Gå til innhold

Jeg vil ha en afro amerikansk mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Nå skjønner jeg hva du mener. Trodde først du mente det at (overvektige) hvite jenter som er sammen med mørke gutter blir sett på som white trash. Og det bryr jeg meg ikke om. Er tykkhudet :)

 

Jeg hadde ikke sagt til noen at jeg leter etter en mørk kjæreste. Jeg skal "tilfeldigvis" bli forelsket i en afro amerikaner. Og personligheten er jo klart det viktigste. Jeg blir ikke sammen med noen kun pga hudfarge. 

Derfor tenker jeg litt på tanken å flytte/reise til USA for en periode, for da kan jeg bli kjent med forskjellige folk, så finne noen jeg liker personligheten og alt. TS 

Anonymous poster hash: 330f5...05b

 

Haha! Så du diskriminerer overvektige jenter og mener dette isåfall kun gjelder for overvektige hvite jenter, og ikke tynne jenter som jakter minst like mye på svarte menn????

Jeg prøvde å svare deg seriøst i mine andre kommentarer, men herved er du bare et troll for meg som kan lire av deg så mye dumt. DU har tydeligvis stigma her, og ikke samfunnet. Lykke til i jakten på en "tilfeldig afroamerikaner", du høres mer og mer ut som en desperat hore nå, som du også gjorde fra ditt første innlegg men det blir bare mer og mer tydelig.

Anonymous poster hash: 04a64...d40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At når en mørk og en lys person får barn, så blir barna nydelige, hudfargen de får er en av de hudfargene jeg elsker mest.

Som oftest blir kalt mulatt farge

Anonymous poster hash: a0596...afc

 

Ok. Jeg er helt enig med deg. Synes blandingsbarn stort sett er helt nydelige :) TS 

Anonymous poster hash: 330f5...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir du tent av raseforræderiet ? Jeg lurer oppriktig..

 

Tror ikke du vil få noen problemer. Kvinner velger partner ut i fra en evolusjonsmessig fornuftig grunn, og med den massive innvandringen vi ser, og det faktum at Europa vil kollapse innen få år, så er det vel den fornuftige ur-kvinnen i deg som forteller deg at du må velge en tøff og hardfør svart mann som kan beskytte deg. For du har jo merket hvor tafatte og stusselige og selvutslettende hvite europeiske menn er. 

 

Det var nettopp sånne som deg jeg tenkte på da jeg spurte om det ville være trygt å være svart i Europa framover. Jeg deler ikke din oppfatning om at det er raseforræderi, og jeg tviler på at vi vil enes om dette temaet. 

Så lenge det blir trygt for min mann og mine barn å bo i Norge, så kan du se på meg som en raseforræder så mye du vil. 

 

Jeg har heller ikke noen ur-kvinne i meg, som gjør at jeg trenger en stor sterk mann. Jeg er ikke særlig glad i hvite menn, uansett hvor mye muskler de har. TS 

Anonymous poster hash: 330f5...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha! Så du diskriminerer overvektige jenter og mener dette isåfall kun gjelder for overvektige hvite jenter, og ikke tynne jenter som jakter minst like mye på svarte menn????

Jeg prøvde å svare deg seriøst i mine andre kommentarer, men herved er du bare et troll for meg som kan lire av deg så mye dumt. DU har tydeligvis stigma her, og ikke samfunnet. Lykke til i jakten på en "tilfeldig afroamerikaner", du høres mer og mer ut som en desperat hore nå, som du også gjorde fra ditt første innlegg men det blir bare mer og mer tydelig.

Anonymous poster hash: 04a64...d40

 

 

Hjelpes. Jeg skrev at de blir sett på som white trash. Ikke at jeg mener de er det. Dette er en stereotype som jeg trodde de fleste hadde hørt om.

Beklager at du ble fornærmet av det, men jeg trodde altså det var vanlig å vite om denne stereotypien. For ordenes skyld: Jeg synes ikke det white trash om en overvektig hvit jente er sammen med en svart mann. Jeg har ikke noen som helst formening om det, men igjen; jeg nevnte denne kjente stereotypien da jeg misforsto deg og trodde det var den du mente. Ok? 

