Gå til innhold

Til dere som forsvarer muslimer, uansett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket muslimsk land var det som har fred, ingen krig, ingen fare for den valige borger uansett tro igjen? Jeg har sikkert hørt dere si det før men jeg husker ikke…...

Og hvorfor har muslimene kommet til Norge igjen? Jeg har nok glemt det også, for de er jo fredelige folk, så krig og forfølgelse kan det jo ikke være…..

Enlighten me please!



Anonymous poster hash: 701c0...460
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar nok litt tid før jeg får noe konkret svar på det der….. og ikke kom med noe viss vass om hva som skjedde for tusen år siden. Verden er annerledes nå, og NOEN AV OSS har kommet lenger enn menneskeheten var for mange år siden.

Kom heller ikke med 'hva mener du med muslimsk land'. Dere vet akkurat hva jeg mener!

Jeg kan nevne 'kristne' land i fleng hvor man lever 'fritt' og i fred (stort sett bortsett fra når visse grupper (muslimer eller andre syke som Hitler og ABB) finner på noe. Her er noen:

Norge, Sverige, Danmark, Nederland, Canada, Belgia, Sveits, Østerrike, Finland, Tyskland, Luxembourg osv osv.

Hvilke muslimske land kan dere komme med?



Anonymous poster hash: 701c0...460
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer ikke muslimer uansett, men jeg har ett: Bosnia. Krig har det vært pga kristne som forsøkte på etnisk rensing. Ellers et fredelig land med muslimer :)

Anonymous poster hash: c97da...25b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket muslimsk land var det som har fred, ingen krig, ingen fare for den valige borger uansett tro igjen? Jeg har sikkert hørt dere si det før men jeg husker ikke…...

Og hvorfor har muslimene kommet til Norge igjen? Jeg har nok glemt det også, for de er jo fredelige folk, så krig og forfølgelse kan det jo ikke være…..

Enlighten me please!

Anonymous poster hash: 701c0...460

Hvem i all verden støtter alle muslimer??? Hvem i all verden støtter alle katolikker, buddister eller jøder? Eller hvem støtter alle ateister? Det må være et av de teiteste utsagn jeg har lest på lenge.

Jeg støtter mine venner som er muslimer, og jeg støtter selvfølgelig folks rett til å ha en tro, selv om jeg selv er en svoren ateist. Men jeg støtter ikke en statsreligion, verken den som er/var i Norge, eller den som er i enkelte andre land, om de er islamske, ortodokse kristne eller buddistiske.

Forfølgelse på bakgrunn av religion, hudfarge, kjønn eller seksuell legning er jeg selvfølgelig også i mot.

Et kart som viser land med statsreligion.

.1000px-Map_of_state_religions.svg.png

Tja, muslimske land uten krig og store uroligheter... her er de jeg kommer på

- Indonesia

- Bangladesh

- Marokko

- Malaysia

- Saudi Arabia

- Uzbekistan

- Kazakhztan

- Niger

- Senegal

- Tunis

- Guinea

- Azerbaijan

- Tajikistan

- Jordan

- United Arab Emirates

- Turkmenistan

- Kuwait

- Albania

- Mauretania

- Oman

- Kosovo

- Gambia

- Bahrain

- Comoros

- Quatar

- Djibouti

- Brunei

- Maldivene

Uroligheter og fare for folk med "feil" tro, har man dessverre i mange andre land enn de muslimske. I Oslo har det f.eks begynt å bli utrygt å være muslim...

Det er uten tvil at Europa står i en særstilling når det gjelder velferdsgoder, religionsfrihet, demokrati, fred og likestilling. De fleste europeiske land er sekulariserte og folk er høyt utdannede. Det er mange grunner for dette, og det blir feil å skulle begrunne dette med vår religion. Nå tror jo faktisk også under halvparten av folk i Norge på en gud. ;)

Jeg blir som deg også rasende når jeg hører om ISIL og andre syke terrorgrupper, og jeg blir oppgitt og hatefull når jeg hører hva dusten Ubaydullah Hussain spyr ut. Men det gjør også uten unntak alle muslimske venner og bekjente jeg har.

På samme måte spyr jeg av ABB og kristenkonservative i USA, av mafiaen i Colombia og i Mexiko, av nazister og homohatere i Russland og mange mange andre.

