Gå til innhold

Rare ting folk gjør på kollektivtransport


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(jeg fikk senere bekreftet hvem det var av min mor som har en venninne som har en sønn som har en kompis som jobber for faren til jenta).

Herregud :gjeiper:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud :gjeiper:

Slik er det på bygda vettu! :fnise:

Neida, men jeg fikk det ved en enda senere anledning bekreftet det av selve kompisen til sønnen til venninna til moren min. Alle kjenner alle, ikke sant.

Edit: hele jenta er litt snakkis blandt ungdommen i lokalsamfunnet, det er ikke slik at jeg har spurt og gravd.

Endret av Alice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på t-banen så jeg er mor som pella sønnen på 10-11år i nesa og spiste det ho fikk tak i.... :eeeh: jeg satt med haka nedpå knærne omtrent!!

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg stadig over de som ikke evner å trekke bakover i bussen. Det virker som om det skjer noe magisk når man er nødt til å gå opp de to trappetrinnene midt i bussen.

Min rareste opplevelse skjedde for bare noen dager siden. Jeg satt framfor to gutter på vei hjem fra universitetet. De hadde en laaang samtale om noen som hadde slått opp, at jenta i forholdet var jævlig fin og at de gjerne skulle pult henne, om hvor uaktuelt Seinfeld er ("INGEN kan kjenne seg igjen i noen av problemstillingene i serien, den er fullstendig gammeldags og det kan ikke finnes mennesker som fortsatt finner den morsom") og så om sine og kjærestenes seksualvaner. De pratet om hvor lenge de (ikke) kunne gå uten sex, at kjærestene ikke ville ha sex med de, at han ene pleide å tvinge kjæresten til å suge eller runke seg når hun ikke ville ha sex (!!!) og mye mer. Det var full buss og helt stille, for alle lyttet til samtalen deres.

Så, hvis det er noen gutter som går på Dragvoll som kjenner seg igjen i dette: Hei, dere er ikke uhørbare og det er ingen på bussen som egentlig vil vite noe om hvor ofte dere har sex.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^EPIC!

Jeg forundrer meg også over alle i Trondheim som ikke enser at en må trekke lengre bak når bussen begynner å bli full. Tenk så mye tid man sparer, om folk hadde gjort det automatisk, så slipper vi andre å vente. :sjenert:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg satt på bussen med en venninne, så satt vi på hver vår side av disse setene som er vent mot hverandre, og siden vi var de eneste på hele bussen satte vi like godt sekken i sidesetet. Så kommer det en gammel dame på og hun skal på liv og død sitte der vi sitter, enda det var likens seter på andre siden av midtgangen. Og i stedet for å spørre om vi kunne flytte sekkene, griper hun dem bare og slenger dem i gulvet! Og ikke bare min sekk som var der hun ville sitte, men også venninna mi sin sekk rett over i setet hun ikke skulle sitte i!

Og hun hadde jo selvsagt + antall vesker og poser som ble lempet i fanget vårt og stokk med ispigg som jeg til stadighet ble stukket med i leggen. Til slutt mistet jeg besinnelsen og skjelte henne ut. Jeg ble kastet av bussen-_- Det ble en 8km gåtur hjem det. Og så klager gammelt folk på at ungdommen i dag er så uforskammet:P

Jeg har opplevd noe lignende på bussen hjem fra skolen. Jeg satt bak bussjåføren og hadde skolesekken på sete ved siden av meg, den var så fullstappet at den ikke gikk mellom setet og veggen på gulvet. Det var flere ledige seter ledige på bussen så jeg tenkte at det sikkert gikk greit. Jeg pleier ellers alltid å flytte meg eller tingene hvis det kommer noen jeg ser trenger sitteplass, altså normal folkeskikk.