 

Synes det er trist at du kaller meg troll og hore. TS 

Anonymous poster hash: 330f5...05b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om en mann du ikke har møtt ennå? :)

 

Ja, jeg snakker faktisk om en mann jeg ikke har møtt ennå. Jeg ber om råd til hvor jeg kan finne menn av den typen jeg ønsker meg. Forstår selv at dette er sært :) TS 

Anonymous poster hash: 330f5...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det letteste for deg vil være å klenge deg på spillerne på basketlaget i elitedivisjon. Er det ikke Bækkelaget som har det? De har nok noen afro-amerikanske spillere i stallen. Ellers er det vel ikke voldsomt mange av dem i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det letteste for deg vil være å klenge deg på spillerne på basketlaget i elitedivisjon. Er det ikke Bækkelaget som har det? De har nok noen afro-amerikanske spillere i stallen. Ellers er det vel ikke voldsomt mange av dem i Norge.

 

Hehe, ja det var jo en idé. Tipper det skal litt vel mye til for å sjarmere og kapre en basketballspiller i elitedivisjon da. TS 

Anonymous poster hash: 330f5...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar denne som anonym av hensyn til de jeg utleverer.

Jeg kjenner flere hvite norske kvinner som har hatt forhold til afroamerikanske menn. Det har uten unntak vært et jævla herk fra første dag. Han ene stakk, og han andre ble til en helt annen person når tiden gikk. Det er ikke uten grunn at det er en overveiende andel svarte amerikanske enslige kvinner som forsørger barn: Mannen har stukket av. Dette er et amerikansk fenomen som vi kanskje er noe uvandt med i Norge. Man kan jo prøve å flytte til Bergen eller Oslo, men du kan liksom ikke fordufte på samme måte. USA er et veldig stort land. De svarte utgjør ikke mer enn 13% av befolkningen, men har 70% fattigdom innenfor sin etnisitet. Det er enorme tall. 

Den største utfordringen TS vil merke er kulturelle. Amerikanske svarte menn er sosiale på en helt annen måte enn nordmenn. De likner arabere i omgangsformen (ikke rart at begge virker å ha samme musikksmak, rap og hip hop. Faktisk er det store likheter mellom afroamerikansk kultur og midtøstens mannlige machokultur, en digresjon dog). Svarte mennesker lider under enorme diskrimineringer over hele verden, og ikke minst i USA. Ser du en svart person krysser du gaten. De er totalt overrepresentert på kriminalstatistikken. Skyhøye voldstall. Vi stusser litt over at amerikanske politifolk dæljer løs på svarte menn, men det er fordi vi ikke ser deres hverdag; en hverdag der 90% av alle saker de får på bordet omhandler voldelige kriminelle afroamerikanske menn.

Hva kan TS vente seg dersom hun får seg en svart kjæreste i USA? Mye hyggelige opplevelser, mange nye venner, og så enorme skuffelser. Svarte forventes, lik som muslimer i Norge, å gifte seg innenfor egen rase. Du blir et leketøy. Alternativt vil du måtte bakes inn i den afroamerikanske kulturen som hans kone. Få hvite vil være i din omgangskrets. Hvis man tror svarte amerikanere er sånn som på Tv tar man litt feil. Det hyles og skrikes, slås og bannes. Det er sett fra norske øyne helt jungel-oppførsel. De er et produkt av de stereotypier vi forventer at de skal være, og de institusjonelle diskrimineringer de utsettes for. Lav utdannelse, lav krysskulturell- og etnisk integrering, lav inntekt, tidlige fødsler, fraværende fedre som ikke stiller opp, dopmisbruk, stor andel dyp religiøsitet, voldsbruk, osv. Jeg maler et trist bilde, men det er dessverre realitetene. De som ikke har vært i USA vet bare ikke hvordan det faktisk er. Man kan være heldig og finne seg en svart amerikaner fra middelklassen, men de er forsvinnende få. Hvorfor skal de velge deg? De er allerede mer attraktive enn 90% av sine etniske brødre. Er du afroamerikansk lege har du enorme valgmuligheter. Oddsen for å treffe en taper er gigantisk. Er du så fascinert at du er villig til å akseptere risikoen ønsker jeg deg lykke til TS. Jeg ville ikke valgt det samme som deg. 



