Gå til innhold

Snusslutt, trenger dine beste tips!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rundt 50-60 tipper jeg. Har ikke kjøpt det på flere år, men det var billigere enn vanlig snus da jeg slutta.

Kostet 54kr :D Jeg hadde bare 38kr på konto, så måtte løpe rundt og finne tomflasker - velkommen til et lite innblikk i en fattig-idiot's verden. Fader dette skal det bli slutt på! Aldri mer panikk fordi kontoen viser 10kr på grunn av snus!

Liksom.. jeg "lider ikke", jeg har alt av mat og lagt av noen tomflasker i tilfelle jeg må kjøpe melk i løpet av uken. Og alle regninger er betalt. Men jeg har ikke penger til å dra på kino, har blitt invitert ut flere ganger av en fyr jeg har "datet" i noen måneder. Tørr ikke å si at jeg ikke kan fordi jeg er så dum som bruker opp pengene mine på snus. Så nå skal jeg ha nok til å dra på kino med han :danse: Har sykt lyst til å se den filmen også :laugh:

De hadde vanlig, mentol og lakris. Gikk for lakris siden mentol snus er kvalmende, så onico er vell ikke bedre. omg så herlig å ha noe oppe i leppa, men! Jeg må IKKE sitte med snus i 24/7, denne boksen SKAL vare i.. to dager, jeg må være realistisk :fnise:

Jeg snuser konstant til vanlig, aldri "snusfri", kun når jeg spiser og sover. Men jeg SOVNER med snus i leppa og våkner opp med snus i leppa, jeg snuser i dusjen til og med! Det skal det bli slutt på :fnise:

Er litt redd for at Onico er enda mer skadelig for tennene. Men det er vell om man snuser det konstant slik som vanlig snus? Har sett alle de skumle artiklene på nett.

http://www.dinside.no/787521/skulle-bare-slutte-med-snus

GRØSS! Slik som dette, omg :sjokkert: Men artikkelen er fra 2008, de har endret "oppskriften" siden da, håper jeg. iiikkk Han i artikkelen brukte onico i et år...

Men jaja, håper Onico hjelper de første dagene. Det er de som er verst.

Nå er jeg ferdig med vanlig snus, aldri mer skruf <3

Nå er jeg ferdig med røyk.

Det går fremover, får håpe jeg ikke sprekker nå da :fnise:

ts

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lagde nettopp middag, og gikk tom for hvitost. Jeg bruker hvitost i nesten alle middagene mine, eller veldig mange ihvertfall. ;åltidene i seg selv er "billig" og rimelig, det dyreste er hvitost, noe jeg egentlig har råd til! Men jeg er som sagt blakk... jeg er sint på meg selv! Hvordan kunne jeg la det gå så langt!! Prioriterer snus foran ALT!

Jeg har lånt 1850kr fra husleiekontoen. Jeg overfører alltid nok penger til husleie, som da blir trukket "automatisk" fra den kontoen (avtalegiro).
Denne måneden er jeg en halv utbetaling foran, så jeg har (hadde) 4500kr på den kontoen.

Jeg har lovet meg selv å ALDRI røre den kontoen. Har lånt en 500 lapp for så å overføre tilbake en dag eller to senere når utbetalingen var inne på konto.
Men denne gangen har det gått for langt, jeg får utbetaling på fredag, har 11kr på brukskonto. Jeg får "bare" 3000kr utbetaling på Fredag, og over halvparten har jeg brukt på forhånd! Det er sykt surt!

Jeg er så sint og skuffet på meg selv. Er det mulig å være så dum! er det mulig å sette snus foran alt?!!
Jeg SKAL slutte, snus ødelegger livet mitt, bokstaveligtalt.
Ja det er bare 1850kr som blir overført tilbake på Fredag, krise avblåst.
Men... om det fortsetter slik, så kan jeg få store problemer! Jeg må tilslutt ty til kredittkort, noe jeg ALDRI skal gjøre! Jeg har vitaminmangel fordi jeg ikke spiser nok, jeg kan gå dager uten mat bare fordi jeg har brukt opp alt på snus, jeg har levd to uker på tomatsuppe, men ikke spist vær dag, på grunn av snus!
Ikke har jeg penger til å kjøpe meg klær, eller være sosial, ikke har jeg penger til å invitere venner over på middag en gang i blant.... jeg har ikke penger til å komme meg til legen en gang! For jeg har ikke penger til buss, sykkelen måtte jeg selge på finn.no for lenge siden! Jeg må trygle og be mamma om å kjøre meg til legen, så patetisk!!!

