Gå til innhold

To steg frem og ett tilbake


Gjest Daenerys

Anbefalte innlegg

Gjest Daenerys

Sånt skjer :fnise:

Det er tiden å bli syk på!

Har ikke vært forkjøla-syk på et år da, det er rekord for min del, så jeg skal ikke klage så alt for mye :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Jeg hadde forresten en gåtur på mølla (dårlig vær) på mandag, 30 minutter. Var greit :)

I dag hadde jeg egentlig planlagt å trene, men så gadd jeg ikke... men når klokka ble 21 dro jeg meg på treningssenteret, og jeg hadde nøyaktig 20 minutter på meg før jeg skulle hente mannfolket. Så, stilte mølla på 10 km/t (noe jeg bare klarer å holde i et par minutter), og kjørte 10 km/t i 2 min, så 8 km/t (mitt vanlige tempo...) i 1 min. Gjentok 3 ganger, så totalt 8 minutter på 10 km/t. Det har jeg aldri gjort før, er kjempefornøyd!

Prøvde også bevisst å lande på forfot, og jeg hadde ikke mye smerter i dag. Prøve å bli bedre på løpeteknikk, men da må jeg opp i 10 km/t før det kan fungere ser det ut som.

Kjapt og effektivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Kom nettopp hjem fra trening, kommer til å kjenne det imorgen :ler: Styrke på hele kroppen. Det var nok en tabbe :fnise:

10 min jogg som oppvarming

3x5 70 kg leg press

5 reps 25 kg leg curl, 2x5 20 kg (tuuungt)

3x8 15 kg chest press

3x12 25 kg nedtrekk

Planken 1 min

(aner ikke hva øvelsen heter) banan? 3x12 ryggøvelse

3x20 8 kg balløvelse, mage

3x20 øvelse med motsatt armer og bein, rygg

3x8 10 kg bicepscurl

3x8 10 kg øvelse for øvre del av rygg

3x8 15 kg triceps

= 1 time! Litt uttøyning etterpå.

Må fokusere mye på overkropp og kjernemuskulatur fremover, er der jeg er svakest. Beina skal også bli sterkere, men må få hovedfokus på resten av kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Oppsummert blir/ble treningsuka slik:

Mandag: 30 min gåtur på mølla

Onsdag: Intervaller 10 km/t

Lørdag: 10 min mølla, styrke hele kroppen

Søndag: 5 min gange, 25 min jogg på 8 km/t :) Totalt 35 min.

Jeg er fornøyd! Det beste av alt er at mamma også er i gang med treningen igjen, vi sender sms til hverandre hver gang vi har trent, og det hjelper på motivasjonen hennes. Hun har trent 4 ganger!

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg er utrolig stolt nå, jeg har nettopp jogget 6 km. Jeg husker ikke sist det skjedde, må ha vært sommeren 2012 (uten overdrivelse)!!! Utrolig fornøyd!

Beste er at det ikke var målet i det hele tatt. Var ikke helt i form, litt vondt i magen, men tenkte at jeg kan jo prøve å trene siden jeg vet at magevondten ikke er farlig. Og BAM, plutselig hadde jeg jogga i 30 min, nærma meg 5 km, spurta til 5 km, og så bare fortsatte jeg. Kunne garantert ha fortsatt til 7 km også, men treningssenteret stengte :ler: Og jeg gikk fra 25 min sammenhengende jogging på søndag til 40 min sammenhengende i dag, så må ta det med ro.

STOLT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her er det lenge siden jeg har vært innom. Graviditet og påfølgende babytid satte en stopper for treningen min en periode, men husker at vi løp mila "sammen" og sånn -det må ha vært i 2011? Hentet litt inspirasjon herfra nå når jeg skal børste støv av egen treningsinnsats :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Oi, her er det lenge siden jeg har vært innom. Graviditet og påfølgende babytid satte en stopper for treningen min en periode, men husker at vi løp mila "sammen" og sånn -det må ha vært i 2011? Hentet litt inspirasjon herfra nå når jeg skal børste støv av egen treningsinnsats :-)

Så koselig å "se" deg! Ja, det stemmer nok det, er lenge siden! Gratulerer med baby, hvor gammel er han/hun nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Etter en dag i bilen og alt for lite aktivitet denne uka (bortsett fra mandagen), ble det faktisk jogget 7 km i kveld. Uten pause. Jeg er imponert over meg selv, men nå skal jeg ikke jogge lengre. Heller litt kortere og raskere :) Jogget med både pulsklokke og Endomondo, techo-freak :ler:

