Gå til innhold

Teite ting dyret ditt gjør


Minya

Anbefalte innlegg

Vår engelsk setter hadde en periode der hun hele tiden måtte slikke på en bestemt bok. Ironisk nok var det den store pelsdyrboken.

Pus elsker plastiskkposer! Er det en plastikkpose, så må hun slikke på den. Hun elsker også å slurpe i seg linsevæsken min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vofsen har begynt å styre noe voldsomt når jeg legger sammen klær! Jeg bruker å sette meg på stuegulvet med baljene med rene klær og legge sammen i hauger. Bikkja kommer straks løpende og dytter/klatrer/legger seg i fanget/klatrer over beina mine/setter seg i fanget mitt. "Se meg, se meg, kooooos meg, drit i klærne´a"....

Ikke bare bare å få lagt sammen klær med ei 50kg oppmerksomhetsyk kosebikkje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund #1 biter hund #2.

Hund #2 biter hund #1 tilbake.

Hund #1 hyler som om han holder på å bli drept.


.. Jeg sier ''nei, slutt!''.


De ser rart på meg, før hund #1 biter hund #2 igjen.


Og sånn går nu dagan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baronesse von Mjau er skikkelig god til å furte om dagen, hun får nemlig antibiotika i flytende form morgen og kveld og da er selvfølgelig mamma ALDELES GRUSOM!

Så da er hun MEGET SNURT og FORNÆRMET i alt fra ti minutter til en times tid, før hun innser at om hun er snurt og furt så får hun ikke noe kos, så da kommer hun luskende og legger seg hos meg likevel. Med et uttrykk i øya som kunne drept en hybelkanin på tre meters avstand vel og merke. Litt sånn; "Jeg synes du er kjip, men jeg skal ha kos. Så det."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja skal alltid opp i senga når vi har oss. Har skjedd mer enn en gang at jeg har kjent tunga hans i rumpa når jeg rir mannen min :skratte:

Stort sett lukker vi jo døra til soverommet, men det hender jo at man ikke tanker på den slags bestandig når det begynner å bli hett :)



Anonymous poster hash: 163bc...3c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baremeg89

Håper ikke dette blir en vane.. Ble vekket av forsiktig kloring på leggen kl 03.30 pga mr Pus ville ha kos 😩

MEN et stort men her, det er bare kosetid når Pus vil! Selv om det er midt på natten 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89

Bikkja skal alltid opp i senga når vi har oss. Har skjedd mer enn en gang at jeg har kjent tunga hans i rumpa når jeg rir mannen min :skratte:

Stort sett lukker vi jo døra til soverommet, men det hender jo at man ikke tanker på den slags bestandig når det begynner å bli hett :)

Anonymous poster hash: 163bc...3c0

Esj?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå i senga og chatta på MSN, da pus kom og ville ha kos. Jeg ville ikke gi kos, så da gikk katta opp på PCen, så på meg, og la vekta på den poten som var på av-knappen. Da skjermen ble svart så hun på meg, snudde rompa til meg og gikk ut av rommet...

Den andre pusen mjauer som en idiot når hu blir sluppet inn og "faller" foran føttene våre slik at vi snubler i henne...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var yngre hadde vi ei nydelig bikkje, fra starten av var regelen at hu ikke skulle opp i møblene. Den regelen greide hun veldig fort å sno seg unna når hun fant ut at ingen kunne si noe på det om hun satte seg i fanget på noen - spesielt søstra mi som var ganske stor på den tiden, de puppene var veldig gode å hvile hodet på på må du vite.. Den regelen døde en gang jeg var syk og lå på sofaen og hadde det fælt, bikkja hoppa opp for å trøste, og mamma lot det skje, og dermed var det gjort. Hadde køyeseng på den tiden, og bikkja var ganske kjapp med å klatre opp stigen for å si god natt så snart jeg lå i senga. Underkøya var ikke bra nok, hun skulle absolutt oppi til meg.

