Gå til innhold

Aksjonen #jegharopplevd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynne å jobbe i egne rekker? Tror du virkelig det er mange norske menn som synes det er jevt å være voldtekstmenn? Jeg tror de fleste norske menn hater voldteksmenn like mye som kvinner gjør.

En mann er heller ikke ansvarlig for en annen manns handlinger, fordi de er av samme kjønn.

Forøvrig greit å være varsom, og ha respekt for at man befinner seg i et område som ikke er trygt, dette gjelder menn også. I mange av de samme settingene som kvinner blir voldtatt kan menn bli ofre for annen type vold om man er alene.

Nå kan det hende jeg misforstår deg, men om du mistenker en tilfeldig mann for å være voldteksmann fordi han går på samme fortau for deg på vei til butikken på en lys sommerdag, så ødelegger du vel mer for deg selv enn noen andre. Om man derimot velger å gå gjennom en mørk bakgate halv 3 om natta alene på vei hjem fra byn, så er det greit å være varsom, og prøve etter beste evne å unngå det. Det gjør jeg også, som mann, uten at jeg direkte mistenker alle og enhver for å være voldelige dyr.

Greit kampanje for å få overgrep opp i lyset dette, men man skal være forsiktig med å generalisere. Jeg tror ikke man får noe godt liv dersom man går rundt og mistenker alle menn for å være voldtektsmenn.

Ja, du har misforstått innlegget. Poenget var at det er menn selv, som i sin iver etter å legge skylden på kvinner, påstår at vi må skjønne at vi ikke skal ta taxi, dra på nach, kle oss utfordrende (er en tråd om det på seksualitetsforumet akkurat nå) osv. Altså - at vi må ta utgangspunkt i at det er en potensiell overgriper i alle menn. Eller mener de at overgriperne er stemplet på ett eller annet vis?

Jeg har selv på lyse dagen opplevd flere tilfeller av blotting, ekle kommentarer av seksuell art, å bli fulgt etter. Seksuell trakassering er ikke voldtekt - det er trusler om voldtekt. Og du ville ha blitt overrasket over hvem som kan få seg til å holde på med slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du, skjerp deg. Jeg har ikke skrevet noe om hat mot innvandrere i noen av mine svar i denne tråden. Den type retorikk kan du vennligst droppe med en gang.

Velger å svare deg utifra dine avsnitt:

  • Jeg har absolutt ikke påstått at ikke kvinner med innvandrerbakgrunn ikke anmelder voldtekter. Vennligst vis hvor jeg har skrevet dette. Jeg har heller ikke påstått at det kun er innvandrere som ikke anmelder voldtekter. Igjen, vis meg hvor jeg har skrevet dette.
  • Ja, det finnes mørketall på antall voldtekter, fordi noen dropper å anmelde dem. Hvorfor, vel det har jeg absolutt ikke svaret på.Man skal absolutt se på statistikk på voldtekter, fordi det gir en indikasjon på hva slags type voldtekter som forekommer (basert på anmeldelser) og hvem som begår disse voldtektene; basert på kjønn, etnisitet og alder blant annet (basert på anmeldelser). Eller mener du at statistikk på et generelt grunnlag ikke er vits i benytte seg av, fordi det alltid vil forekomme mørketall?
  • Jeg har ikke rettet noe hat mot innvandrere som sådan, men presisert at en minoritet står bak en relativt stor prosentandel hva voldtekter angår basert på blant annet anmeldelser. Jeg har dessuten ikke snakket om ikke-vestlige innvandrere alene, så hvorfor retter du din retorikk mot dem? Her er det i grunn du som skal poengtere ut ikke-vestlig. Jeg tok å gjorde det klart i mine svar at jeg tok totalen av ikke-norske eller ikke-nordmenn. Det er en fordel å lese hva som blir skrevet. Dersom ikke-norske eller ikke-nordmenn hadde blitt sendt ut, så hadde voldtektene kunnet synke med 65% i Oslo alene (Tall basert på rapport fra Politiet, 2012). Eller for å bruke din kilde, så hadde antall overgrep gått ned med 31,2% (Tall basert på rapporterte overgrep fra Dixi). Er ikke det en forskjell?
Forøvrig, så anmeldes ikke alltid vold/voldtekt/overgrep av folk med innvandrerbakgrunn, da dette kan føre til æreskrenkelser som igjen kan føre til større problemer for offeret det gjelder.

