Gå til innhold

Hva synes du om fifty shades of grey?


ol93

Anbefalte innlegg

Men du kan ikke snakke for alle. At du ikke syns det er romantikk, er greit det, men mange er uenige med deg.

Tydeligvis er det mange som har likt filmen (og bøkene). Hadde inntrykk av at mange syns filmen var dårlig, men etter å ha lest litt på nettet, så er det mange som har likt filmen og som gleder seg til fortsettelsen.

Anonymous poster hash: 1a949...2de

Det er faktisk ikke subjektivt. Ingen med vettet i behold mener at en psykopat som han som faktisk sier rett ut : i dobt do romance er romantidk så jo jeg kan snakke for alle, for de som synes dette er romantisk syns jeg oppriktig synd på.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig enkel, irriterende dårlig språk-ga opp på side 18-den blir ikke lest.



Anonymous poster hash: 97c43...ed2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

 

Men du kan ikke snakke for alle. At du ikke syns det er romantikk, er greit det, men mange er uenige med deg.

 

Tydeligvis er det mange som har likt filmen (og bøkene). Hadde inntrykk av at mange syns filmen var dårlig, men etter å ha lest litt på nettet, så er det mange som har likt filmen og som gleder seg til fortsettelsen. 

Anonymous poster hash: 1a949...2de

 

så enig i den. For noen er roser og middag romantikk. For meg personlig så er en kveld sammen, om det er på kino, hjemme, resturant usaklig, det å være sammen er romantisk. Det at Grey vil være med Ana, selv om at hun er "feil" for han (grunnet hans sadistiske tendenser i sengen) så er han villig til å endre seg, og klarer klarer ikke å holde seg unna. Alt han ønsker er å være med henne vært sekund av sitt liv - for meg er det romantisk, ergo, bøkene er romantiske. 

 

Leser nå The Lux series, og den synes jeg er romantisk. Ikke action, ikke drama, ikke fantasy, men romantisk (og fantasy og dystiopian og alle de kategoriene også), mange vil kanskje se på hovedkarakteren som stalker og syk i hodet som er villig til å... jeg stopper der, la oss ta Twilight! Jeg liker første boken (bare den fordi de andre er til å spy av, dårlig skrevet) og den er romantisk, fordi Edward er villig til å være med Bella, til tross for faren han utsetter henne for, og det faktumet at han ser på seg selv som et monster som ikke fortjener kjærlighet. For MEG så er det romantisk, og jeg elsker Edward på grunn av det.

Samme som at jeg digger Daemon i Lux serien, Grey i Fifty, og mange andre karakterer. 

 

Noen liker ikke den siden av karakterene i det hele tatt. Samme som at jeg hater Ana og Bella og deres "å jeg er så stygg og fæl, og klumsete og A4", men alle guttene sikler etter de, og mennene som elsker dem forguder at de er så klumsete, og de er så langt ifra A4 som de skal ha det til. DET hater jeg, andre elsker det. 

Endret av imperio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Det er faktisk ikke subjektivt. Ingen med vettet i behold mener at en psykopat som han som faktisk sier rett ut : i dobt do romance er romantidk så jo jeg kan snakke for alle, for de som synes dette er romantisk syns jeg oppriktig synd på.

Grey er IKKE en psykopat, selv om at DU mener han er det. Det to forskjellige ting.

Det å si at Leatherface fra Texas chainsaw massacre er romantisk fordi han er villig til å jakte et menneske for evig med en motorsag. Det at DU mener han er romantisk, forandrer ikke på det faktumet at han faktisk ER en psykopat. 

Du kan ikke sitte å si at hvem som helst er en psykopat, bare fordi du ser på deres oppførsel som psykopatiske tendenser. 

 

Det at folk kaller han for psykopat fordi han elsker buttplugs, nippleclamps og slike ting, er utrolig stygt gjort mot de som faktisk elsker BDSM! 

For det er en helt normal fetisj som hvem som helst kan ha, din egen bestemor kan ha en fuck-dungeon i huset sitt for alt du vet. 

 

Høre aldri at andre kalt Edward for psykopat? Han var jo like ille som Grey når det kom til stalking og fucke opp livet til dama. 

 

Det å si at en bok er dårlig, eller en film er dårlig, er så klart helt greit! for ingen liker det samme. Men det å sitte her å si at BDSM eller de som har en evig kjærlighet for noen, de som er villig til å forandre seg for noen, eller noen som faktisk sliter psykisk, er det samme som psykopat, fiktiv eller ei, det er IKKE GREIT! 

 

Det er også lov å tenke litt. DET ER EN FIKTIV BOK FOR SVARTE! 