Anonymous poster hash: d6212...478
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tar denne som anonym av hensyn til de jeg utleverer.

Jeg kjenner flere hvite norske kvinner som har hatt forhold til afroamerikanske menn. Det har uten unntak vært et jævla herk fra første dag. Han ene stakk, og han andre ble til en helt annen person når tiden gikk. Det er ikke uten grunn at det er en overveiende andel svarte amerikanske enslige kvinner som forsørger barn: Mannen har stukket av. Dette er et amerikansk fenomen som vi kanskje er noe uvandt med i Norge. Man kan jo prøve å flytte til Bergen eller Oslo, men du kan liksom ikke fordufte på samme måte. USA er et veldig stort land. De svarte utgjør ikke mer enn 13% av befolkningen, men har 70% fattigdom innenfor sin etnisitet. Det er enorme tall. 

Den største utfordringen TS vil merke er kulturelle. Amerikanske svarte menn er sosiale på en helt annen måte enn nordmenn. De likner arabere i omgangsformen (ikke rart at begge virker å ha samme musikksmak, rap og hip hop. Faktisk er det store likheter mellom afroamerikansk kultur og midtøstens mannlige machokultur, en digresjon dog). Svarte mennesker lider under enorme diskrimineringer over hele verden, og ikke minst i USA. Ser du en svart person krysser du gaten. De er totalt overrepresentert på kriminalstatistikken. Skyhøye voldstall. Vi stusser litt over at amerikanske politifolk dæljer løs på svarte menn, men det er fordi vi ikke ser deres hverdag; en hverdag der 90% av alle saker de får på bordet omhandler voldelige kriminelle afroamerikanske menn.

Hva kan TS vente seg dersom hun får seg en svart kjæreste i USA? Mye hyggelige opplevelser, mange nye venner, og så enorme skuffelser. Svarte forventes, lik som muslimer i Norge, å gifte seg innenfor egen rase. Du blir et leketøy. Alternativt vil du måtte bakes inn i den afroamerikanske kulturen som hans kone. Få hvite vil være i din omgangskrets. Hvis man tror svarte amerikanere er sånn som på Tv tar man litt feil. Det hyles og skrikes, slås og bannes. Det er sett fra norske øyne helt jungel-oppførsel. De er et produkt av de stereotypier vi forventer at de skal være, og de institusjonelle diskrimineringer de utsettes for. Lav utdannelse, lav krysskulturell- og etnisk integrering, lav inntekt, tidlige fødsler, fraværende fedre som ikke stiller opp, dopmisbruk, stor andel dyp religiøsitet, voldsbruk, osv. Jeg maler et trist bilde, men det er dessverre realitetene. De som ikke har vært i USA vet bare ikke hvordan det faktisk er. Man kan være heldig og finne seg en svart amerikaner fra middelklassen, men de er forsvinnende få. Hvorfor skal de velge deg? De er allerede mer attraktive enn 90% av sine etniske brødre. Er du afroamerikansk lege har du enorme valgmuligheter. Oddsen for å treffe en taper er gigantisk. Er du så fascinert at du er villig til å akseptere risikoen ønsker jeg deg lykke til TS. Jeg ville ikke valgt det samme som deg. 

Anonymous poster hash: d6212...478

 

 

Godt skrevet. Fakta. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar denne som anonym av hensyn til de jeg utleverer.

Jeg kjenner flere hvite norske kvinner som har hatt forhold til afroamerikanske menn. Det har uten unntak vært et jævla herk fra første dag. Han ene stakk, og han andre ble til en helt annen person når tiden gikk. Det er ikke uten grunn at det er en overveiende andel svarte amerikanske enslige kvinner som forsørger barn: Mannen har stukket av. Dette er et amerikansk fenomen som vi kanskje er noe uvandt med i Norge. Man kan jo prøve å flytte til Bergen eller Oslo, men du kan liksom ikke fordufte på samme måte. USA er et veldig stort land. De svarte utgjør ikke mer enn 13% av befolkningen, men har 70% fattigdom innenfor sin etnisitet. Det er enorme tall.

