Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Ferdig hos jordmor, og alt ser visst veldig bra ut! Hodet er festet og hun ligger "i perfekt utgangsposisjon"! ;) Fikk neste time dagen før termin, så håper jeg ikke trenger den..

I dag blir det julepølse med kålrabistappe og potetmos til middag! Lille var oppe mange ganger i natt, og snek seg ubemerket oppi senga mi i totida, og kjære bar han inn igjen en time senere. Kom tilbake kl 06 og nektet å sove mer... Og jeg som virkelig trengte å sove....! :natti: holdt på å hormonere en eldre mann i nabolaget i dag også!! Han stoppet meg da jeg var på vei til jordmor, og klagde på at vi hadde satt opp et "kjør forsiktig, barn leker"-skilt ved innkjøringen vår. Enkelte kjører veldig hensynsløst rundt her, og det begynner å bli mange unger her. Og det skulle han da selvsagt klage på, og begynte å mumle noe om at veien kunne bli stengt for all trafikk osv. Halvsenil fjott.. Han selv kjører jo i 10km/t så han trenger jo ikke å gjøre noe som helst, dessuten er jo ikke et sånt skilt bindende på noen måte, bare en påminnelse/oppfordring. Men i stedet for å klikke på han, bare lo jeg litt av han og ønsket han en fin dag videre. Be nice to your enimies, nothing annoys them more! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig sliten i dag, til tross for at jeg (og lille) sov til ca halv ni i dag tidlig. Vi har vært i byen og handlet en del, blitt en god del tråkking og mye styr. I tillegg gikk kjære ut for å vaske bil da vi kom hjem, så jeg måtte ordne med mat, oppvask, slitne barn og rydding av matvarer. På toppen av det hele så har det vært intenst med kynnere og modningsaktivitet hele dagen. Vesla har vært veldig rolig, nesten så jeg ble litt bekymret en periode, men det tok seg opp igjen nå i kveld. Som om ikke det var nok, så hovnet fingrene mine opp så til de grader da vi har i byen, skikkelige pølsefingre! Utrolig ubehagelig... Nei, nå håper jeg hun kommmer snart, for sånt blir slitsomt i 18 dager til... Sutre, klage... Har ikke noe å klage på, men gjør det likevel! ;) I morgen skal jeg ta det HELT piano...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder ut som best jeg kan jeg! :) har ikke gjort steike støv i dag, bare lest bok og slappet av. Sovnet også på et tidspunkt midt på dagen her, men så kom kjære innom på tur mellom to jobber og vekket meg. Nå må jeg snart GÅ opp til skolen/bhg og hente gutter, for kjære tok bilen med piggekk på til jobb... Og han er ikke ferdig før etter sfo har stengt... Jaja, får bruke gooood tid! Så blir det fiskekaker med poteter og grønnsaker til middag! :)

Vesla er mye mer aktiv i dag heldigvis, mer eller mindre tilbake til normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går helt klart for den, Honning!! :fnise: I natt trodde jeg en periode at det var noe på gang. Masse vonde kynnere mer eller mindre regelmessig, og kvalm som et uvær. Pågikk i en times tid, men så roet det seg. Satser på at det ikke blir noe i dag, for jeg skal på shopping, kafe og babysnusing med to venninner+barn! :) Kanskje samvær med babyene får saker og ting i gang! ;)

Travel dag ellers, med mannen på jobb til langt utpå kvelden både i går, i dag og torsdag. I tillegg skal tassene på aktivitetene sine og lille trasser videre. Blir bra når uka er over og det roer seg litt her! Lille datt ned fra stolen sin i barnehagen i går og slo hodet sitt. Klagde hele kvelden og våknet flere ganger i natt pga vondt i hodet. Men nå i dag er visst vondt borte, sa han! :) Sååå greit når de kan kommunisere en del selv! (Det var forøvrig også han som sa at han datt ned fra stolen og fikk aua i hodet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en legging igjen så er dagen over og det er tid for sofasliting og bok! :) Lang dag, men formen er helt grei. Litt halsbrann, men det er selvforskyldt pga pakke-lasagne til middag. Den tomatsausblandingen er fryktelig sterk!

Lille har hatt en trassig ettermiddag, og måtte lokkes og lures til å spise kveldsmat. Middag har jeg i grunnen gitt opp. Han får en porsjon, men spiser den ikke. Og får heller ikke noe oppmerksomhet for det. Må google litt og se om det er noen vise mennesker som har gode råd.. I tillegg til at han var trøtt fra barnehagen (sovnet på sofaen før middag), så blir han ute av seg når pappaen er borte. Han jobber sent i kveld, og Lille ville så gjerne være med han. :( Han skal jobbe sent igjen på torsdag, så det blir vel samme visa da tenker jeg.. Tror han er sliten etter mange og lange dager i barnehagen, men vet ikke om jeg har energi til å ha han hjemme heller akkurat nå.. Burde jo det selvsagt, i og med at det snart blir enda mindre tid til han... :sjenert: Kanskje vi tar en hjemmedag på fredag, for da er kjære tidlig ferdig på jobb! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegetime i dag, og føler egentlig bare for å ligge i senga.. Skikkelig sliten og trøtt, energi på minussiden. Er ikke det at jeg ikke VIL til tannlegen, hadde vært fint å få det unnagjort før vesla kommer, jeg bare orker ikke tanken..... Men jeg får vel kaste meg avgårde. Nabodamen ringte på døra før jeg hadde våknet skikkelig, så jeg åpnet ikke. Litt dårlig samvittighet for det er jo så koselig at hun bare stikker innom sånn.

