Gå til innhold

VELDIG trente menn og kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest alegria

Herregud, må bare si at det er så latterlig gøy å lese alt her inne på KG. Her er det ikke lov til å kalle seg fit eller å være veltrent uten å bli hatet :-) Kg på sitt beste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sobril

Det er vel noe med det at folk som er veldig opptatt av kroppen sin snakker i overkant mye om "treningsting". Og hvis det er dét folk betyr seg mest om og prioriterer - ja, da tenker jeg at omløpet kanskje ikke er like bra andre steder.

Man velger jo selv, men dersom det ytre er mer viktig enn det indre så sier det mye om en persons verdier.

Og det er forskjell på å hate og generalisere. Jeg hater ingen. "Haters will hate", sjalusi eller hva pokker folk kaller det nå om dagen.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, må bare si at det er så latterlig gøy å lese alt her inne på KG. Her er det ikke lov til å kalle seg fit eller å være veltrent uten å bli hatet :-) Kg på sitt beste.

Skal det ikke mer til før du føler deg hatet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Booker

Første jeg pleier å si når jeg møter nye mennesker om de spør om hobbyene mine: "Jeg er opptatt av å trene og se bra ut"! Også ler vi godt alle sammen!

"Hvor mye tar du i benk!?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Nei, jeg trener fordi jeg liker å se bra ut, er det noe galt i det?

Jeg er veldig stolt over meg selv helhetlig, både utseende og det jeg har i hodet mitt ;-) Det virker som du sitter med en tanke om at mennesker som er veltrente ikke er særlig smarte? Det virket sånn på det siste du skrev, som at det var spydig ment. Ikke vet jeg.

Nei, jeg trener fordi jeg liker å se bra ut, er det noe galt i det?

Jeg er veldig stolt over meg selv helhetlig, både utseende og det jeg har i hodet mitt ;-) Det virker som du sitter med en tanke om at mennesker som er veltrente ikke er særlig smarte? Det virket sånn på det siste du skrev, som at det var spydig ment. Ikke vet jeg.

Nei, det var ikkje meint spydig i det heile tatt.

Heile poenget mitt er at du og alle andre er så mykje meir enn kroppane dykkar!! Kroppsfokuset er så langt ute på viddene det er mogleg å koma!! Jenter som veks opp i dag har ein innforjævlig kvardag med bombandering av korleis ein skal sjå ut. Du treng ikkje gå lenger enn ut av denne tråden og inn i ein annan tråd. Jenter som spør om puppene er for små, kjønnsleppene er for store, nasa for stor, magen for stor. Det er forferdeleg å lesa slike tråder. Alle er så mykje meir enn det som syner utanpå. Til sjuande og sist er det opplevingar og ikkje korleis ein ser ut som sit att når du ein gong sit på gamleheimen og tenkjer gjennom livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Skal det ikke mer til før du føler deg hatet?

Jeg er jo ikke helt i målgruppen. Det er jo folk her som sier at de nærmest hater veltrente folk. Jeg driter i om noen her inne hater meg :P

Endret av alegria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjerner og planeter

Herregud, må bare si at det er så latterlig gøy å lese alt her inne på KG. Her er det ikke lov til å kalle seg fit eller å være veltrent uten å bli hatet :-) Kg på sitt beste.

Ingen som hatar deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så hvem i all verden sier uten videre at de er fit uten at noen spør da? :bond:

Hvem er du til å definere hva som er normalt? Fit er jo et ord som beskriver en kroppstype, hva er så galt med det? "Jeg er fit, har grønne øyne, brunt hår" osv.. Hva er galt med det kontra "jeg er slank, har grønne øyne, brunt hår"? haha klarer liksom ikke forstå det.

Spørsmålet er vel heller hvorfor det er så viktig å innføre et nytt begrep, nemlig "fit". Jeg definerer kun hva som er normalt i min krets, som består av menn og kvinner fra 25-35. Der er det ingen som snakker sånn, og hadde de gjort det hadde de blitt ledd ut. Grunnen er at selve ordet gir assosiasjoner til early twentys eller tenåringer med overdrevent fokus på kropp og selvbruning. Litt sånn bloggertyper med andre ord. Og bevare meg, de finnes også i min aldersgruppe, men der er de paria. Du skal selvfølgelig være fri til å mene noe om de sosiale kodene i ditt eget miljø.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Spørsmålet er vel heller hvorfor det er så viktig å innføre et nytt begrep, nemlig "fit". Jeg definerer kun hva som er normalt i min krets, som består av menn og kvinner fra 25-35. Der er det ingen som snakker sånn, og hadde de gjort det hadde de blitt ledd ut. Grunnen er at selve ordet gir assosiasjoner til early twentys eller tenåringer med overdrevent fokus på kropp og selvbruning. Litt sånn bloggertyper med andre ord. Og bevare meg, de finnes også i min aldersgruppe, men der er de paria. Du skal selvfølgelig være fri til å mene noe om de sosiale kodene i ditt eget miljø.