Hun hadde også en favorittplass under godstolen til mamma, hvis mamma satt i stolen lå bikkja under (aldri ellers, mor måtte sitte i stolen!) det ble litt værre når bikkja ble større og stolen mer slitt, men under skulle hun, om det så tok henne en halv time å kave seg inn. Når hun ble fullvoksen fikk hun bare hodet og litt av overkroppen under, men under skulle hun uansett - og hvis mamma rørte på seg starta et helvetes leven med å komme seg ut i tilfelle mamma hadde tenkt seg ut på tur. Uansett om hun bare skifta stilling i stolen - og så var det samme rabalderet med å komme seg under igjen. Hu åpna også døra ut til gangen selv, smarte jenta. Hun elsket katter og skulle bestandig leke med dem, selv om kattene i nabolaget ikke nødvendigvis var så veldig interessert i det samme, men kråka var hennes værste fiende, om ei kråke kom for nære verandaen ble det krig, det var sånn omtrent de eneste gangene bikkja faktisk bjeffa (noe som er overraskende med tanke på at det var en elghund, og elghunder er ikke akkurat kjent for å holde kjeft)

Jeg fikk meg hamster etterhvert, og de to ble bestevenner, i følge bikkja i allefall. På kvelden, rundt sengetid, pleide jeg å ta hamsteret ut av buret og inn på soverommet til mamma, så lå vi i senga alle fire og koste og prata. Hamsteret satt på magen til mamma og vaska seg, bikkja lå i "armkroken" min og så på, når hamsteret var ferdig med å vaske seg fikk han et godt og vått slafs fra bikkja, og så måtte han vaske seg om igjen, og sånn fortsatte det helt til hamsteret resignerte.

Bikkja var også flink til å leke gjemsel. Jeg fikk henne til å sette seg på kjøkkenet, løp ut på stua og gjemte meg, ropte på bikkja, så kom hun og fant meg. Denne leken kunne vi holde på med i timesvis. Og så hadde hun en pussig vane med å stjele sokker - men bare hvis de satt fast i bena mine. Det førte nemlig til en fantastisk morsom lek, først var det en kamp om å få sokken av foten min, og så løp hun rundt i leiligheta med meg etter. Du kan tro hun ble forvirra den dagen jeg hadde på meg strømpebukse og hun endte med å dra hele ungen rundt i stua i stedet. Gjemsel-leken ble forsåvidt ganske nyttig når bikkja fant det for godt å stikke litt for langt når vi var på tur og hu fikk gå uten bånd, da var det bare å gjemme seg, så kom bikkja og lette.

Ah, jeg savner babyen min <3 Vi fikk nesten 16 fine år sammen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg fant ei død rotte under senga inatt, så trur nesten den troner høyest o er teite ting dyret mitt gjør...er så gøy med katteluke :fnise:

Aldri sett ei rotte før jeg, ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært kattepasser et par ganger, og har funnet ut at med katt i hus burde man ikke ha sex. Pus var veldig interessert i å følge med, og jeg vet ikke med dere, men jeg synes ikke det er helt turn-on med en sånn tilskuer. Spesielt ikke når pus konsekvent ramler ned fra senga mens vi holder på fordi hun absolutt skal sitte helt på kanten der hun har full oversikt. Veldig morsomt å levere katta tilbake etter et par uker og fortelle at vi pulte katta ned fra senga.. Pus ville også veldig gjerne se film med meg. Da lå hun gjerne i armene mine og fulgte med, og hvis jeg satte på pause ble hun fornermet og slo på tastaturet for å få filmen til å starte igjen. Litt sånn "hei.. du! Jeg så på dette.. hallo? Du! Ikke vær så egoistisk da!" Hun fulgte også nøye med når samboeren(eksen) så lars monsen på tv. Og så oppdaget hun tydeligvis speilet for første gang her, har sånn skyvedørsgarderobe med helfigurspeil på, og DET skal jeg si deg, det var underholdning det. Pus stirrer på seg selv i speilet, løper rundt for å finne den andre katten, kommer tilbake, går litt frem og tilbake igjen, sniker seg rundt på baksiden av speilet, kommer ut igjen med et forvirret uttrykk og fortsetter leitinga. Hun var også ram på å sitte og se på meg når jeg var på do eller tok en dusj. Og etter en dusj måtte hun inni kabinettet og undersøke, gjerne smake på vannet også. Desverre er sluket mitt halvveis tett, så jeg måtte være kjapp med å stenge dørene, såpevann er ikke akkurat veldig bra for små pusemager. Og hvis jeg skulle bruke vasken var hun gjerne oppi der også.. Hun oppdaget også at jeg gjerne fyller stekepanna med vann etter bruk, helt til både pus og stekepanna gikk i gulvet en gang jeg ikke hadde satt den langt nok inn på benken, da var det ikke fullt så gøy lenger, det ble en søkkvåt pusekatt og en frustrert og redd feriemamma. Og så MÅTTE hun ut igjennom samtlige døråpninger før meg, uansett om hun måtte løpe i lysets hastighet fra motsatt ende av leiligheta for å få det til, det førte til litt knall og fall og en flyvende pusekatt, før jeg lærte mønsteret. Og så lagde hun veldig mye sånne due-lyder, sånn "kurr-kurr", gjerne hvis hun ikke hadde sett meg på en liten stund, f.eks hvis en av oss hadde sovet, og så kom hun mot med med halen i været og skulle ha kos. Ah, fine pusejenta, savner henne. Har nå blitt reservemamma for en annen pus, så kommer nok noen fine historier derifra også :)



Anonymous poster hash: 2b535...f11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå holder jeg på å bli småsprø av katta....

