Gå til innhold

Change nothing, and nothing will change


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Ser utfordringen med apparater som ikke er like, men om du noterer belastning og sted hver gang du trener så kan du jo gå tilbake og se fremgang likevel? Der jeg trener har de to legpressbenker som ser ganske like ut, men belastningen er ulik, jeg klarer 5-10 kg mer på ene enn andre. Så prøver å holde meg til en av dem. Ser ut som du er godt igang med treningen da! men du, hva er helvetesbenken? Ble litt nysgjerrig....

Ja, jeg vurderer å notere ned hvor jeg trener. Derfor jeg skrev "brystpress(tung):" for den i dag, blant annet. Jeg trener på mange forskjellige sentre, så er ikke alltid like lett å huske hva som er hvor heller... Utrolig kjekt med denne dagboken - for jeg blar ofte tilbake et par sider for å se hva jeg tok forrige gang jeg var på det og det senteret. Er litt vanskelig å huske - men enklere med denne dagboken hvert fall.

Helvetesbenken er når du ligger på ryggen på en benk med rumpa nesten utfor kanten og løfter bena strakt ut opp og ned. Den trener magen. Den er helt forferdelig! Jeg har heldigvis hatt godt fremgang på øvelsen, men har ikke funnet noe navn enda! Noen som vet hva den heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liggende benløft tror jeg den kalles. Ja, den er tung.

Det høres ut som et logisk navn! Da skal jeg begynne å kalle den for det istedenfor. Den er kjempetung, men jeg merker allerede fremgang, heldigvis.

Jeg prøver å utvide reportoaret mitt på senteret, skal tråle pinterest og ShapeUp-bladene mine for litt inspirasjon! Hvis dere har noen favorittøvelser er det bare å komme med de, og hvorfor de er så gode! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å ta mageøvelser i slynge, om dere har det på senteret. :jepp: Ha beina i slyngen (start med knærne, og så jobber du deg utover mot ankelen), albuene i gulvet (du står i planke) og trekk beina inn under deg. 3x15 brenner godt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å ta mageøvelser i slynge, om dere har det på senteret. :jepp: Ha beina i slyngen (start med knærne, og så jobber du deg utover mot ankelen), albuene i gulvet (du står i planke) og trekk beina inn under deg. 3x15 brenner godt! :jepp:

Det er det mine crunchies er! Jeg er veldig glad i slyngen og burde utvide øvelsene på den, kanskje? Hittil har jeg bare den som du snakker om her ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det mine crunchies er! Jeg er veldig glad i slyngen og burde utvide øvelsene på den, kanskje? Hittil har jeg bare den som du snakker om her ja :)

Aha! Ikke lett når man ikke vet hva de ulike øvelsene heter. :fnise:

Jeg pleie å gjøre en annen også. Da har du beina i slyngen, har strake armer (i planke) og skyver hele kroppen rolig bakover og fremover. Det brenner i kjernen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha! Ikke lett når man ikke vet hva de ulike øvelsene heter. :fnise:

Jeg pleie å gjøre en annen også. Da har du beina i slyngen, har strake armer (i planke) og skyver hele kroppen rolig bakover og fremover. Det brenner i kjernen!

Den skal jeg prøve ut neste gang! Den hørtes slitsom ut! *skrive ned i boken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 23. mars

Stående sidehev: 3+3kg x 10 x 3

Triceps over hodet: 5kg x 10 x 3

Skulderpress 12,5 kg x 10 x 3

Sittende roing: 30 x 8 x 3

Sittende nedtrekk: 25 x 10 x 3

Kick-back med stropp: 20 kg x 10 x 3

Crunchies redcord: 10 x 3

Trodde jeg skulle bli mer støl i armene, skuldrene og i ryggen, men overlevde egentlig. I morgen blir det en litt tyngre benøkt, skal planlegge den og de videre øktene fremover nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 25. mars:

