Gå til innhold

Mads Gilbert på sykehuset i Gaza.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Leo Nardo

Nei, det er det ikke.

Det er nok derfor media stoler på ham og bruker ham som kilde når det gjelder stoda på Gaza.

Han er alment kjent som en ærlig mann, selv om han har en politisk slagside som ikke akkurat er pro israelsk.

Nei, det er mulig det ikke er allmenn kjent, men det er han i hvert fall, så jeg tenkte jeg kunne nevne det for de som ikke visste det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er mulig det ikke er allmenn kjent, men det er han i hvert fall, så jeg tenkte jeg kunne nevne det for de som ikke visste det.

:)

Da syns jeg nesten du bør undebygge påstandene dine. Å si at noen lyver, uten å fortelle hva de lyver om, er liksom ltt feigt.

Jeg mener du lyver når du hevde at det "allmenn kjent" at Mads Gilbert er en løgner uten å fortelle hvorfor. Det at du er uenig med ham er ikke grunn nok!

:heks:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Da syns jeg nesten du bør undebygge påstandene dine. Å si at noen lyver, uten å fortelle hva de lyver om, er liksom ltt feigt.

Jeg mener du lyver når du hevde at det "allmenn kjent" at Mads Gilbert er en løgner uten å fortelle hvorfor. Det at du er uenig med ham er ikke grunn nok!

:heks:

Det var kanskje en sterk påstand, men Gilbert er en politisk aktivist med ganske ekstreme synspunkt og en klar agenda, så jeg synes det er merkelig om hans uttalelser skal være en kilde for objektiv informasjon i denne konflikten.

Det jeg i første rekke tenkte på var saken om et grønnsaksmarked som angivelig skal ha blitt bombet i 2009, men som ikke kan dokumenteres andre steder enn av Gilbert selv.

http://www.dagbladet.no/2014/07/19/nyheter/innenriks/utenriks/gaza/krig/34416962/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje en sterk påstand, men Gilbert er en politisk aktivist med ganske ekstreme synspunkt og en klar agenda, så jeg synes det er merkelig om hans uttalelser skal være en kilde for objektiv informasjon i denne konflikten.

Det jeg i første rekke tenkte på var saken om et grønnsaksmarked som angivelig skal ha blitt bombet i 2009, men som ikke kan dokumenteres andre steder enn av Gilbert selv.

http://www.dagbladet.no/2014/07/19/nyheter/innenriks/utenriks/gaza/krig/34416962/

Er du medlem i MIFF? Siden du stoler så blindt på deres propaganda, mener jeg?

Jeg tror ikke på noe som kommer fra den kanten, men Mads Gilbert har jeg tiltro til!

:heks:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble positivt overrasket forleden, da NRK omtalte Gilbert som lege og palestiner-aktivist!

På tide at de omtaler sine kilder sannferdig og setter dem i rette kontekst.



Anonymous poster hash: f267b...a49
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du medlem i MIFF? Siden du stoler så blindt på deres propaganda, mener jeg?

Jeg tror ikke på noe som kommer fra den kanten, men Mads Gilbert har jeg tiltro til!

:heks:

Du har tiltro til en erklært kommunist??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Piiiip

Velger faktisk å ha tiltro til en som sitter og jobber oppi det helvete som utarter seg der nå. Han har da aldri lagt skjul på at han er Pro Palestina.

Har flere venner fra misjonærfamilier som har totalt endret syn på konflikten etter å ha bodd noen år der nede. Tror bortimot alle har valgt å støtte Palestinerne.

Det er en kompleks konflikt så man skal være forsiktig her vi sitter i Nord og uttaler oss.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tiltro til en erklært kommunist??

Jepp!

Og nå kan du svare på mitt spørsmål.

:heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Og nå kan du svare på mitt spørsmål.

:heks:

Ja, gjerne om du stiller ett til meg.

(Det var vel Da Vinci som du spurte!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjerne om du stiller ett til meg.

(Det var vel Da Vinci som du spurte!)

Fint da prøver jeg igjen. Er du jøde og/eller medlem i MIFF? Det første har jeg spurt om før uten å få svar, det andre stilte jeg til feil person, og retter herved opp.

:heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint da prøver jeg igjen. Er du jøde og/eller medlem i MIFF? Det første har jeg spurt om før uten å få svar, det andre stilte jeg til feil person, og retter herved opp.

:heks:

Nå hopper jeg inn uten å ha lest alt forutgåede, men mener du at alle som forsvarer Israel for den urimelige kritikken her i tråden, må være jøder eller medlem av MIFF?

Eller gjelder det bare Sir Winston?

Anonymous poster hash: f267b...a49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hopper jeg inn uten å ha lest alt forutgåede, men mener du at alle som forsvarer Israel for den urimelige kritikken her i tråden, må være jøder eller medlem av MIFF?

Eller gjelder det bare Sir Winston?

Anonymous poster hash: f267b...a49

Siden du bare hopper inn uten å ha lest resten, så kan du bare fortsette å lure. :)

:heks:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå hopper jeg inn uten å ha lest alt forutgåede, men mener du at alle som forsvarer Israel for den urimelige kritikken her i tråden, må være jøder eller medlem av MIFF?Eller gjelder det bare Sir Winston? Anonymous poster hash: f267b...a49

Nå skal ikke jeg svare for Brunhilde, men min erfaring fra dagliglivet er at mange tror at det å forsvare Israel automatisk betyr at man er enten jøde eller en svært dedikert kristen. Slik er det selvsagt ikke alltid.

