Gå til innhold

Trampe er på tjukken!


Trampe

Anbefalte innlegg

Jeg må forresten skrive fødebrev også. Har samtale på sykehuset i morgen igjen, Hva skriver jeg i et sånt et da liksom? Livredd for å revne og få komplikasjoner i ettertid, ikke spesielt glad i smerter og er overbevist om at dette kommer til å bli helt for jævlig, vil overhodet ikke stikkes noen steder med mindre det er høyst nødvendig (det gjelder spesielt veneflon), trenger klare og tydelige beskjeder om hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal gjøre det, fordi jeg har en tendens til å lukke meg når jeg har vondt og må må derfor bli kontrollert, er åpen for alt av smertestillende underveis i fødselen men vil prøve vann først, vil være oppe og gå mest mulig og trenger mannen der hele tiden. Han vet hvordan han skal håndtere meg, så de er nødt til å høre på hva han sier og involvere han mest mulig. Studenter er helt ok så lenge jeg ikke kjenner de. Mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finfin samtale. Fantastisk jordmor. Er hun på vakt når jeg føder, så jubler jeg! Hun ville prate en gang til, men jeg syns det er nok nå, så da fikk jeg mobilnummeret hennes og lovet å ringe hvis jeg trenger noe. For ei dame.

Og så har jeg kjøpt vogn!!! Henter den neste helg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga Edge Duo. Samme som jeg hadde sist. Sportsunderstell, svart. Elsket den vogna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaa :hoppe:

Og nå har jeg strikket ei lita nyfødtlue! Skal ha et par-tre sånne i fødebagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fridag og langhelg! :hoppe:

Det er helt sykt rart å tenke på at måneden før måneden er her! Jeg har bursdag i neste uke, men jeg glemmer det nesten selv :fnise: Er jo noe som er så mye viktigere som står på planen fremover :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bursdag et par dager etter termin, så jeg kan få finfin bursdagsgave jeg :hjerte:

Ikke helt en måned da, seks uker pluss pluss, men det nærmer seg! :bond: Alt er overhodet ikke på plass. Sålangtderifra. Men jeg tar litt nå og litt da, og trøster meg med at baby ikke trenger stort annet enn pupp og bleier i starten. Resten kan fikses underveis :jepp:

Jeg må kjøpe ammebh. Det MÅ jeg ha. Finner ikke de fra sist, mulig jeg har kasta de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emmaljunga Edge Duo. Svart og lekker. Skinn på bagdelen, ser helt ubrukt ut. Kjempefornøyd, og har spart masse penger i forhold til å kjøpe ny :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vogna har vi og! Kjøpte brukt og nå i bruk til vårt andre barn, holdbare vogner ja! Hadde egentlig lyst til å kjøpe denne gangen, samme vogna men i espresso leatherette. Meeen fornuften vant jo da, når jeg hadde ei fult brukanes vogn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker den vogna :jepp: Fornuftig å ikke kjøpe ny, da har du plutselig penger du kan bruke på noe heeeelt annet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34+0 i dag. Seks uker igjen. Begynner å få kontroll på ting og tang, og gleder meg til permisjon! 50% sykemeldt fra jobb, men i disse tentamenstider er jeg 100% i jobb uansett. Kunne like greit gått i 100% jobb, det hadde ikke gjort noen forskjell. Men det er ikke mange arbeidsdagene igjen!

Jeg tror jeg har +1 på ødem her nå. Sokkemerkene er veldig tydelige selv om jeg har gått uten i flere timer, og jeg har vært i dusjen.... Spesielt på kveldene føler jeg meg tykk i beina. Og ringen har jeg tatt av, den var plutselig ubehagelig innimellom. Jordmor mente at jeg var 0/1 på ødem sist jeg var der, så nå er det nok 1 ja...

Vekta har jeg ikke lyst til å tenke på. Gikk opp 17 kilo sist, og da hadde jeg null vann i kroppen. Nå var jeg 11 kg opp på forrige kontroll, og med fortsatt seks uker igjen kommer jeg garantert til å gå opp mer enn 17 kg. Ikke heeeelt fornøyd med det, men jeg er rimelig immobil og sitter stort sett i sofaen. Alt annet er vondt. Da er jeg jo dømt til å gå opp i vekt. Jaja, bare å brette frem puppen etterpå og amme det vekk igjen ;) Jeg er ikke veldig bekymret, men sist greide jeg den bragden å gå ned 1 kg på sykehuset. En liten kilo!!! Der var jeg i fem døgn, og jeg fikk da 3,5 kg baby + morkaka og fostervann og alt det der, men vekta viste kun -1 da jeg kom hjem. Da var jeg....misfornøyd, kan man si. Men det gikk bort det også, og startvekta mi denne gangen var lavere enn startvekta sist. Jeg er sofagris, så om jeg ikke greier å amme det vekk så sliter jeg big time!! Frister lite med skikkelig trening for å bli kvitt babyvekta.

Ikke fullt så koselig: Jeg frykter at lille har snudd seg. Han har ligget fint og flott med hodet ned og ryggen til min venstre på de siste kontrollene siden uke 28, men i natt våknet jeg av et rabalder uten like der inne og i dag har det vært mye roligere enn vanlig. Jeg har vært litt bekymret, men jeg kjenner jo noe, så jeg har ikke ringt føden. Jeg kjenner jo at babyen lever der inne, og i og med at et eller annet skjedde i natt har han snudd på seg på et vis. Jeg kjenner bevegelsene på en annen måte, og magen har plutselig fått en annen form. Øverst er det noe rundt stort noe, for stort til å være lillerumpa til en 2 kg baby. Frykter det er hodet....

Hvis han har snudd seg, bør han snu seg tilbake igjen altså. Og det brennkvikt. Og holde seg der, ikke minst. Hvis ikke er alle mine mentale fødselsforberedelser helt bortkastet...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, håper han snur seg tilbake igjen, eller at han bare ligger med ryggen ut eller noe sånt :( Jeg vet det finnes stillinger som man kan teste for å få barnet til å snu seg riktig vei, søk på breech position på youtube ;)

Haha, godt gjort å bare gå ned 1 kg på sykehuset. Var det mye vann i kroppen eller noe slikt? Du har erfaring med at det går nedover på sikt ihvertfall ;)

Du får prøve å hvile så mye du kan innimellom tentamens-slagene, jeg forstår at det er vanskelig å bare jobbe 50 % :klemmer:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, jeg skal søke! :) Greier ikke helt å tolke ut ifra bevegelsene hvordan han ligger akkurat nå.

I dag har jeg knapt kjent noe som helst. Kjente mye liv i går kveld, men fortsatt annerledes enn tidligere. Men så lenge jeg kjenner liv skal jeg ikke ringe føden...? Skal styrte kald cola nå og se hva som skjer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...