Leg press m/vipp: 37kg x 10 x 2

45kg x 10

Leg curl: 25kg x 10 x 3

Leg extension: 20 x 10 x 3

Sittende roing: 30kg x 10 x 3

Triceps over hodet: 6kg x 10 x 3

Båten: 3kg x 15 x 3

Crunchies: 10 x 3

Kjenner økten godt i kroppen i dag! Var godt å komme seg på trening igjen alene. Fikk god tid til å strekke ut også etterpå. Kroppen føles bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 27. mars

Stående sidehev: 3+3kg x 10 x 2
4+4kg x 10

Skulderpress: 12,5kg x 8 x 3

Pushups: 10 x 2

Crunchies, redcord: 10 x 3

Brystpress(tung): 25kg x 10 x 3

Triceps over hodet: 6kg x 10 x 3

Båten: 4kg x 20 x 3

I tillegg løp jeg 10 minutter på mølla før treningsøkten.

Tre styrkeøkter, og det er bare fredag! :danse:

Det føles utrolig godt å dra på trening om dagen. Jeg drar på nye sentre og prøver ting jeg ikke har gjort før, og det er en seier for min del. For ett år siden turte jeg ikke sette mine føtter på et treningsstudio engang! Tenk at jeg har kommet så langt. Jeg meldte meg inn på SATS i oktober, og har vært der 2-3-4 ganger i uken siden (med unntak av februar pga sykdom). Jeg er ganske stolt :D

I tillegg er det jo morsomt å lese tilbake på progresjonen her, og gleder meg til å fortsette treningen!

Nå må jeg bare få samlet meg til å skrive ned alle forskjellige øvelser jeg har, slik at om jeg en dag mangler inspirasjon kan jeg bare plukke frem øvelser fra listen! :D Ikke så dumt, eh? ;) Det er jo en stooor jungel der ute, så prøver å ikke havne neddi "samme sporet" (selv om jeg ser på de siste øktene at det er akkurat det som har skjedd..... :plystre: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Enda en runde med sykdom har dessverre satt meg helt ut av spill når det kommer til trening. Ufattelig surt å bli syk IGJEN - når det bare var 4 uker siden forrige gang! Denne gangen fikk jeg lungebetennelse, så hele påsken var ganske så kjip og trist. Fikk treningsforbud i en uke etter at jeg var ferdig på antibiotikakur. Så siden jeg var ferdig med kuren på tirsdag tenkte jeg at søndag var en hel uke :plystre: Legen sa ingenting om det var arbeidsuke eller kalenderuke :plystre:

GODT å være tilbake på senteret. Jeg har savnet å trene, og merket at det kribler i treningsfoten når jeg ikke får lov til å trene. Tar det som et meget godt tegn! Har fått totalforbud mot å trene kardio i en uke til, men yoga/styrketrening var greit. Så da ble det en fin økt i dag tidlig før de fleste hadde stått opp!

Styrketrening 12. april

Legpress m/vipp: 45kg x 10 x 3

Brystpress: 30 x 10 x 3

Stående sidehev: 3+3kg x 10 x 3

Skulderpress: 12,5kg x 10 x 3

Leg curl: 22,5kg x 10 x 3

Crunchies: 15 x 2

Sittende roing: 30 x 10 x 3

Triceps over hodet: 5kg x 10 x 3

Nå har jeg godt opp i kilo i både sittende roing, legpress m/vipp, brystpress og triceps over hodet! :trene:

Føles godt! Minn meg på å sette meg ned og lage litt mer konkrete mål med treningen. Kortsiktige, langsiktige og konkrete mål. Må trener jeg litt "for å få fremgang", men vet ikke helt hvor jeg skal! Planen min var jo å bli sterkere, en forbedret versjon av meg selv. Nå trenger jeg noe mer konkret! :) Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 16. april

Leg press m/vipp: 45kg x 10 x 3

Leg curl: 22,5kg x 10 x 3

Brystpress: 30kg x 10 x 3

Stående sidehev: 4+4kg x 10 x 3

Triceps over hodet: 5kg x 10 x 3

Sittende roing: 30kg x 10 x 3

Båten: 4kg x 20 x 3

Deilig økt! :trene:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 21. april

