous poster hash: 99b12...33e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå straks 2 år siden jeg slutta å røyke. Jeg røyka opp i mot 30 om dagen.

Jeg slutta med røykeslutt medisin.

Nå blir jeg kvalm når jeg kjenner lukten av røyk.

Kjæresten min sluttet med snus på samme måte.

Gikk veldig lett.

Men litt dyrt.

De tablettene tok vekk alle abstinensene for meg iaf og jeg hadde røyket i 10 år.

Har ikke sprukket en eneste gang siden.

Var faktisk vanskeligere å slutte og drikke cola :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå straks 2 år siden jeg slutta å røyke. Jeg røyka opp i mot 30 om dagen.

Jeg slutta med røykeslutt medisin.

Nå blir jeg kvalm når jeg kjenner lukten av røyk.

Kjæresten min sluttet med snus på samme måte.

Gikk veldig lett.

Men litt dyrt.

De tablettene tok vekk alle abstinensene for meg iaf og jeg hadde røyket i 10 år.

Har ikke sprukket en eneste gang siden.

Var faktisk vanskeligere å slutte og drikke cola :D

hva slags "medisiner" er det? og hvor kan man få tak i det?

Nå så har jeg 3 snus igjen.. panikken har slått til. "Kjøpe bare en siste røyk pakke", jeg får lett lungebetennelse så røyk får jeg egentlig ikke lov til å røre, fra legen.

"om jeg kjøper en boks snus, så utsetter jeg det jo bare en dag"...

"180kr på konto, skal vare til Fredag, jeg klarer meg. Har råd til en siste boks snus".

"gå med søppla, så gå på butikken... bare en siste boks snus".

Egentlig er jeg trøtt, stuptrøtt, sovet 2 timer i natt. Men om jeg legger meg nedpå i en time eller to, så kommer jeg garantert til å våkne lenge etter butikken er stengt, og da må jeg på bensinstasjonen.. taper en del penger på det.

tankene svirrer som fy i hodet mitt akkurat nå. Alle tankene veier mot det å kjøpe bare en siste boks snus eller røyk pakke. Men samtidig så er det en lav stemme som hvisker "nei, ikke gjør det".

Jeg blir gal snart! Har sittet her i 2 timer nå, og tenkt og tenkt og tenkt.

En siste røykpakke... så er det over, ferdig. Men så kommer det jo en dag i morgen også, og panikken slår til igjen, så må jeg igjennom samme tankekjøret. Men i morgen, da har jeg ikke råd til å kjøpe verken snus eller røyk. En pakke røyk, jeg har nå (snart) snust ferdig min siste boks. Jeg var ikke klar på å slutte da jeg kjøpte den snusboksen, jeg tenkte ikke så langt fram til morgendagen en gang.

En røykpakke, så er det slutt. For alltid. Eller til jeg blir millionær og har råd til å snuse :fnise:

ts

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags "medisiner" er det? og hvor kan man få tak i det?

Nå så har jeg 3 snus igjen.. panikken har slått til. "Kjøpe bare en siste røyk pakke", jeg får lett lungebetennelse så røyk får jeg egentlig ikke lov til å røre, fra legen.

"om jeg kjøper en boks snus, så utsetter jeg det jo bare en dag"...

"180kr på konto, skal vare til Fredag, jeg klarer meg. Har råd til en siste boks snus".

"gå med søppla, så gå på butikken... bare en siste boks snus".

Egentlig er jeg trøtt, stuptrøtt, sovet 2 timer i natt. Men om jeg legger meg nedpå i en time eller to, så kommer jeg garantert til å våkne lenge etter butikken er stengt, og da må jeg på bensinstasjonen.. taper en del penger på det.

tankene svirrer som fy i hodet mitt akkurat nå. Alle tankene veier mot det å kjøpe bare en siste boks snus eller røyk pakke. Men samtidig så er det en lav stemme som hvisker "nei, ikke gjør det".

Jeg blir gal snart! Har sittet her i 2 timer nå, og tenkt og tenkt og tenkt.

