Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

OH MY GOD! Jeg er så støl i rumpa i dag at jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre. Det er ubehagelig å sitte normalt og gud veit hvordan det blir på spinninga seinere i dag hvis jeg ender med å dra. Hadde glemt hvor effektivt gående utfall er, men de skal definitivt inn som en fast post i programmet på hverdagene også. Hittil har jeg slitt litt med å få tida til å strekke til, i alle fall de ukene jeg har morgensjekken, men jeg får lure dem inn i supersett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom meg til slutt på en spinningtime i går. Ikke den spinningtimen jeg hadde planlagt, for det var jeg alt for støl til, men tok en annen spinningtime og bare tråkket litt. Jeg er fortsatt ekstremt støl i rumpe og hamstrings, så satser på en runde på crosstrainer også push up challenge da så klart. Krysser fingra for at jeg er litt mindre støl i morra, siden det da er ny runde med beintrening.

Tirsdag morgen:

Styrketrening bein og rygg

Tirsdag kveld:

Hatha Yoga?

Onsdag morgen:

Styrketrening bryst, skuldre og core

Onsdag kveld:

Spinning

Torsdag morgen:

Styrketrening bein og rygg

Torsdag kveld:

Kondisjon og Hatha yoga

Fredag morgen:

Styrketrening bryst, skuldre og core

Lørdag morgen:

Styrketrening

Lørdag ettermiddag:

Kondisjon

90 min yoga

Søndag:

Spinning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sein trening i dag, siden jeg skal jobbe litt i natt, men fikk en veldig god treningsøkt. 45 min på CT og ca 40 min styrke. Push up challenge går framover, men jeg er fortsatt ikke helt der jeg vil og bør være.

Tror og håper jeg fikk løst opp litt i stølheten ettersom det blir gående utfall igjen i morra. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud ... Har ikke sovet i natt, ettersom jeg ikke kom meg i seng før jeg skulle jobbe. Ble sittende og prate med en kompis fra USA som har rota til livet sitt verre enn den verste såpeopera. "Støtten" han fikk av meg var fy faen for en jævla idiot du er og Karma's a bitch. :P Og i hans tilfelle er Karma så bitch som det er mulig å bli. :fnise:

Ikke kom jeg i gang med å jobbe så tidlig som jeg hadde håpet heller, fordi kollegaen min brukte 30 min lenger enn planlagt på sin jobb som måtte være ferdig før jeg satte i gang. Så ca 02:30 kom jeg i gang med min jobb, og den tok også ganske mye lenger tid enn jeg hadde håpet, fordi jeg støtte på noen veldig uventede problemer, som gjorde at jeg måtte finne løsninger jeg ikke hadde brukt før. Innen jeg fikk det til å funke var jeg så klart så lys våken at å få sove 1t og 45 min før jeg måtte opp igjen for morgensjekken var utelukket. :P

Så kom jeg meg på trening i dag da, fortsatt grisestøl i rumpe og bakside lår, men kom meg greit i gang og fikk trent ca 40 min før jeg ble oppringt av en kollega med beskjed om at det var noe feil på serveren jeg hadde jobba på. Heldigvis var det ikke min feil, og de får rydda opp nå, men jeg ble jo litt skremt med en gang han ringte og jeg måtte jo bare avbryte treninga og komme meg hjem. Dermed ble det ingen beinpress eller leg ext. på meg, men jeg fikk jo kjørt beina litt under oppvarminga, og jeg fikk mine gående utfall, så jeg overlever vel ettersom jeg fortsatt har 2 beindager igjen denne uka.