Det kom en eldre dame inn på bussen og hun skulle tydeligvis sitte på setet ved siden av meg. I et uoppmerksomt øyeblikk så får jeg sekken kastet i fanget(imponert over at hun klarte å flytte på). Jeg ble litt sjokkert og sa ingenting. Det hadde gått an for henne og spurt først, du vet, normal folkeskikk.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg leser denne tråden, priser jeg meg enda mer lykkelig for at jeg sitter i kø i min egen bil hver dag.

Huff, det er så mye rart på kollektivtrafikken.

Jeg har alltid tatt meg i å undres over de som sitter å graver seg i nesen på buss/tog/trikk/bane. Eier de ikke manerer? Nå høres jeg sikkert ut som en gammel kjerring, men ærlig talt!

Har også alltid bekymret meg for det skrekkscenarioet noen fortaltge om på forrige side, å greie å sette seg i et sete som er pissa i.. æsj!

Nei, takke seg til bilen sin :hjerte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha her var det mye bra! Kom på noen hendelser som skjedde med meg...

Satt på bussen kl. 07 om morgenen og var skikkelig i halvsøvne. Men jeg var visst ikke den eneste som var det! Etter ca. 3-4 stopp med kjøring bråbremset bussen, før den snudde og RÅKJØRTE tilbake til holdeplassen! Ble helt forfjamset og visste ikke hva det var som skjedde. Bussjåføren løp ut og løp inn igjen. Han hadde glemt vekselpungen sin. :laugh: Da ble jeg våken ja!

På toget en gang ble jeg sittende ved siden av et ektepar i 50 åra, som etter omstendighetene å dømme vistnok hadde vært på en skikkelig brullypsfest og var på vei hjem. Klokka var vel 10 på formiddagen og de var totalt dritings. Mannen satt og vugget frem og tilbake når toget svingte mens han snakket skikkelig høyt på snøvlenorsk. Kona satt bare og stønnet så hele vogna hørte det. Etter en times tid kom det anbulansepersonell og hentet dem. :eeeh:

Endret av iskaffe
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt på bussen da det kommer en litt eldre dame inn og tydeligvis kjenner damen som sitter foran meg. De begynner å snakke, ganske så høyt om mannen til den eldre damen. Om at han stakkaren hadde vært hos legen og levert urinprøve og hadde problemer med prostataen. Resten ville jeg ikke høre så jeg satt på iPaden

Greit at man utleverer seg selv, men man gjør da ikke det med en annen person!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg stod å ventet på bussen en gang, så kommer det en middelaldrene mann bort og begynner å snakke. Jeg ser litt care ut og prøver å overse han. Så går han nærmere meg og drar opp glidelåsen på jakke-genseren jeg har på fordi jeg ikke skulle fryse. Tenkte Ok, flaks at vi ikke skal ta samme buss. Så feil tok jeg.

Han stalker meg inn på bussen og prøver å sette seg ved siden av meg fordi vi da tydelig vis var "sammen" eller "vener". Jeg dytter han ut av setet fordi jeg synes det er ekstremt ubehagelig å ha en slik mann ved siden av seg. (som er så nærgående og ekkel) Han setter seg inn igjen og jeg sier "kan du kutte ut?!" før jeg begynner å grine og snakker med venninna mi på telefonen. Så blir mannen drit sur på meg og skriker ut i bussen "Nå har'a slått opp med meg!" (da hadde det kommet flere på bussen og busssjåføren gikk ut å snakket med vekteren som stod der. (Fikk hjelp av vekteren til å få han vekk fra meg. Vekteren hadde sett at jeg synes dette var ubehagelig. Han gamlingen slag masse dritt til vekteren og fortalte han klart og tydelig at han ikke hadde noe med dette å gjøre.)

Så når bussen har dratt og jeg snart kommer til stoppet jeg skal av så er han mannen der fortsatt og jeg tør ikke gå av bussen i frykt for at han skal følge etter meg hjem. Endte opp med å gå av to stopp senere.