En siste røykpakke... så er det over, ferdig. Men så kommer det jo en dag i morgen også, og panikken slår til igjen, så må jeg igjennom samme tankekjøret. Men i morgen, da har jeg ikke råd til å kjøpe verken snus eller røyk. En pakke røyk, jeg har nå (snart) snust ferdig min siste boks. Jeg var ikke klar på å slutte da jeg kjøpte den snusboksen, jeg tenkte ikke så langt fram til morgendagen en gang.

En røykpakke, så er det slutt. For alltid. Eller til jeg blir millionær og har råd til å snuse :fnise:

ts

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Den jeg brukte het Champix tror jeg.

Den krever resept og koster en god del.

Men regner du på det er det fortsatt billigere enn å røyke:)

På meg har virket som bare det.

De blokkerte godfølelsen med røyken så det smakte dritt og jeg glemte å røyke i mange timer av gangen siden suget ikke kom.

Prøvde å slutte uten noe, men da ble jeg super stressa, potte sur og plaget med hodepine.

Deilig å slipp alt nikotinjaget egentlig. Har også spart 77900 kr ifølge slutta :)

Du greier det hvis du vil.

Jeg fikk lungebetennelse like etter jeg slutta og måtte hoste opp all dritten som var i lungene. Jeg trodde ikke mine lunger var svarte inni.

Men etter å hostet svart tjærelignende gugge sverget jeg på at jeg aldri skal røyke igjen.

Nå trener jeg fra 1-3 timer hver dag og har fått god kondis :)

Nyter lukten av vår.

Ser også at den blå/grå fargen jeg hadde i ansiktet er borte.

Tenk positivt. Drikk mye vann og slapp av. Jeg ble veldig trøtt uken etter jeg slutt

Når jeg greide det, kan du også :)

Klem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg brukte het Champix tror jeg.

Den krever resept og koster en god del.

Men regner du på det er det fortsatt billigere enn å røyke:)

På meg har virket som bare det.

De blokkerte godfølelsen med røyken så det smakte dritt og jeg glemte å røyke i mange timer av gangen siden suget ikke kom.

Prøvde å slutte uten noe, men da ble jeg super stressa, potte sur og plaget med hodepine.

Deilig å slipp alt nikotinjaget egentlig. Har også spart 77900 kr ifølge slutta :)

Du greier det hvis du vil.

Jeg fikk lungebetennelse like etter jeg slutta og måtte hoste opp all dritten som var i lungene. Jeg trodde ikke mine lunger var svarte inni.

Men etter å hostet svart tjærelignende gugge sverget jeg på at jeg aldri skal røyke igjen.

Nå trener jeg fra 1-3 timer hver dag og har fått god kondis :)

Nyter lukten av vår.

Ser også at den blå/grå fargen jeg hadde i ansiktet er borte.

Tenk positivt. Drikk mye vann og slapp av. Jeg ble veldig trøtt uken etter jeg slutt

Når jeg greide det, kan du også :)

Klem

Trur jeg må høre med fastlegen om resept. Jeg har slitt i flere år med å slutte. Får nå inni grader abstinenser også! Jeg blir så sint at jeg er nære på å slå ned veggen. Jeg blir anspent, sint, konstant følelse av uro i kroppen, hodepine og kvalm.

Sist jeg virkelig prøvde å slutte, så klarte jeg meg i litt over en uke, men etter en uke i helvetet så klarte jeg bare ikke mer. Har prøvd nikotinfri snus også, funker ikke i det hele tatt.

Jeg kjenner det i lungene etter ca 10 sigg. Jeg blir skikkelig tungpust og får "vondt" i lungene, litt som en begynnende lungebetennelse. Hvis jeg røyker konstant, sånn ca 3-4 pakker etter hverandre, uten noe snus-pause, da får jeg lungebetennelse.

Og ja, jeg har syndet, en pakke paramount gold ligger nå ved siden av meg. Ja jeg skammer meg, fordi jeg er så innmari svak! Men nå er det slutt på snus, og røyk. Pakningen varer ikke lengre enn til i natt allikevel. Og bankkonton er tom, så nå har jeg ikke noe valg, nå må jeg slutte.

ts

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drops, tyggis og ikke minst nikotinfri snus.

Anonymous poster hash: 5bcdc...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drops, tyggis og ikke minst nikotinfri snus.Anonymous poster hash: 5bcdc...30e

Eeh, tenkte meg ikke så godt om, nikotinfri snus er vel minst like dyrt som vanlig. Men samtidig er det jo kanskje greit å bruke som en overgang for å bli snusfri?