7 km på 53 min, med 165 i gjennomsnittspuls. Stort sett mellom det og 175. Jeg jogget tidligere i samme hastighet på 180-185, så noe har skjedd :)

Treningsuka:

Mandag: 6 km på mølle, 45 min

Søndag: 7 km ute, 53 min

Satser på litt mer variert til uka ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

I dag blir det en interessant tur hjem fra jobb. Bilen er på verksted, og mannens sykkel er på verksted :P han har ikke tid til å hente den, så jeg har planer om å sykle den hjem. Problemet er at den egentlig har sko som skal festes til pedaler, og de er for store til meg, så jeg må bare snu pedalene og sykle med joggesko. Håper jeg ;)

Er litt over en mil, burde kunne gå greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å "se" deg! Ja, det stemmer nok det, er lenge siden! Gratulerer med baby, hvor gammel er han/hun nå? :)

Takk, takk :) Lille har blitt et halvt år, så tiden flyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Takk, takk :) Lille har blitt et halvt år, så tiden flyr!

Oi, allerede! Har du litt planer om å starte å trene igjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg kom meg hjem, men det var FRYKTELIG kaldt. Selve syklingen gikk kjempefint, kjenner det nok litt i lårene imorgen, men kondisen merket jeg ikke noe på :) Men som sagt, kaldt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, allerede! Har du litt planer om å starte å trene igjen? :)

Ja, jeg har allerede jogget et par ganger, og vært på en gruppetime. I morgen skal jeg faktisk møte en PT og få et (sårt tiltrengt) styrkeprogram. Jeg har som mål å klare mila igjen om et halvt år. Jeg har gått turer med vogn så godt som hver dag, og går 3-5 mil i uka, da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Det er jo kjempebra! :) Jeg håper også på mila igjen snart, men sliter med beinhinnebetennelse ganske så ofte dessverre. Styrketrening er viktig, spesielt når man skal løfte på småfolk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

I dag trente jeg med en venninne, forhåpentligvis første av mange treninger! Hun kan ting jeg ikke kan, og det er så godt å bli dratt ut av komfortsonen.

Jogget 20 min, og etter det ble det trx (strikk)-øvelser. Jeg kan ikke navnet på dem, men guri som de svei! :ler: Har også satt meg et mål, å klare minst én hangups i løpet av året. Nå klarer jeg én med hjelp av strikk, haka er ikke helt godkjent da. Klarte det bare 3 ganger, så det er et stort forbedringspotensiale!

Trente altså: Rumpe, lår, mage, bryst, skuldre, biceps, rygg. Minst. Med 4-5 øvelser. Tror jeg kommer til å være død imorgen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ganske gåen i magemuskulaturen i dag ja, og i skuldre som forventet :ler: Men ikke helt død!

Jogget 4 km nettopp ute i vinden, deilig start på lørdagen :) God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at du har kommet i gang med treningen igjen :)

Må mest sannsynlig starte på low fodmap selv. Legen finner ikke ut hva som er galt, så da havner jeg nok i ibs-kategorien. Det er inspirerende å lese at du har blitt bedre, forhåpentligvis vil jeg også merke bedring med kostholdsomleggelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Så bra at du har kommet i gang med treningen igjen :)

Må mest sannsynlig starte på low fodmap selv. Legen finner ikke ut hva som er galt, så da havner jeg nok i ibs-kategorien. Det er inspirerende å lese at du har blitt bedre, forhåpentligvis vil jeg også merke bedring med kostholdsomleggelse.

Jeg har blitt frisk igjen på dette kostholdet :) Utrolig glad for det!

Håper de har sjekka alt før du blir plassert der! Men som legen min sa, det er ikke så fryktelig lenge siden cøliaki ble trukket ut fra ibs-sekken, så en dag kan man jo håpe på noe mer spesifikt!

Håper virkelig du blir bedre, krysser fingrene for deg :)

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ukesoppsummering!

Mandag: Hviledag etter lang joggetur dagen før

Tirsdag: Syklet 12 km i kulda

Onsdag: Vond hals, hvile

Torsdag: Vond hals, hvile

Fredag: 20 min jogg, trx hele kroppen

Lørdag: 30 min jogg utendørs

Søndag: Styrke overkropp

Meget fornøyd, fire økter er der jeg burde være! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Daenerys

Skikkelig dårlig til å skrive her, men har begynt å trene med slynger/trx en gang i uka, og er stort sett støl flere dager etterpå! I dag økte jeg også antall sett, kjenner det allerede en time etter trening.

Jeg kjøpte også ny sykkel nå denne uka, så fremover blir det mye sykling, og litt terrengsykling med mannen :) Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...