Gå til innhold

Mummikopper


hofan1

Anbefalte innlegg

Heh, koselig tråd. For artighets skyld måtte jeg lete fram de gamle koppene jeg fikk da jeg var blodgiver. Er det noen som vet hva følgende kopper går for?

1. mummikopp-juleoveraskelse.jpg

2. mummikopp-siesta.jpg

3.mummikopp-mummimamma-baer.jpg

4.mummikopp-mummi-paa-isen.jpg

5.mummikopp-mummipappa-tenker.jpg

Anonymous poster hash: 851bb...cf6

Den øverste er vel fra 2009 og heter "juleoverraskelse". Har blitt solgt på finn for 1000 kr

Anonymous poster hash: acae3...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal selge de så ville jeg lagt de ut på en av FB sidene, budgivning. Du kan regne med ca: 600, 800, 300, 500, 400 kr i den rekkefølgen bildene ligger i.

Anonymous poster hash: c4bc5...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal selge de så ville jeg lagt de ut på en av FB sidene, budgivning. Du kan regne med ca: 600, 800, 300, 500, 400 kr i den rekkefølgen bildene ligger i.

Anonymous poster hash: c4bc5...08f

Mummipappa koppen er verdt mye mer enn 8000. Selges på ebay for 4-5000 kr

Anonymous poster hash: acae3...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mummipappa koppen er verdt mye mer enn 8000. Selges på ebay for 4-5000 kr

Anonymous poster hash: acae3...cf2

Har aldri sett den koppen gå for 5000 kroner. 

Anonymous poster hash: a3139...5a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener siesta så kjøpte jeg den selv i år på Tradera for under 800 sek. Ebay er ofte ekstremt overpriset...

Anonymous poster hash: c4bc5...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Mummipappaen er vanskelig å finne. Jeg måtte lete lenge før jeg fant min..! Men resten skal være mulig å finne da jeg ramler over de med jevne mellomrom, nå holder jeg til i Bergen og ikke Østlandet så har ingen spesifiserte butikker å komme med. Men anbefaler å stikke innom alle Wallendahl og Jerniane, er der jeg har hatt mest flaks. Så er det vel egentlig bare å holde øynene åpne. 

Anonymous poster hash: a3139...5a6

 

Jeg fant mummipappa på Jernia Manglerud i Oslo :) De hadde også mummimamma.. Men vet du om noen spesifikke butikker i Bergen hvor de kan ha vinter 2013 og sommer 2014? Skal dit om ikke lenge, men tror ikke jeg har tid til å gå rundt å lete så mye. Er for øvrig også på utkikk etter Filifjonka, mummi på isen og gul snorkfrøken, men det er vel bare å glemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant mummipappa på Jernia Manglerud i Oslo :) De hadde også mummimamma.. Men vet du om noen spesifikke butikker i Bergen hvor de kan ha vinter 2013 og sommer 2014? Skal dit om ikke lenge, men tror ikke jeg har tid til å gå rundt å lete så mye. Er for øvrig også på utkikk etter Filifjonka, mummi på isen og gul snorkfrøken, men det er vel bare å glemme..

Sentrum du skal? Ville sett på Wallendahl og Illum iallefall, kanskje du kan være heldig på Ting også:) Er de tre jeg ville sjekket ut.. Fillifjonka, mummi på isen og gul snorkfrøken finnest ikke i Bergen, har vært innom alle butikkene :P 

Anonymous poster hash: a3139...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når kommer årets vinterkopp i salg?

Anonymous poster hash: acae3...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kommer årets vinterkopp i salg?

Anonymous poster hash: acae3...cf2

Oktober, mener jeg å huske

Anonymous poster hash: 015c5...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 Jeg har en Mummikopp Gul / Moomin Mug Yellow / Muki keltainen, 1990 - 1996 som jeg vurderer å selge. Lurer på om noen av dere vet hva både en brukt og ubrukt går for? Hadde vært morsomt å vite. Min er 20 år gammel, brukt, ikke like sterk gulfarge, noen riper, ingen skår/andre skader, så regner da med at den ikke vil være like populær som en ubrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Noen som vet om butikker på østlandet hvor de fortsatt har vinterkoppen 2013 eller mummi på isen? Synes også de boksene med mummikjeks er veldig fine. Vet de finnes i en blå, gul og rød variant. Kan de kjøpes noe sted i Norge/Sverige eller bare på nettet tro?