Anonymous poster hash: 5bcdc...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drops, tyggis og ikke minst nikotinfri snus.

Anonymous poster hash: 5bcdc...30e

drops og tyggis funker ikke, har prøvd. samme med nikotinfri snus og "mocca" (de småe).

Har prøvd ALT! Jeg har postet post it lappe rundt om kring i huset, for å minne meg selv på å IKKE kjøpe snus/røyk, har gitt bort bankkorte til mamma, slik at jeg kun bruker penger på mat. Hun er med når jeg handler mat, og det er kun da jeg bruker kortet (og når jeg kjøper snus/røyk). Men klarte alltid å lure til meg en hundre lapp, "i tilfelle jeg må kjøpe melk på nærbutikken", jadda melk du liksom, jeg kan gå 4 dager uten mat, med vilje! fordi jeg prioriterer snus.

Jeg kjøpte ekstra brus, bare for å ha tomflasker i huset (Tømte ut innholde) bare for å ha råd til å kjøpe snus!

Jeg har trappet ned, satt en dato og kastet boksen på den dagen, jeg har sluttet på dagen, sluttet på "tom boks"... Jeg har skrevet lister hvor jeg lister opp "hvorfor fortsette med snus", og "hvorfor slutte med snus", hengt opp lister over alt, hatt de i lommen, eller bare skrevet ned, jeg har gått sammen med venner hvor vi motiverer hverandre, laget konkurransen (hvem trur du tapte vær gang?), jeg har lovet meg selv belønninger som å bestille pizza, kjøpe en bok, eller annet jeg ønsker meg men egentlig ikke hard råd til (på grunn av snus)... jeg har prøvd ALT!

Har lest litt om champix.. og det trur jeg er noe for meg. Jeg må bare koste på meg det, bedre det enn å bruke 700kr UKEN på snus.

Nå er det nok, jeg SKAL slutte! Jeg MÅ slutte.

Om jeg kunne så hadde jeg gått tilbake i tid, og dratt ned 13 år gamle meg, idet hun tar i mot den første skruffen. Jeg ville ha slått hun gul og blå bare hun TENKTE på snus! Grrr fader altså, mulig å være så ung og dum. Ikke var det kult å snus heller, jeg ble mobbet fordi jeg snuset! Var den første i klassen som startet, så klart.. halvparten av klassen startet i 9.-10. ca. så mobbingen varte ikke så lenge.

ts

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg må høre med fastlegen om resept. Jeg har slitt i flere år med å slutte. Får nå inni grader abstinenser også! Jeg blir så sint at jeg er nære på å slå ned veggen. Jeg blir anspent, sint, konstant følelse av uro i kroppen, hodepine og kvalm.

Sist jeg virkelig prøvde å slutte, så klarte jeg meg i litt over en uke, men etter en uke i helvetet så klarte jeg bare ikke mer. Har prøvd nikotinfri snus også, funker ikke i det hele tatt.

Jeg kjenner det i lungene etter ca 10 sigg. Jeg blir skikkelig tungpust og får "vondt" i lungene, litt som en begynnende lungebetennelse. Hvis jeg røyker konstant, sånn ca 3-4 pakker etter hverandre, uten noe snus-pause, da får jeg lungebetennelse.

Og ja, jeg har syndet, en pakke paramount gold ligger nå ved siden av meg. Ja jeg skammer meg, fordi jeg er så innmari svak! Men nå er det slutt på snus, og røyk. Pakningen varer ikke lengre enn til i natt allikevel. Og bankkonton er tom, så nå har jeg ikke noe valg, nå må jeg slutte.

ts

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Herregud, ta deg sammen. Den avhengigheten din er i størst grad psykisk, det kan jeg love deg. Jeg snuste og før, og tenkte at jeg aldri kom til å klare å slutte, men den dagen jeg bestemte meg, så bestemte jeg meg. Og kutta ut alt på dagen. Kjøpte nikotinfri snus en gang i blant, men nå har jeg vært snus fri i 1,5 år og savner det ikke et sekund.. Du må rett og slett bare ta deg sammen og slutte å lage unnskyldninger for deg selv.

