Gå til innhold

Kvinnen med hijab blir skjelt ut og slått på t-banen


Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gærne folk finnes overalt dessverre:(

Jeg synes det er feig at folk bare sitter der, det går ann å be kjerringa skjerpe seg. Hu er gammel og ikke den største trusselen for andre så ikke noe problem å takle henne..

Dessuten er det dumt de sensurerer ansiktet hennes. Er så drit lei sensurering av kriminelle. Feks når en mann er mistenkt for flere voldtekt så viser de et pixlet bilde,hvorfor det? Hjelper ikke med "han hadde hvite sko,sort bukse og blå jakke",vis oss ansiktet så blir det enklere å melde fra hvis man ser gjerningspersonen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tv2.no/2015/07/29/nyheter/kollektivtransport/rasisme/vold/7201788

Hva faen er det som feiler visse folk? Jeg blir så provosert...

 

Huff, for en møkkakjerring. "Jeg blir gæren"... tror det toget har gått for lenge siden. Håper hun blir identifisert og fratatt månedskortet sitt, hvis hun har betalt. Sånne folk bør ikke få oppholde seg på offentlig transport.

Anonymous poster hash: b4b16...1d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den norske kvinnen var sannsynligvis et psykiatrisk tilfelle, ingen normale mennesker oppfører seg på en slik måte.

Anonymous poster hash: d9b75...efe

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er en psykiatrisk tilfelle.

Så litt likheter med denne gamle YouTubevideoen jeg:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh jeg gleder meg til visse brukere snart dukker opp og stiller seg skeptiske til at dette er rasisme. "det er ikke sikkert dama er rasist. Ikke dra rasismekortet!" Osv. Jeg bare gleder meg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gærne folk finnes overalt dessverre:(

Jeg synes det er feig at folk bare sitter der, det går ann å be kjerringa skjerpe seg. Hu er gammel og ikke den største trusselen for andre så ikke noe problem å takle henne..

Dessuten er det dumt de sensurerer ansiktet hennes. Er så drit lei sensurering av kriminelle. Feks når en mann er mistenkt for flere voldtekt så viser de et pixlet bilde,hvorfor det? Hjelper ikke med "han hadde hvite sko,sort bukse og blå jakke",vis oss ansiktet så blir det enklere å melde fra hvis man ser gjerningspersonen.

De sier intet pga de er enige. Uansett feig oppførsel.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg gleder meg til visse brukere snart dukker opp og stiller seg skeptiske til at dette er rasisme. "det er ikke sikkert dama er rasist. Ikke dra rasismekortet!" Osv. Jeg bare gleder meg.

Isåfall er de arrogante og ganske lite begavet. Alle forstår at dette faktisk er rasisme pga ting hun sier. Hun hadde aldri sagt dette til en hvit kvinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusselig at ingen reiste seg opp og ba henne klappe igjen. Crazy old bat.

Opplevde noe av det samme for lenge siden på bussen, hvor det var to gamle kjerringer som satt og snakket høyt om fæle negre når det satt en ung mørkhudet mann i setet ved siden. Sa noe sånt som "hold kjeft jævla rasistiske gamle hespetre" og jammen ble det tyst.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Hadde jeg vært der hadde jeg definitivt gått bort til henne og bedt henne holde kjeft og skjerpe seg. Jeg hadde rett og slett ikke klart å bare sitte der og se på noen bli behandlet slik /:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Helt, helt forferdelig! Utrolig leit at ikke at noen grep inn. Men: noen blir så satt ut når det skjer leie ting at de ikke klarer å handle. Eller de blir redde for hvordan personen vil reagere ovenfor dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama høres (og ser) ut som et psykiatrisk tilfelle, men det er ingen unnskyldning for å oppføre seg sånn - og å slå til noen på tbanen..? Dette mennesket burde vært på lukket psykiatrisk avdeling, da det er åpenbart at hun er en fare for folk rundt seg. Så det var en som skrev i kommentarfeltet under videoen på facebook (TV2 sitt opprinnelige innlegg) at han hadde sett denne dama flere ganger på banen (linje 2) og at hun oppførte seg sånn ellers også, men at hun ikke var syk nok til å få behandling samtidig som hun er for syk til annen type straff, ergo går hun løs og politiet får ikke gjort noe med henne. Nå skal man ikke ta slike kommentarer for 100 % sannhet, men gitt at det stemmer er det uansett en skam at vi har et så stort sprik i lovverket som gjør at folk kan falle mellom to stoler og dermed gå fri på denne måten - det skulle ikke gått an.

