Gå til innhold

Pappa nekter meg potetgull fordi han synes jeg er feit..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er ei jente som akkurat er innenfor normalen på BMI. Jeg føler selv jeg ikke akkurat hadde hatt noe vondt av å gå ned 5 kg..

Faren min tror han kan bestemme hva alle skal spise. Han åpnet nettopp en potetgullpose, og synes at den ene søsteren min er den eneste som får spise, siden hun trener mye og er tynn. Mens moren min og jeg er for feite, og ikke får noe.... Jeg er ekstremt lei meg nå. Ikke fordi jeg ikke får potetgull, men pga at jeg er så såret :/

Flytter heldigvis snart ut. Men det er ekstremt sårende uansett. (NB: han er typen til å le over hvor idotisk det er om noen tar det opp med han, siden han er en person som "alltid skal ha rett). Så jeg vil helst ikke ta det opp... Hva hadde dere gjort? Føler meg ikke så veldig bra med meg selv pga det :/ Håper på seriøse svar..



Anonymous poster hash: 79277...1c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du spise potetgull? Det er da ikke bra for kroppen i det hele tatt. La ham sitte der og råtne med potetgullet sitt.



Anonymous poster hash: 5dc7c...6a9
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som din far er av den gode sorten. Bestemme noe slikt?

Og over din mor?

Nei, hvor enn sårende det er, vit at han sliter med noe mye større enn din vekt. Vær glad for å flytte, han høres ikke bra ut for deg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du spise potetgull? Det er da ikke bra for kroppen i det hele tatt. La ham sitte der og råtne med potetgullet sitt.

Anonymous poster hash: 5dc7c...6a9

Ja, det er jo sant :P Det er mer det at man "ikke kan fordi man er feit". Jeg er jo innenfor normalen på BMI så føler ikke jeg er feit.. :-/ Men skal prøve å tenke på det, ja.

-TS

Anonymous poster hash: 79277...1c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som din far er av den gode sorten. Bestemme noe slikt?

Og over din mor?

Nei, hvor enn sårende det er, vit at han sliter med noe mye større enn din vekt. Vær glad for å flytte, han høres ikke bra ut for deg.

Moren min finner seg desverre i alt mulig rart.. Hehe, tusen takk for et fint svar :-)

Anonymous poster hash: 79277...1c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Hvordan er far din generelt?



Anonymous poster hash: d9d8c...937
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Potetgull er kreftfremkallende så det bør du ikke spise allikevel. Men om du selv synes du burde gå ned 5 kg, så ser andre også det, om han ikke gjør dette på en fin måte, så mener han godt. Det er ikke bra å ha ekstra kilo.



Anonymous poster hash: f3df5...94e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du spise potetgull? Det er da ikke bra for kroppen i det hele tatt. La ham sitte der og råtne med potetgullet sitt. Anonymous poster hash: 5dc7c...6a9

Det er ikke det som er poenget. Poenget er at man åpner ikke en pose potetgull og sier at "du får, men du får ikke fordi du er feit". Da lar man heller være å sette fram potetgull.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han vært oppriktig bekymret for din og din mors helse hadde han fått hele familien over på et bedre kosthold, ikke kalt dere feite og nektet dere potetgull fordi dere er 'feite'.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser han noe av potetgullet i posen da? Si at du mener at han er for feit siden å synes at andre er feite er tydeligvis helt subjektivt etter hans mening.



Anonymous poster hash: be4b3...781
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stygg ting å si. Synes du skal ta det opp med ham og sette deg selv litt i respekt!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du spise potetgull? Det er da ikke bra for kroppen i det hele tatt. La ham sitte der og råtne med potetgullet sitt.

Anonymous poster hash: 5dc7c...6a9

Potetgull er kreftfremkallende så det bør du ikke spise allikevel. Men om du selv synes du burde gå ned 5 kg, så ser andre også det, om han ikke gjør dette på en fin måte, så mener han godt. Det er ikke bra å ha ekstra kilo.

Anonymous poster hash: f3df5...94e

I all verden.....les hva jenta skriver, da.

