Gå til innhold

Er arr fra selvskading turn off?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest krokodillen

Ja, det hadde det. Folk som kutter opp selv selv er alvorlig syke.

Anonymous poster hash: dab67...61d

da har du liten innsikt i hvorfor folk skader seg. noen er alvorlig syke. noen kan fikses og blir "friskmeldt" uten noen diagnose.

du vet rett og slett ikke hva du snakker om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes at det kommer an på om det er ferske eller gamle arr.

Hun jeg er gift med har en del gamle arr på armene, men det er ikke turn off på noen som helst måte. Det skjedde for mange år siden og det er noe hun var ferdig med lenge før vi møttes. Det er en del av henne. Men hadde hun hatt ferske arr når vi møttes, så hadde jeg nok reservert meg en del, fordi jeg ville ha antatt at hun hadde problemer og at hun burde bruke energien sin på å løse dem.



Anonymous poster hash: b908f...978
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har du liten innsikt i hvorfor folk skader seg. noen er alvorlig syke. noen kan fikses og blir "friskmeldt" uten noen diagnose.

du vet rett og slett ikke hva du snakker om

Greit nok at du mener det, men jeg vil ikke ha en tidligere eller nåværende selvskader som partner, OK? Ingen som kutter opp seg selv er friske.

Anonymous poster hash: dab67...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Greit nok at du mener det, men jeg vil ikke ha en tidligere eller nåværende selvskader som partner, OK? Ingen som kutter opp seg selv er friske.

Anonymous poster hash: dab67...61d

det er ikke det JEG mener, det er fakta at ikke alle nødvendigvis er alvorlig psyke slik du påstår.

ingen som har lungebetennelse er friske heller men det er ike dermed sagt at de ikke blir friske.

dessuten finnes det ulike former for selvskading, det er ikke bare å kutte seg selv. tar du høyde for det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke det JEG mener, det er fakta at ikke alle nødvendigvis er alvorlig psyke slik du påstår.

ingen som har lungebetennelse er friske heller men det er ike dermed sagt at de ikke blir friske.

dessuten finnes det ulike former for selvskading, det er ikke bare å kutte seg selv. tar du høyde for det også?

Jo, du mener det. Hvorfor skal du prakke på meg selvskadere når jeg sier at jeg ikke vil ha dem?

Anonymous poster hash: dab67...61d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes at det ikke har noe så si hvis du er en fin person. det er personen som teller er hva JEG syns. jeg var forelsket i en arrer en gang. tenkte ikke et sekund over arrene.



Anonymous poster hash: ec7e6...ac8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

synes at det ikke har noe så si hvis du er en fin person. det er personen som teller er hva JEG syns. jeg var forelsket i en arrer en gang. tenkte ikke et sekund over arrene.

Anonymous poster hash: ec7e6...ac8

Kalles det en arrer?

Anonymous poster hash: dab67...61d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Jo, du mener det. Hvorfor skal du prakke på meg selvskadere når jeg sier at jeg ikke vil ha dem?

Anonymous poster hash: dab67...61d

det gjør jeg ikke heller. og nei, det er ikke meg som mener det. det er et faktum at ikke alle selvskadere er alvorlig psyke. det er ikke min personlige mening men det er slik det er.

når det er sagt respekterer jeg selvfølgelig at du ikke ønsker å være sammen med en tidligere selvskader. vi har da ulike pereferanser alle som en.

jeg lurer bare på hvorfor. og grunnen din holdt ikke helt mål siden det ikke nødvendigvis er slik at de er alvorlig psyke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør jeg ikke heller. og nei, det er ikke meg som mener det. det er et faktum at ikke alle selvskadere er alvorlig psyke. det er ikke min personlige mening men det er slik det er.

når det er sagt respekterer jeg selvfølgelig at du ikke ønsker å være sammen med en tidligere selvskader. vi har da ulike pereferanser alle som en.

jeg lurer bare på hvorfor. og grunnen din holdt ikke helt mål siden det ikke nødvendigvis er slik at de er alvorlig psyke

Det er bare å lese svarene fra de med arr i denne tråden, det. Og hvordan skal jeg kunne vite hvor syk denne personen med arr er? Skal jeg ta vedkommende med til psykolog og få en evaluering?

Anonymous poster hash: dab67...61d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Det er bare å lese svarene fra de med arr i denne tråden, det. Og hvordan skal jeg kunne vite hvor syk denne personen med arr er? Skal jeg ta vedkommende med til psykolog og få en evaluering?

Anonymous poster hash: dab67...61d

du vil da merke det rimelig raskt om en person er psykisk ustabil. om ikke du merker det så vil det jo si at personen ikke er så veldig ustabil?

en alvorlig psykisk syk person greier ikke å tøyle seg til å være normal. så du ville rimelig raskt oppdaget det.

og det er ikke bare selvskadere som er psykisk ustabile for å si det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil da merke det rimelig raskt om en person er psykisk ustabil. om ikke du merker det så vil det jo si at personen ikke er så veldig ustabil?

en alvorlig psykisk syk person greier ikke å tøyle seg til å være normal. så du ville rimelig raskt oppdaget det.

og det er ikke bare selvskadere som er psykisk ustabile for å si det sånn

Gi deg, nå. Det er mange som virker helt normale i en bli-kjent fase men så viser deg seg at vedkommende ikke er så frisk i hodet allikevel. De aller fleste flasher ikke problemene sine umiddelbart, bortsett fra de som er riv ruskende gale. Så ser jeg disse arrene så er det grunn nok for meg til å ikke inngå noe forhold.

