Gå til innhold

For oss "gamle" Prøvere


Mialita

Anbefalte innlegg

Tror man kan teste seg 4 dager etter IKM :) det leste jeg ihvertfall et sted, hvis det stemmer er det ihvertfall litt kortere tid å vente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mente 14 dager etter eggløsning... jeg får jo mensen så sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, leste sikkert litt for fort ;)

Forresten så syns jeg det er veldig kjekt med babyverden.no sin oversikt over syklusen..for oss som ikke er så vante prøvere ihvertfall :) Fant ut at jeg hadde telt litt feil før,da jeg la inn min info... men det er veldig praktisk, for hver dag står det sånn som dette;

I dag er det 9. mai, og du er på dag 16 av syklusen. Det er 1 dager siden eggløsningen, 8. mai, og 12 dager til en graviditetstest kan være positiv.

Veldig greit for meg ihvertfall - kan være litt distre :sjenert:

Endret av bobbi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da var tante rød her denne gangen og. Ikke så veldig overraskende egentlig..

Har egentlig ganske bra oversikt over syklusen, men tenkte denne gangen å prøve ut noen app`er. Ser at på noen kan man legge inn veldig mye info, blant annet temperatur. Jeg har ikke tatt temperaturen før, men ser at det skal være det mest pålitelige mht å finne ut om man faktisk har hatt eggløsning.. Er ikke så veldig teknisk av meg, men de fleste ser jo veldig greie ut! Er det noen andre som bruker app? Noen å anbefale? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre jemini, jeg er gravid! :overrasket::sjokk: Fikk positiv test på tirsdag og ville ikke skrive noe her før jeg fikk svar på blodprøvene mine. Men de viser altså at jeg er gravid. :bond: Jeg var så totalt uforberedt på dette at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg akkurat nå. :fnise: Hvem skulle tro at det gikk så ''lett'' denne gangen, når vi måtte ha hele 4 forsøk med jenta vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herre jemini, jeg er gravid! :overrasket::sjokk: Fikk positiv test på tirsdag og ville ikke skrive noe her før jeg fikk svar på blodprøvene mine. Men de viser altså at jeg er gravid. :bond: Jeg var så totalt uforberedt på dette at jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg akkurat nå. :fnise: Hvem skulle tro at det gikk så ''lett'' denne gangen, når vi måtte ha hele 4 forsøk med jenta vår.

Gratulerer :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Gratulerer, Belle!

Kan jeg også slenge meg med her? Jeg er litt redd for å skremme håpefulle førstegangsprøvere, men i en tråd med folk som har noen år på baken, er det vel rom for forskjellige erfaringer og følelser ... Jeg hadde håpet å bli firebarnsmor før 35-årsdagen min til høsten, men den drømmen ble brutalt knust av to spontanaborter på rad. Nå prøver vi igjen, men jeg må innrømme at det er med blandede følelser ... Tanken på enda en spontanabort er ikke til å holde ut - men uten å ta den sjansen kan vi ikke få det barnet vi ønsker oss.

Masse lykke til, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Belle!

Velkommen, Modig mor! Jeg har vært innom bloggen din før. Trist å høre at det gikk galt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennnede, Bobbi! Krysser fingrene for deg! :)

For min del har jeg trolig EL enten fredag eller lørdag. (Det skal sies at jeg kun har hatt mensen én gang etter jeg sluttet på pillen, så jeg vet ikke hvorvidt jeg har kommet inn i syklus enda. Men hvis det er slik det var før pillen har jeg en syklus på 28 dager, og det er det jeg tar utgangspunkt i nå også.)

Btw: hvor ofte har dere sex under EL-perioden? Bør det holde med annenhverdag, eller er det ideelt å ha det enda oftere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi prøver på annen hver dag. Også lest at det er optimalt, både for å få nye friske svømmere og ikke "bruke" dem opp. ;)

Har EL i disse dager, men er så opptatt med selskap og overnattingsbesøk, så jeg har sluppet unna de værste prøvertankene, men sexen passer jeg på! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Takk for velkomst og klemmer! Jeg er glad jeg har en gjeng med "gamle damer" etter at legen på sykehuset (vi var på ettersamtale) så "du er jo ikke noen gammel dame" med et tonefall som avslørte at det var akkurat det jeg var. Han opplyste oss blant annet om økt abortrisiko for kvinner over 35 og sa at for noen begynner det tidligere ... Håper inderlig jeg har hatt min siste spontanabort, men jeg må nesten bli gravid igjen før jeg begynner å bekymre meg for det. Sukk.

Lykke til med testing i overmorgen, Bobbi! Håper du får se et nydelig, tydelig pluss!

Lykke til med eggløsning, Solsikke! Annenhver dag er visst bra, men med mindre det er problemer med sædkvaliteten, er det ikke noe i veien for å følge sine lyster oftere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...