Gå til innhold

Dama mi har blitt videre etter fødsel:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei forventer overhodet ikke noen fotballfrue, men saken er at hun spiser usunt og sluttet å trene. Mener at hvis hun ikke engang orker å leve som før, å spise normalt sunn mat, så legger hun jo opp til at hun skal forfalle enda mere. Er trist fordi vi har venner som også har fått barn, men de mødrene har begynt å trene å leve sunt.

Anonymous poster hash: 70e12...fff

Får du fortalt henne hva du føler på en forsiktig måte? Skjønner godt at du reagerer, det ER jo dårlig gjort ovenfor partner å la seg forfalle når hun tydeligvis fint kan unngå det.

Anonymous poster hash: 3fd88...f78

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, dama di fødte for et par mnd siden. Gi henne tid. Nå er jeg barnløs men ingen av mine veninner begynnte å trene så tidlig. Hun ivrigste begynnte vel smått etter 6 mnd.

Anonymous poster hash: 51a8c...067

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener ofte, så lager ofte kyllingretter, smoothie og ellers sunne retter. Problemet er at hun liker bedre pizza og pasta. Hun sier at det er kjedelig å spise sunt, siden det krever så mye å gå ned i vekt. Så blir frustrert siden hun før likte å spise sundt å trene. Sexlivet har også blitt såpass dårlig at det ikke er noe artig å ha sex lengre. Har alltig hatt stor sexlyst, og hun hadde det før også.Anonymous poster hash: 70e12...fff

Pasta trenger ikke være usunt.

Jeg tror dessuten ikke du helt er inneforstått med at mor faktisk skal ta seg av et barn? Det er ikke rart det går ut over sexlivet en periode. Om du ikke takler noen mnd uten sex når det er en svært god grunn er du ikke akkurat tidenes partner.

Anonymous poster hash: b48c4...c06

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du fortalt henne hva du føler på en forsiktig måte? Skjønner godt at du reagerer, det ER jo dårlig gjort ovenfor partner å la seg forfalle når hun tydeligvis fint kan unngå det.

Anonymous poster hash: 3fd88...f78

Ja har snakket en del om dette. Og hun mener at når man får barn så må man regne med at sexen og kroppen ikke blir som før. Det er frustrerende, fordi krever ingen toppmodell, men ei som gjør sitt beste. Og nå prøver hun ikke. Knipeøvelser har hun ikke begynt med enda heller. Skulle ønske hun var villig til å prøve iallefall. Har sagt at jeg kan passe ungen mens hun trener osv, men hun vil likssom ikke. Er såpass ung, at å leve uten sex og ei dame som ikke gjør en innsats for å komme i form etter fødselen føles helt urimelig. Trengte bare en plass å blåse ut litt frustrasjon..

Anonymous poster hash: 70e12...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DER har vi grunnen til at jeg aldri skal ha barn og holder meg unna menn. Overfladiske mannfolk!



Anonymous poster hash: 1c736...7f2
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DER har vi grunnen til at jeg aldri skal ha barn og holder meg unna menn. Overfladiske mannfolk!

Anonymous poster hash: 1c736...7f2

Har ikke akkurat noe inntrykk at damer er noe mindre overfladiske? Dere dumper jo menn over høyde, vekt, lønn, penisstørrelse osv. Jeg har også vært med henne selv om hun var videre før fødsel, enn tidligere partnere. Så føler ikke at jeg er overfladisk. Eneste jeg vil er at hun vil gjøre en innsats å spise sunt å begynne så smått å trene. Og så kan hun jo begynne med knipeøvelser, som de fleste andre damer etter fødsel. Her er det jo snakk om at hun ikke prøver engang.

