Gå til innhold

Dumme ting butikkansatte sier/gjør


Mamma1

Anbefalte innlegg

En litt (veldig) fjern venninne jobber i bar, og en gang kom det en type som ville ha lettøl. Det var det ikke mer igjen av, så hun blandet likegreit øl og alkoholfri :laugh: Fikk skikkelig kjeft av sjefen etterpå da.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har sedler om dagen noe som irriterer meg da jeg bare liker kort :P så hente det en utrolig teit hendelse

gikk i butikken og handlet og summen kom på 331kr utrolig teit sum.. men jeg betalte med 500lapp fikk penger tilbake og gikk..

så skulle jeg i en annen butikk fordi jeg ikke hadde fått handla alt i den første, der kom summen på 81kr, enda en teit sum, men det gjorde ikke så mye, for jeg hadde jo 1 kr fra tidligre, så tenkte å gi 100 lapp og 1 kr , ga hundrelappen og før jeg hadde rekt og putte på 1kroningen så hadde hun slått ut 19kr.. rakk heller ikke og spørre om hun kunne veksle det for hun begynte å slå inn neste sine varer, å jeg vet dem har svart frekt før når det er snakk om å veksle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kunden skal ha levert mat til en my adresse som h*n ikke har vært på før, spør vi alltid om kunden har flyttet dit eller om det bare er for i dag.

I dag gikk det litt rundt for meg, så jeg spurte kunden "er det bare for i dag, eller er du på besøk?"

Smør på flesk :fnise:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sedler om dagen noe som irriterer meg da jeg bare liker kort :P så hente det en utrolig teit hendelse

gikk i butikken og handlet og summen kom på 331kr utrolig teit sum.. men jeg betalte med 500lapp fikk penger tilbake og gikk..

så skulle jeg i en annen butikk fordi jeg ikke hadde fått handla alt i den første, der kom summen på 81kr, enda en teit sum, men det gjorde ikke så mye, for jeg hadde jo 1 kr fra tidligre, så tenkte å gi 100 lapp og 1 kr , ga hundrelappen og før jeg hadde rekt og putte på 1kroningen så hadde hun slått ut 19kr.. rakk heller ikke og spørre om hun kunne veksle det for hun begynte å slå inn neste sine varer, å jeg vet dem har svart frekt før når det er snakk om å veksle..

Jeg forstår ikke hva som er så spesielt med dette, men takk for bidrag til tråden uansett :icon_lol: Jeg forstår at det kan være lettere å betale med kort enn med kontanter. Men når du skriver at "så hente det en utrolig teit hendelse" blir jeg litt lattermild, spesielt når du følger opp med å skrive at begge summene var teite. Men det er litt søtt og morsomt også, da :fnise: Ps. Hvordan kunne den butikkansatte vite at du hadde tenkt å putte på en krone i den andre butikken? :vetikke:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto i kø på apoteket:

Kunde: "Jeg skal ha Scheriproct. Ser den står på hyllen der."

Ansatt tar frem kremen og spør: "Er det til hemoroider?"

Kunde: "Alle trenger ikke å vite hva kremen er til!"

:fnise:

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva som er så spesielt med dette, men takk for bidrag til tråden uansett :icon_lol: Jeg forstår at det kan være lettere å betale med kort enn med kontanter. Men når du skriver at "så hente det en utrolig teit hendelse" blir jeg litt lattermild, spesielt når du følger opp med å skrive at begge summene var teite. Men det er litt søtt og morsomt også, da :fnise: Ps. Hvordan kunne den butikkansatte vite at du hadde tenkt å putte på en krone i den andre butikken? :vetikke:

hun kunne jo vente 2 sek med og trykke på knappen for og slå ut pengene, eventuelt spurt om jeg hadde en kr når summen ble som den ble! når man i utganspunkte ikke liker og betale med kontanter, så er det veldig irriterende og ende opp med masse mynt fordi dem i kassa rusher i jobben sin!

den teite hendelen var jo at hun ga meg tilbake 19 kr når jeg kunne betalt 1 kr til som jeg hadde så jeg hadde endt opp med en 20kroning i steden for 6 ekstra mynter !

den første hendelsen skreiv jeg bare for å forklare hvorfor det var ekstra irriterende med den andre, for og få fram en helhet!

Endret av #Sunrise
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hun kunne jo vente 2 sek med og trykke på knappen for og slå ut pengene, eventuelt spurt om jeg hadde en kr når summen ble som den ble! når man i utganspunkte ikke liker og betale med kontanter, så er det veldig irriterende og ende opp med masse mynt fordi dem i kassa rusher i jobben sin!

den teite hendelen var jo at hun ga meg tilbake 19 kr når jeg kunne betalt 1 kr til som jeg hadde så jeg hadde endt opp med en 20kroning i steden for 6 ekstra mynter !

den første hendelsen skreiv jeg bare for å forklare hvorfor det var ekstra irriterende med den andre, for og få fram en helhet!

Det er ikke den kasseansattes skyld at du har kontanter i lommeboken. Det er faktisk meningen at hun skal gjøre jobben sin så effektivt som mulig, så hvis du vil gi henne en krone ekstra, må du si fra om det på forhånd.