Fanken, her er det mange som har full gjennomtrekk.

Ts, håper du kommer deg vekk fra han så snart som mulig.

Anonymous poster hash: eecf8...98d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

Hvordan er far din generelt?

Anonymous poster hash: d9d8c...937

Vil ikke svare på alder, er litt redd for at det ikke er så mange som har en slik far. Redd for å bli gjenkjent....

Han er ekstremt uforutsigbar, enorme humørsvingninger og dessverre en syk kontroll på moren min. Han er ikke god.

Anonymous poster hash: 79277...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Potetgull er kreftfremkallende så det bør du ikke spise allikevel. Men om du selv synes du burde gå ned 5 kg, så ser andre også det, om han ikke gjør dette på en fin måte, så mener han godt. Det er ikke bra å ha ekstra kilo.

Anonymous poster hash: f3df5...94e

Brød er også kreftfremkallende. Saft, juice og alt annet du spiser også. Alt er snakk om moderasjon.

Anonymous poster hash: f9edf...c0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stygg ting å si. Synes du skal ta det opp med ham og sette deg selv litt i respekt!

Jeg sa hva jeg mente, men han bare himlet med øynene. Går dessverre ikke ann å diskutere med han, da han ikke løfter en finger for å forstå hva andre mener...

Anonymous poster hash: 79277...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner litt om egne erfaringer med mine foreldre.

Kontrollerende, uforutsigbar, hissig, forteller andre hva de skal gjøre og gjør det stikk motsatte selv osv.

Dersom du er over 18 år, så er vel det beste for deg å flytte ut. Kanskje noe din mor og søster også bør gjøre på sikt, dersom din far er en kontrollerende og hetsende person.



Anonymous poster hash: d9d8c...937
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for alle svar dere <3 Og tusen takk til venninna mi for at jeg kunne låne brukeren hennes for å poste som anonym.. Hjalp å bare få noen synspunkter på det.. Som sagt: takk <3

-TS



Anonymous poster hash: 79277...1c7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han vært oppriktig bekymret for din og din mors helse hadde han fått hele familien over på et bedre kosthold, ikke kalt dere feite og nektet dere potetgull fordi dere er 'feite'.

Helt enig. Hvem er det som setter seg ned og spiser potetgull og nekter å dele med visse personer i familien fordi han mener de er "for feite"? Jeg kan komme på mange ord for å beskrive en sånn oppførsel, men ingen av disse handler om bekymring for helsetilstand eller "å mene det godt". Det TS beskriver er nærmere hets enn oppfordring til gode vaner, kan man si.

Her er poenget verken at potetgull er usunt eller hvem som veier mest. At en fyr sier noe sånt,og mener å ha rett til det, både til dattera og kona si, er ganske sykt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Fedre kan gå en på nervene og spesielt når de skal være så forbaska allvitende og snusfornuftig. Han har jo litt rett da. Ikke fordi du er for feit til å få smake potetgull, men fordi potetgull er usunt og setter seg lettere på en kropp som ikke er aktiv. Jobben hans er å være din pappa og pappaer kan til tider være sårende i all sin pappavisdom, så han vil sikkert bare gjøre jobben sin med å få deg til å ha et bevisst forhold til hva du putter i deg. Om ikke annet kan ingen beskylde ham for å ikke ha tatt ansvar for deg og din helse mens du bodde under hans tak.

Dersom han faktisk kaller deg feit burde du be ham om å skjerpe seg, men dersom han bare er gnien på potetgullet er det ikke stort annet å gjøre enn å bite i deg irritasjonen og heller se frem til at du selv kan styre matvanene dine. Det er jo ikke lurt å spise masse potetgull uansett men det tror jeg du vet og klarer helt fint å styre selv.

Edit: ok nå leste jeg det du har skrevet etter startinnlegget og faren din høres ikke helt god ut. Dette er ikke verken farskjærlighet eller et håpløst forsøk på å innprente sunne vaner, det han gjør er å være frekk og sårende. Han gjør narr av deg og moren din rett og slett. Flytt ut så fort du kan! :)

Endret av Blubberella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...