Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Takk, jenter! Bihulebetennelsen har roet seg en smule for øyeblikket (tok to paracet før jeg la meg i går), men nå har jeg en kjempe-propp i øret i stedet! Jammen glad jeg slipper å være permanent døv! Også har selvfølgelig mannen også begynt å bli dårlig, sø regner med at jeg må ta meg av han også framover. I og med at han er mann...

Kjempefint vær her i dag også, men eplene henger fortsatt på trærne og jeg orker ikke tanken på å plukke.. Mangler også grønnsaksbuljong til suppa til middag så må vel en tur på butikken også i løpet av dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også har selvfølgelig mannen også begynt å bli dårlig, sø regner med at jeg må ta meg av han også framover. I og med at han er mann...

:ler::hoho:

Jaså, tror du ikke han klarer seg selv? Jeg har ingen direkte erfaring på den fronten, så jeg skal kanskje ikke si noe :sjenert: Vel vel, jeg vet at enkelte mannfolk er litt hjelpeløse da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er så absolutt det sterke kjønn! ;)

Så godt du føler deg bittelitt bedre iallfall, selv om du sikkert føler deg rimelig tett i pappen..

suppe er jo bra for forkjølte folk..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Har vært sammen med han i snart 15 år, så vet hvor hjelpeløs han blir når han er syk! :fnise: Nei, der er det nok jeg en del mer hardfør enn han ja! Blir som å ha ett ekstra barn, bare altfor stor til å bære rundt omkring! Litt bedre i dag ja, bortsett fra fullstendig døv på ene øret. Storetass måtte rope til meg da vi skulle gjøre lekser etter skolen!

Nå, gulrotsuppe med løk og kokosmelk, og ferske fiskekaker ved siden av! Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, minner meg på når jeg hadde bihulebetennelse i vår, et par uker før termin. Grøss... Håper du slipper greit unna og at det ikke strekker seg over lengre tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg glemte på butikken i går, grønnsaksbuljong..

Kjipt med bihulebetennelse :( Hadde det fra feb til ut mai i sånn mer eller mindre hele tiden. Skjønner virkelig ikke hvorfor menn blir døden nær nå de er syk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bihulebetennelse er noe dritt, og det er fint lite å gjøre med det også! Fortsatt døv på ene øret, har skrudd opp volumet på telefonen på fullt!

Suppa ble veldig god (selv om lille nektet å smake), og mellomtass spiste 3(!!!) porsjoner! Hadde sikkert kunnet laget den med kyllingbuljong også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir SÅÅÅÅÅ sur!!!! Nå har jeg brukt over 1,5 time på å få lille til å sovne, pga at han sovnet på sofaen i ettermiddag.. Akkurat når jeg har listet meg ut av rommet hans og kommet meg opp i stua, er det noen som dundrer på ytterdøra 30cm fra døra til lille. Det var ingen der (mannen sjekket) men vi vet at det er en guttegjeng i ungdomsskolealder som herjer i området her. De har vært her før og funnet på dritt på kveldtid (stod bl.a. på verandaen til de gamle naboene våre og filmet dem gjennom glassdøra) så jeg regner med det var dem. Hadde jeg fått tak i dem, hadde de ALDRI kommet tilbake!! Møkkafolk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Jæren har vært læreren deres, så han vil ikke gjøre noe. Ikke at han ikke synes de fortjener det, men... Jeg kan jo alltids ringe politiet, men har en mistanke om at det ikke virker. Tror ikke de er særlig redd politiet, og politiet har vel andre ting å bruke tiden sin på enn drittunger! Hmmm... Luftgevær kanskje? Paintball? :fnise: Lille våknet heldigvis ikke, av en eller annen merkelig grunn. For en frekkhet... De snek seg inn i yttergangen (ytterdøra stod oppe) og dundret på innerdøren. Må vel begynne å låse nå da...

Kjære hjemme fra jobb i dag og i morgen, fått mannesjuken.. Jeg har kjørt unger og handlet for uka, og kommet på at bekkenet misliker bæring av handleposer og manøvrering av handlevogner... Nå er vaskedamen her, og duften av rene golv sprer seg oppover etasjene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo alltids ringe politiet, men har en mistanke om at det ikke virker. Tror ikke de er særlig redd politiet, og politiet har vel andre ting å bruke tiden sin på enn drittunger! Hmmm... Luftgevær kanskje? Paintball? :fnise: Lille våknet heldigvis ikke, av en eller annen merkelig grunn. For en frekkhet... De snek seg inn i yttergangen (ytterdøra stod oppe) og dundret på innerdøren. Må vel begynne å låse nå da...

Du kan alltids ringe politiet. Er det et vedvarende problem hos dere og flere av naboene deres, så bør politiet ta det alvorlig. Men du det ikke før du har forsøkt. Da bør dere muligens slå dere sammen med flere naboer, og være flere om å evt. anmelde. Uansett har ikke ungdommen lov å forstyrre privatlivets fred på den måten der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er hent sikkert at de ikke har! Flere naboer har ringt til politiet tidligere (de har vært mer plaget enn oss), og både politi og barnevern har dem i kikkerten. Ser bare ikke ut til å affisere dem noe videre!

