Gå til innhold

Teite ting dyret ditt gjør


Minya

Anbefalte innlegg

Pusi kjenner igjen lyden av bilen vår, og sitter alltid i vinduet når vi kommer hjem. Stirrer på oss helt til hun hører at vi låser opp ytterdøren, da løper hun ut i gangen og sitter klar til vi kommer inn... Når vi endelig knoter oss inn i gangen så ser hun på oss før hun saaaaaakte detter over på siden. Altså, seriøst, hun bare faller på siden. Så begynner duringen, og INGEN får gå forbi før man har kosa med henne. Fineste hjemkomsten :hjerte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minste katta hjemme hos oss er en slu katte.

Vi har en stor blakong og et stort vindu ved balkongen.

Når vi sitter i stua, er det ved dette vinduet.

Lillepus har jo skjønt at den eknleste måten å slippes inn på; er å skrape på vinduet. Akkurat som den enkleste måten å komme seg ut på; er å skrape på døra. Så når vi sitter å ser på TV, står hun i vinduskarmen å skraper som pokker for å komme seg inn. Helt til noen av oss blir lei å løfter på ræva for å sleppe henne inn. Skal hun inn? Nope. Da ser hun på deg, med det slueste blikket og sier 'HAHA, din feite jævel, jeg fikk deg til å løfte på skrotten once again!!!' Også løper hun som en tulling ut i hagen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ene hunden vår klarer kun å gå baklengs i dører og ganger :P
Hu ene hunden vår står også å maser om griseører på kvelden, spesielt på lørdager!



Anonymous poster hash: 236d1...158
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår begynner å mase/grave på oss om hun ikke for oppmerksomhet. Dessuten blir hun mange ganger så overivrig når vi kommer hjem at hun lager masse rare lyder, er egentlig ganske morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min blir hysterisk når det snør.

Da sitter ho i vinduet og knattrer i mange timer, noen ganger kan hun bli så sur at hun knurrer og murrer på det. Hvis snøen har smelta, og det begynner å snø på nytt etter noen dager, kan hun bli så hysterisk at hun vekker oss om natta, og insisterer på at vi må sjekke hva som foregår utenfor vinduet :fnise:

Sånn " :bond: seriøst få det her til å stoppe folkens! :bond: ".

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anobano

tibetanske spaniellen vår snorker skikkelig høyt. Jeg pleier å få latterkrampe av å høre på han, lille nusselige han snorker så høyt som en flodhest :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hesten jeg hadde en gang i tiden elsker Cola. Pleide å ha Cola med i stallen, og satt den inn på salrommet. Kunne ikke gå ut av stallen da, siden hesten alltid klart å karre seg over boksdøra og åpne døra til salrommet, beit av korka og pimpet ned på med Cola. Det ble kun den ene gangen jeg hadde med Cola i stallen, etter det hadde jeg med Pepsi Max, for det ville hun ikke ha :fnise:

Og hunden jeg hadde måtte sitte på fanget mitt når jeg røkte. Dyttet henne alltid bort, men hun var snar opp igjen. Så jeg begynte å stå og røyke når hun var med, men da sto hun opp etter beina på meg og været ut i lufta :fnise: Hun likte heller ikke leketøy, verken baller eller bamser eller pinner. Og de gangene hun fikk sove inne, våknet jeg alltid med henne i armkroken, liggende på rygg og snorke :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hund nå, men jeg hadde en bichon frise og han var mer menneske enn hund. Han hadde så mye logisk sans og hjerne at en skulle tro han hadde menneskelige gener.

Det var en gang da vi var i byen. Han skulle bæsje og bestemte seg for å klatre oppetter en murvegg med bakbena slik at han sto loddrett for å bæsjet. Den skulle komme høyest opp, mente han, men han forsto ikke at bæsjen datt ned på fortauet. Vi gjorde hvertfall mange glade da de holdt på å le seg ihjel da de så han gjøre dette.

Da han ble gammel var vi ute på kveldsturen. Han skulle skvette på en busk og gikk frem og tilbake flere ganger for å sikte inn og så TISSET HAN MOTSATT VEI.

Herlig hund. Savner han :hund:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene mine er glade i planter. Har en ung hankatt, og en halv-voksen kattunge :)
Gjerne på natta, når de vet at vi ikke jager dem vekk fra plantene begynner de å tygge og klore på bladene. Resulterte i at planter må stå på hylla, og falske ellers. Men de falske blir også snufset og tygget litt på, men blir heldigvis ikk ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chihuahua`en min gjør en del rare ting:

Av og til jukker han på den store hunden til foreldrene mine, helst når han sover. Pleier å se seg litt rundt først om noen ser ham. En gang satte han igang midt på snuten hans :fnise:

Hvis han har fått får lite oppmerksomhet en dag, så "poter" han meg i ansiktet for å få kos.

