Gå til innhold

Offentlig amming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes diskret amming på kafé er ok, mens på spisesteder synes jeg det er fint om de ammende finner en alternativ løsning.

Selv hadde jeg aldri med meg baby på restaurant. Knapt nok på kafé. Synes igrunn det er egoistisk å dra med små babyer på slike støyende steder. De små har slett ikke godt av det, og liker det ikke.

Anonymous poster hash: ae387...044

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ammet hvor jeg ville når jeg ville. Det er mye bedre med en ammende baby enn en grinende baby. Det tror jeg de fleste er enige om, og er det ikke det, nei da er det dems problem og de bør forlate situasjonen. Selvfølgelig lar man ikke puppen henge ute når ikke babyen ammer, men jeg har aldri sett noen som ikke prøver å være litt diskre. jeg brukte ikke ammesjal, men likevel var det ikke sjenerende når jeg ammet.

Anonymous poster hash: bc5fd...c41

En diende baby*

Måtte bare

Anonymous poster hash: 93fa0...a2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute, cafe og enkle spisesteder som passer for barn er ok. Fancy restauranter med kleskode som er rettet mot voksne (ikke barnemeny) kan man droppe akkurat i babyperioden. Ellers synes jeg man kan amme diskret på steder hvor det er naturlig/fornuftig å ta med en baby :)

Anonymous poster hash: 3a06d...1c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming er flott! Jeg ammet hvor som helst, men hadde ikke hele puppen ute, akkurat. Jeg synes ikke man skal behøve å gjemme seg når man ammer. Hvis det er noen som har problemer med amming får heller DE gjemme seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming er flott! Jeg ammet hvor som helst, men hadde ikke hele puppen ute, akkurat. Jeg synes ikke man skal behøve å gjemme seg når man ammer. Hvis det er noen som har problemer med amming får heller DE gjemme seg.

Det er vel ingen her som har vært negative til amming, men de som blotter seg unødvendig :)

Anonymous poster hash: 39a79...205

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å gjøre det så diskré som mulig de få gangene jeg gjorde dette på cafe, men hadde en lite samarbeidsvillig baby som slapp puppen ofte og tittet rundt overalt for så å drikke litt også titte litt igjen sånn frem og tilbake hele tiden.

Anonymous poster hash: 284c2...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd å gjøre det så diskré som mulig de få gangene jeg gjorde dette på cafe, men hadde en lite samarbeidsvillig baby som slapp puppen ofte og tittet rundt overalt for så å drikke litt også titte litt igjen sånn frem og tilbake hele tiden.

Anonymous poster hash: 284c2...25f

Slik var min en periode også, men jeg holdt bare gulpekluten rett ved ansitet til babyen, og i det han slapp så dekket jeg meg til før noen rakk å se noe som helst. Gikk helt fint det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Slik var min en periode også, men jeg holdt bare gulpekluten rett ved ansitet til babyen, og i det han slapp så dekket jeg meg til før noen rakk å se noe som helst. Gikk helt fint det. :)

Den dagen jeg ammer noen gan kommer jeg sikkert til å være så klønete at jeg mister kluten på gulvet og at ungen slipper og det spruter melk alle veoer. Huff. Nei jeg stemmer for ammerom overalt slik at de som ikke er like komfortable med å amme offentlig kan få sette seg der om de vil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen jeg ammer noen gan kommer jeg sikkert til å være så klønete at jeg mister kluten på gulvet og at ungen slipper og det spruter melk alle veoer. Huff. Nei jeg stemmer for ammerom overalt slik at de som ikke er like komfortable med å amme offentlig kan få sette seg der om de vil.

Det er gjerne en øvingssak. :) Blir ganske vant til slikt etter hvert. :)

Men ja, ammerom er jo ikke så dumt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som er veldig naturlig her i verden, som man likevel ikke gjør på cafe.

Dere mødre må ikke forvente å bli tatt hensyn til selv, når dere har den holdningen at hvis man ikke trives med pupp ved nabobordet, så får man forlate lunchen man har betalt for.

Sett dere med ryggen til, og har dere barn som blir forstyrret og slipper puppen for å se seg rund, så er det nok best for både barn og andre cafegjester om dere ammer et annet sted. Babyer trenger også matro.

Anonymous poster hash: 5aaa0...265

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som er veldig naturlig her i verden, som man likevel ikke gjør på cafe.

Dere mødre må ikke forvente å bli tatt hensyn til selv, når dere har den holdningen at hvis man ikke trives med pupp ved nabobordet, så får man forlate lunchen man har betalt for.

Sett dere med ryggen til, og har dere barn som blir forstyrret og slipper puppen for å se seg rund, så er det nok best for både barn og andre cafegjester om dere ammer et annet sted. Babyer trenger også matro.

Anonymous poster hash: 5aaa0...265

Hvem er det du henvender deg til her egentlig? :klo: så godt som alle som har svart i tråden sier jo de synes det er greit SÅ LENGE man er diskret.

Anonymous poster hash: f737d...d09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det du henvender deg til her egentlig? :klo: så godt som alle som har svart i tråden sier jo de synes det er greit SÅ LENGE man er diskret. Anonymous poster hash: f737d...d09

Selvfølgelig til de som har sagt at hvis man har et problem med ammende barn så får man selv forlate lokale, og til de som skriver at de prøver å være diskret, men siden barnet blir forstyrret av alt som skjer rundt så snur den på hodet så puppen hopper frem...

Anonymous poster hash: 5aaa0...265

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor diskre skal man være egntlig?