Denne setningen skreiv du. Det er veldig vanskelig å diskutere med noen som forandrer mening annenhvert sekund. Du må nesten bestemme deg for hva du mener.

Der er også veldig vanskelig å diskutere med deg når du ikke leser. Jeg har skrevet til deg at du ikke skal se på vokdtekter som har blitt anmeldt. Dixiundersøkelsen går på voldtekter som både har blitt anmeldt og ikke anmeldt. Derfor skal du heller se på denne undersøkelsen. Men du svarer: ".Man skal absolutt se på statistikk på voldtekter, fordi det gir en indikasjon på hva slags type voldtekter som forekommer" som om at jeg har skrevet til deg at man ikke skal se på statistikk over voldtekter.

Om du har dysleksi så er det fint om du forteller det slik at jeg kan forstå hvorfor du ikke helt forstår det jeg skriver, men om du ikke har dysleksi må du nesten konsentrere deg litt om det du leser, for det er utrolig slitsomt at jeg må hele tiden rette på deg og fortelle deg hva du har skrevet og hva jeg har skrevet.

Om din taktikk er å slite ut de du debatterer med ved å svare noe som er helt på landet ift det de har skrevet til deg så funker det ihvertfall :)

Anonymous poster hash: 45b25...e02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Jeg tenkte på dette idag, og så tenkte jeg at, nei, jeg er en av dem som aldri har opplevd noe som helst...men så tenkte jeg mer, og kom på at jeg har faktisk det. Det har blitt fortrengt. >_<

Jeg gikk på en folkehøyskole et sted i landet, og sammen med meg der var det en 34 år gammel iraker. Det ble sagt av rektoren at han hadde kommet til Norge fordi han hadde det trasig i hjemlandet. Han bodde ikke på selve skolen men i en leilighet en kilometer unna, og i nærheten av den leiligheten var det en bensinstasjon. Han hadde ofte med seg andre jenter i leiligheten og kom ganske godt overens med dem. Han virket helt grei generelt sett.

I hvert fall, en kveld så ville jeg stikke på bensinstasjonen for å ha noe snop, og jeg gikk ut i en lang kjole med jakke over. Et stykke på vei så kom han løpende bak meg og ville gå sammen med meg. Jeg tenkte ikke at det var noe farlig, ettersom inntrykket var greit. Rett i nærheten av den leiligheten ble jeg slengt mot en vegg og han holdt meg fast og kysset meg ganske brutalt egentlig. Gikk inn i en sjokktilstand og fikk ikke gjort noe. Etterpå så dro han meg hardt opp i leiligheten og ville ha sex med meg men der fikk jeg kommet meg vekk før noe som helst skjedde. Kom tilbake til skolen og måtte snakke med noen. Fant ei som var oppe, og fortalte henne det som hadde skjedd, og ble fortalt at det var min skyld fordi jeg hadde gått i en kjole og ikke hadde snudd da han kom og ville gå sammen med meg. I tillegg ble jeg fortalt at jeg bare måtte glemme å fortelle om dette til noen andre fordi det ville bli mitt ord mot hans og han ville si alt var frivillig og mange av de andre ville hate meg hvis noe skjedde med ham. Så jeg sa ikke noe. Forholdt meg til dette i 6 måneder, men fordi han ofte prøvde å få meg alene, og jeg unngikk ham for en hver pris, og dette ble lagt merke til, og fordi jeg var redd det ville slå tilbake negativt på meg om jeg sa noe så valgte jeg å slutte. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, så anmeldes ikke alltid vold/voldtekt/overgrep av folk med innvandrerbakgrunn, da dette kan føre til æreskrenkelser som igjen kan føre til større problemer for offeret det gjelder.

Denne setningen skreiv du. Det er veldig vanskelig å diskutere med noen som forandrer mening annenhvert sekund. Du må nesten bestemme deg for hva du mener.