---

Nå er vi på hytta og jeg har en meget velfortjent strekk på senga! Lille er utrolig slitsom om dagen, og trenger konstant tilsyn for å ikke skade seg selv... Det regner, og han blir lei av å være inne. Så nå er det på med regnbukse og ut i frisk luft! Bekkenet har blitt en god del verre de siste par dagene, og nå er det merkbart også foran... Håper virkelig jeg tar det nok med ro så jeg slipper dette om et par måneder! Ikke særlig gira på bekkenløsning i årevis framover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille kjære lager kveldsmat til meg! :) Fin dag i dag, men masse bekkenvondt... Og laaaang liste med ting som må gjøres i morgen. Må prøve å finne kakepynt med pingviner eller seler eller noe sånt til mellomstasjon sine bursdagsmuffinser (blir isfjell-tema), og må til hytta og hente masse ting som vi glemte der i dag. Blandet annet strikkingen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gurimalla... En times tur på butikken og jeg er utkjørt! Sov dårlig i natt. Lille var våken først kl 23, så kom han inn til oss 01:30. Så kom mellomtass inn kl 04:30, for han hadde voksesmerter i beina, og så brukte jeg en time på å sovne igjen. Så kom han inn igjen kl 06:10, og jeg stod opp... :natti: Tror jeg trenger en lur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noen lur, storetass kom hjem fra skolen før jeg rakn å legge meg nedpå.. Men da fikn vi gjort unna lekser, henting og middag i en viss fart og med effektivitet! :jepp: Det betaler jeg for nå - lille har lagt seg (sovnet med en gang!!), og kjære og tassene er på speider. Jeg er helt i svime, kjennes ut som om jeg har styrtet en halvflaske vodka! Spiste noe vårløk i salaten til middag, og den kjennes.. I tillegg er det ei som spreller noe helt infernalsk (klager absolutt ikke på masse bevegelse, men det må da finnes grenser!), og det gjorde hun hele ettermiddagen, kvelden og mye av natten i går også. Skulle tro det var koffeinsjokk ut og gikk.. Roet seg en smule etter (fra min side) noe mindre inspirert :sengekos: i går, men begynte på igjen etter første dotur i natt. Kan ikke huske at lille var slik - så da regner jeg med at dette blir et dydsmønster i forhold til soving senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snakk om energisluk å lage menneske! Har ikke vært å slappfisk på år og dag - gikk en tur til postkassen i dag, og måtte legge meg nedpå etterpå! Må få jordmor til å sjekke jernreservene neste uke.. Måtte ha litt ekstra jern på slutten da jeg har gravid med lille, så overrasker meg ikke om jeg må det nå også.

I dag er enda en sånn få-ting-unangjort-dag. Må få tak i mennesket på fylket for å få lønnsbekreftelsen min (stresser med søknaden - aner ikke om jeg har god eller dårlig tid), må finne oppskrift på isfjellmuffinser til mellomtass sin bursdag, må skrive handleliste for den kommende uken (ukehandler på tirsdager, bare for å være interessante), oppvaskmaskintømming/fylling, vaskemaskintømming/fylling, bretting av klær, ........ The list goes on and on and on... Hadde tenkt å lage hjemmelaget tomatsuppe til middag, men tror det blir grandiosa i stedet for en gangs skyld. Så blir i alle fall lille glad!

Lille er superdårlig på å spise middager plutselig, og vil ikke ha noe som helst. Han får servert det vi andre spiser, men bare pirker i maren og nekter. Så langt har vi gitt han dessert likevel (må ha dessert pga mellomtass - long story), for jeg tror ikke han er stor nok til å forstå "bare for de slm spiser opp middagen sin"-konseptet. Det han liker er pasta (unntatt lasagne), grønnsaker, potet med saus, pølse og pizza.. Også spiser han jo veldig godt til de andre måltidene med både grøt, skive, yoghurt, frukt osv. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å spise middag.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker dessert (i helger osv) som middel for at J skal spise maten sin. Dvs hun må ikke spise opp alt, men i det minste smake og spise endel. Blir vi fornøyde da, får hun dessert. Etter trussel om dessertnekt så spiser hun som regel en god del, og får premien sin ;) hmm alltid litt vanskelig å vite hvordan man skal gripe sånt fatt.,,

så dere har dessert hver dag? jaja, why not ;) dessert kan jo også være sunt, og er jo så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessert hver dag ja... Ikke usunt hver dag, men gjerne litt frukt, kanskje oppkuttet med en dusj is til eller noe sånt. Blåbær med vaniljekesam er også en vinner! Mellomtass har en spiseforstyrrelse som gjør at vi må ha noe sånt som motivasjon, og det er jo veldig urettferdig hvis bare han skal få! ;) Må prøve å få lille til å skjønne sammenhengen. Han får jo bare litt middag, og for min del er det helt ok så lenge han smaker på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir en skikkelig slappe av-dag. Det eneste som står på planen er henting/middag/lekser, så før det blir det strikking/te/bok! I morgen kommer svigermor og skal være til godt over helga. I utgangspunktet positiv til den tanken, men erfaringsmessig blir det litt trangt her etter noen dager. Til tross for å at huset er kjempestort.. Uansett, på torsdag neste uke kommer foreldrene mine på besøk, og det blir kjempekoselig! Ett år siden de var her sist nå.. Sånn er det når man kombinerer krevende jobber og distanse.. Får se om vi ikke finner på noe sprell - lille skal i alle fall være hjemme fra barnehagen og bli bedre kjent med besteforeldrene.

I kveld skal jeg på kafe med go'venninner! :hopper: Strategisk planlagt så jeg går glipp av legging... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...