Gå til innhold

Hvor mye bær kjæresten betale for å flytte inn hos meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du tar leie av kjæresten din og bruker de pengene på å betale ned lånet? Høres ut som om hun betaler ned lånet

Jo, men poenget er jo at det ville jo vært tilfelle om jeg tok inn hvilken som helst annen leietaker?

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så ved å flytte til deg så vil du at studenten skal øke boutgiftene med 1200 og du skal få 5000 ekstra? Utrolig dårlig deal for henne.

Anonymous poster hash: 1f64b...d57

Hei

Det er hun som ønsker å flytte inn.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt ann på, syns jeg. Hvis du jobber og hun studerer er det kanskje litt i overkant. Spesielt med tanke på at hun flytter fra et rimeligere sted. Er det aktuelt for deg å flytte et rimeligere sted, så dere begge kan betale 3800 f.eks? Hvis svaret er nei, og hennes eneste mulighet til å bo sammen med deg er å flytte inn, syns jeg det er mest "fair" å ha litt lavere leie enn 5000. Spesielt hvis du ikke er avhengig av 5000 ekstra for å betjene lånet ditt.

Hvis du er usikker på hva du syns er fair, spør kjæresten din om hvor mye hun føler hun kan bidra med i husleie! Et studentbudsjet bruker å være tight. Syns ikke det er rett at hun skal flytte inn med deg, bruke alle pengene sine på leie og du har penger til andre ting.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt ann på, syns jeg. Hvis du jobber og hun studerer er det kanskje litt i overkant. Spesielt med tanke på at hun flytter fra et rimeligere sted. Er det aktuelt for deg å flytte et rimeligere sted, så dere begge kan betale 3800 f.eks? Hvis svaret er nei, og hennes eneste mulighet til å bo sammen med deg er å flytte inn, syns jeg det er mest "fair" å ha litt lavere leie enn 5000. Spesielt hvis du ikke er avhengig av 5000 ekstra for å betjene lånet ditt.

Hvis du er usikker på hva du syns er fair, spør kjæresten din om hvor mye hun føler hun kan bidra med i husleie! Et studentbudsjet bruker å være tight. Syns ikke det er rett at hun skal flytte inn med deg, bruke alle pengene sine på leie og du har penger til andre ting.

Forstår. Det var som sagt hennes ide, og jeg var litt skeptisk i og med at det er ganske rimelig å bo på studentbolig. Jeg mener egentlig vi bør vente med å flytte sammen til hun er ferdigutdannet og er i jobb.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår. Det var som sagt hennes ide, og jeg var litt skeptisk i og med at det er ganske rimelig å bo på studentbolig. Jeg mener egentlig vi bør vente med å flytte sammen til hun er ferdigutdannet og er i jobb.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

det er også fornuftig.

men det kommer helt ann på hvordan dere har diskutert det å betjene økonomi og hvordan dere gjør det om hun ikke finner seg jobb osv

Anonymous poster hash: 8de69...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun er student så tror jeg st jeg ville forventet litt mindre. Synes egentlig at det er rimelig at hun betaler det samme som hun gjør på studentboligen frem til hun har jobb. Det blir jo uansett mindre for deg å betale i mnd?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inkluderer de 3 800 hun nå betaler også strøm/internett?

For da krever du nok mer enn jeg ville gjort i din situasjon. Hun får ingen økonomisk gevinst av samboerforholdet, du tar alt sammen.

Å ta inn en "samboer" utenfra er vel ikke et realistisk alternativ?

Hva du bruker leiepengene til er fullstendig irrelevant for rettferdig pris.

EDIT: Hvorfor mener du dere bør vente med å flytte sammen? Økonomisk må det vel være en vinn- vinn-situasjon? Eller har de en kamerat boende som du må kaste ut hvis hun skal inn?

Endret av nojac
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt MANGE slike diskusjoner her på KG. Og jeg sier alltid det samme: Del gevinsten ved å flytte sammen.

Hvis de 5 000 er inkl strøm/internett er det OK slik jeg ser det.

EDIT: Oi, her hadde det dukket opp MANGE innlegg mens jeg skrev mitt svar....

Ja, jeg tenkte å gjøre det veldig enkelt hvis hun skulle flytte inn. Hun betaler meg 5000, så tar jeg meg av strøm og internett og oppvarming osv.. Mens vi deler utgiftene for mat osv..

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkluderer de 3 800 hun nå betaler også strøm/internett?