Tviler sterkt på at det blir noen trening i kveld, regner rmed å være ganske utslitt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gal, menneske! :laugh:

På trening og på jobb uten søvn, også tror du at det ikke blir noe trening etter jobb!? :laugh: Jeg hadde gått og lagt meg for lenge siden, hvis jeg var deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er gal, menneske! :laugh:

På trening og på jobb uten søvn, også tror du at det ikke blir noe trening etter jobb!? :laugh: Jeg hadde gått og lagt meg for lenge siden, hvis jeg var deg ;)

Hehehe, når det kommer til jobb har jeg ikke så mye valg. :) Slike vedlikeholdsjobber som i natt gir ikke fri dagen derpå, dessverre. Så er pent nødt til å komme meg gjennom jobbdagen. Har hjemmekontor fram til lunsj da, noe som gjør det litt bedre. Men jeg kjenner jeg er litt zombie her jeg sitter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke fri etter å ha jobbet om natten?? :sjokkert: Du burde hvertfall få hatt sovende hjemmekontor til lunsj. :)

Og hvem skulle da gjort jobben min, mens jeg sov? ;) Dette er temmelig standard i IT-verdenen. Vedlikehold og en del endringer må gjøres på natten fordi det medfører driftstans, så veldig mye må gjøres utenom normal arbeidstid. Daglig drift stopper ikke opp dagen etter for det, og med endringer kommer det også ofte ekstra problemer når ting kommer i vanlig drift igjen. Man kan diskutere arbeidsmiljølov og det ene med det andre, men hvis man skal følge sånt til punkt og prikke må man ansette dobbelt opp med folk. Så med mindre man jobber i en stor bedrift med et stort driftsapparat så må man bare bite det i seg og møte på jobb. Vi er 20 stk, og vi er bare 2 som jobber til daglig med det jeg gjør, og vi var begge oppe og jobbet. At jeg ikke klarte å sove er jo i grunnen mitt problem, jeg hadde fri fra kl 17 fram til kl 02, og fra jeg var ferdig fram til jeg begynte på jobb. Nå var det relativt mye som måtte fikses da jeg kom på jobb også, så hadde jeg hatt sovende hjemmekontor så hadde jeg vel blitt vekket uansett. :P

Jeg sovna på sofaen etter jobb i går, da hadde jeg gått litt over 36 timer uten søvn, våkna etter et par timer og fikk gjort litt i huset før jeg så litt på tv og la meg litt over kl 22. Totalt zombie i morges, og til tross for at alarmen stod på 05:20 så hadde klokka helt plutselig blitt 7. :P Tar enkelt igjen treninga før spinninga i dag. Spinninga begynner kl 19, så bare jeg er på senteret litt før 18 så går det finfint. Riktignok litt flere folk på senteret på den tida, men det får gå.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke en så fantastisk økt som jeg hadde håpet på, men det ble da en økt. Måtte sitte litt lenger enn planlagt, så jeg fikk litt dårligere tid til styrketreninga enn jeg hadde håpet. Jeg føler nesten jeg bare blir dårligere å push up av den fordømte challengen, men har ikke planer om å gi opp enda. Merker godt at det har blitt alt for mye jobbing og alt for lite hvile i det siste.

Sykkeløkta var deilig som vanlig, denne onsdagsøkta er virkelig medisin for psyken, og jeg får koblet helt ut. Pressa meg får jeg også, selv om kroppen i dag gjorde det klart at noen maxpuls ikke var aktuelt. Lå greit likevel, så sånn totalt sett ok fornøyd med økta.

Nå er det litt mere jobbing, men ikke noe jobbe halve natta og ikke sove denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen morgenøkt torsdag, var så sinnsykt tett både i nese og hals da jeg våkna at jeg bestemte meg for å sove videre. Fikk en finfin økt på kvelden med både styrketrening og en halvtime på mølla.

Samme i morges, jeg våkna faktisk 10 min før alarmen, men var potte tett, så jeg droppet morgentrening i dag også. Formen blir litt bedre utover dagen, jeg blir mindre tett, så da er det bedre å heller ta en lengre økt på kvelden og få litt mer ut av den enn å hangle seg gjennom en dårlig økt på morgenen.

Jeg har gått sakte, men sikkert ned i vekt denne uka. Det var selvsagt etter at jeg hadde bestemt meg for å få noen til å sette opp diett for meg, men siden jeg har slitt med å komme såpass mye ned som jeg ønsker satser jeg på at en diett er riktig veien å gå likevel.

