Gå til innhold

Røykfri med e-sigarett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville bare poppe inn og si HEIA HEIA til alle dere røykesluttere!! For en fantastisk positiv trend, og en herlig hjelpsom tråd til andre i samme situasjon!

Dette fikser dere kjempebra!!

Så hyggelig sagt!

Takk skal du ha. :)

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest happy_me

Flottflott, dette klarer du :)

men om du røyker e-sig rett før du legger deg da? Sover du like dårlig likevel? (rettet til både ts og Pixie Plaid) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått mine enda, men når jeg får mine, hiver jeg meg på her :)

Flott! Det skal bli kjekt å høre flere erfaringer. :)

men om du røyker e-sig rett før du legger deg da? Sover du like dårlig likevel? (rettet til både ts og Pixie Plaid) :)

Jeg har sovet dårlig siden røykeslutten. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg regner med at det er snakk om en form for abstinens.

Ellers har det gått veldig bra i dag også.

Jeg har ikke lyst på vanlig sigaretter i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke med dårlig søvn, for min del er det et utrolig stor psykisk avhengighet av den "ekte" nattarøyken.

I dag har det ikke gått bra for meg. Jeg tror jeg bare må innfinne meg med at jeg er i en periode hvor det er alt for mye annet stress, og psyken min er fortsatt ikke helt på plass, til at jeg kan presse meg selv akkurat nå. Men jeg takker fortsatt masse for motivasjonen, og kommer helt klart til å dra frem denne tråden når jeg føler livet er litt mer på plass :) Og jeg er her og heier på deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det ikke gått bra for meg. Jeg tror jeg bare må innfinne meg med at jeg er i en periode hvor det er alt for mye annet stress, og psyken min er fortsatt ikke helt på plass, til at jeg kan presse meg selv akkurat nå. Men jeg takker fortsatt masse for motivasjonen, og kommer helt klart til å dra frem denne tråden når jeg føler livet er litt mer på plass :) Og jeg er her og heier på deg!!!!

Synd det ikke fungerte denne gangen, men det kommer kanskje en tid du føler at "nå skal jeg prøve igjen", og kanskje vil det fungere bedre da. :)

Og takk for oppmuntringen. :)

Om bare noen få timer er et en uke siden jeg røyket en vanlig sigarett, og jeg savner den ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvordan går det i dag? :)

Hei, det går fremdeles veldig bra.

Har redusert litt på dosen i dag, men merker ikke så mye til det ennå. :)

Jeg merker at jeg blir mer og mer likegyldig til røyking, og jeg bryr meg ikke om at andre røyker rundt meg. Det er veldig godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest igjennom hele tråden, men slik som jeg har forstått det er det noe av samme greia som å røyke vannpipe hver dag på grunn av vanndampen, noe som kan være veldig farlig fordi du kan få sopp i lungene. Jeg har også forstått det slik at det kan være dødelig. Noen som har reelle fakta om dette? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest igjennom hele tråden, men slik som jeg har forstått det er det noe av samme greia som å røyke vannpipe hver dag på grunn av vanndampen, noe som kan være veldig farlig fordi du kan få sopp i lungene. Jeg har også forstått det slik at det kan være dødelig. Noen som har reelle fakta om dette? :sjenert:

E-sigarett og vannpipe kan ikke sammenlignes i det hele tatt.

Mengden væske som innhaleres er minimal, i forhold til vanndamp fra vannpipe. Vi snakker her om damp fra 1-2 ml væske spredt over hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-sigarett og vannpipe kan ikke sammenlignes i det hele tatt.

Mengden væske som innhaleres er minimal, i forhold til vanndamp fra vannpipe. Vi snakker her om damp fra 1-2 ml væske spredt over hele dagen.

Ok, men du fyller jo lungene med konstant vanndamp uansett om det er aldri så lite. Bringer ikke det med seg en viss fare allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men du fyller jo lungene med konstant vanndamp uansett om det er aldri så lite. Bringer ikke det med seg en viss fare allikevel?

Du puster inn mye mer vanndamp når du lager mat på kjøkkenet, så jeg må nok svare nei.

Jeg har aldri hørt om sopp i lungene grunnet vanndamp, og skal ikke uttale meg om dette i forbindelse med røyking av vannpipe, men uavhengig forskning viser at "røyking" av e-sigaretter ikke utgjør noen kjent helserisiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du puster inn mye mer vanndamp når du lager mat på kjøkkenet, så jeg må nok svare nei.

Jeg har aldri hørt om sopp i lungene grunnet vanndamp, og skal ikke uttale meg om dette i forbindelse med røyking av vannpipe, men uavhengig forskning viser at "røyking" av e-sigaretter ikke utgjør noen kjent helserisiko.

Da er det sikkert ikke noe særlig å bry seg om, nei. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det sikkert ikke noe særlig å bry seg om, nei. Takk for svar :)

Bare hyggelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å slutte når jeg leser her!

Det er ikke så ofte man hører eller leser at noen gleder seg til å slutte med røyken, men det er kjempebra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått mine og er veldig positivt overrasket. De er litt tunge, og det kommer en hvese lyd når jeg inhalerer, men smaken er god, jeg har valgt menthol. Målet mitt er å kutte ut den ekte røyken i løpet av helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mine og er veldig positivt overrasket. De er litt tunge, og det kommer en hvese lyd når jeg inhalerer, men smaken er god, jeg har valgt menthol. Målet mitt er å kutte ut den ekte røyken i løpet av helgen :)

Spennende! Jeg gleder meg til å høre din erfaring med "røyking" (jeg har endelig lært meg at det kalles damping på norsk). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happy_me

Godt å få avkreftet påstanden om at man kan få sopp i lungene av røyken, hadde mine betenkeligheter rundt det :)

Tenker jeg går til innkjøp av en e-sig over nyttår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mine og er veldig positivt overrasket. De er litt tunge, og det kommer en hvese lyd når jeg inhalerer, men smaken er god, jeg har valgt menthol. Målet mitt er å kutte ut den ekte røyken i løpet av helgen :)

Hvordan går det med deg? Har du kommet i gang med e-sigaretten ennå?

Godt å få avkreftet påstanden om at man kan få sopp i lungene av røyken, hadde mine betenkeligheter rundt det :)

Tenker jeg går til innkjøp av en e-sig over nyttår :)

Høres veldig bra ut.

Selv har jeg gått 10 døgn uten røyk nå, og det går over all forventning.

Jeg fikk smake nikotinerstatning med tobakksmak i dag, og det smakte grusomt, det skal jeg ikke prøve igjen... :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...