Gå til innhold

ønsker ikke å gifte meg på papiret


elliena

Anbefalte innlegg

Vell, forloveden blir trekt et skyhøyt beløp av nav hver mnd som nå har vokst til å bli enda høyere fordi de fant ut at vi er samboere. Så for at ting skal lønne seg for oss må jeg endre adresse "flytte ut" slik at vi ikke lenger er samboere, da tror jeg heller ikke det fungerer om vi er gift.. Om vi skal utsette det pga dette blir det ca 15 år, det ønsker ikke vi :P

Det der er faktisk svindel og straffbart. Håper nav finner ut hva dere kommer til å drive med etter dere er "gift"

Anonymous poster hash: 9ecc8...544

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke at noen kan la seg provosere så veldig over dette. Måten dere ønsker å gifte dere på er akkurat sånn ekteskap burde fungere. Ekteskap burde være en sak mellom de to det gjelder, og ikke ha noe å si for statens - og samfunnets - forhold til dere som individer. Dersom dere ønsker å kjøpe ringer, gå igjennom en eller annen privat "ektepakt" og så kalle dere for "ektepar", så værsågod. Det er akkurat sånn det burde være. Strengt tatt burde man heller ikke ha gunstige skatteordninger for ektepar, da dette er diskriminering av enslige (noen må betale for gildet). Men hvis dere allikevel ønsker dere disse ordningene, og f.eks. ha "felles økonomi" og slippe å tenke på ting som f.eks. det å skrive testamente, kan dere allikevel oppnå akkurat det samme igjennom en samboerkontrakt. Og så kan dere "gifte dere" på McDonalds, putte en løkring på fingeren og bli viet av dama bak kassen for alt noen andre burde bry seg.

Gratulerer med det kommende ekteskapet!

P.S. For 10.000 kroner, samt dekking av reiseutgifter, kan jeg godt sette meg litt inn i skikk og bruk, og så kan jeg vie dere om noen måneder. Bare på pur faen :)

Endret av evnukken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, forloveden blir trekt et skyhøyt beløp av nav hver mnd som nå har vokst til å bli enda høyere fordi de fant ut at vi er samboere. Så for at ting skal lønne seg for oss må jeg endre adresse "flytte ut" slik at vi ikke lenger er samboere, da tror jeg heller ikke det fungerer om vi er gift.. Om vi skal utsette det pga dette blir det ca 15 år, det ønsker ikke vi :P

Det dere tenker her er rett og slett svindel og straffbart. Koselige foreldre barna har da.....

Anonymous poster hash: c03db...b87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere vil både svindle barnet og gjestene (eller kommer dere til å si i fra om opplegget slik at de som ev. ikke synes det er like greit slipper å kjøpe gave)? Dere vet at dere er akkurat like langt så snart noen (f.eks. barnets mor) melder dere til NAV og de finner ut at du slettes ikke har flyttet? Det ligger sikkert masse bak denne saken som du ikke skriver noe om, ting er sjeldent svart/hvitt (samvær vil f.eks. få ned bidraget, men det er nok av mødre der ute som saboterer samvær), men uansett er det dere planlegger likefullt svindel.



Anonymous poster hash: 4c359...1f6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Det dere gjør er trygdesvindel, som flere andre har påpekt i tråden. Kjærligheten er for øvrig den samme både meg og uten papirer, men "rette ektefolk" kan dere ikke kalle dere. Det er kun to måte å gifte seg på, enten i kirken eller i tinghuset, med alt det medfører av papirer og rettigheter fra det offentlige. Dere kan for øvrig feire og forplikte kjærligheten på flere andre måter som nevnt, men dere blir ikke mer gift av den grunn.

Det dere gjør er å stjele. Syns dere det er helt ok at barna stjeler sjokolade i en butikk, snike på bussen, eller stjele penger fra lommeboken din ?

Nav bruker usannsynlig store summer på å avsløre og anmelde trygdesvidlere. I tillegg er det alltid en nabo som ringer tipstelefonen til nav. Vil du virkelig leve på en slik måte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at noen kan la seg provosere så veldig over dette. Måten dere ønsker å gifte dere på er akkurat sånn ekteskap burde fungere. Ekteskap burde være en sak mellom de to det gjelder, og ikke ha noe å si for statens - og samfunnets - forhold til dere som individer.