Var på nytt senter i dag, og følte meg sååå dum... Var på nippet til å snu og dra hjem istedenfor, men holdt ut og det ble en god økt allikevel! Følte meg veldig nybegnner, vektene og rommet var annerledes, apparatene var annerledes og alt var egentlig veldig galt, men er glad for at jeg presset meg gjennom det! God følelse etterpå! :)

Skulderpress: 15 kg x 7 x 3

Sittende nedtrekk: 20kg x 10 x 2

25kg x 10

Leg press: 50kg x 10 x 3

Stående sidehev: 4+4kg x 10 x 3

Triceps over hodet: 6kg x 10 x 3

Bulgarske utfall: 4+4kg x 10+10 x 3

Båten: 5kg x 10 x 3

Crunchies red cord: 10 x 3

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Styrketrening 24. april

Knebøy i smithmaskin: 20kg x 10 x 3 (første gang jeg brukte denne!)

Sittende roing: 30kg x 10 x 3

Push ups mot benk: 10 x 3

Leg curl: 22,5 kg x 10 x 3

Brystpress m/ manualer: 4+4kg x 10 x 3

Plankeintervaller; 20 sek planke, 10 sek pause x 8

Merket det godt i skuldrene på lørdag, for å si det sånn!!! Men føltes godt. I morgen blir det ny økt :)

Endret av LaurenC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 27. april:

Oppvarming: 1000 m roing

Sittende roing: 30kg x 10 x 3

Sittende nedtrekk: 25kg x 10 x 2

30kg x 10

Skulderpress: 15kg x 6 x 3

Hipthrust: 20kg x 10 x 3

Push-ups mot benk: 10 x 3

Liggende benløft(helvetesbenken): 12 x 2

God økt i dag, med ny øvelse! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 28. april

Leg press: 50 kg x 10 x 3

Bulgarske utfall: 5+5kg x 10+10 x 3

One arm dumbbell row: 7kg x 10+10 x 3

Triceps over hodet: 7kg x 8 x 3

Leg extension: 20kg x 10 x 3

Ble en kortere økt i dag, tenkte å ikke ta en så hard økt siden jeg trente dagen før også. Føles bra, og rumpa mi er støl! Har falt helt av bulgarske utfall-vogna! Jeg hadde god progresjon tidligere i år, men syntes det var så kjedelig så har fortrengt hele øvelsen. Men nå er jeg tilbake. Alt jeg gjør på trening trenger ikke være så jævla gøy, og det er snakk om bare et kvarter av dagen min. Så ingen flere unnskyldninger nå! :trene:

På torsdag blir det en ny økt, forhåpentligvis med søsteren min. Jeg er inne i en god periode, så nå må jeg bare håpe jeg ikke blir syk igjen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er superflink! Jeg er veldig flink til å lese her altså, selv om jeg ikke er like flink til å kommentere. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er superflink! Jeg er veldig flink til å lese her altså, selv om jeg ikke er like flink til å kommentere. :sjenert:

Tusen takk :D Jeg er flink til å lese andres dagbøker også, men er like elendig på å kommentere! Typisk, haha. Leser din også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 4. mai:

Bulgarske utfall: 5+5kg x 10+10 x 3

Leg press m/vipp: 45kg x 10 x 2

53kg x 10

Leg curl: 22,5kg x 10 x 3

Push ups: 10 x 3

Crunchies red cord: 10 x 3

Triceps over hodet: 7kg x 10 x 3

God økt! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening 6. mai:

Bulgarske utfall: 5+5kg x 8+8 x 3

Leg press m/vipp: 53 kg x 10 x 3

Leg curl: 22,5kg x 8 x 3(prøver å fokusere mer på riktig teknikk her!)

Brystpress: 30kg x 10 x 3

Crunchies: 10 x 3

Tok en litt roligere økt i dag, men føltes allikevel bra. Gikk opp på leg press :trene: men færre repetisjon på leg curl og bulgarske utfall. Merker fremdeles mandagsn økt i bena, så tenkte å ta det rolig var lurt.

Deilig å kjenne et kroppen er sterkere! Det jeg varmer opp med på brystpress nå, var det jeg akkurat klarte fullt da jeg begynte i desember ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...