Anonymous poster hash: 43510...5ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som vet om butikker på østlandet hvor de fortsatt har vinterkoppen 2013 eller mummi på isen? Synes også de boksene med mummikjeks er veldig fine. Vet de finnes i en blå, gul og rød variant. Kan de kjøpes noe sted i Norge/Sverige eller bare på nettet tro?

Anonymous poster hash: 43510...5ae

 

På mummisiden selger nå wallendahl på nesttun ut et lager på vinterkoppen 2013. De har 100 stk til vanlig pris+porto. Om du er rask kan du kanskje få kjøpt en derifra..

Anonymous poster hash: a3139...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå må jeg bare spørre; Hva er egentlig greia med disse heslige og dyre koppene?? Og hvorfor i alle dager er dette blitt populært? Vitner det om en slags status å ha slike i hjemmet??

 

:vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, nå må jeg bare spørre; Hva er egentlig greia med disse heslige og dyre koppene?? Og hvorfor i alle dager er dette blitt populært? Vitner det om en slags status å ha slike i hjemmet??

 

:vetikke:

Jeg tror kanskje folk kjøper de fordi de liker dem, altså. Jeg tror det.

Anonymous poster hash: 015c5...2ed

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror kanskje folk kjøper de fordi de liker dem, altså. Jeg tror det.

Anonymous poster hash: 015c5...2ed

 

Det virker bare som en sykt random ting å bli gira for. Det koster jo også skjorta slik jeg har forstått det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker bare som en sykt random ting å bli gira for. Det koster jo også skjorta slik jeg har forstått det!

Joda. Noen kjøper vesker til 20 000, mens noen kjøper kopper for 199,-  :laugh:

Anonymous poster hash: 015c5...2ed

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Joda. Noen kjøper vesker til 20 000, mens noen kjøper kopper for 199,-  :laugh:

Anonymous poster hash: 015c5...2ed

 

Jeg gjør begge deler  :fnise:

Noe må vi jo bruke pengene på  :laugh:

Anonymous poster hash: a3139...5a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker bare som en sykt random ting å bli gira for. Det koster jo også skjorta slik jeg har forstått det!

De koster 200-250 og mange syntes er fine og samler på dem. Det er det tråden handler om, derav tittelen og startinnlegget. At du ikke forstår det er ikke noe vi får gjot noe med.

Jeg forstår ikke at du gidder å gå inn på en tråd som heter "mummikopper" og skrive at du personlig ikke syntes det er vits å samle på dem. Jeg forstår ikke hva du syntes du bidrar til tråden med det, eller hva du forventer å få ut av det.

Det er ikke alt man kommer til å forstå her i verden, og av og til må man bare la det bli med det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De koster 200-250 og mange syntes er fine og samler på dem. Det er det tråden handler om, derav tittelen og startinnlegget. At du ikke forstår det er ikke noe vi får gjot noe med.

Jeg forstår ikke at du gidder å gå inn på en tråd som heter "mummikopper" og skrive at du personlig ikke syntes det er vits å samle på dem. Jeg forstår ikke hva du syntes du bidrar til tråden med det, eller hva du forventer å få ut av det.

Det er ikke alt man kommer til å forstå her i verden, og av og til må man bare la det bli med det.

Det var faktisk et genuint spørsmål, i og med at jeg har hørt om flere som bruker mye penger for å samle på disse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk et genuint spørsmål, i og med at jeg har hørt om flere som bruker mye penger for å samle på disse. 

 

Koppene er fine, og det er gøy å samle på noe.

 

Noen samler på mummikopper og bruker mye penger på det, andre samler på tegneserier, mynter eller frimerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...