Der er også veldig vanskelig å diskutere med deg når du ikke leser. Jeg har skrevet til deg at du ikke skal se på vokdtekter som har blitt anmeldt. Dixiundersøkelsen går på voldtekter som både har blitt anmeldt og ikke anmeldt. Derfor skal du heller se på denne undersøkelsen. Men du svarer: ".Man skal absolutt se på statistikk på voldtekter, fordi det gir en indikasjon på hva slags type voldtekter som forekommer" som om at jeg har skrevet til deg at man ikke skal se på statistikk over voldtekter.

Om du har dysleksi så er det fint om du forteller det slik at jeg kan forstå hvorfor du ikke helt forstår det jeg skriver, men om du ikke har dysleksi må du nesten konsentrere deg litt om det du leser, for det er utrolig slitsomt at jeg må hele tiden rette på deg og fortelle deg hva du har skrevet og hva jeg har skrevet.

Om din taktikk er å slite ut de du debatterer med ved å svare noe som er helt på landet ift det de har skrevet til deg så funker det ihvertfall :)

Anonymous poster hash: 45b25...e02

Jeg har ikke forandret det jeg skrev, da må du lese det jeg skriver en gang til. Jeg leste hele den rapporten du linket til. Jeg trekker mine konklusjoner, du dine. Jeg presiserte også grundig at det jeg fremla baserte seg på anmeldte voldtekter, men at det da ville være mørketall i tillegg.

Måten du svarte på angående statistikk tydet på det motsatte.

Nei, jeg sliter ikke med dysleksi, så den retorikken kan du legge bort. Den type retorikk er rett og slett lavmål. Vi kan gjerne diskutere, men jeg diskuterer ikke med patetiske slutninger slik som ditt siste avsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Hanekam prøvde seg litt med en annen vinkling i aksjonen #jegharopplevd

Da fikk hun smake på netthets av feminister og andre aksjonister, nedsettende karakteristikker og utdriting er visst helt legitimt på nett dersom det er kvinner og feminister som gjør det

http://www.nettavisen.no/nyheter/sigrid-bonde-tusvik-refser-mette-hanekamhaug-etter-uttalelse-pa-facebook/3422776913.html

http://www.dagbladet.no/2015/04/19/kultur/jegharopplved/sosiale_medier/sigrid_bonde_tusvik/mette_hanekamhaug/38759199/



Anonymous poster hash: 743e8...83b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt synd at mange kvinner føler seg seksuelt trakasert og opplever at de mottar uønsket seksuell oppmerksomhet, det unner jeg ingen!! Men samtidig, hva skal en mann gjøre? Er en mann frampå så er det for mye, er en mann tilbakeholden så er han feig, er man ikke automatisk interessert dersom en kvinne prøver seg så man feig og ubrukelig... Det er ikke bare lett å være mann heller...

Jeg har en løsning: heretter er all sjekking kvinners ansvar i Norge, menn skal hverken vise interesse eller ta initiativ. Initiativ fra menn kan oppleves som trakasering eller uønsket oppmerksomhet...



Anonymous poster hash: 28ed3...1ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er selvsagt synd at mange kvinner føler seg seksuelt trakasert og opplever at de mottar uønsket seksuell oppmerksomhet, det unner jeg ingen!! Men samtidig, hva skal en mann gjøre? Er en mann frampå så er det for mye, er en mann tilbakeholden så er han feig, er man ikke automatisk interessert dersom en kvinne prøver seg så man feig og ubrukelig... Det er ikke bare lett å være mann heller...

Jeg har en løsning: heretter er all sjekking kvinners ansvar i Norge, menn skal hverken vise interesse eller ta initiativ. Initiativ fra menn kan oppleves som trakasering eller uønsket oppmerksomhet...

Anonymous poster hash: 28ed3...1ff

Men hvorfor tror du at det er sjekking å dytte hendene opp under skjørtene til dama? Eller å holde henne fast med makt og si at du vil knulle henne sanseløs?

Det går an for menn å lære seg å lese kroppsspråk også. Det er ganske lett å merke at den andre parten enten stivner av skrekk eller finner deg frastøtende.

Ellers så foreslår jeg et enkelt "hei, så fin du var i kveld" med et naturlig smil. Så enkelt, og samtidig virkningsfullt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor tror du at det er sjekking å dytte hendene opp under skjørtene til dama? Eller å holde henne fast med makt og si at du vil knulle henne sanseløs?

