Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Å, har store ambisjoner om julegodteri hvert år, i år er intet unntak! Har ikke laget sjokoladevafler før, men det kan jo ikke være så vanskelig! ;) Økedøgn var slitsomt ja, men det ser ut til at det har gitt seg nå. Brystsprengen er tilbake i alle fall, så det virket! Kan ikke huske at jeg fikk til det heller med lille... Bra det er annerledes nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Økedøgn er slitsomt, men heldigvis varer det ikke så lenge :tommel: Så godt at ammingen fungerer så fint! Det er veldig lettvint :jepp: Merker det nå i overgangen mellom amming og fast føde at det er litt mer pes med å skulle innføre nye smaker og aller helst et måltid eller to. Og så er det faktisk litt vemodig at den "intense" amminga er over og at man ikke får like mange kosestunder (selv om det er litt stress med amming på dagtid nå som hun skal se på absolutt alt :roll::fnise: ) som før. Men alt til sin tid :)

Sjokladevafler hørtes ut som noe for meg! *Sjokoholiker* :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladevaflene var kjempegode! Anbefales!! :)

Skikkelig grusom natt i natt... Lille våknet da vi skulle legge oss, og etter det var det umulig å få han til å skve igjen. Endte med stvk tok han inn i senga vår ca 01:30, men han sov ikke der heller. Lå og snakket hele natta, og han og vesla holdt hverandre våkne. Ikke plass til å amme k senga, og lille skulle helst ligge opå meg mens jeg ammet. Alt på grunn av at han får mareritt av en ustabil brannvarsler k barnehagen... I natt snakket han om en farlig båt som sa pip-pip og fløy i lufta... Kjøre skulle høre med barnehagen om de ikke kunne koble ut brannalarmen og sette inn en vanlig brannvarsler. Er ikke direkte linket til brannstasjonen uansett, og alarmen nå går av i hytt og pine pga byggearbeid og sprengning på nabotomten. Jaja... Vesla har i alle fall sovnet igjen, og det har jeg også tenkt å gjøre! Typisk at kjære jobber til etter sengetid i dag - blir nok en skikkelig festlig ettermiddag/kveld... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en stoooor takk til personen som kom på å legge ut en hel time med sammenhengende brannmann sam episoder på YouTube!! Lille kom hjem fra barnehagen sur og grinete med noe ubestemmelig og klissete i håret, nektet å bade(hørtes seriøst ut som tortur da jeg vasket håret hans), nektet å spise middag, sovnet på fanget...... Samtidig sa mannen ha det og reiste på jobb, mens både lille og Vesla hylte.... Jaja, stille nå i alle fall, og lille fikk i seg en brødskive foran tven (uff...), så nå blir det snart sengetid! I kveld ryker alle prinsipper om lørdagsgodt og sunne holdninger - herr skal det fråtses i godteri etter alle er lagt!

I tillegg har jeg mistet (lagt fra meg) telefonen min på et ukjent sted i stua.... Ammetåke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med god samvittighet i kveld! :klem: Ingen regel uten unntak, det være seg skive i sofaen eller godteri på hverdager! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for støtten missiw! :) Liker unntakene bedre enn reglene jeg!

Hvor dum går det egentlig an å bli?? Greit med ammetåke, men å trykke i seg en diger porsjon med kinakålsalat og en jevn tilførsel av jordbærsyltetøy gjennom dagen er vel ikke det lureste man gjør.. Også undrer man seg hvorfor vesla har sånne problemer med luft i magen... Ja, da kan man faktisk bare sitte der klokka midt på natta og plukke postkasser fra skjegget.... Ser ut til å ha roet seg nå, men tør ikke flytte på henne. Så vi sover nok sittende i natt. Til pass til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for støtten missiw! :) Liker unntakene bedre enn reglene jeg!

Hvor dum går det egentlig an å bli?? Greit med ammetåke, men å trykke i seg en diger porsjon med kinakålsalat og en jevn tilførsel av jordbærsyltetøy gjennom dagen er vel ikke det lureste man gjør.. Også undrer man seg hvorfor vesla har sånne problemer med luft i magen... Ja, da kan man faktisk bare sitte der klokka midt på natta og plukke postkasser fra skjegget.... Ser ut til å ha roet seg nå, men tør ikke flytte på henne. Så vi sover nok sittende i natt. Til pass til meg...

Uff det hørtes ikke noe særlig ut, for noen av dere! God natt uansett om det blir sittende eller liggende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fionel! Takk for støtte i natten! :) Nei, det var ikke noe særlig, men det gav seg ca 03:30. Så da fikk jeg tre timer soving før lille våknet og kom inn med bilene sine.. Blir bra å få alle avgårde nå så vi kan sove videre! Jeg må virkelig skjerpe meg på hva jeg putter innpå framover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke noe kjekt for noen av dere med magevondt/våkentid midt på natta. Lillemor reagerte også med en del magevondt de første 2 mnd, men det ga seg plutselig av seg selv, og i mellomtiden hadde hun god effekt av å få 2,5ml amme-te før hver amming på dagtid :tommel: Husker vi var ute på kafé en dag og av gammel vane tok jeg Farris, men kullsyre var virkelig ikke noe godt for magen til Lillesøster :roll:

De sjokoladevaflene dine, puttet du bare kako i røra eller var det noe mer hokus pokus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vaffeloppskriften! Ikke hokuspokus nei! ;)http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/vafler-og-smakaker/sjokoladevafler

Var ikke noe særlig med kål... Heldigvis gikk det over, så i natt sov vi godt!

