Gå til innhold

Hva er det beste å værste med Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det beste med Norge er vår faktiske historie som et homogent folkeslag

Så leit for deg at du aldri fikk oppleve det beste med Norge, da. For det der tok vel slutt en eller annen gang på 800-tallet, da nordmenn begynte å begi seg ut i verden. Østerled, Vesterled, tokt og oppdrag som leiesoldater i Konstantinopel, etc, etc, etc.

Og så var det handelen med Europa, handelen med Russland, Hansatiden, unionene med Danmark og Sverige, og så videre.

Du lever i en drømmeverden.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Det beste er at det er så utrolig flott natur her jeg bor og veldig mange andre steder i Norge (var f.eks i nordnorge på tur for første gang for ikke veldig lenge siden, og det var fantastisk!) og muligheter for alle selv om vi selvsagt alltid må jobbe med å utvide og tilpasse dette for å hindre at folk faller utenfor.

Det verste er vel at en del mennesker er veldig egoistiske og ikke tenker så veldig mye på andre. Det som betyr noe for en del er at de selv har det godt, og det er synd.

det verste med Norge er feminister, og skatt og avgiftsnivået.



Anonymous poster hash: a5941...97e

Jah, grusomt at kvinner får lov til å stemme og ha samme mulighet til å få et bra liv som menn altså! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Nav, fengsel, norske damer er fine og alle snakker norsk :)

Verste: Dyrere ting, ekkel mat, vi er selvgode og vi har alt for mange forskjellige dialekter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste:

-mislykket velferdstat der mange tar penger de ikke trenger som igjen leder til at de som trenger det ikke får mer.

-inkompetente politikere som ikke vet hvordan de skal formidle pengene.

-lave straffer i enkelte tilfeller der lovbruddet har vært grovt(seksuelle misbruk etc)

-den laaaaaaaaaange vinteren

-at folk er så inneslutta

-at man tydeligvis aldri blir "perfekt nok"med mindre man er rik,ser ut som en supermodell og gjør alt riktig

Det beste:

Alt annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er sagt fra før her og det burde være ganske obvious hva som gjør oss til et sunt trygt land.

Det verste? Vår tendens til å diskriminere immigranter og utenlandske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er sagt fra før her og det burde være ganske obvious hva som gjør oss til et sunt trygt land.

Det verste? Vår tendens til å diskriminere immigranter og utenlandske

Og det er?

Anonymous poster hash: 5e7f3...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det er?

Anonymous poster hash: 5e7f3...4c5

les selv med dine egne øyner, da vet du. Eksempler finner du noen scrolls over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

les selv med dine egne øyner, da vet du. Eksempler finner du noen scrolls over

Det er utallige med nevne ting ovenfor her, ikke gjør det til en større sak, du visste noen kom til å spørre deg hva du mente når du skrev det der ;)

Anonymous poster hash: 5e7f3...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utallige med nevne ting ovenfor her, ikke gjør det til en større sak, du visste noen kom til å spørre deg hva du mente når du skrev det der ;)

Anonymous poster hash: 5e7f3...4c5

bra for deg. hade da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

At vi kan sei meiningane våre uten å bli straffa(Som oftast)

Men det beste er uten tvil vatnet vårt! Eg ELSKA norskt vatn!

Det værste er janteloven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte ikke...

Anonymous poster hash: 5e7f3...4c5

XD aaargh men hvorfor er det så viktig for DEG personlig å vite det? Er du ute etter en krangel?

jeg kan gi deg de positive tingene med Norge, men jeg vil analysere dine intensjoner først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit for deg at du aldri fikk oppleve det beste med Norge, da. For det der tok vel slutt en eller annen gang på 800-tallet, da nordmenn begynte å begi seg ut i verden. Østerled, Vesterled, tokt og oppdrag som leiesoldater i Konstantinopel, etc, etc, etc.