Anonymous poster hash: 70e12...fff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke akkurat noe inntrykk at damer er noe mindre overfladiske? Dere dumper jo menn over høyde, vekt, lønn, penisstørrelse osv. Jeg har også vært med henne selv om hun var videre før fødsel, enn tidligere partnere. Så føler ikke at jeg er overfladisk. Eneste jeg vil er at hun vil gjøre en innsats å spise sunt å begynne så smått å trene. Og så kan hun jo begynne med knipeøvelser, som de fleste andre damer etter fødsel. Her er det jo snakk om at hun ikke prøver engang.

Anonymous poster hash: 70e12...fff

Men har du snakket med henne om det? Hvis ikke er det jo overfladisk at du diskuterer på kg istedet for å kommunisere til henne at du ikke er fornøyd ;) Og etter 4,5 mnd, hun er sikkert sliten pga baby og omstilling til nytt liv etc. Jeg ville satt meg ned og prata med ho, men vær snill, ikke si rett ut "musa di er så slarkete blitt"

Anonymous poster hash: 1c736...7f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du snakket med henne om det? Hvis ikke er det jo overfladisk at du diskuterer på kg istedet for å kommunisere til henne at du ikke er fornøyd ;) Og etter 4,5 mnd, hun er sikkert sliten pga baby og omstilling til nytt liv etc. Jeg ville satt meg ned og prata med ho, men vær snill, ikke si rett ut "musa di er så slarkete blitt"

Anonymous poster hash: 1c736...7f2

Ja vi har snakket om dette på en fin måte, og har ikke vært nedlatende eller frekk. Og hun sier jo at hun skjønner at det et frustrerende for meg. Men hun mener jeg bare må innse at det ikke kan bli som før. Hun sier jo selv at hun merker at det er blitt mere romslig der nede, men skjønner ikke hvorfor hun ikke prøver med knipeøvelser.:(

Anonymous poster hash: 70e12...fff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har snakket en del om dette. Og hun mener at når man får barn så må man regne med at sexen og kroppen ikke blir som før. Det er frustrerende, fordi krever ingen toppmodell, men ei som gjør sitt beste. Og nå prøver hun ikke. Knipeøvelser har hun ikke begynt med enda heller. Skulle ønske hun var villig til å prøve iallefall. Har sagt at jeg kan passe ungen mens hun trener osv, men hun vil likssom ikke. Er såpass ung, at å leve uten sex og ei dame som ikke gjør en innsats for å komme i form etter fødselen føles helt urimelig. Trengte bare en plass å blåse ut litt frustrasjon..

Anonymous poster hash: 70e12...fff

4-5 mnd er heldigvis ikke så veldig lenge, hadde vært mer bekymret etter 12 mnd, men skjønner deg jeg, var en periode typen min gav litt blaffen i utseende sitt og jeg syns det var både sårende samtidig som jeg kjente jeg ble irritert. Men det ordnet seg etter en prat. Bruker selv tid på å se bra ut for han, og han har i likhet med deg tilbudt seg å være barnevakt mens jeg trener og det funker ypperlig :) man burde kose seg med å være attraktiv for den andre selv om det krever litt arbeid! Minn hun på at du selv trener og spiser sunt, og legg det frem som om du gjør det for hennes skyld.

Anonymous poster hash: 3fd88...f78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du må gi henne mer tid :) er ikke noe vits i å presse henne til noe. Hun må nesten ønske det selv. Det virker forøvrig som om du er full av energi, så kanskje er fordelingen av ansvar i forhold til familieforøkelsen noe skjevt fordelt ?

Venninner av meg har barn, og de sier alle at de ikke engang tenkte på sex de første månedene fordi de rett og slett var for slitne av å passe på barnet 24/7. Lite søvn og lite tid for seg selv gjør at man kanskje ikke tenker man er sexy, føler seg for sliten til sex osv.

Du sier jo at hun var aktiv sportslig og i senga tidligere. Det er jo tydeligvis noe hun liker. Da er det jo stor sjans for at det vil komme tilbake, men at hun for tiden prioriterer anderledes.. Du må gi henne tid! Jeg hadde blitt utrolig såret hvis min samboer gikk med slike tanker om meg, mitt underliv, mitt kosthold osv så kort tid etter en fødsel..

