Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Jeg gjør det igjen jeg, men av den simple grunnen at internett ikke er noe å skryte av og sidene vil ikke vises helt som de skal (inkl. kg, ellers hadde jeg gått tilbake i tråden)

Hvor får jeg kjøpt tourist bus pass? Om jeg har funnet ut av det riktig så går det en buss fra Piccadilly som jeg tenkte å hoppe på, men skjønner ikke helt hvor jeg kjøper billetten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du sånn sightseeingbuss? Da kan du kjøpe på nett og validere billetten utenfor bussen. Du får ikke gjort det overalt, men på Piccadilly går det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du sånn sightseeingbuss? Da kan du kjøpe på nett og validere billetten utenfor bussen. Du får ikke gjort det overalt, men på Piccadilly går det fint.

Ah okei, må nok dessverre kjøpe utenom nett, men tusen takk uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylle på Oyster-card, hvordan gjør man det?

Jeg har et slikt kort, men har aldri fullt på det. Er det bare å trykke på disse automatene? Kan man velge antall dager/hvor mye penger det er på det, eller hvordan fungerer det?



Anonymous poster hash: caebc...a31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på dagstur, dvs at det blir én eller to turer med banen. Er det veldig tungvindt å betale med kort/kontant direkte så jeg behøver å skaffe meg et oystercard? Ja, jeg vet det er billigere på sikt, men det er nok lenge til jeg skal dit igjen så jeg er egentlig bare ute etter det som er raskest i bruk (inkl, innkjøp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ville jeg kjøpt enkeltbilletter på automatene, bare pass på å ha litt småpenger tilfelle de ikke tar sedler/kort (eller det ikke funker) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg kjøpt enkeltbilletter på automatene, bare pass på å ha litt småpenger tilfelle de ikke tar sedler/kort (eller det ikke funker) :)

Takk, da går jeg for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da går jeg for det :)

Du får Oysterkort og reisepenger på kortet i samme transaksjon, som tar ca like lang tid som å kjøpe en enkeltbillett (papirbillett). Du benytter samme automat for begge billettyper. To papirbilletter for enkeltreiser koster mer enn en hel dags reiseforbruk på buss og t-bane med oysterkortet. Kortet kan du levere tilbake på siste togstasjonen du er på i London, og få 5 pund depositum (som du må legge ut når du kjøprer oysterkortet) tilbake på bankkortet ditt.

Ergo, ved å kjøpe Oyster, som ikke tar mer tid enn papirbilletter, får du reise så mye du trenger en hel dag for lavere kostnad enn 2 papirbilletter.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på dagstur, dvs at det blir én eller to turer med banen. Er det veldig tungvindt å betale med kort/kontant direkte så jeg behøver å skaffe meg et oystercard? Ja, jeg vet det er billigere på sikt, men det er nok lenge til jeg skal dit igjen så jeg er egentlig bare ute etter det som er raskest i bruk (inkl, innkjøp).

Du som skal på dagstur, hvor lenge får du vært i London? Har også tenkt på dagstur til London eller en annen storby, men finner bare dyre billetter, og svært dårlige reisetidspunkt ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som skal på dagstur, hvor lenge får du vært i London? Har også tenkt på dagstur til London eller en annen storby, men finner bare dyre billetter, og svært dårlige reisetidspunkt ..

Du får typisk effektiv tid på ca 9 timer i London sentrum, altså ikke medregnet tid til å/fra flyplassen i London og ventetid på flyplassen.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring var at det ikke var så enkelt å få levert tilbake Oystercard. Siste stasjon er gjerne enten en av de store knyttet til togstasjon eller flyplassen - og der er det lang kø i de bemannede lukene. Så med mindre det går an å levere tilbake Oystercard i en av maskinene så er det litt feil å si at det er raskere.. det kommer jo helt an på køen:)

Det er forresten billigst å kjøpe Day Travelcard om man først går papirveien og skal kjøre mer enn 1 gang, det koster 9 pund og enkeltreise koster 4.70. Har man Oyster koster det 2.20 per reise og cap er 8.40. Så hvis man når cap så sparer man altså hele 60 cent i forhold til Day Travelcard. Jeg ville ikke giddet å styre med det hvis man ikke har lyst til å ha Oystercard til senere :P (Alle priser er sone 1, ikke off-peak)

Spørsmål: Kan man kjøpe nytt Oystercard fra automatene, eller bare fylle det opp der?