Anonymous poster hash: 18d6d...71e

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er en snikk snakk tråd hvor man skal skrive hva dumme ting butikkansatte gjør, dette var en dum ting, hun kunne venta litt, jeg hadde handa på vei til og putte på pengen når pengene kom ut igjen !

slutt og kveruler og gå heller og legg deg !

Jeg er altså uenig i at dette var en dum ting den butikkansatte gjorde.

Anonymous poster hash: 18d6d...71e

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

En ting flere butikkansatte gjør, som jeg mener er dumt, er å sitte/stå med mobilen i hånda i arbeidstiden. Det virker uprofesjonelt og jeg har opplevd noen ganger at det er vanskelig å få kontakt når jeg kommer til kassen (!) fordi de er så opphengt i hva enn de gjør på mobilen sin.

Ja, jeg sier ifra til lederen om dette når jeg som kunde blir nedprioritert av privatbruk av mobil. Beklager om dette har påvirket noen av dere som føler dere truffet, men det går ut over butikkens ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kassadame klarer jeg sikkert å si/gjøre mye dumt selv! Men nå er det ikke alltid kunden er like enkel å ha med å gjøre, det meste er feil om kunden går inn for at jeg er ute etter å lure kunden. Veit med meg selv om jeg har stått på jobb hele dagen så har jeg lett for å spørre om kvittering når jeg egentlig skal spørre om de vil ha pose. Hodet går litt i surr. Prøver alltid å ha hodet med meg og gjøre alle fornøyde men folkelig å gjøre feil. Ser det er mye i tråden her som kunden kan takke seg selv for og at faktisk de selv har driti seg ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting flere butikkansatte gjør, som jeg mener er dumt, er å sitte/stå med mobilen i hånda i arbeidstiden. Det virker uprofesjonelt og jeg har opplevd noen ganger at det er vanskelig å få kontakt når jeg kommer til kassen (!) fordi de er så opphengt i hva enn de gjør på mobilen sin.

Ja, jeg sier ifra til lederen om dette når jeg som kunde blir nedprioritert av privatbruk av mobil. Beklager om dette har påvirket noen av dere som føler dere truffet, men det går ut over butikkens ansikt.

Hva tenker du når du ser en som står på mobilen når det ikke er noen kunder inne, men legger den ned med en gang det kommer noen inn?

Jeg gjør det selv hvis det er en litt treg dag, er redd for at det skal oppfattes som at jeg ikke bryr meg :/

Anonymous poster hash: fdaf9...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Hva tenker du når du ser en som står på mobilen når det ikke er noen kunder inne, men legger den ned med en gang det kommer noen inn?

Jeg gjør det selv hvis det er en litt treg dag, er redd for at det skal oppfattes som at jeg ikke bryr meg :/

Mobilbruk generelt på arbeidsplassen mener jeg ikke er ok . For min del går det ikke på at ansatte ikke skulle bry seg, men heller at en får betalt for å være der. Om det ikke er kunder i butikken, kan en rydde, vaske/tørke støv eller utføre andre arbeidsoppgaver. Om butikken ser grei ut tenker jeg ikke noe særlig over det. Men, om butikken ikke ser ut og den ansatte står og henger kan jeg gjerne notere det bak øret. Det er alltid noe å gjøre i en butikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått stygge blikk fra en kunde fordi jeg snakket i mobil mens jeg sto i kassa. Saken er bare den, at mobilen jeg brukte faktisk var butikktelefonen, og jeg snakket med en annen filial for å sjekke om de hadde en vare. :sjenert:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilbruk generelt på arbeidsplassen mener jeg ikke er ok . For min del går det ikke på at ansatte ikke skulle bry seg, men heller at en får betalt for å være der. Om det ikke er kunder i butikken, kan en rydde, vaske/tørke støv eller utføre andre arbeidsoppgaver. Om butikken ser grei ut tenker jeg ikke noe særlig over det. Men, om butikken ikke ser ut og den ansatte står og henger kan jeg gjerne notere det bak øret. Det er alltid noe å gjøre i en butikk. :)

Som butikkansatt er jeg helt enig med deg, og irriterer meg grønn over mine kollegaer som i det hele tatt har med seg mobilen inn! Det er sjeldent at noen venter en så dødsviktig telefon eller melding at de ikke klarer å vente til pausen. En går aldri tom for ting å gjøre i en butikk, uansett om butikken ser bra ut.

så skulle jeg i en annen butikk fordi jeg ikke hadde fått handla alt i den første, der kom summen på 81kr, enda en teit sum, men det gjorde ikke så mye, for jeg hadde jo 1 kr fra tidligre, så tenkte å gi 100 lapp og 1 kr , ga hundrelappen og før jeg hadde rekt og putte på 1kroningen så hadde hun slått ut 19kr.. rakk heller ikke og spørre om hun kunne veksle det for hun begynte å slå inn neste sine varer, å jeg vet dem har svart frekt før når det er snakk om å veksle..

