Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2014


Gjest Oubliette

Anbefalte innlegg

Folk kommenterer helt uten skam, det er helt sykt..

Jeg la på meg 7-8 kg da jeg ble gravid i fjor, og orket ikke ta det av igjen da jeg mistet. Var litt sur på kroppen på en måte...

Var kanskje litt tynn i utgangspunktet, men med de 7-8 kiloene var jeg liksom helt normal.

Så i "denne runden" har jeg lagt på meg 15 kilo til.

Totalt 23 kilo fra da jeg ble sammen med sambo :ler:

Rai rai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja nå er det bare å vente på tur her! :D

Noen som begynner å merke noen tegn her? Jeg har jo termin ganske seint i september, men kjenner en del nedpress og stikking i underlivet. Føler jeg ikke har hatt så mye kynnere i det siste som tidligere, men har en del vondt i ryggen og foran på magen, og går som en gås, haha. Ellers er hver dag en ny og spennnende dag hvor jeg håper på tegn. Foreløpig er jeg ganske forkjøla og redusert, så håper jeg får samla krefter før han kommer, og at jeg ikke er sånn frem til etter fødsel.

Ha en fin kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, Sack0!!

Har vel termin ca en uke etter deg... mens-termin er faktisk 1 oktober mens den satt av jordmor/lege er 5.

Så jeg får bare vente å se!

Nå som jeg får behandling for bekkenet vagger jeg faktisk ikke så mye, og vekten er lettere å bære :)

Kynnere kommer og går, så tydelig at kroppen øver til the big day :P

Og noen dager lekker jeg råmelk... klissete drit!!! :D

Merkelig å bli kjent med kroppen på ny sånn.

Skal til legen i dag på kontroll,men han virker å ha parkert seg med hodet ned ved de siste kontrollene iallfall :)

Ligger faktisk og vrir hodet sitt nedi der as we speak...

Føler han klyper meg i blæra :ler:

Ellers skremmende frisk og opplagt!

Ja, trøtt nå fordi jeg sov dårlig i natt, men *formen* er liksom ikke så crap som jeg så for meg..

Dere andre da, hvordan går det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at formen er sånn ganske bra, da Ninakanin.

Sack0, jeg har også masse "tegn", men det skjer jo like forbasket lite for det så jeg tror ikke det blir fødsel før jeg får se det! :lol: Det jeg husker fra tidligere er at jeg kjente masse rare greier i magen i ukevis før fødsel, men da det faktisk startet ble jeg nesten tatt på senga likevel. Hæ, skjer det NÅ?? liksom :fnise:

Jeg er fremdeles litt sur på Mini for at han ikke rakk barnehagefristen, så nå kan han egentlig bare bli der til det måtte passe ham å komme ut. Men for all del, det skal bli godt å bli ferdig. Formen er helt grei, egentlig, men ikke mer enn det. Trøtt og tung og lei, og så gleder jeg meg innmari til å ligge på magen igjen!

Litt småbekymra er jeg, for vi har jo en kjempelogistikkjobb å gjøre på hjemmebane avhengig av når lillebror bestemmer seg for å komme. Skjer det på natta eller dagen? Rekker vi å bli ferdig før vesla skal hentes i barnehagen, og kan storesøster følge lillesøster på ballett? Må vi kalle inn bestemor til forsterkninger? Uff, det hadde vært kjekt å vite akkurat når han kom, sånn at vi kunne planlegge. Men det vil helst gå bra, tenker jeg :)

Da var vi kommet til september! Spent på når første babyen kommer :popcorn:

HopsiDeisi er vel ganske bænkers på 5. september, tror jeg det var? Så får vi se om noen sniker seg foran henne... Du, kanskje? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Oubliette

Var hos jordmor i dag og fikk målt magen. Hun syns det så fint ut, men når jeg plottet det inn i appen på mobilen min ser jeg at kurven flater av helt. Har kun vokst 2 cm på en mnd. Er det normalt?

Jeg kan ikke noe særlig om Sf-mål, men kan det hende magen har sunket? :)

Oki, ikke så viktig for meg som skal ta ks da.

Graviditet er ikke bare stas altså. Glad jeg er ferdig om en uke :hjerte:

Vondt overalt, tisser 5 ganger om natta, kynnere av alt, sover sinnssykt dårlig, , energiløs.

Jammen godt det kommer noe godt ut dette.

Tenk at du snart er ferdig! :daane: Bare litt misunnelig.. :ler:

Ja nå er det bare å vente på tur her! :D

Noen som begynner å merke noen tegn her? Jeg har jo termin ganske seint i september, men kjenner en del nedpress og stikking i underlivet. Føler jeg ikke har hatt så mye kynnere i det siste som tidligere, men har en del vondt i ryggen og foran på magen, og går som en gås, haha. Ellers er hver dag en ny og spennnende dag hvor jeg håper på tegn. Foreløpig er jeg ganske forkjøla og redusert, så håper jeg får samla krefter før han kommer, og at jeg ikke er sånn frem til etter fødsel.