Skjønner du ikke at noen lar seg provosere over trygdesvindel? Eller over å ikke ta ansvar for barna sine?

Da skjønner du ikke fælt mye, i grunnen.

Anonymous poster hash: 42386...89e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner du ikke at noen lar seg provosere over trygdesvindel? Eller over å ikke ta ansvar for barna sine?

Da skjønner du ikke fælt mye, i grunnen.

Anonymous poster hash: 42386...89e

Du har rett. Jeg leste litt for kjapt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav trekker 10.000 kr i barnebidrag for et barn på 4 der mora trenerer samvær og har lyvd om alt til nav. Å de kronene forloveden får igjen etter lønn er fra 5-10k og noen ganger enda mindre. Dette er penger som skal gå til huslån, billån, bilhold, strøm, andre regninger og mat. Dette er penger han ikke ville betale i bidrag ettersom hele bidraget er basert på løgn fra bidragsmottaker og han absolutt ikke har råd til å betale dette beløpet. Vi har klaget å klaget i snart et helt år uten at det har fungert.

Vi ønsker å gifte oss, bare vi to. Ikke blande inn myndighetene og slikt, men gi hverandre ekteskapsløftene som et tegn på vår kjærlighet for hverandre. Vi ønsker heller ingen stor bryllupsfest, bare oss og de nærmeste venner.

Tanken er kansje en type trygdesvindel, men hva annet skal vi gjøre når nav gjør ham konkurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treneres bidraget, jobber man med det. Å ikke betale bidrag frivillig er å skyte seg selv i foten i den sammenhengen.

Bidraget beregnes ikke ut i fra opplysninger fra mottakeren.

Betaler han for mye bidra, kan han hyre advokat til å ta opp det med nav. Har han betalt for mye, vil han få tilbakebetalt.

Anonymous poster hash: 42386...89e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, her har mye av bidraget gått på opplysninger fra mottaker. Advokat ja, hvordan skal vi ha råd til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, her har mye av bidraget gått på opplysninger fra mottaker. Advokat ja, hvordan skal vi ha råd til det?

Advokat i stedet for bryllup ;)

Og er det reelt at han betaler for mye, vil han jo få tilbakebetalt. Slik sett lønner det seg. DERSOM han betaler for mye altså.

Anonymous poster hash: 42386...89e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bidrag skal regnes ut etter bidragsplikte inntekt, og det er ikke lov å trekke mer i bidrag enn at bidragspliktige har til eget livsopphold, selv om det er en prosentsats av inntekt som er "pliktbeløpet",

samboere har ikke forsørgerplikt for hverandre, og nav kan ikke regne samboers inntekt som en del av bidragspliktige livsopphold

hadde samboere hatt like rettigheter og plikter som ektepar hadde det vore noe annet, rettigheter som arv f.ex. plikter som forsørgerplikt f.ex.

gå inn i bidragsloven, og skriv ny klage og send kopi til fylkesmannen, med hvilke lovparagrafer som er brukt feil og at dere krever bidraget gjort om etter loven og formye innbetalt tilbakebetalt og ta også med at dere vil ha tilbake betalt for mye innbetalt fra 3 år før første klage

om kommunen/staten glemmer å sende deg en regning, og ved gjennomgang finner det ut og det er ikke gått 3 år så sender de regningen og du må betale, har det gått 3 år og en uke så kan de ikke sende regningen for den er forelda

hilsen fra tidligere bidragspliktig



Anonymous poster hash: 72d36...cae
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal jo ikke betale noe for bryllup :P

Advokat i stedet for bryllup ;)

Og er det reelt at han betaler for mye, vil han jo få tilbakebetalt. Slik sett lønner det seg. DERSOM han betaler for mye altså.

Anonymous poster hash: 42386...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
elliena, on 30 Jul 2014 - 13:27, said:

Nav trekker 10.000 kr i barnebidrag for et barn på 4 der mora trenerer samvær og har lyvd om alt til nav. Å de kronene forloveden får igjen etter lønn er fra 5-10k og noen ganger enda mindre. Dette er penger som skal gå til huslån, billån, bilhold, strøm, andre regninger og mat. Dette er penger han ikke ville betale i bidrag ettersom hele bidraget er basert på løgn fra bidragsmottaker og han absolutt ikke har råd til å betale dette beløpet. Vi har klaget å klaget i snart et helt år uten at det har fungert.

