Gå til innhold

Alkohol er idiotisk, hvorfor drikker dere alkohol?


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Poenget var akkurat det jeg sa. Har du vondt for det eller?

Har ikke vondt for noenting. Det er du som surrer. Jeg skrev at jeg drakk 6 halvlitere om fredagen og lørdagen, men at jeg aldri drakk meg full. Du svarte med at "da er du heller ikke edru". En poengløs og tåpelig kommentar med andre ord. Alle vet jo at man bli påvirket av kun èn øl og mindre.

Poenget mitt var at jeg aldri drikker meg full, ditt poeng var fraværende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av meg?

Når var det? Mennesker har vell kost seg med alkohol på fester i flere århundrer, til og med i vikingtida satt vikinger og drakk seg full på øl la med vennene sine

Øl var forbudt i Norge til år 1920 og brennevin til 1927.

Anonymous poster hash: 21eec...08d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl var forbudt i Norge til år 1920 og brennevin til 1927.

Anonymous poster hash: 21eec...08d

Brennevin var bare forbudt FRA 1916, da. Øl kun fra 1917-1920. Så... Poenget ditt er ikke-eksisterende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brennevin var bare forbudt FRA 1916, da. Øl kun fra 1917-1920. Så... Poenget ditt er ikke-eksisterende.

Jeg hadde ikke noe poeng, bare sa en funfact :)

Anonymous poster hash: 21eec...08d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl var forbudt i Norge til år 1920 og brennevin til 1927.

Anonymous poster hash: 21eec...08d

For noe vas. Forbudstida var ganske kort, og i århundrene før det var det en lovpålagt plikt å produsere alkohol. Og tilgang på alkohol var en del av kontraktene til f.eks soldater og tjenestefolk. Som en del av sitt livsunderhold skulle de, blant annet, ha så og så mange liter øl.

Det har også vært ikke bare tillatt, men påbudt å produsere brennevin.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er de som liker å kose seg. Alkohol har vært brukt som nytelsemiddel siden lenge før vi ble født. La folk få gjøre som de vil så lenge det ikke går ut over andre, og slutt med barnehagementaliteten din.



Anonymous poster hash: 3ef04...cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man gå å irritere seg over alt man ikke liker får man ikke tid til annet. La Politiet ordne opp, og lev ditt eget liv. Kun da vil du kunne oppnå å være lykkelig.



Anonymous poster hash: 3ef04...cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det samme. Jeg synes det faktisk er trist at eneste måten gjerne unge folk på klarer å ha det gøy på..er faktisk å drikke seg fulle. Det er synd at det må alkohol til for at eldre folk skal klare å ha det gøy.

Savner forøvrig festene uten alkohol, de var mye morsommere! :laugh:

Livet er trist

skål :ol:

Anonymous poster hash: 48d82...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er godt. Men detmå vere godt øl og god vin, ikke noe billig. En god dram er også godt. Jeg spiser alldri biff eller annen god mat uten det er vin til drikke. Alltid både vann og vin.

Rusen er deilig, liker den. Drikker meg meget sjelden full, og da bare når jeg er alene, sjå jeg "plager" ikke andre.

En kolega som har diabetes hevder at øl er bedre enn cola for hans helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest provoserende er ikke at folk drikker, men holdningene deres. Det er helt motbydelig med folk som utøver sosial kontroll, men som lengter etter å miste kontrollen - men kun under påvirkning av alkohol (for da er det låååv lissssom). Hvis man ønsker seg virkningen av alkohol, hvorfor ikke bare være litt mer sånn i edru tilstand? Er ikke så jævla vanskelig, er bare å gi litt slipp på den norske selvhøytideligheten. Kontrasten plager meg, virker så fake. nordmenn i det hele og store har anstrengt forhold til alkohol, hvis jeg vil ta meg et glass kl 11 på formiddagen kommer alkoholikerne og bare "What, kl er bare 11, på en onsdag. U crazy"



Anonymous poster hash: e3358...580
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du lov til å mene, men du trenger ikke rakke ned på folk som tar seg et glass vin en sjelden gang.

Jeg har på følelsen av du bare startet denne tråden for å provosere slik at du har noen å krangle med...