Jeg har ammesinglet, så jeg legger barnet til i stilling,drar ned singleten og så kobler jeg henne til. men bruker ikke sjal og puppen synes nok litt til tider, om hun slipper og etter ammningen før singleten blir dratt opp.Samtidig synes oversoden og sidene av brystet, og ejg har stor aerola så den synes også litt til tider rundt munnen. For min egen del har jeg ikke noe problem med at noen ser hele puppen min i forbindelse med amming i 3-5 sekunder. Er ikke snakk om at jeg lufttørker altså.

Men dere som mener man må være diskre, mener dere da at man skal dekke til over-siden av brystet med sjal f.eks. og være veeeeldig rask med å smette puppen inn igjen?

Hvor diskre skal man være før det blir ekkelt i deres øyne?

Jeg synes ikke det er ekkelt engang om noen drar ut puppen først, så legger henne til brystet og kobler til. Har ikke noe problem med å se pupp. Ikke egentlig med å se begge puppene ved amming heller, men ser at det er unødvendig. Men jo, for min del kunne folk gått rundt med puppene frie om de har veldig lyst til det. Uten at jeg mister matlysten.

Endret av Doroline
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingenting imot offentlig amming sålenge man dekker seg litt til. Såklart skal babyen ha mat, og såklart skal den ikke spise på do. Men har sett flere tilfeller hvor mødre bare velter puppene ut av toppen uten noe som helst forsøk på å være diskré. Det finnes jo sånne fine sjal (eller hva det nå enn er) som man kan ha over skulder og bryst. Jeg har ingen barn selv, men regner med jeg vil prøve å være diskré når jeg en gang skal amme. Min samboer vil nok også sette pris på at jeg ikke viser frem puppene mine til hele cafeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby gulpet mye i alle fall til han var sånn seks-syv mnd. Ammet da på kafé likevel. Jeg visste jo at han var en gulper, så gulpekluten lå under haka hans etter hvert måltid. Når det kom så fanget jeg detvuten problem med kluten og det kom aldri noe på stoler eller bord på kafeen. Han gulpet tidvis ganske mye også. Gikk helt fint. :)

Hadde en baby gulpet i nærheten av meg om jeg spiste hadde jeg kastet opp. Når du VET ungen har sprutbæsj eller gulper opp alt den får i seg så holder du ungen unna fremmede som spiser. Om du trengfer å møte mødre så ha respekt nok for hygiene og almenn høflighet til å møtes andre steder enn der det serveres mat! Det er pokker ikke rart at det blir så mye fordommer mot mødre som ammer når det er sånne som deg ute.

Hva hadde du synes om at jeg satt ved siden av deg når du spiste å kastet opp i en klut? Hadde du synes det var greit så lenge jeg ikke sølte på møblene??

Folk as.....

Anonymous poster hash: e24d2...262

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammet hvor jeg ville når jeg ville. Det er mye bedre med en ammende baby enn en grinende baby. Det tror jeg de fleste er enige om, og er det ikke det, nei da er det dems problem og de bør forlate situasjonen. Selvfølgelig lar man ikke puppen henge ute når ikke babyen ammer, men jeg har aldri sett noen som ikke prøver å være litt diskre. jeg brukte ikke ammesjal, men likevel var det ikke sjenerende når jeg ammet.

Anonymous poster hash: bc5fd...c41

Rettelse, det var ikke sjenerende for DEG. Å amme på spisesteder er uhygenisk.

Anonymous poster hash: e24d2...262

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rettelse, det var ikke sjenerende for DEG. Å amme på spisesteder er uhygenisk.

Anonymous poster hash: e24d2...262

Hva er uhygienisk med amming?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming er flott! Jeg ammet hvor som helst, men hadde ikke hele puppen ute, akkurat. Jeg synes ikke man skal behøve å gjemme seg når man ammer. Hvis det er noen som har problemer med amming får heller DE gjemme seg.

Så det er ingenting som heter gjensidig hensyn? Greit å vite. Neste kvinne som setter seg å ammer ved siden av meg som spiser så skal jeg faktisk vise mitt ubehag ved å ikke skjule gulping, misnøye eller stirring. Derretter skal jeg kreve å få servert ett nytt måltid som hun får betale (etter hun har ammet ferdig) siden hun valgte å gjøre meg kvalm.

Dumme meg som har misforstått å trodde at vi alle hadde rett til å være på Cafe og at det var normalt å vise hensyn begge veier.

Anonymous poster hash: e24d2...262

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er uhygienisk med amming?

Morsmelk, gulp, sikling, svetting, lekking, bakterier og bar pupp å spytt i nærheten av maten. For ikke å glemme den motbydelige lukta av surmelk (som faktisk er det som plager meg mest med amming på spisesteder)

Anonymous poster hash: e24d2...262

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsmelk, gulp, sikling, svetting, lekking, bakterier og bar pupp å spytt i nærheten av maten. For ikke å glemme den motbydelige lukta av surmelk (som faktisk er det som plager meg mest med amming på spisesteder)

Anonymous poster hash: e24d2...262

Hjelpe meg, snakk om dramaqueen. Så de som ammer sitter altså OPPI deg, slik at eventuelle skumle bakterier bare hopper oppi maten din? Ta deg sammen. Mesteparten av ammingen går diskret for seg, uten svetting (svetting, faktisk. Løper de maraton samtidig?) og sikling. Det er ingen farlige bakterier for voksne mennesker som deg. Her har du en jobb å gjøre med deg selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...