Anonymous poster hash: 599ed...ad7

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du må gi henne mer tid :) er ikke noe vits i å presse henne til noe. Hun må nesten ønske det selv. Det virker forøvrig som om du er full av energi, så kanskje er fordelingen av ansvar i forhold til familieforøkelsen noe skjevt fordelt ?

Venninner av meg har barn, og de sier alle at de ikke engang tenkte på sex de første månedene fordi de rett og slett var for slitne av å passe på barnet 24/7. Lite søvn og lite tid for seg selv gjør at man kanskje ikke tenker man er sexy, føler seg for sliten til sex osv.

Du sier jo at hun var aktiv sportslig og i senga tidligere. Det er jo tydeligvis noe hun liker. Da er det jo stor sjans for at det vil komme tilbake, men at hun for tiden prioriterer anderledes.. Du må gi henne tid! Jeg hadde blitt utrolig såret hvis min samboer gikk med slike tanker om meg, mitt underliv, mitt kosthold osv så kort tid etter en fødsel..

Anonymous poster hash: 599ed...ad7

Jeg stiller opp, og hun sier jeg har vært en fantastisk far for barnet. Prøver å la henne sove å hvile litt på dagene. Heldigvis trenger jeg lite søvn. Føler jeg får mere energi jo mere jeg trener og har mye å gjøre. Har sagt hun kan trene etter hun har sovet litt. Men føler jeg ikke når inn til henne. Orker jo ikke å mase for mye heller. Vil jo som sagt se det litt ann, men hvis jeg ikke merker noen forskjell på noen mnd, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre egentlig. Savner virkelig sex og den sprudlende spreke dama mi.

Anonymous poster hash: 70e12...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, det har gått 4,5 mnd. Da jeg var like langt kommet etter fødselen var jeg utrolig sliten fortsatt, selv om jeg fikk avlastning var jeg i en tåke og jeg sleit med å ta oppvasken og dagligdagse ting. Hadde mannen min begynt å presse meg til å trene for å se bra ut for han, da hadde jeg blitt såret og lei meg.

Det er faktisk en enorm påkjenning for kroppen og psyken å gå gravid og føde. Ammer hun? Jo da har du enda flere hormoner og grunner til at hun er sliten og trenger hvile. Jeg var så sliten jeg, at jeg gikk til legen fordi jeg ikke orket å støvsuge eller noe. Konstant dårlig samvittighet for at jeg var så slapp. Legen sa jeg skulle komme tilbake etter ammelsutt om jeg ikke var bedre, fordi det var helt normalt. Så vet du hva, alle reagerer forskjellig på fødsel. Om du sammenligner henne med damene til kompisene dine synes jeg det er ekkelt av deg.

Når det er sagt, om du vil være en god mann for gudinnen som har født mirakelbarnet ditt, prøv heller å motivere henne. Få henne med ut på turer. Pirr henne, gjør det du vet at tenner henne. Lag mat til henne. Gjerne pasta om hun liker det. Essensen er å få opp motivasjonen hennes og gi henne energi. OG TID! HVA FAEN DET ER FUCKINGS MINDRE ENN 5 MND SIDEN FØDSEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri skjønt det der, hvorfor kvinner lar seg forfalle etter fødsel? Det er som om de føler seg trygge på at nå trenger de ikke jobbe for å vise at de er verdt han lenger.

Anonymous poster hash: 40bbf...bf8

Nei, det handler vel mer om at hun nå har en 4 måneder gammel hjelpesløs baby å ta seg av 24/7 (med litt hjelp fra far når han ikke er på jobb, håper jeg) og mødre da ikke prioriterer seg selv.

