Gå til innhold

Mummikopper


hofan1

Anbefalte innlegg

Jeg går ut i fra at de selv skapte et massehysteri rundt denne koppen. Ja, det er en veldig fin kopp, men jeg kommer aldri til å kjøpe koppen til 1000+.

Både fordi jeg syntes det er dust av produsenten selv å legge opp til et slikt opplegg for å skape blest om eget produkt, og fordi jeg ikke ønsker å gi penger tik folk som spekulerer i å kjøpe 6-10 i slengen for å selge dem til 10x kjøpspris.

Anonymkode: 073ee...549

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gikk gjennom mummikoppene mine nå og laget en oversikt. Har tydeligvis mummikopper til en verdi rundt 15000 kroner.

Anonymkode: 89a61...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk gjennom mummikoppene mine nå og laget en oversikt. Har tydeligvis mummikopper til en verdi rundt 15000 kroner.

Anonymkode: 89a61...17a

Da hadde jeg solgt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk gjennom mummikoppene mine nå og laget en oversikt. Har tydeligvis mummikopper til en verdi rundt 15000 kroner.

Anonymkode: 89a61...17a

Hvor finner man oppdatert "prisoversikt"? Kunne tenke meg å sjekke selv.  Men lurer jo på om prisene er reelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kritt skrev:

Hvor finner man oppdatert "prisoversikt"? Kunne tenke meg å sjekke selv.  Men lurer jo på om prisene er reelle.

Det er bare til å Google «prisoversikt mummikopper» så kommer det opp et ark lager av en i minigruppen på Facebook. Jeg har fulgt litt med på budrunder og det ser ut til at prisene på det arket er relativt reelle. Det er iallfall ikke satt for lave priser der. 

Anonymkode: 89a61...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hobbykokken skrev:

Da hadde jeg solgt 🙂

Har lyst til det, men så er det en stemme i meg som sier «tenk om du kan tjene enda mer på de» 

Anonymkode: 89a61...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare til å Google «prisoversikt mummikopper» så kommer det opp et ark lager av en i minigruppen på Facebook. Jeg har fulgt litt med på budrunder og det ser ut til at prisene på det arket er relativt reelle. Det er iallfall ikke satt for lave priser der. 

Anonymkode: 89a61...17a

Takk! Fant liste fra 2016. Et raskt overslag tilsa at koppene mine skal være verd innpå 10.000 kr. Har litt problemer med å tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Det er bare til å Google «prisoversikt mummikopper» så kommer det opp et ark lager av en i minigruppen på Facebook. Jeg har fulgt litt med på budrunder og det ser ut til at prisene på det arket er relativt reelle. Det er iallfall ikke satt for lave priser der. 

Anonymkode: 89a61...17a

Mener du ikke for høye priser? Om de ikke er for lave kan man jo ikke bruke de til noe

Anonymkode: 28c4b...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror prislista fra 2016 (for der var den eneste jeg fant?) er litt utdatert. Er i alle fall for lave priser der ift. hva jeg har sett flere kopper gå for nå. Hvor finner man Millennium til 4000,- liksom? (Og da mener jeg ikke utlandske kjøp og salgssider, da man da må legge til toll pluss tollgebyr på toppen) 

Anonymkode: 55d43...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/25/2018 at 9:22 AM, Kritt said:

Takk! Fant liste fra 2016. Et raskt overslag tilsa at koppene mine skal være verd innpå 10.000 kr. Har litt problemer med å tro det.

Prisen har mest sannsynlig gått opp. Prisene på feks de gamle sesongkoppene blir bare høyere foe hvert år som går.

Anonymkode: ae210...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prisen har mest sannsynlig gått opp. Prisene på feks de gamle sesongkoppene blir bare høyere foe hvert år som går.

Anonymkode: ae210...c4b

Det er vel også priser MED etikett? Jeg bruker mine, så vil tro prisen er mye lavere da, om jeg skulle solgt dem. Kanskje jeg skal begynne å spekulere i sesongkopper. 🤔

Anonymkode: 175bc...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel også priser MED etikett? Jeg bruker mine, så vil tro prisen er mye lavere da, om jeg skulle solgt dem. Kanskje jeg skal begynne å spekulere i sesongkopper. 🤔

Anonymkode: 175bc...99a

Jeg solgte mine sesongkopper for et par år siden. Har kjøpt nye siden og sparer dem for å selge om noen år.

Anonymkode: ae210...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel også priser MED etikett? Jeg bruker mine, så vil tro prisen er mye lavere da, om jeg skulle solgt dem. Kanskje jeg skal begynne å spekulere i sesongkopper. 🤔

Anonymkode: 175bc...99a

Å spekulere i sesongkopper går jo an, men det tar en del år før de blir særlig mye verdt så du finner nok bedre måter å investere pengene dine på :P 

 

Anonymkode: 55d43...e1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme AB som over: 

Jeg har forøvrig over 100 kopper (inkludert duplikater, selvsagt), og det er et fåtall av de som er verdt stort. En del av de litt eldre sesongkoppene kunne jeg ha solgt for 500-700, og noen få andre kunne jeg ha fått en tusenlapp +/- for, og det er liksom ikke så mye at det er verdt å ødelegge samlingen for :P 

Har en kopp som er verdt noen tusenlapper også, samt en 90-tallskopp, men i og med at jeg betalte temmelig store summer for disse koppene så er inntjeningspotensialet minimalt :P 

Anonymkode: 55d43...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Å spekulere i sesongkopper går jo an, men det tar en del år før de blir særlig mye verdt så du finner nok bedre måter å investere pengene dine på :P 

 

Anonymkode: 55d43...e1e

En trenger ikke spekulere - en vet at de blir mer ettertraktet som årene går fordi de er Limited edition.

Og å kjøpe en sesongkopp per sesong er ikke en "dårlig" investering. I verste fall så bruker du koppen selv hvis du liker Mummi.

Det her er ikke noe vanskelige eller komplisere greier altså.

FYI så solgte jeg noen sesongkopper for et par år siden, fra rundt 2017, og fikk 7-800 per kopp.

Anonymkode: ae210...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å spekulere i sesongkopper går jo an, men det tar en del år før de blir særlig mye verdt så du finner nok bedre måter å investere pengene dine på :P 

 

Anonymkode: 55d43...e1e

Jeg var så heldig at jeg fant vinterkoppen 2013 på salg for noen år siden. Betalte 99kr per kopp. Kjøpte alle 8. Ifølge den oversikten gikk de for 300-350kr per kopp i 2016. Nå er det vel rundt 450kr vil jeg anslå. Det er en fortjeneste på rundt 2800kr. Just sayin. 

Anonymkode: 89a61...17a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Regn said:

Er ikke disse litt barnslige?

Egentlig ikke, folk samler på mye for tiden. Kan tjene gode penger dersom man er smart. Din kommentar derimot, den er vel av det barnslige slaget, men det tror jeg du innerst inne forstår selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sola de skrev:

6411801005004-Moomin-mug-03L-LightsnowfaVinterkoppen :rodmer: Light snowfall

Å! Når kommer den?

Anonymkode: 175bc...99a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...