Det går an for menn å lære seg å lese kroppsspråk også. Det er ganske lett å merke at den andre parten enten stivner av skrekk eller finner deg frastøtende.

Ellers så foreslår jeg et enkelt "hei, så fin du var i kveld" med et naturlig smil. Så enkelt, og samtidig virkningsfullt.

Det er klart at menn må lære seg å lese kroppsspråk, slik at ingen kvinner blir utsatt for uønsket seksuell oppmerksomhet. Alle kommentarer som henspeiler på utseende må imidlertid regnes som trakassering dersom det er uønsket. Jeg synes derfor at forslaget ditt til utsagn var dårlig, selv om de jentene som tåler mest, ville kunnet replisere med "ja jeg vet jeg er fin, så se å pell deg unna, gammel'n".

Anonymous poster hash: c5822...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor tror du at det er sjekking å dytte hendene opp under skjørtene til dama? Eller å holde henne fast med makt og si at du vil knulle henne sanseløs?

Det går an for menn å lære seg å lese kroppsspråk også. Det er ganske lett å merke at den andre parten enten stivner av skrekk eller finner deg frastøtende.

Ellers så foreslår jeg et enkelt "hei, så fin du var i kveld" med et naturlig smil. Så enkelt, og samtidig virkningsfullt.

Nja, både og vil jeg si... Ja mange kvinner vil oppleve "Hei så fin du var i kveld" som positivt selv om hun ikke er interessert i han som sier det.

Men, det er mange kvinner som anser "hei, så fin du var i kveld" fra feil mann som uønsket oppmerksomhet... Dersom akkurat den ene mannen hun er interessert i sier det så er det selvsagt topp... Men alle andre blir møtt med stygge kommentarer og krappe avvisninger... Da, skal jeg love deg, er det ikke moro å være en mann på leting etter en kjæreste...

Anonymous poster hash: 28ed3...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor tror du at det er sjekking å dytte hendene opp under skjørtene til dama? Eller å holde henne fast med makt og si at du vil knulle henne sanseløs?

Det går an for menn å lære seg å lese kroppsspråk også. Det er ganske lett å merke at den andre parten enten stivner av skrekk eller finner deg frastøtende.

Ellers så foreslår jeg et enkelt "hei, så fin du var i kveld" med et naturlig smil. Så enkelt, og samtidig virkningsfullt.

"Hei, du var fin" til den rette (feil) jente kan avstedkomme bemerkninger om et forsøk på objektivisering. Radikale feminister vil si at dette er objektivisering og et avkledende blikk, der man kun bruker utseende som en markør til hvor attraktiv et menneske er, og det er fy-fy.

Anonymous poster hash: 743e8...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg som 14 åring ble presset til sex av en 20 åring. Når han var ferdig bare stakk han. Han manipulerte meg og jeg møtte han flere ganger. Var så nedverdigende da han bare dro på seg buksene å kjørte etter han var ferdig. Igjen lå jeg kliss naken ute. Ja jeg var kanskje naiv, men han hadde overtaket på meg å jeg turte aldri si nei når jeg møtte på han.

Anonymous poster hash: 43290...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei, du var fin" til den rette (feil) jente kan avstedkomme bemerkninger om et forsøk på objektivisering. Radikale feminister vil si at dette er objektivisering og et avkledende blikk, der man kun bruker utseende som en markør til hvor attraktiv et menneske er, og det er fy-fy.

Anonymous poster hash: 743e8...83b

Du var fin og så fin du var i kveld har to forskjellige betydninger.

Tror de færreste kvinner vil se på et oppriktig kompliment som seksuell trakassering. Det er i grunn ikke hva som sies som er feil - men måten det sies på. Og hvis man som mann ikke klarer å henvende seg til en kvinne uten å bli anklaget for å trakassere henne hver gang, må han nesten gå inn i seg selv og se hvordan han fremstiller seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var fin og så fin du var i kveld har to forskjellige betydninger.