Har ikke fått matplanen enda, men er veldig spent. Jeg vet at hun som setter den opp selv følger biorytmedietten, så kanskje jeg må endre måten jeg spiser på? Uansett litt skummelt å la noen andre bestemme hva jeg skal spise, men kjekt å ha noen som følger opp at jeg IKKE skeier ut fordi jeg er deppa og sliten. Som sørger for at jeg ikke sprekker totalt og spiser 200 g sjokolade på 10 min på en helt vanlig hverdag, men at jeg spiser skikkelige måltider selv om jeg er lei meg, sliten, stressa og småsjuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg ble satt på biorytmedetten. Dette kan bli spennende, or det er en annen måte å spise på enn jeg er vant med.

Det ble ingen trening i går, formen var ræva, og jeg var fortsatt tett i huet og nesa, tjukk i halsen, jeg frøys og det verket i kroppen, så jeg ble under teppet på sofaen. Formen var ikke voldsomt mye bedre, så jeg sov lenge. Jeg hadde noen ærender på dagen i dag, og dro først på trening 15:30, og da fikk jeg en fin helkroppsøkt. Veldig deilig å få brukt kroppen igjen etter en dag pause, og jeg kjørte en tung økt. Deilig å koble litt av fra grubling også. Litt for mye å tenke på fortsatt og fryktelig frustrert i forhold til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en god spinningøkt i dag, men lå heller noenlunde jevnt, enn å kjøre topper. Lå derfor mellom 77 og 88% bortsett fra under oppvarming og nedtrapping, og tok ikke noen pause midt i. Tråkket over på vei til trening, så ankelen min er vond. Ikke helt fornøyd med det, og håper det går fort over. Jeg har fått trent godt i det siste, og vil ikke at noe skal komme i veien for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hele 2 måltider (eller vel, jeg levde på litt sånn semi-diett i går også) så vil jeg si det går greit. Jeg er ikke helt venn med omelett til frokost, føler den legger seg litt som en klump i magen med en gang. Jeg får ikke riktig metthetsfølelse, men det kan jo hende jeg venner meg til det. Tror dessuten jeg kommer til å bli himla lei hvis jeg skal spise det hver dag i 4 uker ... Jeg håper det finnes noe alternativ, hvis ikke kommer jeg ikke til å ville se egg på mange måneder. :P

Lunsj i dag var rimelig kjedelig, jeg måtte gjøre det enkelt pga. dårlig tid, så bær og mager kesam + litt nøtter. Det funker jo til nød, men jeg vil nok helst satse på de andre lunsjalternativene når jeg har litt tid til å forberede lunsjen.

Ingen trening på morgenen i dag, og jeg er litt skeptisk til kveldens trening. Klarer jeg å få inn noe kondisjon i dag med en såpass vond fot? Mulig det hjelper å teipe den litt, men foreløpig humper jeg rundt. Styrke er ikke noe problem, har ikke beindag før i morra, får kanskje stikke på Solli i dag i stedet for Bislett og ta kondisjonen på CrossTraineren.

Det festlige i forhold til diettstart er jo at jeg plutselig droppa 1,7 kg til i dag. Altså, ikke over natta, men for 1,5-2 uker siden begynte det å skje noe med kroppen, og jeg har gått ned i små hopp. Mest sannsynlig har kroppen min begynt å slippe litt, jeg har jo jobbet bra de siste ukene. Jeg har trent godt og vært flink med maten, men ikke sett resultater. Det var jo hovedgrunnen til at jeg bestemte meg for å slenge meg på diett i første omgang. Så får vi se da, om den gode trenden fortsetter. Da kan det jo hende jeg når målet mitt mye fortere enn jeg hadde håpet.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anyway, trening denne uka ja.