Den største utfordringen TS vil merke er kulturelle. Amerikanske svarte menn er sosiale på en helt annen måte enn nordmenn. De likner arabere i omgangsformen (ikke rart at begge virker å ha samme musikksmak, rap og hip hop. Faktisk er det store likheter mellom afroamerikansk kultur og midtøstens mannlige machokultur, en digresjon dog). Svarte mennesker lider under enorme diskrimineringer over hele verden, og ikke minst i USA. Ser du en svart person krysser du gaten. De er totalt overrepresentert på kriminalstatistikken. Skyhøye voldstall. Vi stusser litt over at amerikanske politifolk dæljer løs på svarte menn, men det er fordi vi ikke ser deres hverdag; en hverdag der 90% av alle saker de får på bordet omhandler voldelige kriminelle afroamerikanske menn.

Hva kan TS vente seg dersom hun får seg en svart kjæreste i USA? Mye hyggelige opplevelser, mange nye venner, og så enorme skuffelser. Svarte forventes, lik som muslimer i Norge, å gifte seg innenfor egen rase. Du blir et leketøy. Alternativt vil du måtte bakes inn i den afroamerikanske kulturen som hans kone. Få hvite vil være i din omgangskrets. Hvis man tror svarte amerikanere er sånn som på Tv tar man litt feil. Det hyles og skrikes, slås og bannes. Det er sett fra norske øyne helt jungel-oppførsel. De er et produkt av de stereotypier vi forventer at de skal være, og de institusjonelle diskrimineringer de utsettes for. Lav utdannelse, lav krysskulturell- og etnisk integrering, lav inntekt, tidlige fødsler, fraværende fedre som ikke stiller opp, dopmisbruk, stor andel dyp religiøsitet, voldsbruk, osv. Jeg maler et trist bilde, men det er dessverre realitetene. De som ikke har vært i USA vet bare ikke hvordan det faktisk er. Man kan være heldig og finne seg en svart amerikaner fra middelklassen, men de er forsvinnende få. Hvorfor skal de velge deg? De er allerede mer attraktive enn 90% av sine etniske brødre. Er du afroamerikansk lege har du enorme valgmuligheter. Oddsen for å treffe en taper er gigantisk. Er du så fascinert at du er villig til å akseptere risikoen ønsker jeg deg lykke til TS. Jeg ville ikke valgt det samme som deg.

Anonymous poster hash: d6212...478

Skjerp deg. Det du beskriver er et klasse-problem, ikke et problem forbeholdt afroamerikanske menn.

Og ja, jeg har også bodd i USA.

Anonymous poster hash: 793b0...040

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg. Det du beskriver er et klasse-problem, ikke et problem forbeholdt afroamerikanske menn.

Og ja, jeg har også bodd i USA.

Anonymous poster hash: 793b0...040

 

Jeg har og bodd i USA og mesteparten av det AB skrev der stemmer.

Anonymous poster hash: 08e7b...010

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og bodd i USA og mesteparten av det AB skrev der stemmer.

Anonymous poster hash: 08e7b...010

Dere blander sammen klasse- og raseproblematikk.

Anonymous poster hash: 793b0...040

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må han være amerikaner? Jeg har en god venn fra Ghana og jeg må si at han er en av de mest ålreite personene jeg kjenner. Han er utrolig hyggelig og raus med alle. Jeg er selv hvit og synes rasisme er smålig og kjenner en drøss med hvite menn som oppfører seg som usikre søppelkasser, både mot andre menn samt kvinner.

 

Lykke til med jakten på kjærligheten.



Anonymous poster hash: 22f89...f69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som antydet her, du bør forsøke å få deg en middelklassemann. Ghettofolk er det helt håpløst å være sammen med.

