Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2014


Gjest Oubliette

Anbefalte innlegg

Uff, god bedring!

Jeg har styrt unna feber og store forkjølelser, men merker jeg er litt mer trøtt og tett i hodet nå. Håper du blir frisk fort så du rekker å samle litt energi før babyen har bestemt seg for å ut :)

Takk...

Skulle liksom ordne litt/rydde litt denne helgen, men akk.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere, jeg må bare spørre..

Så en diskusjon om sexlivet etter fødsel som var lite oppløftende.

Hvordan er det med dere andre nå i svangerskapet, egentlig?

Alt som før, full stopp, eller..?

Vi begynner jo å bli store :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Dere, jeg må bare spørre..

Så en diskusjon om sexlivet etter fødsel som var lite oppløftende.

Hvordan er det med dere andre nå i svangerskapet, egentlig?

Alt som før, full stopp, eller..?

Vi begynner jo å bli store :ler:

Her har den eneste hindringen vært å finne en stilling som ikke gir meg krampe, så det har naturlig nok blitt sjeldnere :ler: men ellers er vel lysten mot normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, jeg må bare spørre..

Så en diskusjon om sexlivet etter fødsel som var lite oppløftende.

Hvordan er det med dere andre nå i svangerskapet, egentlig?

Alt som før, full stopp, eller..?

Vi begynner jo å bli store :ler:

Her har det (dessverre) vært full stopp med akkurat dèt en god stund nå. Jeg ble stor ganske fort, og det aller meste blir mer ubehagelig enn godt! Har kjempedårlig samvittighet, men han sier han skjønner og forstår. Heldigvis er det andre måter å være intime på! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjører vi på som vanlig, hvis jeg ikke er altfor trøtt. Det er egentlig det som har vært den største utfordringen... ingenting å si på lysten, men både i første trimester og ellers har det vært lite energi og da blir det ikke så fryktelig ofte likevel. Satser på at frekvensen går litt opp nå som det straks er permisjon og jeg kan slafe litt på dagtid!

Men jeg leste den tråden, og tenkte for meg selv at svaret må være "Sexlivet blir bra igjen når barna flytter hjemmefra" :fnise: Alle snakker om hvor vanskelig det er med småbarn, men til min forskrekkelse har jeg funnet ut at det er minst like ille med store barn. De hører alt, de ser alt, og de går jaggu aldri og legger seg.

Så vi kan konkludere med at hvis det bare ikke hadde vært for at

1) jeg er trøtt nesten hele tiden, og

2) huset har øyne og ører overalt

- så hadde sexlivet vært på topp. Hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølet med feber, andre som har vært det i svangerskapet?

Jeg holder på å bli syk nå.. :/

Jeg er sprekksjuk så jeg føler med deg. Rimelig ukomfortabelt med stor mage. Har ikke sovet ordentlig på en uke nå så håper på snarlig bedring :) god bedring til deg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det flere måneder siden jeg har vært innom denne tråden!

Er det noen andre som skal føde på Kristiansand sykehus? :)

Lurte litt på hvordan det er med besøkstiser på barsel, om familie bare kan komme og gå som det passer dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 34 nå, og gutten ligger fortsatt i seteleie. Fler her som har babyer som liker seg best på rumpa?

Kjenner jeg begynner å bli stresset for akkurat dette, selv om jeg vet at han fortsatt har mulighet for å snu seg mange ganger før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 34 nå, og gutten ligger fortsatt i seteleie. Fler her som har babyer som liker seg best på rumpa?

Kjenner jeg begynner å bli stresset for akkurat dette, selv om jeg vet at han fortsatt har mulighet for å snu seg mange ganger før termin.

Min lille fant har ligget med hodet ned ved de siste kontrollene,senest i dag.. Hva sier lege/jordmor om situasjonen din?

Jeg begynner å riste av meg hva enn det var jeg brygget på i helgen. Endelig!

Nå kom endelig to mnd med sykepenger jeg har ventet på, så nå skal jeg en tur på IKEA og få startet på operasjon "herregud jeg blir mor om 6 uker jeg bør få orden på leiligheten ASAP!!!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på når man må begynne å stresse med hodeleie... mellomste jenta mi lå på tvers helt fram til uke 38 uten at jordmor brydde seg stort :ler: Det er andre barnet, ikke sant? Førstegangsbabyer bør vel snu seg noe tidligere enn de neste, siden de ikke har like stor plass. Men du skal kanskje på kontroll i uke 36? Da vil jeg tippe at de setter inn ekstra kontroller eller snuforsøk etter det, hvis de er bekymret.