 

Og det at ingen foretar seg noe - utover kanskje å fiske opp telefonen sin for å filme - er erketypisk for denne byen. Ingen gjør noe med mindre de må, og folk kan falle om på tbanen uten at noen løfter en finger. Det gjelder både gamle som unge, folk er så egoistiske og tafatte i dag at jeg får helt mark. Dette skjer også når det er ulykker, og det er hakket verre; ungdommer som filmer med mobilkameraene sine, voksne som går rett forbi, mens det ligger en mann i veien for trikken.. Er ikke bare én gang jeg har vært den eneste som faktisk GJØR noe i slike situasjoner, men at det kan være en hel trikk eller tbane full av mennesker som ikke gjør noe synes jeg vitner om en motbydelig kultur under utvikling. Det samme så jeg en gang jeg selv fikk et illebefinnende og stod og grein i ren smerte på tbanen - var det noen som tilbød seg å hjelpe? Nei.. Typisk nordmenn.

 

Synes bare så ufattelig synd på kvinnen i hijaben; tenk å sitte på en halvfull tbanevogn og bli skjelt ut av en klikk norsk kjerring, til og med slått i trynet, uten at noen løfter en finger for å hjelpe deg - man kan jo tenke seg hva man selv ville trodd om de andre passasjerene, og at de etter all sannsynlighet er enige med den gamle klikke kjerringa.. Også lurer vi på hvorfor integreringen feiler på så mange punkter, og på hvorfor disse kvinnene helst holder seg for seg selv?? 

Endret av Strixvaria
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt uakseptabel oppførsel av denne gale damen. Voldelig var hun også. I slike debatter vil man selvsagt dra rasismekortet, selv om det handler om religion og kultur. Ikke menneskerase.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavmål av tv2 å lage en nyhetsak ut av dette. Det er tydelig at damen er psykiatrisk pasient.

Damen har jeg truffet på tbanen ett par ganger og hun er ufarlig og har nok hatt en dårlig dag. Jenten i burka burde ha vært oppegående og skjønt at damen ikke er ved sine fulle fem. Tv2 burde skamme seg!

Anonymous poster hash: 0ba5b...894

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal man ikke slå sine medmennesker. Men jeg er dessverre helt enig i at vi nordmenn faktisk snart ikke lenger har rettigheter i våre egne land. Utlendingene får både gratis bolig, lappen og gratis lommepenger på statens regning... Mens vi ærlige medfødte ikke får en eneste krone, og må jobbe livet av oss kun for å betale skatt som skal finansiere disse snylterne som nekter å integreres seg... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jacklost

Lavmål av tv2 å lage en nyhetsak ut av dette. Det er tydelig at damen er psykiatrisk pasient.

Damen har jeg truffet på tbanen ett par ganger og hun er ufarlig og har nok hatt en dårlig dag. Jenten i burka burde ha vært oppegående og skjønt at damen ikke er ved sine fulle fem. Tv2 burde skamme seg! Anonymous poster hash: 0ba5b...894

Seriøst? Dama hører hjemme på psykiatrisk avdeling...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall er de arrogante og ganske lite begavet. Alle forstår at dette faktisk er rasisme pga ting hun sier. Hun hadde aldri sagt dette til en hvit kvinne.

Jeg forstår at man tenker rasisme. Men dette har også blitt gjort mot mennesker som kler seg og lever en avvikende levemåte. Se bare til hvordan rusmiddelavhengige har blitt trakassert i alle år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Gud, noe så trist!!

Jeg tror jeg faktisk hadde reist meg opp i og bedt hun dama holde kjeft! =/

Provoserende... Absolutt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den norske kvinnen var sannsynligvis et psykiatrisk tilfelle, ingen normale mennesker oppfører seg på en slik måte.

Anonymous poster hash: d9b75...efe

Interessant at alle kritikkverdige handlinger mot muslimer handler om galne enkeltindivider. Mens alle kritikkverdige handlinger gjort av en muslim blir generalisert til å si noe om muslimer som gruppe. 

Anonymous poster hash: 506c3...694

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...