De som klarer å se forbi slike småting, de som klarer å lese imellom linjene og faktisk bruker hjernen sin, de forstår at det ER noe å like ved karakteren, det er noe å ikke like. Men de som liker Fifty de klarer å se rundt det, fordi de vet at det er fiktiv historie! 

Jeg er ikke en del av BDSM, men det å høre ordene nipple clamp og slikt fikk meg til å smile, ikke til å løpe til nærmeste kondomeri og kjøpe noen for å prøve de ut på typen. 

Det å si at de som liker fifty støtter psykopater, kvinnemishandlere og voldtektsmenn er det samme som å si at noen av de som digger CSI har en drøm om å bli en drapsmann og støtter de.

Skjerp deg og voks opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så enig i den. For noen er roser og middag romantikk. For meg personlig så er en kveld sammen, om det er på kino, hjemme, resturant usaklig, det å være sammen er romantisk. Det at Grey vil være med Ana, selv om at hun er "feil" for han (grunnet hans sadistiske tendenser i sengen) så er han villig til å endre seg, og klarer klarer ikke å holde seg unna. Alt han ønsker er å være med henne vært sekund av sitt liv - for meg er det romantisk, ergo, bøkene er romantiske.

Leser nå The Lux series, og den synes jeg er romantisk. Ikke action, ikke drama, ikke fantasy, men romantisk (og fantasy og dystiopian og alle de kategoriene også), mange vil kanskje se på hovedkarakteren som stalker og syk i hodet som er villig til å... jeg stopper der, la oss ta Twilight! Jeg liker første boken (bare den fordi de andre er til å spy av, dårlig skrevet) og den er romantisk, fordi Edward er villig til å være med Bella, til tross for faren han utsetter henne for, og det faktumet at han ser på seg selv som et monster som ikke fortjener kjærlighet. For MEG så er det romantisk, og jeg elsker Edward på grunn av det.

Samme som at jeg digger Daemon i Lux serien, Grey i Fifty, og mange andre karakterer.

Noen liker ikke den siden av karakterene i det hele tatt. Samme som at jeg hater Ana og Bella og deres "å jeg er så stygg og fæl, og klumsete og A4", men alle guttene sikler etter de, og mennene som elsker dem forguder at de er så klumsete, og de er så langt ifra A4 som de skal ha det til. DET hater jeg, andre elsker det.

Javel du skal få syns stalking er romantisk du men men... kom tilbake når du har opplevd åbli utsatt for det. Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Javel du skal få syns stalking er romantisk du men men... kom tilbake når du har opplevd åbli utsatt for det.

Du har seriøst et stort problem. I motsetning til deg så klarer jeg å skille fantasi og virkelighet. Det å tenke at det at en mann tar en kule for deg er romantisk, betyr ikke at du virkelig ønsker at det skal skje i virkeligheten! 

Bare fordi noen drømmer om å sex på en eng i full offentlighet mens det tordner og lyner rundt de, betyr ikke at de kommer til å gjøre det. 

 

Det å tenke "det er romantisk", samme hvor sykt det måtte være, betyr ikke at man må oppleve det, for å oppleve ekte kjærlighet eller for å vite at han du er sammen er "den ene". 

 

Igjen, skjerp deg og voks opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har seriøst et stort problem. I motsetning til deg så klarer jeg å skille fantasi og virkelighet. Det å tenke at det at en mann tar en kule for deg er romantisk, betyr ikke at du virkelig ønsker at det skal skje i virkeligheten!

Bare fordi noen drømmer om å sex på en eng i full offentlighet mens det tordner og lyner rundt de, betyr ikke at de kommer til å gjøre det.

Det å tenke "det er romantisk", samme hvor sykt det måtte være, betyr ikke at man må oppleve det, for å oppleve ekte kjærlighet eller for å vite at han du er sammen er "den ene".

Igjen, skjerp deg og voks opp.

Selv om det er fantasi så eksisterer det slike folk i virkeligheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør fsktisk det. Og jeg syns ikke noe om at de lager en film hvor de romantiserer det. Det fins lettpåvirkelige folk om du ikke visste det. Du trenger ikke bli så jævla frekk. Å latterliggjøre andre hører ikke hjemme på et diskusjonsforum. Skam deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel du skal få syns stalking er romantisk du men men... kom tilbake når du har opplevd åbli utsatt for det.

Hadde Ana blitt ufrivillig stalka, så hadde det ikke vært noe romantisk med det. Da hadde det jo bare vært skummelt og creepy. Men når Grey er en Ana er fascinert av, og har følelser for, så blir det ikke creepy lenger. Hun liker jo da at han dukker opp på uventede steder..