Anonymous poster hash: dab67...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi deg, nå. Det er mange som virker helt normale i en bli-kjent fase men så viser deg seg at vedkommende ikke er så frisk i hodet allikevel. De aller fleste flasher ikke problemene sine umiddelbart, bortsett fra de som er riv ruskende gale. Så ser jeg disse arrene så er det grunn nok for meg til å ikke inngå noe forhold.

Anonymous poster hash: dab67...61d

Med den holdningen tror jeg nok begge parter er tjent med det, ja.

Anonymous poster hash: 09366...ffb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Gi deg, nå. Det er mange som virker helt normale i en bli-kjent fase men så viser deg seg at vedkommende ikke er så frisk i hodet allikevel. De aller fleste flasher ikke problemene sine umiddelbart, bortsett fra de som er riv ruskende gale. Så ser jeg disse arrene så er det grunn nok for meg til å ikke inngå noe forhold.

Anonymous poster hash: dab67...61d

nettopp. du vil rimelig raskt oppdage om en person er ustabil. bli kjentfasen varer ikke i årevis.

og man trenger ikke flashe problemer for å forstå om en person er alvorlig psyk. ofte nekter de jo på det selv, men oppførselen er avslørende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krokodillen

Gi deg, nå. Det er mange som virker helt normale i en bli-kjent fase men så viser deg seg at vedkommende ikke er så frisk i hodet allikevel. De aller fleste flasher ikke problemene sine umiddelbart, bortsett fra de som er riv ruskende gale. Så ser jeg disse arrene så er det grunn nok for meg til å ikke inngå noe forhold.

Anonymous poster hash: dab67...61d

og bare for å si det.. de som er riv ruskende gale ville aldri innsett at de er psyke en gang så du ville neppe fått høre det fra dem at e var psykisk syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kapre tråden. Men dere som svarer, de fleste antar vel at seøvskaderen er en jente? Men hadde dere svart noe anderledes om det var en gutt det gjaldt?

Anonymous poster hash: ae355...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som har drevet med intens selvskading i flere år, og det er først nå etter fem år at sårene har fått gro litt. Hun mener det er litt skummelt med tanke på at når desperate gutter rundt alderen 18-25 ser arrene hennes, tenker de automatisk at hun er et lett ligg siden hun "har psykiske problemer". Er flere ganger hun har blitt trakkasert for dem og blitt sett på som et lett mål fordi hun "ikke bryr seg" stort lenger og er "likegyldig" til sex.

Det er kanskje i mange tilfeller mange jenter som tyr til selvskading som har mistet sin selvrespekt og verdi, men gutter som bruker dem er bare rett og slett motbydelig!

Selv synes jeg at de fysiske arrene kan være med på å skape en person, og om jeg virkelig liker den personen, er det definitivt turn on. Så er jeg en psykisk fucked up person selv, og eksen min likte IKKE arrene mine. Han hatet dem, og kysset ALDRI armene mine der arrene var.



Anonymous poster hash: d2cfc...a02
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gi deg, nå. Det er mange som virker helt normale i en bli-kjent fase men så viser deg seg at vedkommende ikke er så frisk i hodet allikevel. De aller fleste flasher ikke problemene sine umiddelbart, bortsett fra de som er riv ruskende gale. Så ser jeg disse arrene så er det grunn nok for meg til å ikke inngå noe forhold.

Anonymous poster hash: dab67...61d

Jeg har arr fra selvskading i tenårene. Nå, som voksen, er de problemene så langt bak meg at jeg ikke tenker over det lenger. De er ikke lenger en del av meg, og jeg ville aldri funnet på å kutte meg selv i dag. Men godt å vite at en 16-årings irrasjonelle håndtering av vanskelige følelser er nok til at du ikke vil være sammen med en reflektert, snill og intelligent 25-åring :)

Anonymous poster hash: a33e5...52e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kapre tråden. Men dere som svarer, de fleste antar vel at seøvskaderen er en jente? Men hadde dere svart noe anderledes om det var en gutt det gjaldt?

Anonymous poster hash: ae355...4c5

Hva i all verden har kjønn med saken å gjøre? Svarene mine er ikke kjønnsspesifikke, kutting er kutting.

Anonymous poster hash: a33e5...52e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kapre tråden. Men dere som svarer, de fleste antar vel at seøvskaderen er en jente? Men hadde dere svart noe anderledes om det var en gutt det gjaldt?

Anonymous poster hash: ae355...4c5

Nei. Jeg synes uansett kjønn at selvskading er noe som er svært alvorlig, men også noe som utgjør personen som den er i dag. Om mannen min hadde hatt arr etter selvskading, hadde de ikke vært turn off, men heller det motsatte da det er det som gjør han til han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden har kjønn med saken å gjøre? Svarene mine er ikke kjønnsspesifikke, kutting er kutting.

Anonymous poster hash: a33e5...52e

Wow, beklager så meget for at jeg stilte et idiotisk spm da.

Anonymous poster hash: ae355...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...