Gå til innhold

Hvorfor kan ikke alle se at ordet neger er et rasistisk ord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spør en neger selv.

Du kan jo spørre Johan Golden?

Anonymous poster hash: da01b...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo spørre Johan Golden?

Anonymous poster hash: da01b...402

Er ikke han latino da? En får heller spørre de gutta i madcon Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken rett har du til å sette deg til doms over alle som ikke mener det samme som deg? For veldig mange er "neger" et nøytralt, beskrivende ord.

for hvem ? For afrikaner eller afro amerikaner. Hvem er de du referer til?. For meg er ordet neger negativt. Men det vekker ikke noe føleleser hos meg, mens mine afro amerikanske besteforeldre i Mexico vil blitt utrolig lei seg for at du bruker det ordet for å beskrive dem.

Du kan ha god hensikter når du bruker ordet, men hvorfor bruke et ord som har århundre av hat med seg? Jeg har aldri hørt en afrikaner si "she is caucasion " dem sier hvit dame. Hvorfor kan man ikke gjøre det samme svart, afrikaner, mørkhudet osv. Detter er egentlig ikke så komplisert.

Anonymous poster hash: 82aba...86d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for hvem ? For afrikaner eller afro amerikaner. Hvem er de du referer til?. For meg er ordet neger negativt. Men det vekker ikke noe føleleser hos meg, mens mine afro amerikanske besteforeldre i Mexico vil blitt utrolig lei seg for at du bruker det ordet for å beskrive dem.

Du kan ha god hensikter når du bruker ordet, men hvorfor bruke et ord som har århundre av hat med seg? Jeg har aldri hørt en afrikaner si "she is caucasion " dem sier hvit dame. Hvorfor kan man ikke gjøre det samme svart, afrikaner, mørkhudet osv. Detter er egentlig ikke så komplisert.

Anonymous poster hash: 82aba...86d

Det er ordet nigger som bringer hat med seg. Ikke neger. Dessuten kan bruken av et ord også bidra til å ufarliggjøre det. Og hva er galt med å si caucation? Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ignorance is bliss sies det. Det synes jeg mange av oss hvite viser jevnt og trutt. Vi har ikke opplevd institusjonalisert rasisme i århundre, det merkes. Begynn å bruk white trash, redneck, trailer trash, hillbilly og se hvor mange etniske nordmenn som setter pris på å bli kalt det.

Kommer aldri til å forstå hvorfor folk skal klamre seg fast til ord som er nedsettende ovenfor andre eller hvorfor man på død og liv skal bagataliserer andres følelser rundt det. Det vitner om slave master mentality.


Trådstarter, se disse. Du må bare ignorere slike folk. De vet ikke bedre.



Endret av Sofia123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke rasist har mange venner som er negre og jeg sier neger til dem, og de blir ikke sure eller støtt av den grunn.

Om man er rasist eller ikke avgjøres nok ikke om man tar ordet neger i sin munn.

Synes Svarting er mye verre å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ord har i seg selv ingen verdiladning. Sånt avgjøres av hvem som sier det, hvem det blir sagt til, og når det blir sagt. Det er vel ingen som vil si at svarte amerikanere som kaller hverandre nigger er drevet av selvhat når de holder på sånn? Rasisme er også som regel definert som sterkt emosjonelt drevet og ganske målrettet, så for meg blir det tullete å si at man kan slumpe til å være rasistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...jeg bruker ord som:

Neger, svarting, rør eller lakris...om det er rasistisk ladet vet jeg ikke..



Anonymous poster hash: 5207e...77d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...