Hun går mot døren og vil ut, jeg reiser meg for å slippe henne ut, men idet jeg åpner døren så piler hun tilbake i full retrett. Gjenta gange 15 bare nå idag! Været er nydelig ute, så skal ikke være det som gjør at hun ombestemmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært kattepasser et par ganger, og har funnet ut at med katt i hus burde man ikke ha sex. Pus var veldig interessert i å følge med, og jeg vet ikke med dere, men jeg synes ikke det er helt turn-on med en sånn tilskuer. Spesielt ikke når pus konsekvent ramler ned fra senga mens vi holder på fordi hun absolutt skal sitte helt på kanten der hun har full oversikt. Veldig morsomt å levere katta tilbake etter et par uker og fortelle at vi pulte katta ned fra senga.. Pus ville også veldig gjerne se film med meg. Da lå hun gjerne i armene mine og fulgte med, og hvis jeg satte på pause ble hun fornermet og slo på tastaturet for å få filmen til å starte igjen. Litt sånn "hei.. du! Jeg så på dette.. hallo? Du! Ikke vær så egoistisk da!" Hun fulgte også nøye med når samboeren(eksen) så lars monsen på tv. Og så oppdaget hun tydeligvis speilet for første gang her, har sånn skyvedørsgarderobe med helfigurspeil på, og DET skal jeg si deg, det var underholdning det. Pus stirrer på seg selv i speilet, løper rundt for å finne den andre katten, kommer tilbake, går litt frem og tilbake igjen, sniker seg rundt på baksiden av speilet, kommer ut igjen med et forvirret uttrykk og fortsetter leitinga. Hun var også ram på å sitte og se på meg når jeg var på do eller tok en dusj. Og etter en dusj måtte hun inni kabinettet og undersøke, gjerne smake på vannet også. Desverre er sluket mitt halvveis tett, så jeg måtte være kjapp med å stenge dørene, såpevann er ikke akkurat veldig bra for små pusemager. Og hvis jeg skulle bruke vasken var hun gjerne oppi der også.. Hun oppdaget også at jeg gjerne fyller stekepanna med vann etter bruk, helt til både pus og stekepanna gikk i gulvet en gang jeg ikke hadde satt den langt nok inn på benken, da var det ikke fullt så gøy lenger, det ble en søkkvåt pusekatt og en frustrert og redd feriemamma. Og så MÅTTE hun ut igjennom samtlige døråpninger før meg, uansett om hun måtte løpe i lysets hastighet fra motsatt ende av leiligheta for å få det til, det førte til litt knall og fall og en flyvende pusekatt, før jeg lærte mønsteret. Og så lagde hun veldig mye sånne due-lyder, sånn "kurr-kurr", gjerne hvis hun ikke hadde sett meg på en liten stund, f.eks hvis en av oss hadde sovet, og så kom hun mot med med halen i været og skulle ha kos. Ah, fine pusejenta, savner henne. Har nå blitt reservemamma for en annen pus, så kommer nok noen fine historier derifra også :)