Det er mye å være sint på der ute, men det hjelper veldig lite å gå "til krig" mot den normale muslim av den grunn...

Og obs obs! De aller fleste av de få radikale islamistene vi har i Norge er født og oppvokst her. De har snudd ryggen til foreldre, familie og gamle venner.

Endret av Trimsi
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer ikke muslimer uansett, men jeg har ett: Bosnia. Krig har det vært pga kristne som forsøkte på etnisk rensing. Ellers et fredelig land med muslimer :)

Anonymous poster hash: c97da...25b

Jeg skal ikke forsvare det, men likevel er muslimer i Bosnia noe som ligger igjen etter tyrkernes herjinger og ødeleggelse i området. De er ikke fra der, men kolonister og skapte ugang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke forsvare det, men likevel er muslimer i Bosnia noe som ligger igjen etter tyrkernes herjinger og ødeleggelse i området. De er ikke fra der, men kolonister og skapte ugang.

Så du mener krigen i Bosnia på 90-tallet var fortjent.....? :klo: Hvis man begynner å se på kolonisering, så er vel ingen folkeslag fra hvor de holder til nå....

Anonymous poster hash: c97da...25b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?? Det var da legitimt å skrive om forfølgelse på grunn av kjønn?

Anonymous poster hash: 18b89...b4c

Nei, du kan skrive diskriminering, men ikke forfølgelse. Ingen forfølger kvinner på grunn av deres kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men igjen, dette er tankene bak det. Selv om ingen fortjener det, spesielt når disse som bodde der ikke var de opprinnelige kolonistene.

Tankene bak hva nøyaktig? At man skal legitimere etnisk rensning med noe som skjedde 500-600 år siden? Fascinerende.

Tilbake trådens tema, så er altså det et land i Europa med størsteparten av muslimer som er ganske så fredelig :)

Anonymous poster hash: c97da...25b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, blir flau over ting som dette. Er Breivik sin tankegang lik som din? Tror (håper) ikke det. Tror du virkelig at alle muslimer følger feks. Isil-gruppa sin tankegang? Stikker hode under sanden for et øyeblikk - fremmedfrykt er så overblomstra i Norge at det ikke skulke vært lov.



Anonymous poster hash: 7d57e...58b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, muslimske land uten krig og store uroligheter... her er de jeg kommer på

- Indonesia

Eeerrrh....det er da terrorisme i Indonesia så det holder. Grupperinger lik Al Quaida.

Anonymous poster hash: 3fc61...64d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i all verden støtter alle muslimer??? Hvem i all verden støtter alle katolikker, buddister eller jøder? Eller hvem støtter alle ateister? Det må være et av de teiteste utsagn jeg har lest på lenge.

Jeg støtter mine venner som er muslimer, og jeg støtter selvfølgelig folks rett til å ha en tro, selv om jeg selv er en svoren ateist. Men jeg støtter ikke en statsreligion, verken den som er/var i Norge, eller den som er i enkelte andre land, om de er islamske, ortodokse kristne eller buddistiske.

Forfølgelse på bakgrunn av religion, hudfarge, kjønn eller seksuell legning er jeg selvfølgelig også i mot.

.1000px-Map_of_state_religions.svg.png

Tja, muslimske land uten krig og store uroligheter... her er de jeg kommer på

- Indonesia

- Bangladesh

- Marokko

- Malaysia

- Saudi Arabia

- Uzbekistan

- Kazakhztan

- Niger

- Senegal

- Tunis

- Guinea

- Azerbaijan

- Tajikistan

- Jordan

- United Arab Emirates

- Turkmenistan

- Kuwait

- Albania

- Mauretania

- Oman

- Kosovo

- Gambia

- Bahrain

- Comoros

- Quatar

- Djibouti

- Brunei

- Maldivene

Uroligheter og fare for folk med "feil" tro, har man dessverre i mange andre land enn de muslimske. I Oslo har det f.eks begynt å bli utrygt å være muslim...

