Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Hva er deres favorittbutikker når dere shopper i London? Og hvor gamle er dere? Synes alle shopper helt enormt mye når de er der, men selv finner jeg knapt noe som helst :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg missdior. Lengter også veldig til London. Alt for lenge siden sist dessverre. Drømmer om å feire nyttårsaften der igjen. Men nå spares både feriedager og penger til New York til våren. Kanskje nyttårsaften i 2015? Eller høsttur 2015?

Åh, nyttårsaften i London hørtes helt fantastisk ut! Vi har tenkt litt på mars 2016, men det forutsetter at babyen trives hos besteforeldrene sine :) kunne sikkert ha tatt han med, men det er mer stress enn kos! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er deres favorittbutikker når dere shopper i London? Og hvor gamle er dere? Synes alle shopper helt enormt mye når de er der, men selv finner jeg knapt noe som helst :/

Åh, gosh.... Skal vi se... Primark, Urban Outfitters, Boots, Disney Store, Nike, Twinings, LUSH, Whittard.. Jaaa, sikkert noe mer også! :ler: Jeg er 21, og klarer fint å bruke opp mot 10.000 på fem dager (fyFAEN for en sløser jeg er) :ler:

OG må ikke glemme Marks&Spencer, og Waitrose! ELSKER å handle mat i London, er så morsomt å se alt de har der som vi ikke har :jepp:

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var i London shoppet jeg på Urban Outfitters, Oasis, Dorothy Perkins, Banana Republic, Clarks.. som jeg husker.. pluss en del småbutikker og på Spitafields-markedet. Jeg er 29. Man må ikke bare gå i Oxford street, mange av butikkkjedene har butikker andre steder, feks Kensington High Street eller rundt Covent Garden.



Anonymous poster hash: 73216...cc7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er deres favorittbutikker når dere shopper i London? Og hvor gamle er dere? Synes alle shopper helt enormt mye når de er der, men selv finner jeg knapt noe som helst :/

Hihi, jeg er nettop kommet hjem fra London nå. Har shoppet på dorothy perkins, topshop, the sting, Benetton, zara, mango, nike, schuh, office, primark, aldo, new look, berskha, river Island, next og uniqlo

Edit: og jeg er 22 år

Endret av Solsmil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er deres favorittbutikker når dere shopper i London? Og hvor gamle er dere? Synes alle shopper helt enormt mye når de er der, men selv finner jeg knapt noe som helst :/

New Look, Forever 21, River Island, Zara, Mango, Victoria's Secret. styrer unna Primark. er forresten 25 år gammel :) pleier ikke å kjøpe så mye jeg heller, men det lille jeg kjøper er jeg som regel veldig fornøyd med!

tror jeg må ta en tur til London rett før jul i år også. det er jo så billig!!

edit: og bare 6 timer etterpå var Londonturen bestilt :D

Endret av fresia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva er deres favorittbutikker når dere shopper i London? Og hvor gamle er dere? Synes alle shopper helt enormt mye når de er der, men selv finner jeg knapt noe som helst :/

Er 21 og jeg fant heller ikke så mye da jeg var der for en måned siden. Men jeg anbefaler Selfridges & Co (ikke Miss Selfridge i Oxford Street). I S&CO har de svært mange forskjellige merker, blant annet Michael Kors og Ted Baker som alltid slår an! Var faktisk den eneste plassen jeg fant noe som var verdt å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 21 og jeg fant heller ikke så mye da jeg var der for en måned siden. Men jeg anbefaler Selfridges & Co (ikke Miss Selfridge i Oxford Street). I S&CO har de svært mange forskjellige merker, blant annet Michael Kors og Ted Baker som alltid slår an! Var faktisk den eneste plassen jeg fant noe som var verdt å kjøpe.

Lurer på hvor dere kjøper klær i Norge...? Jeg mener..de har vel omtrent "alt" i London...hva enn slags stil man liker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor dere kjøper klær i Norge...? Jeg mener..de har vel omtrent "alt" i London...hva enn slags stil man liker?

Altså, mitt problem er vel at jeg kler meg litt mer voksent enn de jeg kjenner. Følte liksom at klærne i Oxford Street (for en måned siden) hadde et veldig "barnslig" utvalg med feks. crop-topper, gjennomsiktige skjorter osv. Ikke helt min stil. Må også innrømme at jeg er veldig pirkete, så andre finner nok mer enn det jeg gjorde. :D

I Norge handler jeg som regel på Match. Utvalget hvor jeg bor er veldig fint med Donna Karan, Bazaar, Mango osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37 og handler på Massimo Dutti, Zara, Selfridges, & other stories, Allsaints, Cos og noen ganger litt dyrere butikker som Burberry når jeg er i London.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med juleshopping i London? Hva kan man forvente seg på de store kjøpesentrene uken før jul, er det totalt kaos?



Anonymous poster hash: 36486...eb0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.thelondoner.me

Koser meg med denne bloggen før vi reiser på fredag, har funnet noen steder vi skal sjekke ut! Tar gjerne imot tips til "skjulte skatter", i form av steder å spise og butikker med kjekke gaver til familie og venner! Gleder meg til juleshopping og kos i London :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og rapporter gjerne om tilstanden når du er tilbake. Vi reiser neste uke. Gleder meg, men blir nok slitsomt også. Fin tur for å få "fri" fra en snart 1 åring som sover dårlig:p Elsker London!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, mitt problem er vel at jeg kler meg litt mer voksent enn de jeg kjenner. Følte liksom at klærne i Oxford Street (for en måned siden) hadde et veldig "barnslig" utvalg med feks. crop-topper, gjennomsiktige skjorter osv. Ikke helt min stil. Må også innrømme at jeg er veldig pirkete, så andre finner nok mer enn det jeg gjorde. :D

I Norge handler jeg som regel på Match. Utvalget hvor jeg bor er veldig fint med Donna Karan, Bazaar, Mango osv.

Må si jeg ikke helt forstår den med barnslig utvalg, jeg kler meg ganske så klassisk (eller voksent om du vil) og finner massevis av klær i London. På Oxford Street har du f.eks Selfridges, House of Fraser, John Lewis og Debenhams som er sentre med kjente merker, godt utvalg og lite "barnslige" klær. Ellers finnes det mange steder å handler i London uten å dra til Oxford Street som alle andre, Kensington er f.eks et godt handleområde, ellers så anbefaler jeg Westfield west for sentrum.

Anonymous poster hash: c10f1...52f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trenger litt hjelp her... Skal reise til London neste helg, og lander rimelig seint på Gatwick.. Er det mulig å få ordnet seg oyster card når man lander rundt klokken 24 fredag? Er redd de har stengt skranken da.... Hvordan gjør man det da eventuelt? Vi skal være der fra fredag/natt til lørdag og til mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, savner å bo i London. Skal dit en tur til uken, gleder meg vilt! Er kanskje ikke Oxford Streets aller største fan, men det er et must når det er jul. Å titte i vinduene til Selfridges er like gøy hver gang, og julelysene nedover hele gaten. I fjor var det til og med snømaskin, lol. Kanskje også innom Brick Lane for å handle litt utenom det vanlige-julegaver.

Skal også innom mine favorittspisesteder innimellom all juleshopping; Tsunami Sushi i Charlotte Street og Plum Valley i Chinatown (eneste gode kinarestauranten i det området, imo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...