College må vel være det beste stedet. Finn deg et college som har en anseelig andel svarte. Og så ville jeg gått for New England området, der vil nok nordmenn føle seg mest hjemme.

Men kjenner du mange amerikanere?! De er så...religiøse. Og så overdrevne i alle sine reaksjoner, nærmest teatralske. Og de har en helt annen politisk orientering, sosialisme er et skjellsord.

Afro- amerikanske kvinner synes forresten det er et stort svik av hvite kvinner å stjele deres beste menn, når det er så få av mennene som skikker seg. Men det var du kanskje klar over?

Anonymous poster hash: 7d4d3...420

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tar denne som anonym av hensyn til de jeg utleverer.

Jeg kjenner flere hvite norske kvinner som har hatt forhold til afroamerikanske menn. Det har uten unntak vært et jævla herk fra første dag. Han ene stakk, og han andre ble til en helt annen person når tiden gikk. Det er ikke uten grunn at det er en overveiende andel svarte amerikanske enslige kvinner som forsørger barn: Mannen har stukket av. Dette er et amerikansk fenomen som vi kanskje er noe uvandt med i Norge. Man kan jo prøve å flytte til Bergen eller Oslo, men du kan liksom ikke fordufte på samme måte. USA er et veldig stort land. De svarte utgjør ikke mer enn 13% av befolkningen, men har 70% fattigdom innenfor sin etnisitet. Det er enorme tall. 

Den største utfordringen TS vil merke er kulturelle. Amerikanske svarte menn er sosiale på en helt annen måte enn nordmenn. De likner arabere i omgangsformen (ikke rart at begge virker å ha samme musikksmak, rap og hip hop. Faktisk er det store likheter mellom afroamerikansk kultur og midtøstens mannlige machokultur, en digresjon dog). Svarte mennesker lider under enorme diskrimineringer over hele verden, og ikke minst i USA. Ser du en svart person krysser du gaten. De er totalt overrepresentert på kriminalstatistikken. Skyhøye voldstall. Vi stusser litt over at amerikanske politifolk dæljer løs på svarte menn, men det er fordi vi ikke ser deres hverdag; en hverdag der 90% av alle saker de får på bordet omhandler voldelige kriminelle afroamerikanske menn.

Hva kan TS vente seg dersom hun får seg en svart kjæreste i USA? Mye hyggelige opplevelser, mange nye venner, og så enorme skuffelser. Svarte forventes, lik som muslimer i Norge, å gifte seg innenfor egen rase. Du blir et leketøy. Alternativt vil du måtte bakes inn i den afroamerikanske kulturen som hans kone. Få hvite vil være i din omgangskrets. Hvis man tror svarte amerikanere er sånn som på Tv tar man litt feil. Det hyles og skrikes, slås og bannes. Det er sett fra norske øyne helt jungel-oppførsel. De er et produkt av de stereotypier vi forventer at de skal være, og de institusjonelle diskrimineringer de utsettes for. Lav utdannelse, lav krysskulturell- og etnisk integrering, lav inntekt, tidlige fødsler, fraværende fedre som ikke stiller opp, dopmisbruk, stor andel dyp religiøsitet, voldsbruk, osv. Jeg maler et trist bilde, men det er dessverre realitetene. De som ikke har vært i USA vet bare ikke hvordan det faktisk er. Man kan være heldig og finne seg en svart amerikaner fra middelklassen, men de er forsvinnende få. Hvorfor skal de velge deg? De er allerede mer attraktive enn 90% av sine etniske brødre. Er du afroamerikansk lege har du enorme valgmuligheter. Oddsen for å treffe en taper er gigantisk. Er du så fascinert at du er villig til å akseptere risikoen ønsker jeg deg lykke til TS. Jeg ville ikke valgt det samme som deg. 

Anonymous poster hash: d6212...478

 

 

Hei, og takk for et langt og ordentlig svar. 

Det var mye her jeg ikke var klar over fra før. Det var jo deprimerende lesing, men jeg er likevel glad for at du delte det med meg. 