Det er uten tvil at Europa står i en særstilling når det gjelder velferdsgoder, religionsfrihet, demokrati, fred og likestilling. De fleste europeiske land er sekulariserte og folk er høyt utdannede. Det er mange grunner for dette, og det blir feil å skulle begrunne dette med vår religion. Nå tror jo faktisk også under halvparten av folk i Norge på en gud. ;)

Jeg blir som deg også rasende når jeg hører om ISIL og andre syke terrorgrupper, og jeg blir oppgitt og hatefull når jeg hører hva dusten Ubaydullah Hussain spyr ut. Men det gjør også uten unntak alle muslimske venner og bekjente jeg har.

På samme måte spyr jeg av ABB og kristenkonservative i USA, av mafiaen i Colombia og i Mexiko, av nazister og homohatere i Russland og mange mange andre.

Det er mye å være sint på der ute, men det hjelper veldig lite å gå "til krig" mot den normale muslim av den grunn...

Og obs obs! De aller fleste av de få radikale islamistene vi har i Norge er født og oppvokst her. De har snudd ryggen til foreldre, familie og gamle venner.

De landa jeg har uthevet er land du sammenligner med den frihet og muligheter vi har i de land jeg nevner i 1. innlegg? Følger du med i verden?

Ja, de radikale muslimene vi ser i Norge er født og oppvokst her, noe som vel viser at man aldri burde ta imot noen muslimer! De vet nok akkurat hvorfor deres foreldre flyktet til norge og nå ønsker de å innføre slike regimer her! Hvor oppegående er den tankegangen?

Jeg tror det er på tide at de muslimene i Norge som er imot organisasjoner som IS og andre radikale revurderer hele sin 'tro'. Det er på tide at de ser hva som har skjedd i de islamske deler av verden og hva som skjer nå.

Anonymous poster hash: 701c0...460

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De landa jeg har uthevet er land du sammenligner med den frihet og muligheter vi har i de land jeg nevner i 1. innlegg? Følger du med i verden?

Ja, de radikale muslimene vi ser i Norge er født og oppvokst her, noe som vel viser at man aldri burde ta imot noen muslimer! De vet nok akkurat hvorfor deres foreldre flyktet til norge og nå ønsker de å innføre slike regimer her! Hvor oppegående er den tankegangen?

Jeg tror det er på tide at de muslimene i Norge som er imot organisasjoner som IS og andre radikale revurderer hele sin 'tro'. Det er på tide at de ser hva som har skjedd i de islamske deler av verden og hva som skjer nå.

Anonymous poster hash: 701c0...460

Tja, jeg regner med at du ba alle kristne du kjente om å revurdere sin tro da Lord's Resistance Army herjet med drap, voldtekter, barnesoldater og andre menneskerettighetsbrudd i Uganda og Sør-Sudan?

Jeg har aldri tidligere opplevd en så massiv fordømmelse blant mine muslimske venner offentlig, som det jeg gjør på situasjonen i Irak nå. I diskusjoner privat har man vært klart fordømmende til ekstremister, men man har fryktet at man kan bli stemplet som "en dårlig muslim" ved å uttale seg for høyt mot fundamentalister og islamister. Det ser ut til, og jeg håper, at dette er i ferd med å snu nå. Selv om jeg aldri har hatt noen god grunn til å uttale meg mot ABB eller Lord's Resistance Army med bakgrunn av min oppvekst i en kristen nasjon, og som døpt og komfirmert i Den norske kirke.

Anonymous poster hash: cee95...193

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg regner med at du ba alle kristne du kjente om å revurdere sin tro da Lord's Resistance Army herjet med drap, voldtekter, barnesoldater og andre menneskerettighetsbrudd i Uganda og Sør-Sudan?

Jeg har aldri tidligere opplevd en så massiv fordømmelse blant mine muslimske venner offentlig, som det jeg gjør på situasjonen i Irak nå. I diskusjoner privat har man vært klart fordømmende til ekstremister, men man har fryktet at man kan bli stemplet som "en dårlig muslim" ved å uttale seg for høyt mot fundamentalister og islamister. Det ser ut til, og jeg håper, at dette er i ferd med å snu nå. Selv om jeg aldri har hatt noen god grunn til å uttale meg mot ABB eller Lord's Resistance Army med bakgrunn av min oppvekst i en kristen nasjon, og som døpt og komfirmert i Den norske kirke.

Anonymous poster hash: cee95...193

NETTOPP! Det er det som er islam!

Anonymous poster hash: 701c0...460

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har postet sånn 4 tråder i dag med din anti-muslim propaganda?