Endret av SoftKitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring var at det ikke var så enkelt å få levert tilbake Oystercard. Siste stasjon er gjerne enten en av de store knyttet til togstasjon eller flyplassen - og der er det lang kø i de bemannede lukene. Så med mindre det går an å levere tilbake Oystercard i en av maskinene så er det litt feil å si at det er raskere.. det kommer jo helt an på køen:)

Det er forresten billigst å kjøpe Day Travelcard om man først går papirveien og skal kjøre mer enn 1 gang, det koster 9 pund og enkeltreise koster 4.70. Har man Oyster koster det 2.20 per reise og cap er 8.40. Så hvis man når cap så sparer man altså hele 60 cent i forhold til Day Travelcard. Jeg ville ikke giddet å styre med det hvis man ikke har lyst til å ha Oystercard til senere :P (Alle priser er sone 1, ikke off-peak)

Spørsmål: Kan man kjøpe nytt Oystercard fra automatene, eller bare fylle det opp der?

De aller fleste får anskaffer vel selve oysterkortet fra automaten. Sagt med andre ord, automatene selger kort. Det er det jeg mente var like raskt. Hvis du først må til en automat for å kjøpe billett, så er ikke selve kjøpet noe mer praktisk ene eller andre veien.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du som skal på dagstur, hvor lenge får du vært i London? Har også tenkt på dagstur til London eller en annen storby, men finner bare dyre billetter, og svært dårlige reisetidspunkt ..

...... Endret av Christiania_Oslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om Sephora finnes i london sentrum? eller Westfield senter stratford?

Er på utkikk etter en plass jeg kan handle meg pudderkost,mascara og "too faced chocolate powder" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om Sephora finnes i london sentrum? eller Westfield senter stratford?

Er på utkikk etter en plass jeg kan handle meg pudderkost,mascara og "too faced chocolate powder" :-)

Sephora finnes ikke i London, heller ikke på Westfield-sentrene.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du som skal på dagstur, hvor lenge får du vært i London? Har også tenkt på dagstur til London eller en annen storby, men finner bare dyre billetter, og svært dårlige reisetidspunkt ..

Jeg flyr fra Rygge, og lander på Stansted.

Flyr ut 07.00, lander 08.00.

Fly tilbake 2015, lander 23.15

Har kjøpt biletter til expresstog på forhånd, effektiv togtid ca 45 minutter hver vei.

Det gir meg rundt 8 timer i byen (ca 09:30 til 18:00). Jeg flyr ikke med bagasje selvfølgelig.

Regner meg jeg er godt fornøyd med trasking i butikkene da.

Må legge til at jeg betaler rundt 350 kr for flybilettene og 250 kr for togbilettene

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr fra Rygge, og lander på Stansted.

Flyr ut 07.00, lander 08.00.

Fly tilbake 2015, lander 23.15

Har kjøpt biletter til expresstog på forhånd, effektiv togtid ca 45 minutter hver vei.

Det gir meg rundt 8 timer i byen (ca 09:30 til 18:00). Jeg flyr ikke med bagasje selvfølgelig.

Regner meg jeg er godt fornøyd med trasking i butikkene da.

Må legge til at jeg betaler rundt 350 kr for flybilettene og 250 kr for togbilettene

Jeg ville beregnet bedre tid på Stansted enn det du legger opp til her. Jeg har selv måttet spurte gjennom flyplassen og nesten ikke rukket flyet,selv om jeg sjekket inn godt over en time før avgang. Sikkerhetskontrollen kan ta evigheter, i tillegg er min erfaring at Ryanair i England starter boarding veldig tidlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr fra Rygge, og lander på Stansted.

Flyr ut 07.00, lander 08.00.

Fly tilbake 2015, lander 23.15

Har kjøpt biletter til expresstog på forhånd, effektiv togtid ca 45 minutter hver vei.

Det gir meg rundt 8 timer i byen (ca 09:30 til 18:00). Jeg flyr ikke med bagasje selvfølgelig.

Regner meg jeg er godt fornøyd med trasking i butikkene da.

Må legge til at jeg betaler rundt 350 kr for flybilettene og 250 kr for togbilettene

Oi! Bra pris! Kunne tenkt meg det samme selv, så får holde utkikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...