Anonymous poster hash: 40a5f...ee5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du bare hopper inn uten å ha lest resten, så kan du bare fortsette å lure. :)

:heks:

Det er ikke lett å forstå ut fra sammenhengen, men at du avviser å diskutere med andre som stiller deg spørsmål, øker ikke inntrykket at du har tiltro til egne argumenter.

Anonymous poster hash: f267b...a49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å forstå ut fra sammenhengen, men at du avviser å diskutere med andre som stiller deg spørsmål, øker ikke inntrykket at du har tiltro til egne argumenter.

Anonymous poster hash: f267b...a49

Les tråden. Så enkelt er det.

Forventer du at jeg skal skrive alle innlegg en gang til fordi du ikke gidder å lese? Slik fungerer det bare ikke. Du stilte heller ikke spørsmål som hadde med diskusjonen å gjøre, men med hva jeg skrev til en annen bruker, altså ikke relevant - for deg!

Og til ab: 40a5f...ee5: Nei, jeg tror ikke at man må være dedikert kristen eller jøde, jeg tror det holder å være litt lite orientert om verden generelt og situasjonen mellom Israle og Palestina spesielt.

:heks:

Endret av Brunhilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og til ab: 40a5f...ee5: Nei, jeg tror ikke at man må være dedikert kristen eller jøde, jeg tror det holder å være litt lite orientert om verden generelt og situasjonen mellom Israle og Palestina spesielt.

:heks:

Eller atter en mulighet; at man holder seg sånn gjennomsnittlig orientert om saken og gjør seg opp en mening basert på det man ser og hører og leser. Slik som de aller fleste av oss gjør, uansett om standpunktet man lander på er A eller B.

Anonymous poster hash: 40a5f...ee5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi diskuterer Mads Gilbert, akkurat slik vil Rothschild/Rockefeller og sionistene verden skal forledes, slik at vi ikke bruker mye tid på hva som egentlig skjer, hvor makten ligger og hvem som trekker i trådene..

Krigene er ikke for olje, ikke for humanitær fred, ikke for å redde liv, men for Rothschilds og sionistenes messianske verdensrike – full kontroll.

Plottet er å erstatte de moderate krefter i de arabiske land med mer ekstreme muslimske krefter, som etter hvert vil sette Midt-Østen i flammer, slik skal de få sin nye verdensorden, neo-konservative kristne får sin armageddon, folk over hele verden vil trygle dem om å få slutt på blodbadet i Midt-Østen (Tese- Antitese-Syntese / Aksjon – Reaksjon – Løsning); Løsningen og syntesen deres blir Nye Verdensorden, hvor makt og penger overlates til deres sentrale personer og internasjonale institusjoner som alt er kontrollert av Rothschild/Rockefeller og sionistene.

Sionismens destruktive metoder; En av deres metoder er å starte uro og kriger, som fører til store folkevandringer (fra feks midt østen til vest europa) for å bryte ned og ødelegge andre lands kulturer ved fri innvandring og interne stridigheter derav.

De støtter og setter ekstremistiske grupperinger opp imot hverandre for å skape folkevandringer og kaos ved at stabile nasjoner og kulturer brytes ned. De skal derettet skape Orden utav Kaoset som oppstår; Deres Orden.

Kilde: http://www.riksavisen.no/?p=10366



Anonymous poster hash: 3efa8...f88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Udokumenterte konspirasjoner og jødehat er ikke kilder. Lær deg å argumentere istedet for å spre blindt hat, fordommer og idioti.

Vi diskuterer Mads Gilbert, akkurat slik vil Rothschild/Rockefeller og sionistene verden skal forledes, slik at vi ikke bruker mye tid på hva som egentlig skjer, hvor makten ligger og hvem som trekker i trådene..

Krigene er ikke for olje, ikke for humanitær fred, ikke for å redde liv, men for Rothschilds og sionistenes messianske verdensrike full kontroll.

Plottet er å erstatte de moderate krefter i de arabiske land med mer ekstreme muslimske krefter, som etter hvert vil sette Midt-Østen i flammer, slik skal de få sin nye verdensorden, neo-konservative kristne får sin armageddon, folk over hele verden vil trygle dem om å få slutt på blodbadet i Midt-Østen (Tese- Antitese-Syntese / Aksjon Reaksjon Løsning); Løsningen og syntesen deres blir Nye Verdensorden, hvor makt og penger overlates til deres sentrale personer og internasjonale institusjoner som alt er kontrollert av Rothschild/Rockefeller og sionistene.

Sionismens destruktive metoder; En av deres metoder er å starte uro og kriger, som fører til store folkevandringer (fra feks midt østen til vest europa) for å bryte ned og ødelegge andre lands kulturer ved fri innvandring og interne stridigheter derav.

De støtter og setter ekstremistiske grupperinger opp imot hverandre for å skape folkevandringer og kaos ved at stabile nasjoner og kulturer brytes ned. De skal derettet skape Orden utav Kaoset som oppstår; Deres Orden.

Kilde: http://www.riksavisen.no/?p=10366

Anonymous poster hash: 3efa8...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Er du medlem i MIFF? Siden du stoler så blindt på deres propaganda, mener jeg?

Jeg tror ikke på noe som kommer fra den kanten, men Mads Gilbert har jeg tiltro til!

:heks:

Absolutt ikke og jeg er definitivt kritisk til Israel om du skulle være av en annen oppfatning.

Men du mener altså at det som kommer frem i den artikkelen kun er propaganda?

Er det ellers noen spesiell grunn til at du skulle ha tiltro til hva Mads Gilbert sier? Det er vel ikke noen tvil om hans (sterke) synspunkt i denne konflikten? Er det da urimelig å tro at han kunne finne på å manipulere sannheten noe om det tjener hans sak?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...