Tirsdag morgen:

Styrketrening bein og rygg

Tirsdag kveld:

Kommer an på hva ankelen min sier

Onsdag morgen:

Styrketrening bryst og skuldre

Onsdag kveld:

Spinning

Torsdag morgen:

Styrketrening bein og rygg

Torsdag kveld:

Hot Mojo

Fredag morgen:

Styrketrening bryst og skuldre

Fredag kveld:

Ser an formen litt

Lørdag:

Styrketrening bein og rygg

90 min yoga

Søndag:

Cycling interval

Har morgensjekk igjen, så det blir litt ekspresstrening på morgenene, rekker 1 times tid før jeg må stikke på jobb. Må bare være effektiv og kjøre supersett, så går det nok bra. Ting har roet seg litt på jobb, så forhåpentligvis blir det ikke null søvn, 12-timers dager etc. denne uka.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyeste oppdateringa til klokka mi gjør den kjempekul! :biggrin: Den sier klart og tydelig i fra hvis jeg har sittet for lenge, i tillegg viser den total aktivitet i løpet av dagen, teller skritt, osv. I følge klokka har jeg absolutt vært flink i dag og vært aktiv nok, til tross for stillesittende jobb. Den ga meg et spark bak på jobb i dag og ba meg lette på ræva.

Trening i dag ble 45 min på CrossTrainer og styrketrening for bryst og skuldre etterpå. Holder fortsatt til en viss grad på med push up challenge, men har gitt opp å følge framgangen til app-en. Jeg har ikke nubbsjans. Så nå tar jeg 4 sett med push ups hver bryst-/skulderdag og kjører det jeg klarer hvert sett alt etter dagsform. Totalt ca 1,5 t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God, men litt stressa treningsøkt i dag. Det positive med å ha begrenset med tid å trene på er at man holder pulsen oppe med supersett og korte pauser. Dag 2 på diett, foreløpig ved godt mot, og vekta kryper nedover. Jeg tør ikke være alt for optimistisk da, ettersom jeg har sett den krype nedover før for så å gå oppover igjen. Ligger lavt på kalorier på lavdagene, og det merkes, men det går likevel greit. Nå som jeg logger det jeg spiser og drikker blir jeg også flinkere til å drikke vann. Det resulterte jo i at jeg våkna litt før alarmen i dag og måtte fly på do, så ikke noe problem å komme seg opp i dag. :fnise:

Ellers har jeg faktisk allerede nådd aktivitetsmålet klokka har satt for meg i dag, så det må jo sies å være bra. Dagen har jo bare så vidt begynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjedelig med overtråkk! Håper du blir fort bra igjen. :)

Spennende med biorytme-diett da. Er gøy når vekta går nedover. :)

Veldig spennende, og uvant. Men gjorde en liten vri på omeletten i dag, som ble veldig vellykket, og det var nå enda godt for jeg tror jeg fort kunne blitt fryktelig lei den omeletten altså ... Stekte den i ovnen i muffinsformer, og da blir ikke eggesmaken like framtredende, også er det enkelt å få med seg i sekken på jobb også bare å stappe i microen et minutt så de blir varme. Frokost skal bestå av lite til ingen karbs, lite på høydager og 0 på lavdager. Dermed blir det variasjoner av omelett/eggerøre og en fettkilde til frokost på lavdager og på høydager kan jeg unne meg mager kesam med litt frukt/bær og en fettkilde ...

Det er annerledes måte å spise og tenke på enn jeg er vant med. Selve dietten krever mye planlegging og jeg kommer nok ikke til å spise sånn når jeg har nådd målvekta mi. Jeg kommer nok til å bli mer bevisst på makroer, men å finregne makroer og ikke kunne spise grøten min til frokost osv. er nok ikke helt meg. Dessuten skremmer matfokuset meg litt, ettersom jeg tidligere har slitt med et særdeles vanskelig forhold til kropp og mat. Uansett er det morsomt å prøve. Jeg har jo i første omgang 4 uker på å teste dette, og om jeg velger å fortsette utpå nyåret også, så er det jo godt mulig at dette blir like naturlig for meg som sånn jeg har spist til nå. Når jeg ikke lenger skal ned i vekt kommer jeg nok også til å velge en litt mer moderat tilnærming og kanskje kjøre et mer jevnt kaloriinntak i stedet for høydager og lavdager. Hovedforskjellen fra sånn jeg spiser i dag er jo at jeg ikke spiser karbohydratene mine til frokost, og at jeg har mer fett i kosten enn jeg er vant med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende, og uvant. Men gjorde en liten vri på omeletten i dag, som ble veldig vellykket, og det var nå enda godt for jeg tror jeg fort kunne blitt fryktelig lei den omeletten altså ... Stekte den i ovnen i muffinsformer, og da blir ikke eggesmaken like framtredende, også er det enkelt å få med seg i sekken på jobb også bare å stappe i microen et minutt så de blir varme. Frokost skal bestå av lite til ingen karbs, lite på høydager og 0 på lavdager. Dermed blir det variasjoner av omelett/eggerøre og en fettkilde til frokost på lavdager og på høydager kan jeg unne meg mager kesam med litt frukt/bær og en fettkilde ...