Ringte akkurat nav for å etterlyse permsøknaden min, og den ble visst godkjent i går.. Bare nesten en måned etter permisjonsstart! Jaja, da er i alle fall alt i orden! :) Nå skal vi ut på livet, julegavehandel og førjulslunsj med go'venninne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, julegavehandlingen får vi ta igjen etter jul - ikke en eneste ledig parkeringsplass noe sted, og masse gale folk i store biler. Skummelt og stressende!! Go'venninne får få gaven sin over nyttår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ekkel opplevelse midt på natta... Vesla bråvåknet plutselig og begynte å hyyyle. Utrøstelig, bare vred seg og kastet etter pusten. Pottetett i nesa og virket som om hun strevde med en gulp eller noe sånt. Var redd for at hun ikke skulle få puste i det hele tatt, ingenting som hjalp av klapping på ryggen eller byssing. Fikk henne til slutt til å spise litt, og da roet hun seg ned. Nesen ble mindre tett og puste gikk normalt igjen. Tok nesten en time. Kjære ville ringe legen, men jeg (som alltid) ville vente og se... Hun sovnet på meg og jeg har lagt henne i vogga rett ved siden av senga mi, men jeg tror ikke jeg kommer til å sove godt i natt.. Må stadig sjekke at hun puster.. :( Kanskje hun har blitt forkjølet, ikke så rart det i grunnen med alle de basillene som florerer her i huset om dagen. Sur på meg selv for at jeg ikke har vært nøyere på å holde brødrene og de rennende nesene unna henne, men man skal jo liksom bli kjent også da... I tillegg var det en venninne som bar henne rundt på fredag, og etterpå forteller hun at hun har vært hjemme fra jobb en hel uke pga influensa.. Jeg mener, det går kanskje an å tenke seg om en gang eller to for et godt viksent menneske?? Uff.. Sint også nå.. Bjørnemamma.. Jaja, hun grynter nå der borti bingen sin, så da er vel alt bra for nå. Skal prøve å unngå fæle "hva hvis"-tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff forkjølelse! Jeg ligger selv her på sofaen og prøver å sove med lillemann i vugga, men han har slim i halsen eller noe og det høres så tett ut så jeg klarer ikke å sove. Blir det stille må jeg sjekke om han puster etc. Har lest mye på nett men står at normalt sett er det greit, dog ukomfortabelt, med mindre det er en hes, hvesende/skrspende pust.

Vondt når disse små sliter med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, dere også da Mus-Katt?! Det ga seg her sånn rundt halv fem i natt, for da spydde hun opp en masse slim og melkerester. Ikke noe kjekt når de er sååå små og blir syke! Hun er mye bedre nå, ikke tett i det hele tatt lenger. Bare trøtt, sulten og litt sur, akkurat som mora! :fnise:

Hvis for men holder seg bra i dag skal vi ut og trille tur. Har holdt oss inne i drittværet lenge nok, så nå er det på med støvlene og fram med regntrekket og ut i stormen.. Så skal vi treffe kjære i "landsbyen" etter jobb og se på julelysene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hjalp å tenke på det en lege sa til meg da M var baby. Han sa at pustevanskene høres verre ut for babyer enn de faktisk er, når de er forkjølet. Skjønner at det der var en ekkel opplevelse. Rart at venninnen din ikke tenkte på at babybesøk bør vente til man er frisk selv. Hun får godt immunforsvar da, om ikke annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes det var utrolig korttenkt av henne!! Ser ut til at det var en kortvarig forkjølelse denne gangen heldigvis.. Sikkert verre for meg enn for henne - den forklaringen kjøper jeg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg vært melkeku... Vesla har vært en del urolig, av uviss grunn, og det eneste som fungerer er pupp. Hurra... Vi var ute på bytur med et par venninner, og ble sittende og amme på en kafe. Heldigvis var venninnene også melkekuer i dag, så sosialt var det i alle fall! Urolig natt også, men lang ammeøkt 02:30-04, med innslag av både våken lille og våken mellomtass.. Og kjære som drømte at han var et godstog (hørtes i alle fall troverdig ut)... Jeg blir så provosert av snorkingen hans at jeg tror han har noen blåmerker i dag.

Satser på at natten nå blir roligere! Jeg og kjære skal straks lage oss quesedilla, og så har vi sjokoladeis til dessert! Hurra for at det er tirsdag - hver dag er en fest! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha :ler: mannen min skal ikke få være i senga den første tiden. Jeg skal ha ungen i senga på ammemadrass. Vi har ganske trang seng. Orker heller ikke ta hensyn og være stille for at han skal skal få sove heller. M hadde kolikk, så han var lenge på madrass i stua. Hans valg den gang, for øvrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jeg blir også provosert av kjæres snorking.. (som om de gjør det med vilje?!). litt sånn: her ammer jeg og v¨åker osv osv, og når jeg endelig kan sove så skal DUUUUUU holde meg våken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro de gjorde det med vilje ja! :fnise:

Her er vi godt i gang med å ta det rolig med juleforberedelsene. Har lagd kokosmakroner og skrevet handleliste, og skal pynte juletre i kveld. Dagene går stort sett med til bleieskift og amming. Vesla er veldig sulten for tiden, har hatt en øke-uke... Jeg hadde egentlig tenkt at jeg og hun skulle nedover til dåpen til lille nevø rett etter nyttår, men jeg ser at det blir bare stress.. I tillegg ble lille så urolig etter vi var på sykehuset da vesla ble født, så jeg tror ikke det er så lurt med fire dager borte igjen nå. Kan ikke ha med lille heller, for han er en tomannsjobb i seg selv for tiden. Så da får vi satse på roadtrip sørover med hele familien i vinterferien i stedet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...