Og så var det handelen med Europa, handelen med Russland, Hansatiden, unionene med Danmark og Sverige, og så videre.

Du lever i en drømmeverden.

Det er snarere du som lever i en drømmeverden - et multikulti-ideologisk fantasifoster hvor det delireres om at det masseinnvandringsinduserte nye Norge er en forlengelse av Norge slik det alltid har vært. I virkeligheten var Norge fremdeles ett av verdens mest homogene land til langt utpå åttitallet og begynnelsen av nittitallet, før konsekvensen av masseinnvandringspolitikken for alvor tok knekken på den delen av norgeshistorien.

Selv ideologiske forsøk på å dokumentere en multikulturalistisk Norgeshistorie før masseinnvandringens tidsalder, slik som det multikulti-propaganderende historieverket «Norsk innvandringshistorie», viser tvert i mot at den historiske innvandringen til Norge ikke bare var ekstremt liten sammenlignet med dagens regelrette folkevandring, men så godt som all innvandring til Norge fram til 1970 var fra andre germanske land.

Hvilket selvfølgelig dokumenterer at Norge tvert i mot har en meget lang historie som et svært homogent land før den politisk initierte masseinnvandringen og den påfølgende etnokulturelle transformasjonen av Norge vi ser i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste:
Velferdssystemet og retten til sosialhjelp, slik at det er få fattige sammenlignet med de fleste andre steder i verden.

Verste:
Hånlige flir og kulde fra andre mennesker. Men slik er det nok mange steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er sikkert bekymring for samfunnsøkonomien som er motivet når de som er uføretrygdet får så hatten passer. Not. Det at de slipper å stå opp tidlig, kan bruke dagene slik de vil og i tillegg motta nesten like mye som enkelte mottar i lønn får folk til å se rødt. (Selv om dette har noe med hvor mye de har tjent tidligere) De legger ikke særlig vekt på at det faktisk er en grunn til at de ikke kan jobbe.

Det samme gjelder OS. De får finansiert utdannelsen sin og DET er urettferdig det. Da får man unger bare fordi en blir steinrik på det. At disse på sikt blir i stand til å sørge for seg og ungene sine, og dermed slipper å motta ytelser på lengre sikt, (og dermed spare samfunnet for de utgiftene) det er ikke jo ikke noe å henge seg opp i.

Det er ikke mulig å ikke få meg seg all hetsingen som det opprettes tråd på tråd på tråd om

Du kan jo ikke legge andres meninger på de du diskuterer med her. De har jo ikke sagt noe av det du skriver. De har snakket om bærekraften ved dagens ordning.

Anonymous poster hash: bff15...c50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke legge andres meninger på de du diskuterer med her. De har jo ikke sagt noe av det du skriver. De har snakket om bærekraften ved dagens ordning.

Anonymous poster hash: bff15...c50

Nei, for vi har jo ikke sett noen tråder om akkurat dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, for vi har jo ikke sett noen tråder om akkurat dette...

Snakker du ned på oss som er uføretydg og går på nav?

Anonymous poster hash: 5e7f3...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du ned på oss som er uføretydg og går på nav?

Anonymous poster hash: 5e7f3...4c5

Hvis du mener "rakker ned på" så gjør jeg ikke det. Det er motsatt - jeg prøver å forsvare dere. Hvis du nå er uføretrygdet da, noe jeg tviler på pga måten du ordlegger deg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener "rakker ned på" så gjør jeg ikke det. Det er motsatt - jeg prøver å forsvare dere. Hvis du nå er uføretrygdet da, noe jeg tviler på pga måten du ordlegger deg på...

Den der ga lite mening...

Anonymous poster hash: 5e7f3...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der ga lite mening...

Anonymous poster hash: 5e7f3...4c5

Uføretrygdede "går" ikke på NAV. De har fått vedtak på at de har rett til uførepensjon, utbetalt den 20 i hver måned. Ferdig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...