Anonymous poster hash: 1bb4b...28f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest provoserende er ikke at folk drikker, men holdningene deres. Det er helt motbydelig med folk som utøver sosial kontroll, men som lengter etter å miste kontrollen - men kun under påvirkning av alkohol (for da er det låååv lissssom). Hvis man ønsker seg virkningen av alkohol, hvorfor ikke bare være litt mer sånn i edru tilstand? Er ikke så jævla vanskelig, er bare å gi litt slipp på den norske selvhøytideligheten. Kontrasten plager meg, virker så fake. nordmenn i det hele og store har anstrengt forhold til alkohol, hvis jeg vil ta meg et glass kl 11 på formiddagen kommer alkoholikerne og bare "What, kl er bare 11, på en onsdag. U crazy"

Anonymous poster hash: e3358...580

Jeg tror det er bra med en "timeout" der man kan lette på hemninger og legge til side noen konvensjoner og regler for oppførsel.

Og jeg tror det er VELDIG bra at sjefer ikke flørter med sekretærene til hverdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har du lov til å mene, men du trenger ikke rakke ned på folk som tar seg et glass vin en sjelden gang.

Jeg har på følelsen av du bare startet denne tråden for å provosere slik at du har noen å krangle med...

Anonymous poster hash: 1bb4b...28f

Tråden er blitt gammel nå så skjønner ikke hvorfor du sier dette nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er godt. Men detmå vere godt øl og god vin, ikke noe billig. En god dram er også godt. Jeg spiser alldri biff eller annen god mat uten det er vin til drikke. Alltid både vann og vin.

Rusen er deilig, liker den. Drikker meg meget sjelden full, og da bare når jeg er alene, sjå jeg "plager" ikke andre.

En kolega som har diabetes hevder at øl er bedre enn cola for hans helse.

Det er ikke bra å sitte og drikke seg full når man er alene.

Møt deg selv i edru selskap, det er mye mer innholdsrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholsmaken er ikke god, men det er greit hvis det er likør, god vin eller noe lignende. Kan jo være ganske hyggelig med venner, også.

Endret av Synapomorphy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke bra å sitte og drikke seg full når man er alene.

Møt deg selv i edru selskap, det er mye mer innholdsrik.

Hvorfor er ikke det bra? Jeg hører stadig vekk at folk sier at det ikke er bra, men jeg har aldri egentlig fått noen forståelse av hvorfor det skulle være spesielt problematisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke det bra? Jeg hører stadig vekk at folk sier at det ikke er bra, men jeg har aldri egentlig fått noen forståelse av hvorfor det skulle være spesielt problematisk.

Greia er at når man ikke kan drikke seg full sammen med andre mennesker bør man ikke drikke alene. En jeg vet om sovnet i fylla, hadde lagt et håndkle over en lampe, og vips neste dag er personen dau og huset brent ned.

Dette kunne vært unngått å tre måter, ikke legge håndkle over en lampe, ikke drikke seg full når man er alene, eller personen skulle vært sammen med noen.

Noen tåler alkohol, noen blir skikkelige sjarmerende og gøyale i fylla. Noen blir snille og andre blir duster. Forresten la meg korrigere meg selv litt, man blir verken snill eller dust, man er snill eller dust.

En kul fyr blir ikke dust i fylla, men duste mennesker blir heller ikke kule i fylla, det er de kule som blir kule og de duste som blir duste. Er man en tulling blir man selvklart tulling i fylla.

Men dette her sier jo nesten seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at når man ikke kan drikke seg full sammen med andre mennesker bør man ikke drikke alene. En jeg vet om sovnet i fylla, hadde lagt et håndkle over en lampe, og vips neste dag er personen dau og huset brent ned.

Dette kunne vært unngått å tre måter, ikke legge håndkle over en lampe, ikke drikke seg full når man er alene, eller personen skulle vært sammen med noen.

Noen tåler alkohol, noen blir skikkelige sjarmerende og gøyale i fylla. Noen blir snille og andre blir duster. Forresten la meg korrigere meg selv litt, man blir verken snill eller dust, man er snill eller dust.

En kul fyr blir ikke dust i fylla, men duste mennesker blir heller ikke kule i fylla, det er de kule som blir kule og de duste som blir duste. Er man en tulling blir man selvklart tulling i fylla.

Men dette her sier jo nesten seg selv.

Med andre ord, du har ikke noe svar på det spørsmålet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...