Tror de færreste kvinner vil se på et oppriktig kompliment som seksuell trakassering. Det er i grunn ikke hva som sies som er feil - men måten det sies på. Og hvis man som mann ikke klarer å henvende seg til en kvinne uten å bli anklaget for å trakassere henne hver gang, må han nesten gå inn i seg selv og se hvordan han fremstiller seg selv.

Eller, så er det faktisk selve definisjonen på trakassering hos enkelte kvinner som må justeres.

Jeg legger til et sitat fra kommentaren til Rollnes fra DB som passer veldig godt her.

"Ricky Gervais har sagt: «Bare fordi du er krenket, betyr ikke det at du har rett.» Men du får rett, slik logikken har blitt. Ingen kan bestride såre følelser. Alle må respektere dem. Si deg krenket, og du får makten til å tolke alt i verste mening. Avsender er alltid ond"

http://www.dagbladet.no/2015/04/18/kultur/meninger/ideer/lordagskommentaren/helgekommentaren/38737108/

Anonymous poster hash: 743e8...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke forandret det jeg skrev, da må du lese det jeg skriver en gang til. Jeg leste hele den rapporten du linket til. Jeg trekker mine konklusjoner, du dine. Jeg presiserte også grundig at det jeg fremla baserte seg på anmeldte voldtekter, men at det da ville være mørketall i tillegg.

Måten du svarte på angående statistikk tydet på det motsatte.

Nei, jeg sliter ikke med dysleksi, så den retorikken kan du legge bort. Den type retorikk er rett og slett lavmål. Vi kan gjerne diskutere, men jeg diskuterer ikke med patetiske slutninger slik som ditt siste avsnitt.

Igjen. det er mer korrekt å se på statistikk over voldtekter som både har blitt anmeldt og ikke anmeldt. Noe dixiundersøkelsen har. Det har ingenting med konklusjoner å gjøre.

Det er ikke lavmål å spørre om du har dysleksi siden jeg opplever du svarer på noe annet enn det jeg skriver. Det er heller ikke ment som personhets av noe slag. Jeg må da få lov å si at du svarer noe som ikke har noe med noe å gjøre når det er det du gjør uten at du skal bli sint for det.

Anonymous poster hash: 45b25...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, så er det faktisk selve definisjonen på trakassering hos enkelte kvinner som må justeres.

Jeg legger til et sitat fra kommentaren til Rollnes fra DB som passer veldig godt her.

"Ricky Gervais har sagt: «Bare fordi du er krenket, betyr ikke det at du har rett.» Men du får rett, slik logikken har blitt. Ingen kan bestride såre følelser. Alle må respektere dem. Si deg krenket, og du får makten til å tolke alt i verste mening. Avsender er alltid ond"

http://www.dagbladet.no/2015/04/18/kultur/meninger/ideer/lordagskommentaren/helgekommentaren/38737108/

Anonymous poster hash: 743e8...83b

Så.... da jeg som trettenåring opplevde å bli spurt av en voksen mann om jeg ville smake kuken hans, så hadde jeg egentlig ikke rett til å bli skremt eller krenket - jeg skulle bare ta det som et kompliment? Eller hva mener du, egentlig? Hvor mener du grensen for når man har rett til å føle seg trakassert skal være?

Det er helt sikkert noen som overdriver sine reaksjoner, men så vet heller ikke du bakgrunnen for at de reagerer som de gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som kvinner i Norge sutrer. Ingen kvinner har det bedre i verden, likevel skriver de lange innlegg i avisene om hvor jævlig det var at en eller annen gamling stirra på rumpa hennes i forrige spinningtime.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så.... da jeg som trettenåring opplevde å bli spurt av en voksen mann om jeg ville smake kuken hans, så hadde jeg egentlig ikke rett til å bli skremt eller krenket - jeg skulle bare ta det som et kompliment? Eller hva mener du, egentlig? Hvor mener du grensen for når man har rett til å føle seg trakassert skal være?

Det er helt sikkert noen som overdriver sine reaksjoner, men så vet heller ikke du bakgrunnen for at de reagerer som de gjør.

Typisk ekstrem-feministisk argumentasjon. Man går fra en debatt om "måter man sier ting på" kan være trakassering, til å dra fram det verste innen trakassering. Rett og slett feigt og uredelig debatteknikk, men ikke uventet fra ekstremfeministene.