Ha en fin kveld alle sammen :)

Har hatt masse tegn i flere uker, men den siste uken har det vært rolig. :)

Så bra at formen er sånn ganske bra, da Ninakanin.

Sack0, jeg har også masse "tegn", men det skjer jo like forbasket lite for det så jeg tror ikke det blir fødsel før jeg får se det! :lol: Det jeg husker fra tidligere er at jeg kjente masse rare greier i magen i ukevis før fødsel, men da det faktisk startet ble jeg nesten tatt på senga likevel. Hæ, skjer det NÅ?? liksom :fnise:

Jeg er fremdeles litt sur på Mini for at han ikke rakk barnehagefristen, så nå kan han egentlig bare bli der til det måtte passe ham å komme ut. Men for all del, det skal bli godt å bli ferdig. Formen er helt grei, egentlig, men ikke mer enn det. Trøtt og tung og lei, og så gleder jeg meg innmari til å ligge på magen igjen!

Litt småbekymra er jeg, for vi har jo en kjempelogistikkjobb å gjøre på hjemmebane avhengig av når lillebror bestemmer seg for å komme. Skjer det på natta eller dagen? Rekker vi å bli ferdig før vesla skal hentes i barnehagen, og kan storesøster følge lillesøster på ballett? Må vi kalle inn bestemor til forsterkninger? Uff, det hadde vært kjekt å vite akkurat når han kom, sånn at vi kunne planlegge. Men det vil helst gå bra, tenker jeg :)

HopsiDeisi er vel ganske bænkers på 5. september, tror jeg det var? Så får vi se om noen sniker seg foran henne... Du, kanskje? ;)

Tviler på at det blir meg :ler: Er i hvertfall veldig glad jeg innstilte meg på overtid tiltross for at alle mente jeg kom til å føde tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

For en natt! :daane: Har hele natten har sterke sammentrekninger i mage og rygg. Først regelmessig hver 3-4 minutt, så hver 5-6 minutt, så 3-4 minutt igjen.. Og så 10 minutter. Slitsomt å våkne så ofte :sovne: Og nå har det gitt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bænkers 5.september ja. Iiiìkk, det er tre dager til bare! Spennende å se om det popper ut noen babiser hos noen andre før det.

Snart i mål alle sammen nå uansett :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en natt! :daane: Har hele natten har sterke sammentrekninger i mage og rygg. Først regelmessig hver 3-4 minutt, så hver 5-6 minutt, så 3-4 minutt igjen.. Og så 10 minutter. Slitsomt å våkne så ofte :sovne: Og nå har det gitt seg.

Tøff natt!

Jeg hadde trodd det var fødsel på gang hvis det var meg :P

Lykke til i natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som kan sende en invitasjon til termingruppe på Facebook? Har så lyst til å være med :) send pm :)

Endret av Fruen92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med fødsler like rundt hjørnet her inne nå :) Her kan jeg bare meddele et festet hode og såvidt under en månede til termin :hoppe: Ingen modningstegn. Men det hadde jeg ikke sist heller, før plutselig fødselen var i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spavalica

7 dager igjen!Jeg orker ikke mer :fnise: I går var det full action, var 100 prosent sikker at det var rier men så ble det helt stille igjen :jolie: Mannen satt og flirte mens jeg stresset med å dusje og glatte håret :laugh: Kjøpte noen svære amme-bh. Ingenting i min størrelse. :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg skal være svært forsiktig med å flagge at noe er i gang her, men jeg har faktisk hatt ordentlige (men bittesmå) rier i natt og i morges. Våknet halv tre av at magen var som en medisinball og tenkte med en gan "Jasså, det var SÅNN det føltes!" :fnise: Det er langt sterkere enn kynnere, i hvert fall hos meg.

Men, det er veldig uregelmessig og lenge mellom hver, så det kan godt hende det bare er en tjuvstart og det dabber av igjen. Skulle ikke overraske meg :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, spennende med alle dere som begynner å få "lurerier", og kanskje ordentlige rier :D Da MÅ det jo nærme seg for dere :) Hørte at en jordmor hadde sagt (tror jeg det var) at de ser mange føder når det er fullmåne... Det er 9.september, så kanskje det popper ut mange nye småtroll til uka igjen ;)

Jeg kjenner for tiden at det kan være veldig vondt om jeg lener meg fremover når jeg sitter. Det er jo naturlig nok, men har ikke kjent noe spesielt til dette før. Har jo vært mye stikkinger også i det siste, så kanskje han har festa seg. Skal ikke til jordmor før til mandag igjen, får høre hva hun har å si da. Han lå jo ganske godt nedi på sist kontroll :)

Føler ting blir tyngre for hver dag, og magen blir større. Jeg gjør meg selv kanskje ikke akkurat en tjeneste ved å velge cola fremfor vann nå for tiden, men må man så må man :fnise:

I morgen er jeg 37 uker, og småen er ikke lenger prematur! Så jeg ønsker han velkommen når som helst :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...