Man tenker ikke rasjonelt når snusboksen er tom og panikken slår til. Man tenker ikke på konsekvensene, man gjør det som skal til for å samle nok penger til å kjøpe snus.
Men nå er det nok, jeg skal slutte! jeg klarer ikke å leve slik lengre, den byrden over å ha 10 kr på konto, og 2 uker til lønning, den følelsen unner jeg ingen! Og det å vite at alle pengene mine gikk til det store tårnet med snus i skapet, den skammen og selvforakten! Jeg vil ikke ha det slik lengre, jeg må slutte.

Panikken slo inn litt, jeg var nære på å overføre 100kr bare for "en siste boks".
Men det å skrive ned det jeg tenker og "føler", hjalp meg mye! Panikken er nå over og jeg teller timene jeg har vært snus/røyk fri :D Føler jeg jukser litt med Onico, men merker at den "snusen" føles ganske meningsløs. Så jeg tar den inn og ut hele tiden, men det hjelper på. Jeg har ikke den ekle følelsen av at noe mangler under leppa, så det er bra.

ts



Anonymous poster hash: 99b12...33e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager uten snus.. og jeg holder på å klikker! onico er ikke nok lengre, den gir meg ingenting. føler jeg blir mer frustrert, men samtidig så hjelper det litt.

savner snus som faen! vil ha snus! masse snus! men jeg har blakk, nei jeg er blakkere enn blakk.

ts



Anonymous poster hash: 99b12...33e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er det på'n igjen "en røykpakke til, den aller siste". NEI jeg skal ikke ha noe røyk! eller snus, jeg er blakk, helt blakk. De pengene jeg "har" skal ikke røres, aldri! NEI!

fuck hodet mitt.

ts



Anonymous poster hash: 99b12...33e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at for meg funket det med å ta en bomullsdott og dynke i litt vadamecum...
Var bare den følelsen av å ha noe under leppa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at for meg funket det med å ta en bomullsdott og dynke i litt vadamecum...

Var bare den følelsen av å ha noe under leppa :fnise:

bruker onicon for å "ha noe" under leppa. Men blir helt sprø, får den gir ikke noe "effekt" bare holder munnen opptatt på en måte :fnise:

Frister å ta bare en hundrelapp til å kjøpe meg en pakke røyk eller noe, men jeg MÅ holde ut! jeg skal ikke ha røyk, eller snus.

TS

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det utelukkende er økonomiske årsaker som får deg til å ville slutte, så er muligheten kanskje stor for at du vil sprekke. Forsøk å finne flere motiverende årsaker? Som for eksempel at mange som snuser, og ennå verre om du også røyker, har et blodtrykk som ikke ligner grisen. Du lider mest sannsynlig av forbigående høyt blodtrykk, noe som vil si at hver gang du putter inn en snus så øker blodtrykket ditt, når du tar den ut vil bodtrykket forsøke å stabilisere seg igjen. Blodtrykket til en snuser svinger altså veldig, noe som er svært belastende for hjertet ditt. Er nesten bedre å ha konstant høyt blodtrykk. Å dø av plutselig hjertestopp er mer sannsynlig hos en som snuser enn det er hos ikke-snusere. Og sjansene er større jo lengre en har snust.

Du øker også sjansen for kreftsykdommer. En av de kreftformene som er mest forbundet med snusing er kreft i bukspyttkjertelen. Denne kreftformen er en av de farligste som finnes fordi bukspyttkjertelen ligger til i kroppen slik at en kreftsvulst kan vokse og spre seg voldsomt uten at det oppdages at noe er i veien. Når en begynner å føle seg syk er kreften ofte kommet ekstremt langt.

Det er kvikksølv og masse giftige stoffer i snus. Du røyker i tillegg. Du er garantert å få kreft om du ikke slutter snart. I tillegg vil munnhulen din sakte men sikkert total ødelegges. Tannkjøttet til snusere trekker seg tilbake slik at tannhalsene blir mer synlig. En vil oppleve mer ising pga dette. En vil også oppleve at tennene på sikt ramler ut av munnen. Ikke veldig kult. Tannkjøttet kommer aldri tilbake når det først har trekt seg sammen. Det er irreversibelt.

Ellers øker du også sjansene for å utvikle diabetes type 2 og fedme av å snuse. Ikke en bonus det heller.