For da krever du nok mer enn jeg ville gjort i din situasjon. Hun får ingen økonomisk gevinst av samboerforholdet, du tar alt sammen.

Å ta inn en "samboer" utenfra er vel ikke et realistisk alternativ?

Hva du bruker leiepengene til er fullstendig irrelevant for rettferdig pris.

4500?

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som mange mener 5000 er litt mye da selv om jeg kunne leid den ut for 10 000, er 4500 fair for begge?



Anonymous poster hash: 7b0c0...940
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar leie av kjæresten din og bruker de pengene på å betale ned lånet? Høres ut som om hun betaler ned lånet

Så? Alle som leier betaler ned på lånet til noen andre. Med mindre jenta kan kjøpe seg inn, er det naturlig at hun betaler litt i leie.

Anonymous poster hash: b6e2d...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er hun som ønsker å flytte inn.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Hvis du ikke ønsker å bli samboer, må du jo ikke ta inn jenta :ler:

Det virker som mange mener 5000 er litt mye da selv om jeg kunne leid den ut for 10 000, er 4500 fair for begge?

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Du kan ikke sammenligne det å flytte sammen med kjæresten med å ta inn en hvilken som helst annen leietaker. Du skal ikke leie ut et rom, du skal bli samboer.

Anonymous poster hash: b6e2d...96d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som mange mener 5000 er litt mye da selv om jeg kunne leid den ut for 10 000, er 4500 fair for begge?

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Er det da slik at du "tjener" 4 500 på at dere flytter sammen, mens hun "taper 700 kr når hun går fra studentboligen? Eller kommer det andre momenter til (ut over at hun vel får en standardheving)?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler jo om hun vil hjelpe kjæresten sin litt da. Skal hun ta 5.000kr så betyr det at hun faktisk tjener 5.000kr på han. Hun skal jo bo der uansett. Så 5.000kr for en fyr som har rundt 7500kr utbetalt er mye.



Anonymous poster hash: aba97...e1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke ønsker å bli samboer, må du jo ikke ta inn jenta :ler:

Du kan ikke sammenligne det å flytte sammen med kjæresten med å ta inn en hvilken som helst annen leietaker. Du skal ikke leie ut et rom, du skal bli samboer.

Anonymous poster hash: b6e2d...96d

Tenker at det kunne vært koselig og flytte sammen, men for min del er det ikke noe hastverk. Grunnen til at jeg tror det kan være lurt å vente er jo at hun bor rimelig nå, og penger skaper jo bare stress...

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det da slik at du "tjener" 4 500 på at dere flytter sammen, mens hun "taper 700 kr når hun går fra studentboligen? Eller kommer det andre momenter til (ut over at hun vel får en standardheving)?

Hun må jo f. eks. ikke dele kjøkken med mange andre osv., bare med meg. Og hun trenger kun å dele bad med en person.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde tatt det samme som hun betaler nå, 3800, inkludert alt. Du tjener fortsatt en god del på at hun flytter inn, og hun slipper å tape på det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må jo f. eks. ikke dele kjøkken med mange andre osv., bare med meg. Og hun trenger kun å dele bad med en person.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Akkurat. Hun betaler litt mer for en standardheving, mens den økonomiske gevinsten ved å flytte sammen går i helhet i din lomme...

Vanligvis er jeg på utleiers side i disse diskusjonene. Men ikke denne gangen...

Endret av nojac
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat.Hun betaler litt mer for en standardheving, mens den økonomiske gevinsten ved å flytte sammen går i helhet i den lomme...

Vanligvis er jeg på utleiers side i disse diskusjonene. Men ikke denne gangen...

Hvor mye bør jeg ta da?

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4500 er greit det og, men ser helst 5000 kroner ja. Det er faktisk for å nedbetale lånet at jeg ser på dette som en god ide ja.

Anonymous poster hash: 7b0c0...940

Bare vær obs på at en del vil være totalt uenig med deg, og kreve at hun kun skal betale en liten kostnad...

Ikke la disse lure deg.. Som jeg sa skal det selvfølgelig være økonomisk lønnsomt for begge.

Som en annen spør har det noe å si hva hun betaler idag, altså hva alternativet hennes er.

3500-4000kr i leie. Må si du er bare jævli grisk.

Anonymous poster hash: aba97...e1a

Du tør ikke engang vise kallenavnet ditt. feiging.

Nei, han er ikke grisk i det hele tatt. Hvorfor er han grisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...