Anonymous poster hash: 743e8...83b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk ekstrem-feministisk argumentasjon. Man går fra en debatt om "måter man sier ting på" kan være trakassering, til å dra fram det verste innen trakassering. Rett og slett feigt og uredelig debatteknikk, men ikke uventet fra ekstremfeministene.

Anonymous poster hash: 743e8...83b

Hva snakker du om - "måter man sier ting på"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du påstår at kvinner med innvandringsbakgrunn ikke anmelder voldtekter og at dette er grunnen til at det bare er 15% av voldtektene som er begått av ikke-vestlige innvandrere.

Så jeg er veldig klar over at det ikke er det samme som å påstå at norske menn ikke voldtar.

Mitt svar til det er at for det første så er ikke statistikken jeg viser til basert på anmeldelser. For det andre er det ikke slik at det å ikke anmelde voldtekt er noe bare innvandrerkvinner gjør. Det gjelder for svært mange av oss etnisk norske og.

Grunnen til at mange ikke ønsker å bli sett på som et offer og at voldtekt er tabu fortsatt dessverre. Det er også slik at veldig mange voldtekter blir henlagt pga at det ofte er ord mot ord. Og hvorfor en skal anmelde når man vet gjerningsmannen/kvinnen ikke blir dømt for det vet ikke jeg når det bare går ut over offeret uansett.

Så grunnen til at din statistikk er som den er, er fordi den er basert på anmeldelser. Vi vet at de fleste overfallsvoldtektene blir begått av innvandrere. Og når man har blitt overfallvoldtatt er det mye enklere å anmelde pga at man gjerne har DNA-bevis og andre bevis.

Og det er da igjen grunnen til at du ikke skal se på disse tallene, fordi den er ikke basert på alle oss som ikke har anmeldt fordi vi vet at det ikke har noen hensikt pga mangel på bevis.

Jeg synes det er veldig dumt med dere som bruker dette til å uttrykke hatet dere har for innvandrere og ikke ønsker å se at problemet ikke er innvandrere. Om alle ikke-vestlige innvandrere hadde blitt sendt hjem, hadde ikke voldtektsproblemet forsvunnet. Det hadde ikke minsket noe særlig engang.

Anonymous poster hash: 45b25...e02

Det hadde ikke forsvunnet, men det hadde blitt mye, mye mindre.

Anonymous poster hash: 91021...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har misforstått innlegget. Poenget var at det er menn selv, som i sin iver etter å legge skylden på kvinner, påstår at vi må skjønne at vi ikke skal ta taxi, dra på nach, kle oss utfordrende (er en tråd om det på seksualitetsforumet akkurat nå) osv. Altså - at vi må ta utgangspunkt i at det er en potensiell overgriper i alle menn. Eller mener de at overgriperne er stemplet på ett eller annet vis?

Jeg har selv på lyse dagen opplevd flere tilfeller av blotting, ekle kommentarer av seksuell art, å bli fulgt etter. Seksuell trakassering er ikke voldtekt - det er trusler om voldtekt. Og du ville ha blitt overrasket over hvem som kan få seg til å holde på med slikt.

Det handler ikke om å gi folk skylden ting, en kvinne vil aldri være skyldig dersom hun blir voldtatt av en mann, det er mannen som er skyldig da. Men det handler også litt om at det lurt å tenke litt over ting. Hverken du eller jeg tenker at det å reise på ferie i Syria akkurat nå høres ut som en god idé, for det er en stor risiko for å bli drept eller kidnappet. Er det vår feil om vi blir kidnappet, nei, kanskje ikke, men det må da være lov å gi folk råd om hva som er lurt og mindre lurt å gjøre, for å forhindre slike situasjoner.

Det er helt greit å si at man ikke burde gå alene hjem fra byen, det er et råd som man burde ta til seg. Det betyr ikke at man nødvendigvis gir dama som blir voldtatt skyldaom hun gjør dette.

Så sånn sett kan det være greit å være på den sikre siden å tenke at menn kan være overgripere, om man befinner seg i en slik setting, som slike ting skjer oftere enn andre steder.

Å for all del, gå lettkledd osv. Det er bare flott, og de aller fleste menn synes det er fint, uten at man er en overgriper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...