Gå til innhold

Offentlig amming


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva syns dere egentlig om offentlig amming? Tenker feks amming på cafe eller i parken på en lengre trilletur. Syns dere det er ekkelt? Er det en uting? Hører jo noen reagere kraftig på den slags, men andre mener det er helt naturlig. Personlig bryr det meg ikke en plass om jeg ser andre amme. En ting er de som slenger ut puppen godt synlig, men jeg har inntrykk av de fleste prøver å være litt mer diskré av seg. Hva skal man liksom gjøre da? Om man er på tur eller er på cafe? Gå på do for å amme, slik at ingen blir fornærma?

Anonymous poster hash: 1766d...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt greit så lenge man prøver å være litt diskré.

Jeg ammet når det var behov for det, og søik jeg gjorde det vistes det aldri noen ting.

De som synes det er ekkelt og mener det ikke hører hjemme på kafe er egentlig rimelig selvsentrerte. Jeg mener, hva er viktigst? Å slippe å se at noen ammer barnet sitt, selv om alt de egentlig ser bareee hode til babyen som ligger foran brystet, eller at babu faktisk får mat?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer hvor som helst (nesten da). Men setter meg ikke klin oppi folk og blotter alt, tror ikke folk ser noenting med mindre de følger veldig godt med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting i mot at kvinner ammer offentlig. Samtidig mener jeg at en bør prøve å være litt diskre, det er for eksempel ikke nødvendig å blotte begge brystene under hele ammingen. Jeg forstår at det er lurt å lufttørke brystvortene litt etterpå, men det går vel ann å ha et løst plagg som kan dekke brystet mens det tørker og så kle på seg skikkelig når en er ferdig.

Det beste er å ikke gjøre så mye av det, bare ta til side klærne foran brystet og legge ungen inntil.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke på do, så jeg forventer ikke at babyer skal gjøre det heller. Har ingenting i mot offentlig amming.

Meget bra sagt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Jeg reagerer VELDIG negativt på dem som er imot offentlig amming. Vi lever i en latterlig kynisk, overfladisk og materialistisk verden. Da er synet av et fredfullt barn som hviler med sin mor sitt bryst et kjærkomment innslag i en ellers veldig kald verden.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra med offentlig amming! :)

Har aldri sett noen som blotter begge puppene når de ammer, så det tror jeg er ekstremt uvanlig. Det kommer alltid masse skrekkhistorier i slike tråder, men jeg synes det er viktig å ikke bli redd for å amme ute blant folk. Dess flere som gjør det (på en normal, diskret måte) dess mer akeptert blir det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sett noen som blotter hele brystet mens de gir baby mek. Finnes de? Selv ammet jeg på kafeer og overalt, i likhet med alle andre. Jeg vil da tro det er naturlig å plassere seg noen lunde diskret og slik at bryster ikke vises eller slik at minimalt av brystet vises. Jeg var i alle fall for sjenert til noe annet. Ja,Jeg er for offentlig amming,.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker1000

Jeg synes også det er bra. De damene jeg har sett gjøre det gjør det på en fin og ganske diskré måte. Amming er helt naturlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frk_Molly

Har absolutt ikke noe problem med det. Babyer må ha mat, og det finnes jo ikke noe mer vakkert og naturlig i verden enn en mor som ammer barnet sitt. Hvis man blir plaget av det, så er det jo bare å la vær å glane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dette er noe å henge seg opp i. Jeg kunne i hvert fall ikke brydd meg mindre så lenge ungen får mat når det er nødvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk opplevd de som har sittet med hele puppen ute på kafe og ventet på at ungen skulle bli interessert. Ganske kleint.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ekkelt i det hele tatt. Men når ungen kan løfte opp blusen selv, og kobler seg til brystet, da er det en smule ekkelt må jeg innrømme.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man gjør det diskré syns jeg ikke det er ekkelt. Men er enig i at det kan bli litt rart med de som ikke prøver å dekke seg til en gang, men ærlig talt, hvor ofte skjer det uansett? Folk flest liker da ikke å blotte seg for fremmede:) jeg venter ei lita tulle nå når som helst og jeg kommer til amme når det trengs! Er babyen sulten skal hun selvsagt få mat, også på kafé.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk opplevd de som har sittet med hele puppen ute på kafe og ventet på at ungen skulle bli interessert. Ganske kleint.

Æsj! Dessverre er det nok disse tilfellene som gjør at folk misliker offentlig amming.

Jeg syns det er helt ok, sålenge man prøver å gjøre det diskret. Spesielt på spisesteder.

De som slenger ut puppen (heldigvis ikke mange), er ekle. Sorry, men sånn er det.

Og ja, jeg er kvinne selv, OG har ammet (inkl offentlig).

Anonymous poster hash: 39a79...205

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med de fleste her, diskret offentlig amming er helt greit. Og de aller fleste er diskrete, for de fleste liker ikke å vise seg halvnaken frem for all verden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offentlig amming er helt i orden, men jeg har også sett de som sitter med begge puppene fullstendig blottet mens de henter baby eller venter på å få lagt til. Har også sett ei som hadde to svææære bare pupper, der baby sugde på den ene og det dryppet fra den andre. Ugh...

For min del var det verste at baby ofte sprutgulpet etterpå. Det var ekkelt det, og det ville jeg definitivt skåne andre cafegjester for. Dermed ammet jeg på do i den verste gulpetida.

Amming er helt greit, men gulp er skikkelig ekkelt. For meg er det sidestilt med bæsjbleier. Aner ikke hvorfor jeg reagerer så sterkt på det, det er bare så innmari ekkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ammet overalt jeg, er baby sulten så må han få mat, om det er på en kafe eller buss spiller ingen rolle :) Selvfølgelig så slenger du ikke puppen oppi ansiktet til de som er rundt deg, men om de skulle får et glimt av litt hud så dauer de nok ikke av det.

Men det er ikke så vanskelig å holde de skjult heller, jeg har aldri fått en dårlig kommentar på amming, helste motsatt, spesielt når lillegutt var i ettårsalderen så var det en del damer som kom å kommenterte at de synes det var tøft at jeg fortsatt ammet. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...