Vi ønsker å gifte oss, bare vi to. Ikke blande inn myndighetene og slikt, men gi hverandre ekteskapsløftene som et tegn på vår kjærlighet for hverandre. Vi ønsker heller ingen stor bryllupsfest, bare oss og de nærmeste venner.

Tanken er kansje en type trygdesvindel, men hva annet skal vi gjøre når nav gjør ham konkurs?

Å inngå et ekteskap inneholder også noen offentlige formaliteter. Sånn er det i et sivilisert samfunn. Du har muligheten å stadfeste kjærligheten dere i mellom på mange andre måter som nevnt i tråden. Da blir du ikke gift, får ikke skattefordeler og andre ting, men feirer likevel kjærligheten.

Det du skal gjøre er å forfølge saken slik som alle andre mennesker gjør. Står du fast og klage ikke hjelper kan du investere i advokat, noe som gjør at dere får mer penger senere. Dere kan også kreve tilbakebetalt bidrag som mor ikke har rett på. Gjør ting på en skikkelig og voksen måte, ikke med svindel og mulig fengselsstraff og erstattningskrav fra det offentlige.

elliena, on 30 Jul 2014 - 13:54, said:

Jo, her har mye av bidraget gått på opplysninger fra mottaker. Advokat ja, hvordan skal vi ha råd til det?

Hva koster mest ?. Å betale feilaktig bidrag i x antall år eller bruke noen tusen på advokat og ende ppp med mer penger ? Forutsett at kravet deres er riktig.

At barnemor lurer til seg uriktige penger samt at hun holder tilbake samvær er gale. Hvorfor tror dere at dere kan gjøre være like uærlig ? Da fortjener dere situasjonen.

Mitt største problem med det dere driver med er at dere er mest bekymret for penger, mens sabotasje av samvær ikke vektlegges. Hvor er prioriteringene deres ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav gjør tydeligvis akkuratt som det passer dem. Her har vi sendt med lønnslipper på alt fra 11.000 til 20.000. Alikevell har de fått det for seg at han tjener 32.000 hver mnd. Bidraget gikk oppfra 6000 til 10.000 da de så at han hadde samboer. Selv har ikke jeg noen inntekt.

Men takk for tipset! Da får vi prøve ut det. Leste at for og klage til fylkesmannen så måtte man ha hatt en sånn spesiell klage til nav tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt største problem med det dere driver med er at dere er mest bekymret for penger, mens sabotasje av samvær ikke vektlegges. Hvor er prioriteringene deres ?

Barnet har vi gitt opp. Det ble rett og slett for mye. Vi prøvde å få hjelp fra barnevernet, men fra begynnelsen gikk de imot oss og. Ble beskyldt av mora at vi hadde misshandla ungen osvosv. Under samvær ringte hun politiet og anmeldte oss for kidnapping også. Barnet lå og sov, mens politiet braste inn midt på natta for og ta med ungen. Snakker dritt om oss til barnet gjør hun også.

Å det at barnet plutselig skal til oss også plutselig skal ikke alikevell, nei.. Vi har gitt opp både for oss og for barnets beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Tror det er mye av informasjon som ikke kommer frem i denne tråden.

Når alt kommer til alt - bare vær ærlig, ikke svindle nav eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det fram så mye rart, at jeg konkluderer med at det ikke akkurat er gjennomsnittsmennesker vi snakker om her...



Anonymous poster hash: 42386...89e
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, forloveden blir trekt et skyhøyt beløp av nav hver mnd som nå har vokst til å bli enda høyere fordi de fant ut at vi er samboere. Så for at ting skal lønne seg for oss må jeg endre adresse "flytte ut" slik at vi ikke lenger er samboere, da tror jeg heller ikke det fungerer om vi er gift.. Om vi skal utsette det pga dette blir det ca 15 år, det ønsker ikke vi :P

Han får få seg en jobb som alle andre. Om dere "flytter fra hverandre", en har aldresse en annen stand er det svindel. Og gjør dere det håper jeg dere blir straffet. skattebtalerene i norge skal ikke betale for dere. Forhold dere til reglene.

Anonymous poster hash: 8d003...8ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...