Hilsen eks-røyker, røkte fra 12 årsalder og fram til ca 24 årsalder. Begynte deretter å snuse, har snust i ca 3 år. Er nå snusfri på 20.dagen!!!! Aldri mer. Men jeg kjenner det frister ennå i blant. Men nå har jeg bestemt meg. Vekk med dritten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ikke innlegget, men mitt beste råd til snuss-lutt er:

1. Ha på grønne sko

2. Aldri på en onsdag

3. Husk å sove i mellom



Anonymous poster hash: 4682d...fd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(....)

Hilsen eks-røyker, røkte fra 12 årsalder og fram til ca 24 årsalder. Begynte deretter å snuse, har snust i ca 3 år. Er nå snusfri på 20.dagen!!!! Aldri mer. Men jeg kjenner det frister ennå i blant. Men nå har jeg bestemt meg. Vekk med dritten.

Jeg sliter med psyken, depresjon, så sykdommene er ikke min største frykt. Har en "stemme" i hodet som hvisker "kreft? jippi da slipper jeg dette livet". Sykdommer skremmer meg ikke, røyket to 20 pakninger med røyk på en dag, bare for å "fremskynde sykdommen".

Så ja, sykdommer er ingen motivasjon for å slutte, det er mer en motivasjon for å fortsette.

Tennene er noe jeg tenker på hele tiden, for jeg har kraftig tannlegeskrekk. ising sliter jeg med, har svake tenner fra før. Tannkjøttet har flyttet seg litt, men ikke mye. Men er livredd for at det skal bli verre.

Det er eneste motivasjonen, bortsett fra penger, som jeg har.

Akkurat nå så er trangen til å løpe til butikken stor! Butikken stenges om 45 minutter, og jeg har en sykt sterk snusetrang akkurat nå. Mer nikotin jeg har sykt lyst på.

skulle ønske det ikke var så himla vanskelig!!! Hvorfor må vi få slik panikk, snustrang og abstinenser til de grader!

ts

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med psyken, depresjon, så sykdommene er ikke min største frykt. Har en "stemme" i hodet som hvisker "kreft? jippi da slipper jeg dette livet". Sykdommer skremmer meg ikke, røyket to 20 pakninger med røyk på en dag, bare for å "fremskynde sykdommen".

Så ja, sykdommer er ingen motivasjon for å slutte, det er mer en motivasjon for å fortsette.

Tennene er noe jeg tenker på hele tiden, for jeg har kraftig tannlegeskrekk. ising sliter jeg med, har svake tenner fra før. Tannkjøttet har flyttet seg litt, men ikke mye. Men er livredd for at det skal bli verre.

Det er eneste motivasjonen, bortsett fra penger, som jeg har.

Akkurat nå så er trangen til å løpe til butikken stor! Butikken stenges om 45 minutter, og jeg har en sykt sterk snusetrang akkurat nå. Mer nikotin jeg har sykt lyst på.

skulle ønske det ikke var så himla vanskelig!!! Hvorfor må vi få slik panikk, snustrang og abstinenser til de grader!

ts

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Spis snop, junkfood. Det er ikke bra, men bedre enn snus!! IKKE KJØP SNUS!!!!! DU KLARER Å LA VÆRE! vis deg selv at du klarer å mestre noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis snop, junkfood. Det er ikke bra, men bedre enn snus!! IKKE KJØP SNUS!!!!! DU KLARER Å LA VÆRE! vis deg selv at du klarer å mestre noe!

Jeg gråter, får jeg har så sykt lyst til å kjøpe EN røykpakke til! BARE EN!

Men jeg VET at EN blir til to, og to blir tre, så er jeg fucked!

Halvtime igjen til butikken stenger. En røykpakke! EN!

Samtidig så vil jeg slutte, jeg må slutte. Om jeg klarer å stå imot i dag... da er jeg en dag nærmere et nikotin-fritt liv!

Det er å jævlig, hode surrer! tankene går rundt og rundt, jeg må slutte, jeg vil slutte, jeg vil ha snus, jeg vil ha røyk, jeg må slutte, bare en, halvtime igjen, jeg må ha, nei jeg skal ikke ha! nfewopjgjpow4ejfpo hodet mitt eksploderer snart!

1700kr har jeg "stjålet" av meg selv, hva er vell en hundrelapp til?! slå meg ned plis, hvem som helst, kom hit å dra meg ned! stopp meg fra å tenke på snus og røyk!!

ts

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brenner inni meg!
Jeg vil ha røyk! Jeg må ha røyk! Men jeg kan ikke! Jeg kan ikke kjøpe mer, det er slutt, over!
Men jeg vil! jeg må!

