Gå til innhold

For oss "gamle" Prøvere


Mialita

Anbefalte innlegg

Jeg er tilbake her. MA oppdaget forrige fredag, satt igang idag. Au au au. Tredje gang nå, så da får jeg utredning for habituell abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ny her! Har vært prøver siden juni 2012. Uten hell.. :( Vi er ett par på 33 år. Jeg stresser nok vesentlig mer enn han med å bli gravid. Det føles litt vanskelig. Har har kjempelyst på barn han også, men jeg tror han tar det roligere fordi han har ett barn fra før. For han er det lksom ikke KRISE om det ikke skulle gå. Det er det derimot for meg! Føler det er enda mere press fordi han har sagt ganske klart i fra tidligere at han ikke ønsker å adoptere. Da MÅ det liksom virke på den gamle måten, og vi vet jo at HAN fungerer, så alt står på meg.....

Noen andre her som har stebarn, men som ønsker eget barn?

Endret av markon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake her. MA oppdaget forrige fredag, satt igang idag. Au au au. Tredje gang nå, så da får jeg utredning for habituell abort.

:klem: det var triste nyheter Kommode. Håper dere får svar på utredning.

Endret av Nique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: det var triste nyheter Kommode. Håper dere får svar på utredning.

Tusen takk :klem:

Endret av Kommode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Siebaeo :klem:

Det er utrolig kjipt å oppleve det gang på gang, men jeg prøver å holde fast i det overlegen på sykehuset sa til en kamerat av mannen da de strevde. Han sa at så lenge man faktisk blir gravid så går det til slutt. De fikk det til etter 4 eller 5 spontanaborter, så det er vel fortsatt håp her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ny her! Har vært prøver siden juni 2012. Uten hell.. :( Vi er ett par på 33 år. Jeg stresser nok vesentlig mer enn han med å bli gravid. Det føles litt vanskelig. Har har kjempelyst på barn han også, men jeg tror han tar det roligere fordi han har ett barn fra før. For han er det lksom ikke KRISE om det ikke skulle gå. Det er det derimot for meg! Føler det er enda mere press fordi han har sagt ganske klart i fra tidligere at han ikke ønsker å adoptere. Da MÅ det liksom virke på den gamle måten, og vi vet jo at HAN fungerer, så alt står på meg.....

Noen andre her som har stebarn, men som ønsker eget barn?

Jeg er i samme situasjon som deg. Vi begynte også å prøve samtidig. Mannen min har ett barn, så det er ikke så krise for han.

Er en vanskelig situasjon, for man føler seg litt alene. Også blir man nok litt sår. Merker at jeg er bitrere enn jeg skulle ønske. Mange forbudte følelser man holder inni seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange forbudte følelser. Han blir for eksempel litt irritert hvis jeg begynner å si at det er de og de dagene jeg har eggløsning. Da mener han at vi ikke kan bli så desperate at vi går og regner og teller på sånt. Han mener at det skjer hvis det skjer. Så nå må jeg telle og regne litt i smug, også må jeg bare prøve å "lure" han til mye sex akkurat de dagene... hehe... :) Men ja.. jeg er 100 % overbevis om at han virkelig ønsker ett barn med meg også, men det er jo tydelig at han ikke er like stresset liksom. Ekstra sårt når han prater om at barnet han allerede har er den aller største gaven noen noengang kan gi han. Jeg skjønner jo det, men det sårer allikevel, at x-en har klart å gi han verdens beste gave, og at jeg sliter liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han føler seg presset, når du snakker om eggløsning? At det handler om hans egen prestasjonsangst? Tror det kan være en mulighet. At det handler ikke om at han mener at du er desperat, men at han selv får litt angst av å måtte "prestere på klokka". Er lettere å angripe deg med at du er desperat, enn å innrømme at han blir nervøs av det selv.

Hvis det ikke er sant, så kan du hvertfall unnskylde deg selv med det, og telle dager i smug ;)

Mannen min sa at han også tenker mye på dette, og bekymrer seg, men at han ikke vil si noe til meg fordi jeg tar ting så tungt og han ikke vil gjøre det verre for meg. Han sier han stresser inni seg, på en måte. Kanskje det er slik for din også?

Jeg blir jo stresset av at han er så forbanna avslappet til det hele. Da føler jeg meg jo ensom om å være i prosessen. Så vi er jo forskjellig skrudd sammen. Våre behov, og hva de tror vi trenger er kanskje ikke det samme. Og kanskje vi faktisk hadde følt oss enda verre hvis de søt like mye som oss, og klaga hver gang vi fikk mensen?

Jeg forstår GODT at du blir såret over de kommentarene angående barnet. Det er sårt nok fra før av at man hver eneste dag blir påminnet hva eksen og han har sammen for resten av livet, om han ikke skal sette slike ord på det også. Det er en sår situasjon å være i, og en ganske ensom situasjon. Du må jo forholde deg til hans eks og deres fortid sammen hver eneste dag, samt den muligheten for at deres fellesbarn kanskje ikke er like "magiske" i hans øyne, fordi eldstebarnet alltid vil være den førstefødte og spesiell for han. Jeg ser jo venner som er i slike situasjoner, der eldstebarnet blir særbehandlet, mens fellesbarna blir nedprioritert. Det er jo også noe man bekymrer seg for. Var ikke helt dette man så for seg da man lekte familie som barn.

Man kan trøste seg med at man ikke er alene, egentlig. Det er så mange familier som har det på samme måten. Det er jo nesten umulig å finne seg en partner i 30 åra som ikke har barn fra før av, så det er nok av damer/menn å hente råd fra, om hvordan man kan håndtere følelsene sine. Og hvis du trenger noen å lempe av litt på, så er det bare å sende meg en PM. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit Kommode :( Håper dere får nokon svar, og at det går bra neste gang.

Takk :) Godt å se at din holder seg på plass fremdeles. Håper den fortsetter med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...