Skal hente lille tidlig i barnehagen i dag, for han er skikkelig sliten og trøtt om dagen. Skal ha han hjemme på fredag også, så kanskje jeg og han og kjære kan ta en tur på kafe eller noe.. Lille begynner å bli skikkelig pappadalt, i tillegg til å være mammadalt, så tror han trenger litt tid uten storebrødrene. De skal bort på overnatting i helga, så da blir det bare lille-tid! Sikkert for siste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er heller ikke middag særlig poppis. Hun plukker som regel et par biter og hun blir jo ikke mett selv om hun sier "Jeg er mett. Takk for mat" og vrenger av seg smekka. Vi har prøvd å lokke og lure, og noen ganger går det (selv om det ikke akkurat er snakk om at hun spiser så store porsjoner da heller), men som regel ikke. Og etter fem minutter så vil hun ha yoghurt, kjeks, rosiner, klementiner/banan/eple/pære, smoothie :roll: Jeg slites mellom å gi henne brødskive/frukt/smoothie for at hun skal få i seg nok mat i løpet av en dag, og la være for at hun skal skjønne at hun ikke kan droppe middagen og få noe "godt" istedenfor. Prøver å ha Frøken Fryd-vennlig mat, men akkurat nå er hun fryktelig kresen på middag. Hun som var så flink når hun var nybegynner på fast føde! Synes at "vil ikke ha"-periodene er mye lengre enn "spise, spise, spise"-periodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT det samme som her, Haley! I går fikk han ikke "dessert" (hadde klementiner til de som spiste middag), så holdt meg hard helt til kveldsmat. Men han er tydeligvis inne i en småspist periode, heldigvis har han litt å gå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det visst lenge sidan eg har vore innom. Ser at du er gravid igjen, og ventar ei jente i nærmaste framtid. Så spennande, gratulerer så mykje! :-)

Er det eitt eller to barn du har frå før? Beklagar at eg ikkje hugsar det, men det er så altfor lenge sidan eg har vore innom dagboka di.

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mirabella - kjekt å "se" deg igjen! :) :) Venter en jente om (forhåpentligvsi) få dager, ja! Det blir stas! Har en egenprodusert spirrevipp på 2,5 år og to store fosterbarn på 8 og 11, så nå blir det barn nr fire i huset! Veldig greit at det ser ut til å bli en jente, så får jeg en alliert oppi alle guttene! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kosebukse-dag... Har ikke planer om å bevege meg mer enn absolutt nødvendig. Hadde vonde kynnere tidlig i dag, sånn i 5-tida, og det er fortsatt hektisk i det området. Var litt i tvil om jeg skulle la mannen reise på jobb, men han jobber bare to minutter unna her i dag og er ferdig i ett-tida så da fikk han bare reise! :) Tenkte å ha lille hjemme i morgen, men tror ikke jeg orker.. Får hente han tidlig i stedet.

Lille spiste forresten middagen sin i går!! Vi hadde rester av lasagne, så han fikk den kald. I tillegg fikk han hjelpe til å ha maten på tallerkenen selv, og han fikk samme tallerken, bestikk og glass som oss andre (ikke plastikk). Spiste ikke opp alt, men spiste en god del og fikk dessert! 1-0 til mamma! Håper det gjentar seg i dag - skal ha torsk med makaronistuing og brokkoli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart og klart... Har i alle fall vogn, seng, klær og sånt, så får vi se hva mer vi trenger etterhvert! Akkurat nå stresser jeg mer med barnevakt for de tre andre i forbindelse med avreise til sykehuset. Bestemor kommer neste helg, men hvis noe skjer før det (om natta, vil jeg tro) så må jeg (mannen) få tak i go'venninne. Hun har meldt seg frivillig, men jeg vet at hun også har nok å henge fingrene i som alenemor med to (store) barn... Jaja, det går vel bra! ;) Tiden flyr ja, det er helt sikkert!! Crazy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klart og klart... Har i alle fall vogn, seng, klær og sånt, så får vi se hva mer vi trenger etterhvert! Akkurat nå stresser jeg mer med barnevakt for de tre andre i forbindelse med avreise til sykehuset. Bestemor kommer neste helg, men hvis noe skjer før det (om natta, vil jeg tro) så må jeg (mannen) få tak i go'venninne. Hun har meldt seg frivillig, men jeg vet at hun også har nok å henge fingrene i som alenemor med to (store) barn... Jaja, det går vel bra! ;) Tiden flyr ja, det er helt sikkert!! Crazy!!

Hehehe, ja, kan se for meg at det kan føles litt stressende akkurat det med barnevakt! :ler:

Da har dere jo det viktigste, resten kan jo kjøpes etter fødsel om så. Det er så spennende at det snart skal skje noe her, et litt liv skal settes til verden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg jammen slimproppen gikk...... :sjokkert: Og kjære er på jobb, og kommer ikke hjem før sent, og jeg må løpe etter barn og dusje dem og mate dem og legge dem!! Stressaaaaaa!!!! :fnise: Kan jo være at jeg fortsatt har 14 dager på å få dem i seng, men med lille gikk slimproppen en time før jeg ble puttet i ambulansen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Håpe mannen kan komme seg fra jobb snarest da...og at dere får barnevakt. Mannen har kanskje kommet nå, så dere er kanskje på sykehuset? Ikke godt å si, for selv om slimproppen har gått kan det jo likevel gå noen uker til fødselen er i gang.. :unsure: Spennende iallfall, nå er jeg nysgjerrig på neste oppdatering :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...