Tårene renner, jeg er så sint. Jeg vil ha snus, jeg må slutte!
Det brenner i mage min, abstinenser til tusen! Hode verker, musklene mine brenner, jeg er så anspent, kommer til å ryke en muskel snart. Jeg skjelver, har en stor trang til å slå ned noe eller noen. Kastet ei tomflaske i veggen i sta, og mobilen og fjernkontrollen. JEG VIL HA SNUS!
Jeg må slutte!!!! Har lyst til å hyle, slå ned noe! jeg vil ha røyk!!!!!!

Ts



Anonymous poster hash: 99b12...33e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg "sprakk". Jeg samlet nok tomflasker, og førteover 100kr. "jeg skal ha snus!" sa jeg til meg selv.

"skruf xtra stark white" sa jeg til fyren i kassen. "denne?" spurte han rett før han skulle slå den inn i kassen. "nei. ehm jeg tar en onico lakris i stedet jeg". hvor i svarte kom den ifra?!!! JEG SKULLE JO HA SNUS! Så nå sitter jeg her da, butikken stenger om 5 minutter... Onico?! HVA FAEN!. jeg tenkte ikke noe over det en gang, men ombestemte meg helt utav det blå, rakk ikke å diskutere med meg selv en gang.

Jeg skjelver, og skriver dette i blinde på grunn av tåkesyn. Sliter også med sosial angst, så det å gå i butikken er ikke bare bare, alt skjer på autopilot og jeg bruker så kort tid som mulig. Men hodet mitt gjorde en helomvending, onico?! JEG VIL HA SKRUF!

Jeg skuffet over meg selv, men samtidig stolt. Jeg dro til butikken med et mål i hodet, skruf, jeg skal ha skruf! men kommer ut med onico.

Jeg sprakk, nesten, jeg ga etter, men noe skjedd i det jeg sto i kassen. Kan ikke skryte på meg at det var meg selv, jeg er sterk som sto imot. Jeg har ikke skyld i dette, jeg fortjener ikke skryt, jeg sprakk jo god dammit! Jeg brukte penger jeg ikke har!

Starter jeg på nytt nå da? eller starter jeg på dag 3 i morgen? ikke vet jeg, for jeg sitter her med en fuckings onico boks!!!

Velkommen til et døgn i livet av en snus-avhengig. Jeg har blitt helt kokko og hodet går i tusen. Tusen tanker går rundt og rundt, slutt, nei bare en boks, penger jeg må spare, jeg vil kjøpe meg bok, fuck boka skruf er bedre, jeg er blakk, neida du har litt penger til. - Jeg har lyst til å hyle!!!!!

så fuck it, jeg tar den siste sjokolademoussen som står i kjøleskapet, ja det er usunt men jeg må ha noe i kjeften! før jeg klikker helt.

ts



Anonymous poster hash: 99b12...33e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg sluttet å snuse spiste jeg alt jeg kom over. Det hjalp, men ble en del salat og lite karbohydrater en periode etter. Deretter skulle jeg "bare" snuse litt på sommeren i fjor, anbefaler ikke å drive med samme form for idioti da det var veldig vanskelig å slutte på nytt igjen og tok over et halvt år før jeg fikk motivasjon nok.

Nå er det litt over to måneder siden jeg sluttet igjen og denne gangen synes jeg det har gått ganske greit. Fikk veldig avsmak for snusen av en eller annen grunn, men jeg hadde tenkt på å slutte hver dag i månedsvis før jeg endelig samlet nok motivasjon til å orke og gjennomføre det. Jeg spiser fortsatt en del tyggegummi, og spiste vel hvertfall en pakke om dagen og kanskje en eske Läkerol ukene etter siste snusen. Jeg synes at det hjelper å ha noe å tygge på (i motsetning til mange andre ikke opptatt av følelsen av å ha noe under leppa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg sluttet å snuse spiste jeg alt jeg kom over. Det hjalp, men ble en del salat og lite karbohydrater en periode etter. Deretter skulle jeg "bare" snuse litt på sommeren i fjor, anbefaler ikke å drive med samme form for idioti da det var veldig vanskelig å slutte på nytt igjen og tok over et halvt år før jeg fikk motivasjon nok.

Nå er det litt over to måneder siden jeg sluttet igjen og denne gangen synes jeg det har gått ganske greit. Fikk veldig avsmak for snusen av en eller annen grunn, men jeg hadde tenkt på å slutte hver dag i månedsvis før jeg endelig samlet nok motivasjon til å orke og gjennomføre det. Jeg spiser fortsatt en del tyggegummi, og spiste vel hvertfall en pakke om dagen og kanskje en eske Läkerol ukene etter siste snusen. Jeg synes at det hjelper å ha noe å tygge på (i motsetning til mange andre ikke opptatt av følelsen av å ha noe under leppa).