God bedring til alle småsyke og "storsyke"! Ikke noe gøy å ikke være i form nå på slutten, det er slitsomt nok fra før.

Og god shopping til deg, Ninakanin. Her er det like kaotisk som alltid, og stakkars lillebror må bare forberede seg på å bli født inn i kaos. Men, det er kanskje på tide å ta inn vogna snart og la den få en overhaling og en grundig vask... :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille fant har ligget med hodet ned ved de siste kontrollene,senest i dag.. Hva sier lege/jordmor om situasjonen din?

Fikk beskjed om at de vil prøve ytre vending i uke 37, om han ikke har snudd seg til da. Jeg håper han finner på å snu seg før den tid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at de vil prøve ytre vending i uke 37, om han ikke har snudd seg til da. Jeg håper han finner på å snu seg før den tid :P

Satser på det da! :D

Hvor lenge igjen er det til du er i uke 37? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spavalica

Sexlivet fungerer utmerket. Ingen forskjell fra før, men jeg har ikke stor mage da. I går har jeg shoppet som en galning i flere timer og sov i 4 timer når jeg kom hjem. Som et lite barn hehe. I dag er det den siste jordmor kontroll og da er det bare å vente ! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også hos jordmor idag :) Men skal igjen om 2,5 uker, da det fortsatt er litt over 5 uker igjen til termin. Alt var som det skulle og hun var superfornøyd. Guttungen ligger godt planta i bekkenet og med ryggen mot min høyre side, dog ikke festa seg. Men hun sa at de gjør sjeldent det, på førstegangsfødende også. At de gjerne ikke fester seg før riene starter og presser dem nedover. Men hun sa han ikke kom til å flytte på seg nå, og at alt ligger tilrette for en fin fødsel. Selv om det fortsatt er en stund til, går jeg i grunnen bare rundt og venter for tiden. Så det kan jo bli noen lange uker... Puh!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest spavalica

Min er festet og klar :fnise: Kjenner føttene hans helt opp i halsen :D Mannen har fått klar beskjed at han skal finne og kidnappe anestesilege hvis det trengs. Jeg SKAL ha epidural :fnise: Pakket bagen og babyklærne. Gleder meg til å treffe den lille og bli ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det flere måneder siden jeg har vært innom denne tråden!

Er det noen andre som skal føde på Kristiansand sykehus? :)

Lurte litt på hvordan det er med besøkstiser på barsel, om familie bare kan komme og gå som det passer dem?

Sniker fra juli/august klubben. Jeg fødte i kristiansand for åtte uker siden, og har i tillegg jobbet som student der i 2011. Det står rundt forbi at besøkstiden er fra 17-19. Det er siesta fra 14-16, da var det hvile. Fikk likevel den oppfatning at de ikke var så strenge som i -11 da jeg jobba der. Har dere eget rom og du er i form tror jeg ikke de stopper evnt besøkende! Spurte dem aldri, og de som besøkte oss gikk bare inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange kg som må av. Lurer på å begynne på en slags 5:2 diett når lillebror er kommet. Er det greit om man ammer? Tenker å spise normalt 5 dager og nutrilett barer og grønnsaker 2 dager, da jeg leste at d var riktig antall kalorier på Faste dagene.

Blir deprimert av å se meg i speilet og på vekta.

Så klar for baby på utsiden nå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også til amming og tilhørende amme-effekt... Har ikke vært like kvalm som jeg pleier, og det synes dessverre (eller, jeg kan jo ikke klage på manglende kvalme heller! Men det er ikke til å stikke under en stol at jeg nok har noen ekstra kilo som må fort bort, før de får sette seg fast for evig og alltid...).

Og så er det fire dager igjen til Den Magiske Barnehagefristen. Smitt, kom uuuuut! Vær litt grei med mora di, nå, så slipper vi stress og bekymringer som ødelegger hele neste sommer.

Har konstante murringer i rygg og mage, og masse sterke kynnere på kveldstid og natten. Men, bitter erfaring tilsier at det ikke behøver å bety noe som helst, verken når det gjelder modning eller snarlig fødsel.

Bitter erfaring tilsier også at selv om jeg sitter og ønsker av hele mitt hjerte at fødselen skal begynne NÅ, så kommer jeg til å angre meg så fort det faktisk skjer. Nei, nei, jeg vil ikke likevel! :roll: Men har jeg fått den inn, så må jeg vel pent få den ut også. Noe annet ville vært en medisinsk sensasjon...

Håper formen til folk er sånn noenlunde bra, selv om det sjelden er en fest å være helt på slutten av graviditeten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...