Anonymous poster hash: 2b535...f11

Hahahahahahahahahahahahahahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært kattepasser et par ganger, og har funnet ut at med katt i hus burde man ikke ha sex. Pus var veldig interessert i å følge med, og jeg vet ikke med dere, men jeg synes ikke det er helt turn-on med en sånn tilskuer. Spesielt ikke når pus konsekvent ramler ned fra senga mens vi holder på fordi hun absolutt skal sitte helt på kanten der hun har full oversikt. Veldig morsomt å levere katta tilbake etter et par uker og fortelle at vi pulte katta ned fra senga.. Pus ville også veldig gjerne se film med meg. Da lå hun gjerne i armene mine og fulgte med, og hvis jeg satte på pause ble hun fornermet og slo på tastaturet for å få filmen til å starte igjen. Litt sånn "hei.. du! Jeg så på dette.. hallo? Du! Ikke vær så egoistisk da!" Hun fulgte også nøye med når samboeren(eksen) så lars monsen på tv. Og så oppdaget hun tydeligvis speilet for første gang her, har sånn skyvedørsgarderobe med helfigurspeil på, og DET skal jeg si deg, det var underholdning det. Pus stirrer på seg selv i speilet, løper rundt for å finne den andre katten, kommer tilbake, går litt frem og tilbake igjen, sniker seg rundt på baksiden av speilet, kommer ut igjen med et forvirret uttrykk og fortsetter leitinga. Hun var også ram på å sitte og se på meg når jeg var på do eller tok en dusj. Og etter en dusj måtte hun inni kabinettet og undersøke, gjerne smake på vannet også. Desverre er sluket mitt halvveis tett, så jeg måtte være kjapp med å stenge dørene, såpevann er ikke akkurat veldig bra for små pusemager. Og hvis jeg skulle bruke vasken var hun gjerne oppi der også.. Hun oppdaget også at jeg gjerne fyller stekepanna med vann etter bruk, helt til både pus og stekepanna gikk i gulvet en gang jeg ikke hadde satt den langt nok inn på benken, da var det ikke fullt så gøy lenger, det ble en søkkvåt pusekatt og en frustrert og redd feriemamma. Og så MÅTTE hun ut igjennom samtlige døråpninger før meg, uansett om hun måtte løpe i lysets hastighet fra motsatt ende av leiligheta for å få det til, det førte til litt knall og fall og en flyvende pusekatt, før jeg lærte mønsteret. Og så lagde hun veldig mye sånne due-lyder, sånn "kurr-kurr", gjerne hvis hun ikke hadde sett meg på en liten stund, f.eks hvis en av oss hadde sovet, og så kom hun mot med med halen i været og skulle ha kos. Ah, fine pusejenta, savner henne. Har nå blitt reservemamma for en annen pus, så kommer nok noen fine historier derifra også :)

Anonymous poster hash: 2b535...f11

Høres ut som en herlig pus:D (Og det er lov å lukke døren om man skal ha sex, selv om det KAN føre til forstyrrende mjaing og skraping..:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en herlig pus:D (Og det er lov å lukke døren om man skal ha sex, selv om det KAN føre til forstyrrende mjaing og skraping.. :P)

Hehhe, ja, helt klart! Men avogtil sover katta i gangen, og man tror det er trygt.. .:sjenert: Har aldri før blitt så flau som da pus plutselig satt vedsiden av meg i senga og gned seg inntil meg midt under akten..

Anonymous poster hash: 9b676...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som en herlig pus:D (Og det er lov å lukke døren om man skal ha sex, selv om det KAN føre til forstyrrende mjaing og skraping.. :P)

Jojo, men når man ikke er vant med å ha sånne snikende pelspledd rundt seg er ikke det nødvendigvis det første man kommer på (a)

Anonymous poster hash: 2b535...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Katten min liker visst ikke at jeg prater i telefon, for da blir han kjempemasete og går rundt og mjauer for å få oppmerksomhet.

Når jeg ligger i sengen for å sove, kommer han og legger seg helt oppe med halsen og "tar" på nesen min med en pote. Det er veldig søtt ;) Skal vi se hva mer; jo han liker å sove inni en skuff i klesskapet.

Når han mjauer, sier han "aoo", sjelden "mjau".

Når han skikkelig koser seg, så maler han på en litt sånn klynkende snorkete måte.

"Dreper" alle hårstrikkene mine.

Dytter ned alt av vaser og blomsterpotter.

Dersom jeg legger et papirark, håndkle eller klut på gulvet, så bare "må" han legge seg oppå akkurat der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke helt på hunden til besteforeldrene mine..
Er bare jeg som kan gi henne hundegodis :fnise:
Gir bestemoren min elelr bestefaren min det samme til henne, så lukter hun bare på det før hun setter seg foran meg :fnise:

I tillegg til det er det bare meg hun blir ellevill med, hun ser at jeg kommer på besøk og hun hopper og logrer og "hopper etter meg på to ben" om jeg har det travelt og ikke hilser :fnise:

Når det kommer til snacksen jeg gir henne så går hun LANGT bort fra oss for å spise det..Kommer noen den veien, tar hun den opp fra gulvet og springer ett annet sted...Hun er merkelig altså :fnise:

Også har hun funnet ut at jeg alltid har med 2 kuler..Så hun får en, går bort og legger snacksen ned i ett hjørne, kommer tilbake og gjør kommandoene som jeg gir henne (har lært henne gi labb, rull rundt, spill død) får snacksen og tar den med til den andre så har hun plutselig 2 stk som hun kan spise..
Enten gjør hun det, ellers så legger hun snacksen i matskåla for "senere"

Er sånne godbiter av okse jeg gir henne..Men ikke mer enn 2 stk, liten hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...