Opprinnelig skulle han ta en annen buss som går til samme sted, bare en annen rute og han tok da den bussen jeg skulle ta kun fordi jeg skulle ta den. Vurderte å anmelde han, men saken hadde blitt henlagt uansett. Så pass dere for en slik plageånd på Sandvika Terminal! Han pleier å ta bussen mot Bekkestua. Ikke 731, men 732. (typen fortalte at han har måtte hjelpe andre jenter med han tidligere.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mret meg for det skrekkscenarioet noen fortaltge om på forrige side,

Tenk på alle de gangene det sikkert skjer, men man merker det ikke fordi det har tørket. :gjeiper:

I dag fikk jeg forresten en veske i fanget igjen. Kan dere som har skulderveske være så snille å ta den av før dere setter dere ved siden av meg? Neste gang jeg får veska i fanget tror jeg at jeg med største selvfølge skal åpne den og sjekke etter verdisaker. Tror dere jeg blir tema i denne tråden da? :sjenert:

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på alle de gangene det sikkert skjer, men man merker det ikke fordi det har tørket. :gjeiper:

Det er nettopp det :haar: Det har sikkert skjedd fler ganger enn jeg ønsker å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det :haar: Det har sikkert skjedd fler ganger enn jeg ønsker å vite!

Ignorance is bliss! Kanskje like greit at man ikke vet sånt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HuskyPusky

Nå kom jeg på en historie fra mine studentdager i trondheim, når jeg skulle hjem fra sentrum en kveld en gang. Jeg står i dronningens gate og venter, og det er ikke sånn fryktelig mye folk der. Da kommer det en mann (40åra, skjeggete og småustelt, men ikke sånn uteliggerustelt) og begynner å spørre om hvor mye klokka er. Høflig som jeg er så svarte jeg jo hvor mye den var, noe han tydeligvis tok som en invitasjon til å prate videre. Og som han prata, og det var spesielt et emne han pratet opp, nemlig ufoer. Han la ut i det vide og det brede om ufoer og opptak han hadde gjort og at han lage en dokumentar for nrk og diverse forskningsresultater osv.

Endelig kom heldigvis bussen, og jeg gikk og satte meg bakerst innerst. Jeg hadde nemlig registrert at mannen trillet på en sykkel, og jeg har jo sett på det som ganske normalt å sette sykkelen i nærheten av de midterste dørene og sette seg i nærheten og følge litt med på den, men neida. Han kom helt bak han også og satte seg sammen med meg, og ufopraten fortsatte. Etterhvert ble det også spørsmål om jeg hadde type (noe jeg ikke hadde når jeg var student i trondheim), og lille, sjenerte, forsiktige meg som aldri pleier å lyve til fremmede på bussen svarte jo at jeg var nok opptatt. Og så begynte han jo å spørre å grave om hvor lenge vi hadde vært sammen og om det gikk bra og hva typen dreiv med osv, så jeg måtte jo bare finne på ting.

Det endte med at jeg bestemte meg for at jeg ikke ville at denne merkelige ufomannen ikke skulle vite hvor jeg bodde, så jeg gikk av på busstoppet før, ringte den fiktive kjæresten min (som da var ei som bodde i kollektivet mitt og som kom ut for å møte meg på halvveien) og gikk å skravlet i telefonen resten av veien hjem (i tilfelle jeg plutselig skulle møte på den skumle, merkelige ufomannen enda en gang litt lengre opp i bakken.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på en til tok 28 bussen i morgen rushet når busssjåføren fant ut at han trengte tissepause. Bussen stoppet - busssjåføren løp ut og tisset ved siden av bussskuret, før han satte seg og kjørte videre... Han skal ha for å være rask, men ikke diskre...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er spesielt en busstur jeg husker ennå. Det var ikke så mange på bussen, på en holdeplass kom det inn en ung jente som hadde downs. Hun satte seg bak mitt sete. Hun gledet seg tydeligvis til å reise med buss og syns det var morsomt men hadde ikke styring på prompinga. Det var en forferdelig eim som kom frem etterhvert, og damen som satt foran meg på bussen snudde seg og så surt på MEG...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...