Gå til innhold

Den store London tråden


marsy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Boots, er den en sminkebutikk? Eller boots som i boots apotek? :-p haha..

Boots apotek! Men Boots i London er mer enn apotek ;)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så vanskelig å beregne tid når man aldri har vært der synes jeg. Men tror dere vi rekker og ta Madam Tussaud, London Eye og Sea World på en dag? Sea World stenger 19.00, så må iallefall være ferdig med madam tussaud og london eye til klokken er 17.00 :-) Må vel være på madam tussaud med en gang det åpner 09.30.Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så vanskelig å beregne tid når man aldri har vært der synes jeg. Men tror dere vi rekker og ta Madam Tussaud, London Eye og Sea World på en dag? Sea World stenger 19.00, så må iallefall være ferdig med madam tussaud og london eye til klokken er 17.00 :-) Må vel være på madam tussaud med en gang det åpner 09.30.Hva tror dere?

Ja, det bør gå greit.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det bør gå greit.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Ja var det jeg også trodde, men måtte bare forhøre meg litt ;-) Neste dag tenkte vi å dra på sience museum, noen som har vært der? Må vel regne med sikkert 3 timer iallefall der, siden det er så mye å se på å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var det jeg også trodde, men måtte bare forhøre meg litt ;-) Neste dag tenkte vi å dra på sience museum, noen som har vært der? Må vel regne med sikkert 3 timer iallefall der, siden det er så mye å se på å gjøre?

Jeg har vært der. Vi stoppet ikke opp så mye da, gikk mest i sakte tempo forbi det meste. Vet ikke hvor lang tid vi brukte, men kanskje 1,5t?

Har du med barn eller er spesielt interessert, så må du nok regne med å bruke iallefall 3 timer, ja. Det er svæææært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der. Vi stoppet ikke opp så mye da, gikk mest i sakte tempo forbi det meste. Vet ikke hvor lang tid vi brukte, men kanskje 1,5t?

Har du med barn eller er spesielt interessert, så må du nok regne med å bruke iallefall 3 timer, ja. Det er svæææært..

Ja ikke sant.. Har ikke med barn å er sikkert ikke over normalt interessert.. Er det ikke sånne simulatorer og forskjellig å prøve der? Koster vel penger det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant.. Har ikke med barn å er sikkert ikke over normalt interessert.. Er det ikke sånne simulatorer og forskjellig å prøve der? Koster vel penger det?

Gikk iallefall forbi en flysimulator og noe kino-opplegg, det kostet penger.

Vi brukte mest tid i "future"-rommene, var mye interaktive greier der. Ellers slumret vi oss forbi alt det som hadde med motorer, teknikk, matte og alt sånt :fnise:

Kan være greit å plukke med seg kart når man går inn! For man går ikke i en sirkel forbi alt, man må opp og ned og hit og dit, så da er det greit med et kart som viser hvor alt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg med stormskritt. Vi reiser til London åpningshelga til winter wonderland og gleder oss både små og store.

Har lovet guttene en tur med london eye og tenkte å kjøpe billetter før vi dro, men ser at prisene varierer veldig fra side til side. Familiebillett til ca £55 er vel ikke avskrekkende dyrt, eller har noen tips til billigere?

Anbefales dagtid eller kveldstid for en med ekstrem høydeskrekk? (her får man igjen for å være storkjefta ovenfor tenåringene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til London nå snart. Lander på Gatwik, og har ikke vært i London før, skal ha med meg to tenåringer. Kan noen anbefale meg et hotell som ikke ligger langt fra der buss eller tog stopper. Vi skal til oxford street, vokskabinettet og det store parisehjullet...det er nå det som er planlagt..Skulle gjerne vært å sett på et marked også...Går det an å bo i nærheten av alt dette.....