Det du skriver om at de er religiøse, så er det vel kristendom det er snakk om? Jeg er ikke religiøs selv, og jeg er klar over at sterk kristendom fører med seg masse negativt, men det er vel tross alt bedre enn islam? 

Jeg er klar over at det er et stort problem at mennene er utro og stikker av. Men jeg har inntrykk av at dette stort sett gjelder de fattige. Jeg ser for meg en mann fra middelklassen, med utdannelse og som er ordentlig. Da er det jo mye mindre sjanse for at det er dop og vold inne i bildet. Men takk for advarselen. 

 

Jeg var ikke klar over at det var mye likheter mellom afro amerikanere og arabere. Men jeg tenker at også her er det klasseskille det handler om. Man ser jo mange fattige hvite menn som har samme musikksmak og machokultur. TS

Anonymous poster hash: 330f5...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjerp deg. Det du beskriver er et klasse-problem, ikke et problem forbeholdt afroamerikanske menn.

Og ja, jeg har også bodd i USA.

Anonymous poster hash: 793b0...040

 

Det var litt det jeg også tenkte da jeg leste innlegget. Dette er jo typisk kultur man finner i de fleste fattige strøk over hele verden. Men jeg har ikke vært i USA, så jeg skal ikke uttale meg for sikkert. TS 

Anonymous poster hash: 330f5...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Må han være amerikaner? Jeg har en god venn fra Ghana og jeg må si at han er en av de mest ålreite personene jeg kjenner. Han er utrolig hyggelig og raus med alle. Jeg er selv hvit og synes rasisme er smålig og kjenner en drøss med hvite menn som oppfører seg som usikre søppelkasser, både mot andre menn samt kvinner.

 

Lykke til med jakten på kjærligheten.

Anonymous poster hash: 22f89...f69

 

 

Jeg vil helst ha en afro amerikaner, da jeg liker den amerikanske kulturen. Og jeg vil også ha en person fra Vesten, så det ikke blir kulturelle og religiøse problemer. TS 

Anonymous poster hash: 330f5...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som antydet her, du bør forsøke å få deg en middelklassemann. Ghettofolk er det helt håpløst å være sammen med.

College må vel være det beste stedet. Finn deg et college som har en anseelig andel svarte. Og så ville jeg gått for New England området, der vil nok nordmenn føle seg mest hjemme.

Men kjenner du mange amerikanere?! De er så...religiøse. Og så overdrevne i alle sine reaksjoner, nærmest teatralske. Og de har en helt annen politisk orientering, sosialisme er et skjellsord.

Afro- amerikanske kvinner synes forresten det er et stort svik av hvite kvinner å stjele deres beste menn, når det er så få av mennene som skikker seg. Men det var du kanskje klar over?

Anonymous poster hash: 7d4d3...420

 

Ja, det er middelklassen som er aktuell. Hva er grunnen til at New England er et sted nordmenn føler seg mest hjemme? 

 

Jeg tviler på at jeg kommer inn på noe college, men det var jo en god idé, for da vil jo de rundt meg være under utdanning. 

 

Jeg kjente en hvit amerikaner en gang i tiden. Han var litt sånn som du nevner, høylydt og litt teatralsk. Det er jo en væremåte som er annerledes fra oss, men som jeg ikke har noen problemer med. Har også fått inntrykk av at amerikanere er veldig imøtekommende og lett å bli kjent med. Den amerikanske politikken er jeg også klar over. Jeg er uenig i en del, men ikke såpass at jeg ikke ville trives med amerikanere. 

 

At de afro amerikanske kvinnene misliker hvite kvinner som blir sammen med mennene deres, vet jeg om. Men igjen er dette er problem jeg håper jeg unngår om jeg går for familier som er i middelklassen. TS 

Anonymous poster hash: 330f5...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og jeg vil også ha en person fra Vesten, så det ikke blir kulturelle og religiøse problemer. TS 

Anonymous poster hash: 330f5...05b

 

Er du klar over hvor forskjellig amerikansk kultur, verdier og levesett kan være fra norsk?

Anonymous poster hash: a5c59...3a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...