Gå til innhold

Barnebursdag- alle MÅ komme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror det er mange som har skrevet her i tråden som ikke har barn selv... 

 

Jeg har noen år på ræva og en del unger "på samvittigheten" - det er ikke tvil i min sjel om at i denne alderen er det best for alle at man inviterer alle. De er enda i en alder hvor både ungene selv og miljøet kan påvirkes og styres i positive retninger. Det finnes så uendelig mange argumenter for hvorfor dette er den beste løsningen, orker ikke liste opp. 

 

Når de begynner å bli halvstore, kan det bli litt mer komplisert. 



Anonymous poster hash: 7454b...fb0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men altså - dersom det aktuelle barnet nærmest er sykelig sjenert og traumatiseres av bursdagfeiring med 9-10 gjester, stiller selvfølgelig saken seg annerledes. Men er hun bare normalt sjenert, tror jeg egentlig hun har godt av slik sosial trening. Med god hjelp av mor/familie. 



Anonymous poster hash: 7454b...fb0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk på barneskolen så hadde vi en regel om enten alle jentene/guttene eller hele klassen. Vi var vel ca 12 jenter og 12 gutter. 

Men jeg husker at noen på siste året kun inviterte noen. Da ble det litt drama, men samtidig så inviterte de kun halvparten, så vi var jo fremdeles flere som ikke ble invitert. Og da synes jeg det er ok å kun velge noen. Men jeg synes ikke noe om å kun utelate 1-2stk. Men så kommer problemet (som en nevnte tidligere her), hva med den ene som ALDRI blir invitert?

 

Og så kommer jo problemet dersom man har venner av begge kjønn. Skal man måtte be hele klassen pga det? Som kan bli opp mot 30stk? Eller er det da lov å invitere halve klassen (blanding av jenter og gutter)? 

 

Jo flere det er jo dyrere blir det. Det er ikke alle som har plass hjemme og må derfor leie lokale/finne på andre ting som kino osv. Og da er det ikke sikkert foreldrene har råd til å feire! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...