Anonymous poster hash: 817c1...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Ana blitt ufrivillig stalka, så hadde det ikke vært noe romantisk med det. Da hadde det jo bare vært skummelt og creepy. Men når Grey er en Ana er fascinert av, og har følelser for, så blir det ikke creepy lenger. Hun liker jo da at han dukker opp på uventede steder..

Anonymous poster hash: 817c1...234

Grunnen til at hun er med frivillig er jo fordi hun er uerfaren, lettpåvirkelig og dum som et brød da..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg synes om 50 shades of grey.

 

Her om dagen kom jeg i prat med noen om den boka, og da sa jeg at jeg mente å huske at jeg hadde startet å lese den rett etter at den kom ut, men at den ikke var noe for meg så jeg la den fra meg.

 

Etter denne praten (hvor vedkommende jeg pratet med selvfølgelig roste både boka og filmen høyt opp i skyene) tenkte jeg at jeg kunne jo hvertfall gi boka en fair sjanse, og lese hele. Så jeg leste hele, og når jeg gjorde det innså jeg at jeg faktisk hadde lest hele boka rett etter den kom ut også, det var bare det at i ettertid har jeg bare huska den som en treig bok som aldri kom skikkelig igang, sånn at jeg har trodd at jeg bare leste starten. Ikke akkurat et kvalitetstegn med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør fsktisk det. Og jeg syns ikke noe om at de lager en film hvor de romantiserer det. Det fins lettpåvirkelige folk om du ikke visste det. Du trenger ikke bli så jævla frekk. Å latterliggjøre andre hører ikke hjemme på et diskusjonsforum. Skam deg

Så du mener alle menn bør bare glemme det hvis drømmedama drar?

De møttes ikke på byen for å si det sånn! 

 

Hadde Ana blitt ufrivillig stalka, så hadde det ikke vært noe romantisk med det. Da hadde det jo bare vært skummelt og creepy. Men når Grey er en Ana er fascinert av, og har følelser for, så blir det ikke creepy lenger. Hun liker jo da at han dukker opp på uventede steder..

Anonymous poster hash: 817c1...234

Enig, om hun ikke likte å være stalket så hadde hun anmeldt han. Slik som alle andre hadde gjort i virkeligheten. 

 

Grunnen til at hun er med frivillig er jo fordi hun er uerfaren, lettpåvirkelig og dum som et brød da..

Så du mener de som driver på med BDSM er "dum som et brød" og "lettpåvirkelig"? 

Hva med de som prøver analsex? Det gjør jo vondt første par gangene... er de "dum som et brød" fordi de er villig til å prøve ut noe nytt? Hva med de som er jomfru og har sex for første gang, er de også "lettpåvirkelig og dum som et brød"?

Hun var jomfru da hun møtte han! Jeg tviler sterkt på at du var ekspert på din egen kropp, lyster og sex generelt da du var jomfru. 

 

Om du finner drømmemannen en dag, og han er inn i BDSM samfunnet, hadde du da gått ifra han, eller faktisk gitt det en sjanse? Ana er ikke i det samfunnet, hun hadde aldri hatt så mye som en orgasme før hun møtte Grey. Hun hopper ikke rett inn i knullemaskninen med en 40 cm lang dildo for svarte! Og han tvinger henne ikke til det heller. De utforsker sex og BDSM sammen, de tester grenser og nye ting, sammen! Slik som det skal være, BDSM eller ei. 

Det å få uforutsette følelser og tanker over å ha prøvd noe nytt er normalt, fiktiv eller ei. 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 0eea1...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest imperio

 

Så du mener alle menn bør bare glemme det hvis drømmedama drar?

De møttes ikke på byen for å si det sånn! 

 

Enig, om hun ikke likte å være stalket så hadde hun anmeldt han. Slik som alle andre hadde gjort i virkeligheten. 

 

Så du mener de som driver på med BDSM er "dum som et brød" og "lettpåvirkelig"? 

Hva med de som prøver analsex? Det gjør jo vondt første par gangene... er de "dum som et brød" fordi de er villig til å prøve ut noe nytt? Hva med de som er jomfru og har sex for første gang, er de også "lettpåvirkelig og dum som et brød"?

Hun var jomfru da hun møtte han! Jeg tviler sterkt på at du var ekspert på din egen kropp, lyster og sex generelt da du var jomfru. 