Anonymous poster hash: 8b873...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg må høre med fastlegen om resept. Jeg har slitt i flere år med å slutte. Får nå inni grader abstinenser også! Jeg blir så sint at jeg er nære på å slå ned veggen. Jeg blir anspent, sint, konstant følelse av uro i kroppen, hodepine og kvalm.

Sist jeg virkelig prøvde å slutte, så klarte jeg meg i litt over en uke, men etter en uke i helvetet så klarte jeg bare ikke mer. Har prøvd nikotinfri snus også, funker ikke i det hele tatt.

Jeg kjenner det i lungene etter ca 10 sigg. Jeg blir skikkelig tungpust og får "vondt" i lungene, litt som en begynnende lungebetennelse. Hvis jeg røyker konstant, sånn ca 3-4 pakker etter hverandre, uten noe snus-pause, da får jeg lungebetennelse.

Og ja, jeg har syndet, en pakke paramount gold ligger nå ved siden av meg. Ja jeg skammer meg, fordi jeg er så innmari svak! Men nå er det slutt på snus, og røyk. Pakningen varer ikke lengre enn til i natt allikevel. Og bankkonton er tom, så nå har jeg ikke noe valg, nå må jeg slutte.

ts

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Da kan du iaf prøve dem, men de er dyre. Tror det er rundt 2000 for en tolv ukers kur.

Men fortsatt billigere enn.å røyke og snuse.

Ikke skam deg. Noen trenger bare flere forsøk på å slutte :)

Bare å prøve igjen.

Du kjenner vondt i lungene etter 10 sigg er jo ikke bra.

Tenk på fremtiden. Jeg røykte i 10 år med astma. Passe idiotisk egentlig. Pæset som en hvalross bare jeg måtte gå opp en trapp.

Men det er aldri forsent å slutte.

Jeg kjente på panikken når jeg ikke hadde sigaretter i huset. Så da jeg slutta fikk kjæresten en røykpakke som han gjemte vekk en plass i huset. Slik at jeg viste det var røyk i huset hvis panikken kom, men måtte spørre om å få den hvis jeg ikke greide mer.

Jeg fant den tilfeldigvis etter 1 år så nå er den kasta.

Jeg ga meg selv også belønninger etter å holdt opp 1 uke, 1 mnd, 6 mndr og 1 år osv :) Det ga litt ekstra motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte litt på hvorfor jeg slutter... (dette er skrevet for meg selv :fnise: men bare sleng deg på om DU skal slutte også)

Jeg har sykt lyst på en valp, jeg får igjen på skatten og hadde tenkt å bruke de. Men, en valp/hund koster litt i måneden også, og jeg må ha råd til å spare til veterinærutgifter. Jeg har en katt, og nekter å gi i fra meg den for å få råd til hund. Kommer aldri til å "bytte ut" katten min!

Det er veldig mange bøker jeg har lyst til å kjøpe meg. Jeg er ikke så glad i å lese, men samtidig så er jeg egentlig det. Jeg har bare ikke hatt penger til å kjøpe meg bøker.

Jeg vil reise! ... men har ikke penger til det. Men om jeg slutter med snus så kan jeg spare.

Det er så mange DVD'er jeg har lyst til å kjøpe meg! Har ikke kjøpt en dvd på to år, på grunn av penger. Jeg vil fortsette å bygge på dvd samlingen min. Som fortiden har stoppet opp på 578 dvder.

Penger! det er grunnlaget for hvorfor jeg vil/må slutte! Om jeg bare hadde hatt mer penger, så kunne jeg ha gjort så mye mer! Slutt på å si nei til kino invitasjoner, spise ut en gang i blant, kjøpe det jeg vil OG trenger! Jeg har ikke hatt nok penger til å klippe håret mitt på to år! Jeg har kjøpt èn BH og en ti pakk sokker (fordi valpen til mamma stjal alle sokkene mine) på to år, det er alt jeg har kjøpt av klær!
Jeg er lei av å føle meg fattig, når jeg egentlig ikke er det. Jeg har ikke så god økonomi, men uten snus som en stor pengesluker, så kan jeg spare til alt jeg vil! Slipper å gå i minus vær måned! Jeg er ikke "rik", jeg klarer meg på det lille jeg har, jeg har egentlig nok til å spise ute en gang i blant, men snus suger til seg alt jeg har! Og det, det skal det bli slutt på!