Aller morsomt er det når han klør i rompa: Setter seg på rumpa med bakbena mellom forbena og drar seg rundt på teppet :ler:



Anonymous poster hash: a30b6...fd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chihuahua`en min gjør en del rare ting: Av og til jukker han på den store hunden til foreldrene mine, helst når han sover. Pleier å se seg litt rundt først om noen ser ham. En gang satte han igang midt på snuten hans :fnise: Hvis han har fått får lite oppmerksomhet en dag, så "poter" han meg i ansiktet for å få kos. Aller morsomt er det når han klør i rompa: Setter seg på rumpa med bakbena mellom forbena og drar seg rundt på teppet :ler:Anonymous poster hash: a30b6...fd6

Æsj... Drar med seg tarmbakterier og avføring på teppet. :spyr:

Anonymous poster hash: f5e4d...a23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige dyr folk her har!

Jeg bor i nærheten av et hjem for døvblinde, og folk med andre handikap.

Og det blir alltid en liten utfordring når jeg er ute på tur med hunden min...

Bil, sykler, barnevogn, skateboard, krykker, rullatorer (alt annet som har hjul) = Neh...

Men med en gang en slik som dette dukker opp = post-37809-0-83305200-1397350459_thumb.j

Da er det krig! Ingen hannhund i verden kan trigge så mye som det den lille bilen gjør. Busta står fra nakke til hale, og til tross for sine ti kg så må jeg virkelig bruke makt for å dra han med meg. Aner virkelig ikke hva som er årsaken til agressjonen mot akkurat disse fremkostmidlene... Det er like pinlig hver gang for han lager et helvetes leven.

Hysterisk morsomt var det da han med nesa plantet i bakken gikk på en som sto parkert. Bikkja hylte og fløy 5 meter tilbake før han var like sinna, trodde jeg skulle krepere av latter.



Anonymous poster hash: 79b13...70d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Herlige dyr folk her har!

Jeg bor i nærheten av et hjem for døvblinde, og folk med andre handikap.

Og det blir alltid en liten utfordring når jeg er ute på tur med hunden min...

Bil, sykler, barnevogn, skateboard, krykker, rullatorer (alt annet som har hjul) = Neh...

Men med en gang en slik som dette dukker opp = 1028207283.jpg

Da er det krig! Ingen hannhund i verden kan trigge så mye som det den lille bilen gjør. Busta står fra nakke til hale, og til tross for sine ti kg så må jeg virkelig bruke makt for å dra han med meg. Aner virkelig ikke hva som er årsaken til agressjonen mot akkurat disse fremkostmidlene... Det er like pinlig hver gang for han lager et helvetes leven.

Hysterisk morsomt var det da han med nesa plantet i bakken gikk på en som sto parkert. Bikkja hylte og fløy 5 meter tilbake før han var like sinna, trodde jeg skulle krepere av latter.

Anonymous poster hash: 79b13...70d

haha. Kanskje han tror det er et annet dyr?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting jeg syntes er veldig morsomt med å ha katt er at det bringer fram de søteste babystemmer hos alle. Til og med min far som er en skikkelig mannemann hører jeg stå og babysnakke til pusekatten vår "Er du en fiiiin pus? Kom du hit å kose du daaaaa? Fiiiine pusen. "

Katten i seg selv er også svært selskapssyk, og det beste hun vet er når alle er samlet rundt middagsbordet eller tv. Hun blir dog veldig furten om noen har tatt stolen hennes rundt kjøkkenbordet, for der sitter hun hver dag og bare observerer mens vi spiser middag. Hun har litt av en ståpåvilje, og får hun det ikke som hun vil gir hun det ikke opp, hun kan stå å klore på soveromsdøren i timesvis, eller mjaue om hun ikke får den matsorten hun liker best. Diva pus :catmilk:



Anonymous poster hash: 5ced5...626
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 13 år gamle katt ( "overtatt" med huset, etter samboers bror :P ) røyter veldig, så har lagt et teppe der den pleier å ligge i sofaen. Men den har en tendens til å legge seg RETT ved siden av, spesielt etter jeg har støvsugd sofaen for harde livet først...

:balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Guilty

Har to vinduer på soverommet ved siden av hverandre og hadde det minste veldig åpent da det var så fryktelig varmt der. Er syk så gikk ned og lagde meg mat og når jeg kom opp fikk jeg se at katten sto på UTSIDEN av det andre vinduet. Fikk helt panikk men klarte å ta en ostebit fra brødskiven og lokke katten inn igjen. Skal forøvrig sies at vinduet er i 2.etasje, det er platting under med diverse møbler og ting, katten er 13 år gammel og har aldri hatt noe særlig balanse og lander alltid på ryggen om han detter ned av ting. Fikk meg en skikkelig støkk og skal aldri ha vinduet i 2.etasje så mye oppe igjen! Synes han er fryktelig teit da han tydeligvis har null innsikt i hva som faktisk kan være farlig for han. Er såklart glad for at det gikk bra da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Ok.. Min hund gjør noe jeg synes er DRITTEIT...