Det er liksom... bare det å ha noe i munnen. Det å "gjøre" noe med munnen som er verst. Ikke bare det å ha noe under leppa. Jeg har spist en sjokolademousse, middag, et eple og en stripe sjokolade. Følte meg så full at jeg kastet opp alt, skal ta meg en sjokolademousse etterpå, men må la alt det andre "synke ned".

onico hjelper litt, men ikke så mye. Blir frustrert for den fjerner ikke snus-suget helt.

Jeg klarte å slutte en gang, klarte meg i 10 måneder. Skulle bare ha "en snus" fra søsteren min. Og da var det gjort.

Jeg har grått så mange ganger i dag, får jeg er så frustrert. Jeg vil ha snus, men samtidig ikke. Det er en indre krig i hodet mitt!

ts

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

bruker onicon for å "ha noe" under leppa. Men blir helt sprø, får den gir ikke noe "effekt" bare holder munnen opptatt på en måte :fnise:

Frister å ta bare en hundrelapp til å kjøpe meg en pakke røyk eller noe, men jeg MÅ holde ut! jeg skal ikke ha røyk, eller snus.

TS

Anonymous poster hash: 99b12...33e

NEI, du klarer det ^^

Jeg er på min 6 dag uten snus og ja jeg savner det enda :(

Men jeg skal holde meg, det har jeg lovd meg selv.

Selvom det betyr enorm crave for sjokolade :fnise:

Sluttet en gang tidligere også, var 2år snusfri også skjedde det noe, var jeg plutselig påan igjen. Men denne gangen skal jeg være flink, har dårlig råd selv, så det å bare se at man ikke går i minus hver måned er jo ett stort pluss i seg selv :) Men trappet litt ned før jeg sluttet og når boksen var tom, så var den det.

Man kan jo belønne seg selv ;)

3. dag - Kjøp en is

1uke- Dra på cafe

Eller noe sånt, noe som man kan se fram til ^^ (eller online shopping... xD )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooog skaff deg slutta appen, den kan komme med litt råd + man ser ca hvor mye man har spart på x antall dager ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI, du klarer det ^^

Jeg er på min 6 dag uten snus og ja jeg savner det enda :(

Men jeg skal holde meg, det har jeg lovd meg selv.

Selvom det betyr enorm crave for sjokolade :fnise:

Sluttet en gang tidligere også, var 2år snusfri også skjedde det noe, var jeg plutselig påan igjen. Men denne gangen skal jeg være flink, har dårlig råd selv, så det å bare se at man ikke går i minus hver måned er jo ett stort pluss i seg selv :) Men trappet litt ned før jeg sluttet og når boksen var tom, så var den det.

Man kan jo belønne seg selv ;)

3. dag - Kjøp en is

1uke- Dra på cafe

Eller noe sånt, noe som man kan se fram til ^^ (eller online shopping... xD )

Det er en del bøker jeg har hatt sykt lyst på, men ikke hatt penger til det. Surt å tenke på at EN boks snus koster like mye som en bok! Jeg kjøper bøker på tilbud, og på cdon.com så det er rundt 60-70kr for ei bok.

Jeg har lovet meg selv at når jeg har gått ei uke uten snus, røyk eller onico, da skal jeg kjøpe meg den boken jeg har siklet etter i flere måneder!

jeg kan ikke trappe ned, jeg har prøvd. går greit første timene. Jeg snuser konstant, en boks snus er borte på en dag. Bruker snusene to ganger også! Flaut, men jeg snuser de "halvveis" så legger jeg de til tørk, og bruker de igjen. Heslig og flaut, men gjort det i flere år.

Om den er søkkvåt så kaster jeg den så klart.

Røyk er farlig, for jeg røyker konstant. Så fort jeg er ferdig med en, så tenner jeg på en ny. En maxi pakke (30 stk) er borte på et døgn, om kvelden/natta (ca 2-3 tiden om natta) så starter jeg på en ny pakke. Så det går vell ca 35 sigaretter på et "døgn" (tiden jeg er våken).

GALSKAP!

ts

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooog skaff deg slutta appen, den kan komme med litt råd + man ser ca hvor mye man har spart på x antall dager ^^

Jeg har appen :D 2 dager, 4 timer og 49 timer har det gått. Spart 231kr. Men egentlig ikke, for jeg har jo brukt de pengene på godteri (is og sjokolademousse) og onico.

ts

Anonymous poster hash: 99b12...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...