Anonymous poster hash: de4e8...c63

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stiller opp, og hun sier jeg har vært en fantastisk far for barnet. Prøver å la henne sove å hvile litt på dagene. Heldigvis trenger jeg lite søvn. Føler jeg får mere energi jo mere jeg trener og har mye å gjøre. Har sagt hun kan trene etter hun har sovet litt. Men føler jeg ikke når inn til henne. Orker jo ikke å mase for mye heller. Vil jo som sagt se det litt ann, men hvis jeg ikke merker noen forskjell på noen mnd, så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre egentlig. Savner virkelig sex og den sprudlende spreke dama mi.

Anonymous poster hash: 70e12...fff

Jeg tror ikke det handler om at hun ikke vil trene, men at hun ikke vil dra fra barnet sitt ennå. Hun fullammer sikkert ennå og er babyens eneste næringskilde.

Anonymous poster hash: de4e8...c63

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi*

Du vet at ikke menn blir gravide? :) Ergo hun som har vært gravid.

TS: her kan man klage på alle mulige former for hvordan menn er, dumpe menn for penislengder og alt, men du er på feil sted for å få noe støtte på dette.

Anonymous poster hash: f446a...15f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du må tenke på at hun har vært gravid i 9 måneder, og nå 4.5 måneder etter fødsel, er det helt naturlig og ikke tenke på verken sex eller trening. Hva har skjedd med samfunnet?

Greit at noen står frem med sine flate mager, men jeg har og lest at det ikke alltid er så sundt med denne treningen tett opp etter fødsel. Kroppen trenger tid på å komme seg.

Jeg skjønner at du reagerer på at hun sier at det aldri vil bli som før, det er litt dumt sagt av henne, men det kan være at hun er full av hormoner, at hun rett og slett ikke er helt seg selv. Og hvis du er kjempeklar hele tiden, kan det og virke som en turnoff, da hun ennå ikke er der.

Du må være tålmodig med henne!

Hvis hun ikke gjør noe etter 1 år +, da skjønner jeg mer din frustrasjon, men allikevel, noen bruker mye lenger tid etter fødsel på å komme tilbake igjen enn andre. Håper det ordner seg for dere!



Anonymous poster hash: 59fad...bc4
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gi det litt tid, du må tenke på at dere nettopp har blitt foreldre og at det ikke er vanlig å se ut som fotballfruen etter såpass kort tid. :)

Det første en mor tenker på er ikke sex eller holde seg fit med en liten i hus, gi det lit tid. Det er faktisk veldig krevende å være en mamma, og kanskje hun føler seg enda mer crappy hvis du maser på henne?

Jeg følte meg virkelig crappy når jeg ikke kunne ha sex på et år etter fødselen uten å bryte ut i gråt, jeg følte at jeg sviktet min kjære og det var mye lettere å gå til trøstespising enn tredemølla. Ha det i bakhodet. :)



Anonymous poster hash: ab7b0...241
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det kommer til knipeøvelser bør hun faktisk starte med det.. Om man ikke gjør det kan hun få fremfall. Hva med å ta dette opp med henne. Fortelle henne at du har hørt eller lest at man kan få fremfall om man ikke starter med knipeøvelser helst alerede før fødselen. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts. Hun har vært igjennom noe du ikke har, du har ikke hatt noe i kroppen din som tukler med hormonene dine, noe som etterpå krever full oppmerksomhet 24/7. Du må gi dette tid! Har hørt at det er vanlig med ett år + uten sex noen ganger pga fødsel. Kanskje hun ennå er sår t.o.m. 4.5 måneder er INGENTING. Synes du har feil fokus nå så kort tid etter at dere har blitt foreldre.



Anonymous poster hash: 59fad...bc4
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det kommer til knipeøvelser bør hun faktisk starte med det.. Om man ikke gjør det kan hun få fremfall. Hva med å ta dette opp med henne. Fortelle henne at du har hørt eller lest at man kan få fremfall om man ikke starter med knipeøvelser helst alerede før fødselen. ?

Hva er fremfall?

Anonymous poster hash: 59fad...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...