Her er det best om du sier fra at du har en krone til. Vi i kassen ønsker bare å få kjøpet gjennom så fort som mulig.

Anonymous poster hash: 722b1...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag møtte jeg en teit ansatt i min lokale Kiwi-butikk. Jeg skulle ha en matvare som jeg ikke fant, og jeg kom fra jobb så jeg orket ikke å gå rundt hele butikken for å lete. En dame i arbeidsuniformen stod og vasket en hylle, så jeg gikk bort og sa noe i denne duren:

Meg: "Unnskyld, beklager å avbryte deg, men jeg leter etter *matvare*, kunne du vært så snill å peke meg i riktig retning?"

Hun: "Jeg er egentlig ikke på jobb nå, altså."

...også begynner hun å gå, og hun halter skikkelig, så jeg følger nå etter og tenker at når man halter så mye så burde man ikke være på jobben når det krever at man skal stå og gå mye, og hvorfor stod hun og arbeidet dersom hun ikke var på jobb?

Så kommer vi bort til en hylle, hun tar ut matvaren og gir den til meg. Jeg svarer "Tusen takk" og smiler, hun ser ikke på meg og bare går.

Altså... 1: Dersom du er ferdig på jobb, ikke stå i butikken, i uniformen din, og gjør arbeidsoppgaver. Og 2: Vær hyggelig.

Men matvaren min fikk jeg, da :P

Edit: Jeg har forøvrig handlet fast i denne butikken en god stund nå, og har bare godt å si om de ansatte ellers :)

Endret av olinari
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker en gang hvor jeg måtte bruke min egen mobil for å ringe posten/Brukerstøtte, fordi EN medarbeider hadde tatt med seg jobb telefonen med seg hjem :fnise:
Huff den dagen fikk eg en del sure blikk fra kunder...Og måtte roe dem ned med at jeg pratet med brukerstøtten fordi programmet vårs hadde hengt seg opp :fnise:
Usj..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Haha, denne er om meg selv. Jobbet i en klesbutikk, og dette var på sommeren, mange turister innom, og VELDIG mange koner som kom inn og skulle kikke, og menn som kom inn og skulle se om kona deres var der. Typisk "skal bare se om kona mi er her", når jeg spør mannfolka om de trenger hjelp.

En dag var det mange damer inne, og en mann kommer inn og sier "skulle bare se om kjerringa var her inne ;)", og jeg vet du.... Klarer å si "ja, det er mange av de her:D". Jeg mente jo nå at det var mange mannfolk inne og så etter kona si, men hørtes virkelig ut som jeg sa det var mange kjerringer der inne. Mannen bare "o_O" og gikk.

Hahahaha høres kanskje ikke SÅ ille ut, men det var så kleint at jeg ville synke sammen bak kassa....

Anonymous poster hash: 4a422...b24

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Jeg hadde til vane å komme helt usannsynlig trøtt på jobben. En dag satt jeg i kassa i butikken og en fyr med kun pantelapp kom, bak han var det 2 relativt unge jenter. Da jeg var ferdig med kunden før pantelapp mannen så begynte jeg å slå inn alle varene som lå på båndet. Husker ikke riktig hva varene var men jeg husker de matchet(i mitt søvnige hode) fyren med pantelappen, så jeg tenkte at det var hans varer. Det var jo egentlig de 2 jentene bak han sine varer.
Jeg tok pantelappen og begynte å slå inn varene. Da utbrøt det fra jentene at skulle jeg ikke gi han penger for pantelappen?
Jeg klarte altså ikke der og da å koble sammen at han kun hadde pantelappen og ingen varer, og at jeg drev å slo inn varer til de 2 jentene. Tok sikkert 1-2 minutter før jeg forstod hva i helvete problemet var. :fnise:

Jentene kom med en nedsettende kommentar seg i mellom angående butikkansatte. JA SORRY DA JENTER!!!! :skratte:


Skal vi se, en annen ting jeg har gjort var når en fyr kom og handlet for rundt 250kr, så sier han at han hadde glemt noe. Så løper han en plass, litt etter kommer en ny fyr i stor fart med 2 bokser hundemat. Jeg som ikke følger med på hvordan folk ser ut tror jo det er samme fyren og slår inn de 2 boksene. Fyren betaler og drar med de 2 boksene. Jeg sitter der da og forstår han har akkurat betalt ca. 300kr for 2 bokser hundemat. Så kommer han som egentlig har de varene for 250kr og jeg må slå de inn på nytt. :fnise:

Har sikkert flere fortellinger fra mine butikkeventyr, men folk kan slappe helt av! Jeg jobber ikke i butikk lenger. Kunder gjorde meg gal så jeg måtte slutte, og jeg gjorde vel kunder gal og. win/win! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hamstret jeg masse billig toalettpapir på butikken.

Må si jeg ble litt paff og følte min private sfære ble invadert. For der satt en ung mann og sa på fleip: "ja nå kan du drite resten av året".

Jeg synes dette var veldig på kanten. Har ikke de butikkansatte noen føringer overhodet hva de kan si og ikke si til kunder?



Anonymous poster hash: 6a343...296
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...