Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)


sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Så bra at det gikk fint! Jeg var også inne på en ekstra UL med mini. Falt på magen i vinter - ikke veldig hardt, men fikk ikke tatt meg for. Jeg ringte føden og de ville ha meg inn på en sjekk. Synes det er bra at de følger opp så bra når man er bekymra eller bare vil utelukke at noe er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også noe bekkenvondter, men har ikke turt å be kiropraktoren min se på det, har hørt det er så himla vondt å løsne på? Er det?

Jordmora mi fikk meg også til å gå til legen, jeg ville helst stå i full jobb, men det syns jm var noe skikkelig tull. Førstegangsgravid, så jeg forstod nok ikke hva slags konsekvenser dette kunne ha og hadde for lille i sprellebebis i magen.

Jeg skal på kontroll hos jm igjen på mandag, spent på om lillebebis følger alle mål fortsatt. Magen min har ikke blitt så voldsomt stor, men jeg er en godt bygt dame, på ingen måte stor, men jeg er tung og atletisk bygd, så det er mye plass inni meg, så det er sikkert helt fint. Jeg veier ca 10 kilo mer enn de fleste på min størrelse, pga muskler og beinbygning? Vet ikke, ingen som tror jeg er så tung, så vekta mi har faktisk bikka 93 kilo nå! Det er jo helt krise, har bare gått opp 8 kilo, er livredd for at vekta skal nærme seg 100 eller over! Det virker jo helt sykt. Vil helst bare kaste hele vekta!!! Jordmor sier at jeg må glemme kiloene, så lenge bebis følger normalkurve og jeg ikke er fedmeovervektig. Så jeg får vel høre på henne :vetikke:

Håper du får en strålende fredag :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noe bekkenvondter, men har ikke turt å be kiropraktoren min se på det, har hørt det er så himla vondt å løsne på? Er det?

Jordmora mi fikk meg også til å gå til legen, jeg ville helst stå i full jobb, men det syns jm var noe skikkelig tull. Førstegangsgravid, så jeg forstod nok ikke hva slags konsekvenser dette kunne ha og hadde for lille i sprellebebis i magen.

Jeg skal på kontroll hos jm igjen på mandag, spent på om lillebebis følger alle mål fortsatt. Magen min har ikke blitt så voldsomt stor, men jeg er en godt bygt dame, på ingen måte stor, men jeg er tung og atletisk bygd, så det er mye plass inni meg, så det er sikkert helt fint. Jeg veier ca 10 kilo mer enn de fleste på min størrelse, pga muskler og beinbygning? Vet ikke, ingen som tror jeg er så tung, så vekta mi har faktisk bikka 93 kilo nå! Det er jo helt krise, har bare gått opp 8 kilo, er livredd for at vekta skal nærme seg 100 eller over! Det virker jo helt sykt. Vil helst bare kaste hele vekta!!! Jordmor sier at jeg må glemme kiloene, så lenge bebis følger normalkurve og jeg ikke er fedmeovervektig. Så jeg får vel høre på henne :vetikke:

Håper du får en strålende fredag :roser:

Hei! :vinke:

Jeg kom til kiro med knivsmerter bak på venstre side.. Hun sa raskt at det dreide seg om en låsning. Har hatt 4 timer nå og merker stor forskjell... Synes ikke det har vært så veldig ille behandling. Hadde nok så vondt før jeg fikk sullet meg avgårde og fikk bestilt time, så jeg var vel litt desperat etter hjelp.

Holder med deg i å redusere arb mengden når formen daler.. Selv om det kan være litt vanskelig :sjenert:

Spennende med kontroller.. Har også fått beskjed om å ikke fokusere på vekt og kilo. Lille i magen min vokser visst fint. Lå 4.68% over snittet, jeg har ganske stor mage... Over streken på kurven på helsekortet :rodmer:

Jeg veier meg ikke hjemme, kun på kontrollene. Ikke fokuser på det, jeg gikk opp 16 kg tror jeg forrige gang, blir sikkert fort noe slik nå og. S veide 3530gr, så han var akkurat på gjs.

Håper du også får en fin fredag! :nigo:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg fikk legge ved et magebilde av tiden med lillesøster i magen.. Tiden går så fort, så plutselig er hun vel født før jeg får tenkt så mye mer på det. Dette er tatt på søndag, 26+3. Synes magen er ganske så stor, men var ganske stor med storebror S også... Er ikke så stor selv, så da blir vel magen virkende enda større :sjenert:

post-39613-0-01707000-1411122189_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin! :hjerte: Jeg hadde også ganske stor mage andre gangen, fra uke 20 fikk jeg masse kommentarer på om jeg ikke skulle ut i permisjon snart osv... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin! :hjerte: Jeg hadde også ganske stor mage andre gangen, fra uke 20 fikk jeg masse kommentarer på om jeg ikke skulle ut i permisjon snart osv... ;)

Takk :rodmer:

Ja, jeg fikk kommentaren i ferien allerede.. Men du har vel bare fri nå utover sensommeren ser det ut til?? "Eh... Jeg har termin om 5 mnd" :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin mage :rodmer:

Takker :rodmer: føler selv at den er veldig stor, men sånn er det vel... På dagen 3 mnd til termin i dag.. Ikke sååå lenge igjen. Føles lenge, men tror nok at dagene vil ile avsted..

Har kjøpt litt ull osv nå... I rosa :rodmer: tenker også at jeg vil ha er sånt newborn sete til tripp trapp stol. Skal se om jeg finner brukt på finn :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig greit med et sånt sete, ja. :jepp:

Hadde ikke sånt sete sist, så tenkte jeg skulle teste ut nå.. Har kjøpt et sånt babynest også.. Hadde ikke det sist heller, trenger sikkert ikke, men mye av det andre brukes jo såklart opp igjen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier de ikke at magen blir litt større med nr 2?

Blir sikkert det... Synes magen har vært stor hele tiden i dette svangerskapet. Gikk jo på progesteronstøtte en stund, vet ikke om det kan ha noe sammenheng?!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...