Gå til innhold

Nabo har blitt bitt, har anmeldt det og forlanger at svigerinnen min avliver hunden sin.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv om noen anmelder eller "krever" så vil på ingen måte dette si at de vinner igjennom med det! Det må folk forstå!

Folk blir anmeldt for tulle ting hele tiden, politiet har ikke tid til å ta tak i alle sånne bagateller og saken blir sannsynligvis henlagt.

Dere bør bare sette dere kraftig på bakbeina, fortelle at dette aldri har skjedd før og at mannen med all sannsynlighet har plaget hunden.

Jeg har selv vært igjennom noe lignende med en tidligere hund som naboen haaaatet. Jeg tror den bikkja ble anmeldt 10 ganger av mannen, vi nektet. Bikkja levde til den ble gammel og grå

Anmeldelse betyr ikke automatisk avliving!!

 

Dere dyreiere er faen ikke sanne. En hund biter en mann og du skal lyve om det når han vil ha rettferdighet og oppreisning? Er så åpenbart at vi trenger strengere regulering av hvem som har ha kjæledyr, for sånne som deg burde definitivt ikke ha det.

Anonymous poster hash: 742e5...56c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere dyreiere er faen ikke sanne. En hund biter en mann og du skal lyve om det når han vil ha rettferdighet og oppreisning? Er så åpenbart at vi trenger strengere regulering av hvem som har ha kjæledyr, for sånne som deg burde definitivt ikke ha det.

Anonymous poster hash: 742e5...56c

Leste vi samme post? Hvor i all verden står det at hun lyver? *klø seg i hodet*

Jeg tviler også veldig på historien til denne naboen. Trodde forresten at det var allmennkunnskap at man ikke skal gå bort til fremmede hunder?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?

Kommer det uvedkommende inn på vår eiendom som hunden vår vokter, vil det faktisk være naturlig for den å bite etter en advarsel ved knurring om at vedkommende skal trekke seg ut/ikke gå inn. Det er det en del store vakthunder er avlet for. Det betyr ikke at en hund er farlig. Er vi der, er det vi som avgjør hvem som slipper inn, og hunden respekterer det, men er den alene følger den hva den er avlet for. Ingen uvedkommende har noe å gjøre på vår eiendom som er hundens territorium.

Anonymous poster hash: 96a45...ad4

 

 

Vi har ikke lov å ha skarpe hunder i Norge. Så om bikkja vokter aldri så mye, har den ikke lov å bite. Hva hunden er avlet for, er revnende likegyldig. Kommer det en person inn på min eiendom og bikkja biter, blir bikkja avllivet og jeg får mest sansynlig bot. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere dyreiere er faen ikke sanne. En hund biter en mann og du skal lyve om det når han vil ha rettferdighet og oppreisning? Er så åpenbart at vi trenger strengere regulering av hvem som har ha kjæledyr, for sånne som deg burde definitivt ikke ha det.

Anonymous poster hash: 742e5...56c

 

Dette gjelder ikke alle, men dessverre så er det en del useriøse eiere som ødelegger for alle andre. Har selv en hund på 6 kg og jeg passer alltid på henne. Hun får ikke løpe bort til fremmede, hun får aldri være alene med barn, jeg passer på at barn ikke herjer med henne. Synes det er veldig trist med hundeeiere som ikke tar ansvar

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?

Kommer det uvedkommende inn på vår eiendom som hunden vår vokter, vil det faktisk være naturlig for den å bite etter en advarsel ved knurring om at vedkommende skal trekke seg ut/ikke gå inn. Det er det en del store vakthunder er avlet for. Det betyr ikke at en hund er farlig. Er vi der, er det vi som avgjør hvem som slipper inn, og hunden respekterer det, men er den alene følger den hva den er avlet for. Ingen uvedkommende har noe å gjøre på vår eiendom som er hundens territorium.

Anonymous poster hash: 96a45...ad4

At det er en vakthund gir ikke hunden et fripass til å bite, loven er lik for alle hunder. Om du har en vakthund så har du et større ansvar i å forhindre at hunden bruker instinktene på å vokte. Om man ikke takler det ansvaret så må man ta følgene...