TS



Anonymous poster hash: 99b12...33e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er flaut å kjøpe røyk, tenker at de bak kassa må synes at jeg er en stor idiot som røyker.

Hater å kjenne lukten av røyk av hår og klær, og tenker at når jeg som røyker selv kjenner det så godt hvordan er det for de som ikke røyker. Også flaut.

Har holdt opp å røyke i overt ett år før, og nå skal jeg slutte igjen. Røykfri dag 2 😊

Anonymous poster hash: 6884b...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er flaut å kjøpe røyk, tenker at de bak kassa må synes at jeg er en stor idiot som røyker.

Hater å kjenne lukten av røyk av hår og klær, og tenker at når jeg som røyker selv kjenner det så godt hvordan er det for de som ikke røyker. Også flaut.

Har holdt opp å røyke i overt ett år før, og nå skal jeg slutte igjen. Røykfri dag 2

Anonymous poster hash: 6884b...855

Du er velkommen til å legge ut din frustrasjon og "abstinenser" her på denne tråden. Og dele erfaringer og til å skryte litt av deg selv, for det får du nemlig lov til!

og gratulerer med dag 2 røyk fri :D

TS

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk TS :) Og ønsker deg lykke til med snusslutt! Blir nok en frustrasjon eller ti etterhvert... Men vi skal klare det.

Anonymous poster hash: 6884b...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestem deg, virkelig BESTEM deg! Fortell andre at du skal slutte, da blir det ekstra press.
Det kommer til å gjøre jævlig vondt. Du blir irritert, skjelven og skikkelig dårlig. Men du må bare holde ut, og etter en ukes tid så hjelper det litt etter litt.

IKKE fall for fristelsen uansett hva. Og ikke lag unnskyldninger om å ta ''bare en''. Det handler kun om viljestyrke, bevis for deg selv at du har det.

Ta i bruk sukkerfrie drops og tyggis for å erstatte savnet av å ha noe i munnen.

Det finnes ingen mirakelkurer, men jeg håper det blir verdt det til slutt :)



Anonymous poster hash: 70291...2c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å bake meg en kake i morgen, siden det er billig (har alt jeg trenger fra før) og varer en liten stund. Så når trangen til å putte noe i munnen blir for sterk, så tar jeg meg litt kake :fnise:
Jeg lagde denne tråden, for nå er det ingen vei tilbake. Jeg har nå bestemt meg, og "fortalt" noen om det. Forteller jeg det til mamma eller søsknene mine så trykker de meg bare ned. De har null trua på meg, litt forståelig siden jeg har failet så mange ganger. Men ikke lett å ha det hengende over meg, en bror som stapper en pris langt oppi ansiktet mitt, eller en søster som "tilfeldigvis" glemmer en helt ny pris på stuebordet mitt, bare for å friste meg.

Så nå er planen på en måte utenfor mitt hodet, og det er "ekte" :fnise:

TS



Anonymous poster hash: 99b12...33e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min redning ble Onico. Var så avhengig av å bare ha noe under leppa. Slutta brått midt i en stressende periode, og kjøpte 3 bokser Onico. Det fungerte veldig bra. Anbefaler også å legge vekk de pengene du ellers ville brukt på snus / røyk. Legg de et glass og se hvor utrolig fort det blir masse penger ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min redning ble Onico. Var så avhengig av å bare ha noe under leppa. Slutta brått midt i en stressende periode, og kjøpte 3 bokser Onico. Det fungerte veldig bra. Anbefaler også å legge vekk de pengene du ellers ville brukt på snus / røyk. Legg de et glass og se hvor utrolig fort det blir masse penger ut av det.

hvor mye koster Onico? Jeg blir sprø nå, ingen røyk eller snus. Men jo prøve en boks....

ts

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 50-60 tipper jeg. Har ikke kjøpt det på flere år, men det var billigere enn vanlig snus da jeg slutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikotinfri snus

Läkerol

Prøv å unngå å bli sinna eller dra på fest de første ukene.



Anonymous poster hash: 22ad0...681
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...