Gå til innhold

Er dette akseptable kropper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sitrondrops

Helt normale gjennomsnitts damekropper vil jeg si. Akseptabelt? Ja.

Å se "sunn" ut er et definisjonsspørsmål. Disse damene er sunne og frodige vil jeg si. Men hva er det å se sunn ut? Tynn? Uten cellulitter? Uten slapp hud?

Det er jo sunnere for dame kroppen å ha et fettreservoar enn ikke mtp barnefødsler, potensielle sultkatastrofer(biologisk perspektiv) og sykdom/infeksjon, men er det mer attraktivt? Øyet som ser.

Endret av Sitrondrops
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SunflowerPenguin

Selvsagt er de akseptable!!

Men hvis de ønsker seg en mann som ser ut som dette, må de enten begynne å trene, eller skaffe seg en feit lommebok og en svær villa.

Anonymous poster hash: 8a166...3f0

Mátte le nár jeg sá det bildet der. Ná ser jo ikke de fleste sánn ut, og hvem vet om de har brukt photoshop fór de la ut det bildet. Forresten, vi vet heller ikke hvordan modeller tenker om andre mennesker. Kan godt hende at noen av dem liker jenter som er litt rundere i formene sine, eller som ikke er sett pá som like vel-trent. Eller sá ville personen vaere meget overfladisk hvis utvendig utseende er det som er aller viktigst nár de leter etter en passende partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvinneline

Akseptabelt, ja. Hva er ikke akseptabelt da? Jeg mener og at alder spiller inn. Dette var voksne damer(?), og da er det akseptabelt. Ville ikke selv ansett meg som en sunn person i tyveåra om dette hadde vært min kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Å se sunn ut og å være sunn henger jammen meg ofte sammen.

Jeg har noen kg for mye men er bedre trent enn mine kompiser. Jeg løper fra flere av dem, samt jeg er sterkere. Man kan feks være en sunn tjukkas og en usunn tynnis. Selvfølgelig henger det sammen også, men det ene utelukker ikke det andre. Det handler om hvordan kroppen ser ut på innsiden. Tenk på røykerene. Mange av dem er nok slanke og pene men svart og ekkel på innsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at noen mener at de kunne gjort litt for å holde seg slankere. Jeg synes ikke de var så stor. Ikke så lett å sette alder på de når man ikke ser ansiktene, men jeg går jo utifra at de er litt opp i årene og gjerne har gått gravid også. Og da blir jo kroppen annerledes. Jeg vet om flere som ser ca lik ut som de, som er sunn, men gjerne ikke blir kvitt det lille ekstra. Og "det lille ekstra" må jo være lov å ha. Det er ikke alle som trives i en alt for slank kropp heller. Og det er ikke alle som har anlegg for å ha en spretten, rund rumpe. Noen har rett og slett bare flatere rumpe! Synes folk skal akseptere at ikke alle er lik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Skjønner ikke at noen mener at de kunne gjort litt for å holde seg slankere. Jeg synes ikke de var så stor. Ikke så lett å sette alder på de når man ikke ser ansiktene, men jeg går jo utifra at de er litt opp i årene og gjerne har gått gravid også. Og da blir jo kroppen annerledes. Jeg vet om flere som ser ca lik ut som de, som er sunn, men gjerne ikke blir kvitt det lille ekstra. Og "det lille ekstra" må jo være lov å ha. Det er ikke alle som trives i en alt for slank kropp heller. Og det er ikke alle som har anlegg for å ha en spretten, rund rumpe. Noen har rett og slett bare flatere rumpe! Synes folk skal akseptere at ikke alle er lik.

For mye fett er helsefarlig uansett hvor sunt man spiser og hvor mye man trener. Så har man så kalt "det lille ekstra", så kan man høre med legen om man er i faresone for helseplager.

Så kan man jo diskutere om det er akseptabelt å lage helsekøer fordi man ikke orker å ta vare på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye fett er helsefarlig uansett hvor sunt man spiser og hvor mye man trener. Så har man så kalt "det lille ekstra", så kan man høre med legen om man er i faresone for helseplager.

Så kan man jo diskutere om det er akseptabelt å lage helsekøer fordi man ikke orker å ta vare på kroppen.

Det er forskjell på FOR MYE fett og kun litt ekstra. Litt ekstra fett/valker/"feilfordeling" av fett ol. kan komme av så mye. F.eks etter graviditet(er) og slanking. Ikke alle får en stram kropp av å gå ned i vekt. Og selv om noen kanskje veier noen få kilo for mye, så vil det jo ikke si at de ikke vil/ikke prøver å ta vare på kroppen sin. Det er ikke alle som er like slank hele livet, og det er faktisk ikke så veldig normalt å alltid ha en slank kropp. De fleste vil se at vekten svinger opp og ned en periode/i perioder. Og det er faktisk ganske så naturlig ettersom kroppen forandrer seg med årene og forandrer seg etter hva den har gått gjennom i løpet av livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men HVORFOR spiller det noen rolle for oss hvorvidt disse menneskene er såkalt «sunne» eller ikke?

Har det noengang slått dere at det fremdeles finnes mennesker i dette samfunnet som ikke anser sitt utseende som det mest vesentlige ved dem? Men som bare digger å bade uten klær på, fordi det er herlig? Og som kanskje ikke har noe ønske eller mål om å sykle Birken som 80-åringer, men som har det helt fint med flat rumpe og valker rundt magen og en litt tidligere avskjed med livet?

Det er deres personlige valg, som vi ikke aner noe om.

Dere sitter her og analyserer noen fremmede nudisters nakne kropper for å avgjøre om de er «sunne» eller «usunne», liksom. Hallo. Ser dere ikke selv hvor absurd det har blitt?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjæresten min satt og leste nettavisen i morges. Plutselig utbrøt han "Ææsj!", og da jeg snudde meg rundt for å se så jeg dette bildet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Andrea93

Så det er om å gjøre å se sunnest mulig ut. Hva med å være sunn ? For alt det vi vet så kan disse to flotte damene, ja jeg skrev flotte, være kjernesunn, selv om de er store.

Men ja, det er akseptable kropper. Det må vel være opp til eieren, ikke dem som ser på.

Vel... det der er jo kraftig overvekt, da er man ikke kjernesunn uansett hvordan man vrir og vender på det. Er det akseptabelt om man har andre prioriteringer og syns det er greit å se slik ut? Jepp, helt klart! Men sunt? Not so much...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Thai clinch

Alle kropper er vel akseptable. Men jeg vil ikke at kjæresten min skal se sånn ut, og jeg synes ikke det er pent. Men min mening er da ikke særlig viktig i det store og det hele. Enhver får ha sin kropp i fred.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest multibox

Akseptable som hva?

Bompibjørner? Check.

Mål for chubbychasers? Check.

Eksempel på hvor galt det kan gå når man spiser som en flodhest? Check.

Attraktivt? Nope!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Vel... det der er jo kraftig overvekt, da er man ikke kjernesunn uansett hvordan man vrir og vender på det. Er det akseptabelt om man har andre prioriteringer og syns det er greit å se slik ut? Jepp, helt klart! Men sunt? Not so much...

Kraftig overvekt? :sjokkert: Synes de så helt normale ut, litt lubne kanskje . Helt akseptable med andre ord :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...