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er en vakthund gir ikke hunden et fripass til å bite, loven er lik for alle hunder. Om du har en vakthund så har du et større ansvar i å forhindre at hunden bruker instinktene på å vokte. Om man ikke takler det ansvaret så må man ta følgene...

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

Og jeg mener at man kan takke seg selv hvis man går bort til en fremmed hund uten å spørre eier først. Det er ikke alltid så lett å lese signalene til en hund, spesielt hvis man ikke har hund selv. Derfor bør alltid eieren være der når man skal hilse/kose/leke med en fremmed hund. Er ikke eieren der så skal man holde seg unna.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg mener at man kan takke seg selv hvis man går bort til en fremmed hund uten å spørre eier først. Det er ikke alltid så lett å lese signalene til en hund, spesielt hvis man ikke har hund selv. Derfor bør alltid eieren være der når man skal hilse/kose/leke med en fremmed hund. Er ikke eieren der så skal man holde seg unna.

Du har rett i alt dette, men det er likevel i mange tilfeller hunden som må betale dersom en idiot erter hunden og blir bitt.

Anonymous poster hash: fe596...434

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere dyreiere er faen ikke sanne. En hund biter en mann og du skal lyve om det når han vil ha rettferdighet og oppreisning? Er så åpenbart at vi trenger strengere regulering av hvem som har ha kjæledyr, for sånne som deg burde definitivt ikke ha det.

Anonymous poster hash: 742e5...56c

Sånne folk som deg irriterer meg noe voldsomt!! Du vil helst drepe først og stille spørsmål etterpå. Hvor stod det at denne hunden beit? Det var en svær truende schafer og mannen var livredd bikkja og ville ha den vekk. Bikkka gjorde ikke noe galt enn å bjeffe og reise bust når den så han.

Og uansett, om en hund glefser så synes jeg ikle dette er grunn til dødsstraff!! Disse dyrene har også egenverdi,de har følelser og tanker og et liv verdt å leve akkurat som oss mennesler. om noen plager en bikkke så lebge at den til slutt glefer så skal den dø?? Det er faen meg så urettferdig og sier noe om det syke menneskeglorifiserte samfunnet vi lever i.

Alle andre er bare til for oss.Plager de oss er det bare å kvitte seg med problemet.

Og btw jeg har 2 hunder og planlegger nr 3. Mine hunder har aldri så mye som knurret på et menneske.

Endret av Snublefella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i alt dette, men det er likevel i mange tilfeller hunden som må betale dersom en idiot erter hunden og blir bitt.

Anonymous poster hash: fe596...434

Og det synes jeg er idioti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må han anmelde. Han har vel vært til lege og vist såret,og fått stivkrampesprøyte?

Han må bevise. Om han krever avliving,så skjer det ikke at politiet henter hunden med krav fra han. Hunden skal vurderes først

Anonymous poster hash: a7202...6e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke lov å ha skarpe hunder i Norge. Så om bikkja vokter aldri så mye, har den ikke lov å bite. Hva hunden er avlet for, er revnende likegyldig. Kommer det en person inn på min eiendom og bikkja biter, blir bikkja avllivet og jeg får mest sansynlig bot.

Du har tydeligvis ikke særlig peiling på hunder

Anonymous poster hash: 89bad...06e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis ikke særlig peiling på hunder

Anonymous poster hash: 89bad...06e

 

Og det begrunner du med? ;)

 

Kun tjenestehunder har lov å være skarptrente i Norge. Militær, politi, enkelte vaktselskaper osv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må han anmelde. Han har vel vært til lege og vist såret,og fått stivkrampesprøyte?

Han må bevise. Om han krever avliving,så skjer det ikke at politiet henter hunden med krav fra han. Hunden skal vurderes først

Anonymous poster hash: a7202...6e6

Politiet kan hente hunden og sette den i forvaring. Det skjedde med hunden som angrep oss. 

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den hunden er jo livsfarlig. Hva skjer den dagen noen glemmer å lukke porten? Eller et barn nærmer seg hagen? Man kan ikke ha slike hunder - og det med god grunn. Enten får dere oppsøke profesjonelle og få hunden på rett rute igjen, og hvis det ikke er mulig er avliving eneste alternativ. Spesielt dersom hunden faktisk har bitt naboen din, da har han all lov på sin side.