Det er annerledes måte å spise og tenke på enn jeg er vant med. Selve dietten krever mye planlegging og jeg kommer nok ikke til å spise sånn når jeg har nådd målvekta mi. Jeg kommer nok til å bli mer bevisst på makroer, men å finregne makroer og ikke kunne spise grøten min til frokost osv. er nok ikke helt meg. Dessuten skremmer matfokuset meg litt, ettersom jeg tidligere har slitt med et særdeles vanskelig forhold til kropp og mat. Uansett er det morsomt å prøve. Jeg har jo i første omgang 4 uker på å teste dette, og om jeg velger å fortsette utpå nyåret også, så er det jo godt mulig at dette blir like naturlig for meg som sånn jeg har spist til nå. Når jeg ikke lenger skal ned i vekt kommer jeg nok også til å velge en litt mer moderat tilnærming og kanskje kjøre et mer jevnt kaloriinntak i stedet for høydager og lavdager. Hovedforskjellen fra sånn jeg spiser i dag er jo at jeg ikke spiser karbohydratene mine til frokost, og at jeg har mer fett i kosten enn jeg er vant med.

Går vel ikke an å bli lei av egg?? :) Jeg har med ett kokt egg til lunsj hver dag og jeg digger det. Hadde jeg ikke vært så lat skulle jeg gjerne spist eggerøre eller omelett hver dag. :)

Det er litt skummelt med sånne fokuserte dietter om du tidligere har slitt med mat og kropp. Men jeg er ganske sikker på at du klarer å balansere det utmerket nå. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel ikke an å bli lei av egg?? :) Jeg har med ett kokt egg til lunsj hver dag og jeg digger det. Hadde jeg ikke vært så lat skulle jeg gjerne spist eggerøre eller omelett hver dag. :)

Det er litt skummelt med sånne fokuserte dietter om du tidligere har slitt med mat og kropp. Men jeg er ganske sikker på at du klarer å balansere det utmerket nå. :spise:

Kokt egg tror jeg kanskje ikke jeg kunne blitt lei, men jeg er ikke superfan av omelett/eggerøre. :) Det er altså mer formen jeg skal spise det på. Jeg skal jo ikke ha noe brød eller greier, så hvis jeg skal spise kokt egg så blir det 2 stk hardkokt egg, litt ost, litt kylling/svin/kalkunpålegg ... Og det blir jo veldig sært å spise dette hver for seg uten brød. Derfor er forslaget omelett, som jeg da altså ikke er superfan av. ;) Så skal jeg jo ha en fettkilde også, og i oppsettet er det satt opp smør, jeg glemte det smøret i dag og tok mandler i stedet, men hvis jeg da skal bruke smør så må jeg jo sitte og spise en smørklump for å sette det litt på spissen. :P

Enig i at det er litt skummelt, men foreløpig så går det faktisk veldig greit, og jeg hadde ikke begitt meg ut på dette om jeg ikke trodde jeg skulle klare det nå. Har forberedt meg mentalt, og blitt veldig mye bedre på de greiene der og fått et mer avslappet forhold til mat og kropp. :) Samtidig er jeg veldig klar over farene ved dietten, så om jeg føler at mat overtar alt fokus så tror og håper jeg at jeg vil klare å stoppe.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...