Gå til innhold

Hva er din økonomiske guilty pleasure?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldedighet, ca. 300 i måneden.

Anonymous poster hash: 29d35...51b

Er veldedighet en guilty pleasure?

Veldedighet gir jeg til med verdens beste samvittighet, jeg føler meg mer skyldig når jeg ikke gjør det og har brukt alt på tull og tøys til meg selv heller.

Anonymous poster hash: ccac2...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Røyk er det desidert verste for huden, dropper du røyken kan du droppe hudpleieproduktene også. Fin hud og masse penger spart :)

Anonymous poster hash: 7ef61...1f8

Konseptet med å være hudpleie-junkie handler ikke om at man skulle ønske man kunne droppe alle produkter altså, uansett hvor fin hud man har så vil man bruke penger på det og prøve nye ting :)

I tillegg kunne man ikke droppe alle produkter om man droppet røyken, det er ikke sånn at alle hudproblemer kommer av røyk og forsvinner med den. Jeg har bedre hud enn mange ikke-røykere fordi jeg bruker så bra produkter.

Og ps: SOL er det verste for huden, ikke sigaretter, vi hudpleie-junkies er i det minste harde på sunblocken og bruk av solhatter i motsetning til ganske mange andre.

Anonymous poster hash: ccac2...187

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk er det desidert verste for huden, dropper du røyken kan du droppe hudpleieproduktene også. Fin hud og masse penger spart :)

Anonymous poster hash: 7ef61...1f8

Jeg er fullstendig klar over at røyk ikke er en positiv ting, hverken for hud eller helse.

Men tror nå jeg med trygghet kan si at jeg ikke hadde droppet hudpleie hvis jeg hadde

sluttet å røyke. Av flere grunner. Huden min per nå er så perfekt som min hud noen

gang kommer til å bli, og det var den ikke før jeg begynte å eksperimentere med

hudpleie, så jeg tror nok at det har mye å si allikevel for min del. Noen trenger ikke slike

produkter, mens andre igjen responderer positivt på dem. Og med hudpleie-junkie som

handler for mye hudpleie mener jeg jo at jeg handler unødvendig mye av det selv når

jeg ikke har bruk for det, fordi det er min lille guilty pleasure :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konseptet med å være hudpleie-junkie handler ikke om at man skulle ønske man kunne droppe alle produkter altså, uansett hvor fin hud man har så vil man bruke penger på det og prøve nye ting :)

I tillegg kunne man ikke droppe alle produkter om man droppet røyken, det er ikke sånn at alle hudproblemer kommer av røyk og forsvinner med den. Jeg har bedre hud enn mange ikke-røykere fordi jeg bruker så bra produkter.

Og ps: SOL er det verste for huden, ikke sigaretter, vi hudpleie-junkies er i det minste harde på sunblocken og bruk av solhatter i motsetning til ganske mange andre.

Anonymous poster hash: ccac2...187

Er helt enig med deg. Jeg ville aldri droppet hudpleie selv om jeg sluttet å røyke, rett og

slett fordi jeg på min hud ser en utrolig positiv effekt av det, og per nå har så perfekt hud

som min hud noen gang kommer til å bli. Er vel derfor jeg har blitt såpass interessert i

hudpleie, når jeg så forandringen det faktisk kunne utgjøre.

Og med "hudpleie-junkie" mener jeg jo at jeg handler unødvendig mye av dette i perioder,

selv om jeg har det jeg trenger, så vil jeg alltid prøve noe nytt. Dette vil nok ikke forandre

seg om jeg slutter å røyke. Men noen mennesker mener at spiser man sunt, røyker ikke osv,

så får man fin hud, men for noen av oss trenger vi faktisk mer enn det for at huden skal bli bra.

Jeg tror nok ikke sigaretter er positivt for huden, men helt enig med deg i at sol absolutt

er verre for huden enn røyk, og ser mange eksempler på folk som går rundt med såkalt

"læransikt" av altfor mye aktiv soling. Takke meg til en høy solfaktor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var veldig glad i å svi av 1900,- hos frisøren 3. hver måned. Frisør har jeg klart å kutte kraftig ned på. Det er helt vanvittige priser.. Har sluttet å farge håret, og klipper meg hos lærling.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konseptet med å være hudpleie-junkie handler ikke om at man skulle ønske man kunne droppe alle produkter altså, uansett hvor fin hud man har så vil man bruke penger på det og prøve nye ting :)

I tillegg kunne man ikke droppe alle produkter om man droppet røyken, det er ikke sånn at alle hudproblemer kommer av røyk og forsvinner med den. Jeg har bedre hud enn mange ikke-røykere fordi jeg bruker så bra produkter.

Og ps: SOL er det verste for huden, ikke sigaretter, vi hudpleie-junkies er i det minste harde på sunblocken og bruk av solhatter i motsetning til ganske mange andre.

Anonymous poster hash: ccac2...187

Enig, sol er det verste for huden. Den beste anti-age kremen jeg kan anbefale er solfaktor :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om ting, men bruker endel penger på reise. Jeg elsker å reise.



Anonymous poster hash: 8f962...1f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har det blitt mye klær, men jeg ser på det som nødvendig, da jeg har brukt arvet klær av mine brødre til jeg var 18-20. Klesskapet mitt er ganske ribbet kan en si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er det mat. For eksempel...

- Soyadessert (sjokoalde), 26 kroner for 4 pk. Det er himmelsk, ah....

- Yoghurt stor pakning, 33 kroner boksen.

- Mørk sjokolade, 24 kroner platen.

Ellers har jeg i det siste kjøpt...

- To treningstights (husker ikke helt hva de kostet, men til sammen ble det rundt 400 kr). På tilbud.

- Sminke; concealer, leppestift og blush. Ble rundt en 170 kroner.

Hvor har du klart å skaffe concealer, leppestift og blush for bare 170 kr?! Helt utrolig billig, jeg er vant med å betale 200 - 250 kr for sånt, da mener jeg per stykk

Anonymous poster hash: 34a52...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rolex-klokker. Høres drøyt ut, men drikker kun vann fra springen, og kaffe på jobb. Dette blir fort 15.000/20.000,- kroner "spart" i året kontra å kjøpe i kiosk/kaffebar, og vips: ny Rolex hvert annet år.



Anonymous poster hash: 58feb...957
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Vin/Ut på byen
- Kamerautstyr
- Garn
- Og den aller største før måtte nok være den hersens snusen. Gjør et tappert forsøk på å kvitte meg med den!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi... En gang i uka passer dårlig sammen med studentøkonomi!



Anonymous poster hash: 34507...c6b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

-Kafébesøk

- Lunsj på kantina

- Klær og shopping. Men klarer å begrense meg her.

- Restauranter; veldig sjeldent, men likevel helt unødvendig.

- Sminke og hudpleieprodukter

Har fått noen flere i det siste :fnise:

- bøker

- te

- kopper og krus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen, jeg er altfor dårlig på å bruke penger. Det jeg kjøper mest av må vel være margarin, er det beste jeg vet, men noe må en jo ha på skiva :)



Anonymous poster hash: 7ef61...1f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...