Anonymous poster hash: 21d04...dce
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hunden er jo livsfarlig. Hva skjer den dagen noen glemmer å lukke porten? Eller et barn nærmer seg hagen? Man kan ikke ha slike hunder - og det med god grunn. Enten får dere oppsøke profesjonelle og få hunden på rett rute igjen, og hvis det ikke er mulig er avliving eneste alternativ. Spesielt dersom hunden faktisk har bitt naboen din, da har han all lov på sin side.

Anonymous poster hash: 21d04...dce

Åh fyfaen jeg hater "hva om et barn" argumentet.

Anonymous poster hash: 4d386...d9b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den hunden er jo livsfarlig. Hva skjer den dagen noen glemmer å lukke porten? Eller et barn nærmer seg hagen? Man kan ikke ha slike hunder - og det med god grunn. Enten får dere oppsøke profesjonelle og få hunden på rett rute igjen, og hvis det ikke er mulig er avliving eneste alternativ. Spesielt dersom hunden faktisk har bitt naboen din, da har han all lov på sin side.

Anonymous poster hash: 21d04...dce

 

Har du lest alle innleggende? TS skriver jo at de har hatt hunden i familien i 6 år, mange av nabolagets barn er inne i hagen å leker med denne hunden.. ingen har blitt bitt enda- bortsett fra denne sure naboen.. som unnskyld at jeg sier det- kanskje fortjente det?

Anonymous poster hash: eb12b...57a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den hunden er jo livsfarlig. Hva skjer den dagen noen glemmer å lukke porten? Eller et barn nærmer seg hagen? Man kan ikke ha slike hunder - og det med god grunn. Enten får dere oppsøke profesjonelle og få hunden på rett rute igjen, og hvis det ikke er mulig er avliving eneste alternativ. Spesielt dersom hunden faktisk har bitt naboen din, da har han all lov på sin side.

Anonymous poster hash: 21d04...dce

Hvorfor ikke lære barn at man aldri skal gå bort til en fremmed hund? Nei, kan jo ikke det. For det innebærer jo å faktisk måtte gjøre noe selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Den hunden er jo livsfarlig. Hva skjer den dagen noen glemmer å lukke porten? Eller et barn nærmer seg hagen? Man kan ikke ha slike hunder - og det med god grunn. Enten får dere oppsøke profesjonelle og få hunden på rett rute igjen, og hvis det ikke er mulig er avliving eneste alternativ. Spesielt dersom hunden faktisk har bitt naboen din, da har han all lov på sin side.

Anonymous poster hash: 21d04...dce

 

 

Og hvorfor mener du at hunden er livsfarlig? 

 

Den er en vennlig, men nervøs, familiehund. Har aldri bitt eller skadet noen på 6 år. Leker med barn (selvfølgelig under oppsyn, vi er da ikke idioter)

 

Så fortell meg hvorfor du  - etter å ha lest hele tråden - mener at hunden er livsfarlig? 

Anonymous poster hash: 5e664...2de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener at man kan takke seg selv hvis man går bort til en fremmed hund uten å spørre eier først. Det er ikke alltid så lett å lese signalene til en hund, spesielt hvis man ikke har hund selv. Derfor bør alltid eieren være der når man skal hilse/kose/leke med en fremmed hund. Er ikke eieren der så skal man holde seg unna.

Du kan mene det så mye du vil, men hunden blir allikevel avlivet om den biter i en slik situasjon. Det er derfor eierne må ta ansvar og passe på hunden.

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og hvorfor mener du at hunden er livsfarlig? 

 

Den er en vennlig, men nervøs, familiehund. Har aldri bitt eller skadet noen på 6 år. Leker med barn (selvfølgelig under oppsyn, vi er da ikke idioter)

 

Så fortell meg hvorfor du  - etter å ha lest hele tråden - mener at hunden er livsfarlig? 

Anonymous poster hash: 5e664...2de

 

Det er usikre hunder som er farligst. At hunden ikke har gjort noe stemmer vel ikke helt nå som den nettopp har bitt og du sa selv at hunden har knurret mot naboen. Det er tydelig at dere ikke innser at hunden er farlig. Kanskje hunden har det bedre om den blir omplassert til noen som tar ansvar

Anonymous poster hash: 9c0e6...ae8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...