I så fall så er du ett kvalmt troll, alt du spyr ut har ingen rot i noen annens virkelighet enn din egen.

Les deg opp før du uttaler deg, den "kunnskapen" du sitter med nå må være fra hjemmeskolen du var tvunget til å gå i på ei øy ute i fjæra.

Sier igjen det jeg nevnte i en annen tråd tidligere i dag, ikke dra alle under en kam.

Se til å voks opp.

Siden du er så "belest" så kan jo du fortelle meg hvilke muslimske land som er flotte å bo i! Og du kan kanskje fortelle meg HVORFOR så mange muslimer har kommet til et såkalt kristent land! Hvorfor flytter de ikke til de §flotte, muslimske landene du vil svare på mitt første spørsmål? Du vet, det fredelige, flotte, frie landet med sharia lover som de som er muslimer har en tro på!

Er veldig spent på svar fra deg på disse to spørsmålene!

Og, for å si det, så er jeg ateist og mener religion er noe dritt!

Anonymous poster hash: 701c0...460

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sådetså

Du har fått svar på det allerede så om du ikke har øyne eller har evnen til å lese/begripe det som stod der så får det være ditt problem.

Er ikke muslim selv så det får du nesten spørre dem om?

Er selv Ateist om det skulle bety noe, men man kan ha respekt for andres religion for det.

Du er nok ikke gamle karen vil jeg tro, å dra alle under en kam samt dra linjer nært rasisme synes jeg du kan holde deg for god for.

Virker som du tror at på grunn av at h*n tror det å det så må h*n være en sånn kar.

trist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er selv ateist, men føler jeg får vondt langt inn i hjerterota av TS, her. Håper du engang kan få ro i sjela fra all denne haten din:-) - mens jeg og mine muslimske venner lever de lykkeligste dager.



Anonymous poster hash: 7d57e...58b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått svar på det allerede så om du ikke har øyne eller har evnen til å lese/begripe det som stod der så får det være ditt problem.

Er ikke muslim selv så det får du nesten spørre dem om?

Er selv Ateist om det skulle bety noe, men man kan ha respekt for andres religion for det.

Du er nok ikke gamle karen vil jeg tro, å dra alle under en kam samt dra linjer nært rasisme synes jeg du kan holde deg for god for.

Virker som du tror at på grunn av at h*n tror det å det så må h*n være en sånn kar.

trist.

Jeg har ikke fått svar fra deg!

Hviket flott, muslimsk land vet du om? Med sharia lover som alle trives med?

Og hvorfor kom muslimene som er her til Norge i utgangspunktet?

Du klarer ikke svare, det sier alt!

Det flotte, fredelige, muslimske landet finnes ikke! Det er akkurat det IS nå prøver å få til, og det med Koranen i hånd, på noe de mener er et hederlig vis!

Den dagen du kan forsvare dine påstander skal jeg ta deg seriøst, men du klarer ikke svare på ett eneste av spørsmålene mine, og klarer bare å komme med svada om hvor gammel du tror jeg er. Patetisk!

Anonymous poster hash: 701c0...460

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv ateist, men føler jeg får vondt langt inn i hjerterota av TS, her. Håper du engang kan få ro i sjela fra all denne haten din:-) - mens jeg og mine muslimske venner lever de lykkeligste dager.

Anonymous poster hash: 7d57e...58b

Jeg fikk også vondt i hjerterota i dag. Av å se at de skar hodet av en journalist og postet det på Youtube.

Anonymous poster hash: 701c0...460

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sådetså

Noe andre har jo svart, er du virkelig så trang at du må ha alt inn to eller flere ganger før du skjønner hva du leser?

Ett flott muslimsk land er jo foreksempel norge?

http://www.nrk.no/hordaland/_-norge-blant-verdens-mest-islamske-1.11753230

Har aldri nevnt noen plass at jeg støtter sharialoven. Snakker om muslimer generelt å det finnes forskjellige grupper.

Å muslimer flest kom vel til norge som asylsøkere/flyktninger av redsel for enten krig eller andre muslimer som fører egen "krig" i eget land.

Du har allerede mettet hodet ditt med dine rasistiske, naive meninger. Er ikke vits å prøve å opplyse deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...