Kan jeg spørre hvorfor du bryr deg sånn? Hvorfor er det så viktig for deg at andre ikke skal kunne kalle seg fit? Hvorfor er dette noe som plager deg sånn? La de som kaller seg fit, kalle seg fit - om du ler av de er det vel dems problem; ikke ditt? Har aldri sagt noe om at det er de sosiale kodene i mitt miljø, jeg har bare bedre ting å gjøre enn å irritere meg over hvordan andre omtaler seg selv kroppsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sånn seriøst: om nokon spør deg om korleis du ser ut så svarar du "fit"?

Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: 7b391...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ikke i målgruppen. Det er jo folk her som sier at de nærmest hater veltrente folk. Jeg driter i om noen her inne hater meg :P

Jeg har ikke sett noen her som hater veltrente folk, men det er nok av mennesker med fordommer - og fordommer møter man enten man er veltrent, tynn, fyldig, mann, kvinne, gammel eller ung.

Stereotypier finnes det mange av uansett, men det morsomme med stereotypier er at man kan motbevise dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk om å sette folk i bås. Mislike folk som liker å ta vare på seg selv, eller er fornøyd med seg selv liksom :)

Må huske at brukeren i følge seg selv er overvektig, og det oser bitter av innleggene.

Anonymous poster hash: c20df...b9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Må huske at brukeren i følge seg selv er overvektig, og det oser bitter av innleggene.

Anonymous poster hash: c20df...b9e

Ha, venta på dette innlegget. Trudde det skulle kome før. Og sjølvsagt er det nokon som dreg bitter-kortet. I rett KG-and.

rart du ikkje låg på ein "much" etterpå.

Endret av Stjerner og planeter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Må huske at brukeren i følge seg selv er overvektig, og det oser bitter av innleggene.

Anonymous poster hash: c20df...b9e

Ja, jeg vil jo tro det ligger noe mer bak en sånn dårlig forklaring, men ikke vet jeg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

«Ekstremt trent» kan være så mangt. Mange toppidrettsutøvere er svært veltrente, men ser ikke ut som kroppsbyggere av den grunn. For meg blir det gjerne litt over the top med deffede kropper fulle i spraytan, men man gjør som man vil, og min erfaring er at når alt kommer til stykket, så er det ikke utseendet som er aller viktigst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor du bryr deg sånn? Hvorfor er det så viktig for deg at andre ikke skal kunne kalle seg fit? Hvorfor er dette noe som plager deg sånn? La de som kaller seg fit, kalle seg fit - om du ler av de er det vel dems problem; ikke ditt? Har aldri sagt noe om at det er de sosiale kodene i mitt miljø, jeg har bare bedre ting å gjøre enn å irritere meg over hvordan andre omtaler seg selv kroppsmessig.

Da har du nok mistolket meg. Det irriterer meg ikke i det hele tatt. Jeg bare ønsket å formidle hvordan jeg, og sannsynligvis endel andre, tolker en sånn talemåte. Hvis du misliker den assosiasjonen er det jo du som bryr deg om hvordan du blir oppfattet, ikke jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Da har du nok mistolket meg. Det irriterer meg ikke i det hele tatt. Jeg bare ønsket å formidle hvordan jeg, og sannsynligvis endel andre, tolker en sånn talemåte. Hvis du misliker den assosiasjonen er det jo du som bryr deg om hvordan du blir oppfattet, ikke jeg.

Nei,synes bare det er rart å henge seg opp i sånne bagateller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er spesielt fint å være veldig trent. Svære biceps eller bulende sixpack har aldri vært min greie. Å være slank men markert er derimot veldig fint :) Trener selv en gang eller to i uka, kun for å føle meg bedre. Synes veldig muskuløse damer fort blir litt mandige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...