Må bare si jeg gruer meg fælt, føler jeg ikke har kontroll på denne reisen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til London nå snart. Lander på Gatwik, og har ikke vært i London før, skal ha med meg to tenåringer. Kan noen anbefale meg et hotell som ikke ligger langt fra der buss eller tog stopper. Vi skal til oxford street, vokskabinettet og det store parisehjullet...det er nå det som er planlagt..Skulle gjerne vært å sett på et marked også...Går det an å bo i nærheten av alt dette.....

Må bare si jeg gruer meg fælt, føler jeg ikke har kontroll på denne reisen :-(

Hva med t-bane? Det er t-banestopp i omtrent hele byen.

Ganske stor avstand mellom Madam Tussauds og London Eye, så der må du nok belage deg på kollektivtransport mellom. Markeder fins det mye av, spørs om du mener matmarkeder eller annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til London nå snart. Lander på Gatwik, og har ikke vært i London før, skal ha med meg to tenåringer. Kan noen anbefale meg et hotell som ikke ligger langt fra der buss eller tog stopper. Vi skal til oxford street, vokskabinettet og det store parisehjullet...det er nå det som er planlagt..Skulle gjerne vært å sett på et marked også...Går det an å bo i nærheten av alt dette.....

Må bare si jeg gruer meg fælt, føler jeg ikke har kontroll på denne reisen :-(

Hvis dere aldri har vært der før anbefaler jeg en sånn hop-on-hop-off-buss egentlig.. da får man sett alle de store tingene:) Vet ikke alder på barna dine men jeg syntes det var fint når jeg var 13 iallfall.

Markeder er det mange av i forskjellige deler av byen.

Her er et kart, men vet ikke hvor oppdatert det er: http://www.streetsensation.co.uk/markets.htm

Her er en side med mye fin oversiktlig info: http://www.timeout.com/london/shopping/london-markets

Bare husk at mange er åpne bare noen/en dag i uken, så greit å sjekke det:) Jeg var på Spitafields på en søndag og likte det kjempegodt, masse boder og butikker og spisesteder. Midt i uken var det ikke såå spennende, mye mindre boder da. Men det er litt usentralt kanskje hvis man ikke har tenkt seg til den delen av byen for andre ting (veldig kul bydel, men mulig tenåringene er mer interessert i Oxford street).

Endret av SoftKitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner man jakker (type høstjakker) og klær generelt for damer i stor størrelse (48+ i størrelsen)?

Og hvordan er det å handle i London på søndager? Er det åpent overalt, eller er det kun enkelte butikker som har søndagsåpent?



Anonymous poster hash: caebc...a31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor finner man jakker (type høstjakker) og klær generelt for damer i stor størrelse (48+ i størrelsen)?

Og hvordan er det å handle i London på søndager? Er det åpent overalt, eller er det kun enkelte butikker som har søndagsåpent?

Anonymous poster hash: caebc...a31

Klær i store størrelser vet jeg ikke så mye om, annet enn at det er bedre utvalg enn Norge.

Alle butikkene har åpent søndager, men de åpner litt senere og stenger litt tidligere. Generelt synes jeg søndager er veldig fine shoppingdager i london, for da er det ikke så sinnsykt mye folk. Særlig oxford street anbefales på søndag fremfor lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bo i oxford street, hvordan kommer jeg meg da til camden markedet? :-)

Generelt råd for å finne frem i London:

Bruk google maps. Sjekk hvilken tube station som er nærmest.

Sjekk transport på tfl.gov.uk - her kan du også skrive inn adresser direkte.

Det er også en tube app som du kan laste ned på smarttelefonen din, med kart over tuben og som forteller deg raskeste reisevei mellom to stasjoner.

Anonymous poster hash: 2608a...286

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bo i oxford street, hvordan kommer jeg meg da til camden markedet? :-)

T-bane (northern line, sort linje) fra Tottenham Court Road, i Oxford Street's østre ende, nordover til Camden.

Anonymous poster hash: fa99d...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...