Han elsker sånne maispuffer som man gir til småbarn (ser ut som store ostepop). Han har dilla på dem. Så gir vi ham sånne da, så går han rundt i stua med sånne i kjeften og ser innbitt ut (skal finne seg et perfekt sted å ligge og ete dem).

Må bare le!

Anonymous poster hash: 3299f...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min har en greie for hårstrikk. Han følger med arusblikk med når jeg tar de av, og tar de opp - bærer de målrettet med seg bort til matskålen sin, der han samler de opp!! ;) I det siste har han dessverre begynt å gnage de i stykker først.. Det har han ikke gjort før, så nå har jeg begynt å legge strikkene på stedr der han ikke får tak i de..

Han har dessuten en motforestilling mot lukkede dører. Dermed har han lært seg å åpne de. Dersom en dør er låst, slik at han ikke klarer å få den opp, så står han og gauler som om han blir massivt torturert.. Helt til jeg blir så lei at jeg lar han få viljen sin.. Da er det greit, og han gidder ikke gå ut døren engang. Men den må være åpen!

Poser og esker er en annen greie.. De skal han gå inn i, og ligge inni posen og male.. Om man løfter posen opp og slenger litt rundt på den, som "katta i sekken", så synes han det er enda mer supert å være inni posen..

Pusen bryr seg overhodet ikke om mat, hverken godbiter, biff, fisk, kattemat eller andre godsaker som en katt normalt sett skulle vært opptatt av. Unntaket er om jeg gomler på en selleristang, gulerot eller annen knasende grønnsak.. Da kommer han med lille snuten sin helt oppi og ser på meg med mysende, halvlukkede øyne..

Dersom jeg snakker i telefonen eller er opptatt med å sminke meg, så står han og mjauer de søteste mjau`s.. "Se på meg da!!" Når jeg da prater til han og setter meg ned for å klappe han, så spankulerer han vekk med halen til værs.. :klo: Er det catlogic det kalles??

Jeg gjør meg klar for å legge meg, pusser tenner og renser huden. Han ligger på vasken og slapper av. Når jeg er klar for sengen, så sier jeg til katten at "nå skal vi gå i sengen! Skal vi gå i sengen trollet??" Da springer han og "gjemmer" seg inni kattetårnet sitt, slik at det er umulig å få tak i han. Da sier jeg: "neivel, da får du ligge her alene", så går jeg i seng.. Så går det maks 1 minutt før han står ved dynekanten og vil jeg skal sleppe han under dynen..

Synes egentlig disse tingene han gjør er utrolig søtt, fremfor teit.. Men likevel litt rart.. ;)



Anonymous poster hash: a2018...657
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en grå Jacco som lager ringelyder en stund før hun løfter foten opp mot øret og svarer "Hallo? Ja, koss går det? Bare bra.. kommunen ja! Ja...*lager masse mumlelyder"

Sånn kan hun holde på lenge.. også et det gjerne så gøy at det ringer igjen! ..og igjen. :P

Like gøy hver gang :fnise:

Edit; hun liker også å ligge under dyna sammen med mamma (matmor, hennes favorittperson), og der sover hun.

Er pappa i nærheten skal hun tøffe seg og biter ting, kaster rundt ting og styrer.

Og om noen skal ta bilde av henne så poserer hun. Bare stå med mobilen/kameraet foran henne så stiller hun seg til og står helt stille til du tar den bort igjen :)

Supersøt! :strix:

Endret av Sillicious
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min forstår "Ut!" og "klem" ;) Når jeg sier "Ut!" så går den ut, selv om den klager fælt. Jeg tror faktisk den lærte det av hunden, fordi den forsto ut, så når jeg jaget den ut av et rom, så gjorde jeg det med katten og. Om katten står vedsiden av meg i sofaen, og jeg sier "klem", så klemmer den. Smarte lille troll.

Opplevd selv at både kattene og hundene lærer av hverandre. Katta lærte å åpne døra etter å ha sett bikkja gjøre det. Bikkja stod på to bein og dro dørhåndtaket ned. Katta hoppet opp og hang i den til døra gikk opp ved å sparke med beinet til hu traff veggen og dro døra ut.

Katta lærte bikkja å åpne matskapet med bikkjemat og kattemat i.

Jævla rampedyr. ^^

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...