 

Om du finner drømmemannen en dag, og han er inn i BDSM samfunnet, hadde du da gått ifra han, eller faktisk gitt det en sjanse? Ana er ikke i det samfunnet, hun hadde aldri hatt så mye som en orgasme før hun møtte Grey. Hun hopper ikke rett inn i knullemaskninen med en 40 cm lang dildo for svarte! Og han tvinger henne ikke til det heller. De utforsker sex og BDSM sammen, de tester grenser og nye ting, sammen! Slik som det skal være, BDSM eller ei. 

Det å få uforutsette følelser og tanker over å ha prøvd noe nytt er normalt, fiktiv eller ei. 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 0eea1...402

 

fack stygge anonym knapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener alle menn bør bare glemme det hvis drømmedama drar?

De møttes ikke på byen for å si det sånn!

Enig, om hun ikke likte å være stalket så hadde hun anmeldt han. Slik som alle andre hadde gjort i virkeligheten.

Så du mener de som driver på med BDSM er "dum som et brød" og "lettpåvirkelig"?

Hva med de som prøver analsex? Det gjør jo vondt første par gangene... er de "dum som et brød" fordi de er villig til å prøve ut noe nytt? Hva med de som er jomfru og har sex for første gang, er de også "lettpåvirkelig og dum som et brød"?

Hun var jomfru da hun møtte han! Jeg tviler sterkt på at du var ekspert på din egen kropp, lyster og sex generelt da du var jomfru.

Om du finner drømmemannen en dag, og han er inn i BDSM samfunnet, hadde du da gått ifra han, eller faktisk gitt det en sjanse? Ana er ikke i det samfunnet, hun hadde aldri hatt så mye som en orgasme før hun møtte Grey. Hun hopper ikke rett inn i knullemaskninen med en 40 cm lang dildo for svarte! Og han tvinger henne ikke til det heller. De utforsker sex og BDSM sammen, de tester grenser og nye ting, sammen! Slik som det skal være, BDSM eller ei.

Det å få uforutsette følelser og tanker over å ha prøvd noe nytt er normalt, fiktiv eller ei.

Anonymous poster hash: 0eea1...402

Bdsmere har kritisert filmen om du ikke visste det. Og det er tydelig at det ikke er hennes greie. Hun gjør det gor hans skyld fordi hun er så gorelska. Og om du tror fifty shades handler om bdsm så er du helt på jordet. For bdsm handler KUN om det som skjer i senga. En bdsmer styrer ikke hele livet til den sibmissive ved å nekte vedkommende å drikke alkohol, dikterer kosthold, treningsplan, hva slags lege hun skaø gå yil, hvordan hun skal kle seg, nekte henne å treffe familien.. hallo. Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest imperio

Bdsmere har kritisert filmen om du ikke visste det. Og det er tydelig at det ikke er hennes greie. Hun gjør det gor hans skyld fordi hun er så gorelska. Og om du tror fifty shades handler om bdsm så er du helt på jordet. For bdsm handler KUN om det som skjer i senga. En bdsmer styrer ikke hele livet til den sibmissive ved å nekte vedkommende å drikke alkohol, dikterer kosthold, treningsplan, hva slags lege hun skaø gå yil, hvordan hun skal kle seg, nekte henne å treffe familien.. hallo.

Jeg nevner BDSM, for jeg har null peiling på hvorfor du mener han er psykopat. 

Å ja, jeg forstår kritikken til dem også, men det de ikke forstår er at han går ikke full on crazy i senga med henne, fordi hun ikke er vandt til det! Hun er ny til hele BDSM greia, hun viste ikke hva en nipple clamp var før hun møtte Grey. 

Og de som kritiserer det, har ikke lest bøkene. De vet ikke at Ana kan si nei når hun vil! 

 

Og grunnen til hvorfor han er så kontrollerende har jeg skrevet lengre bak i tråden. 

Det kan sammenlignes med en person som har anoreksi. De har null kontroll i livet sitt, så mat er det eneste de kan kontrollere. Grey vokste opp i et forferdelig hjem, og han hadde null kontroll på det som skjedde rundt han. Mat og folk. 

Så i voksen alder vil han ha kontroll over alt rundt han. En submissiv sier seg selv, i sengen er HAN i kontroll, han har aldri hatt et forhold før. Så det å legge ifra seg den kontrollen i et forhold er helt nytt for han. Ja han ER kontrollerende, og med en god grunn! 

Alle rundt han har han kontroll over. Alle som jobber for han, er det han som kontrollerer! 

Familien har han et godt, men samtidig ikke så bra forhold til, fordi han har null kontroll over dem. Vanskelig å forklare, du må lese bøkene for å forstå det. Han elsker familien sin, men samtidig er det vanskelig for han, for han kan ikke kontrollere de, slik som han kan kontrollere de som jobber for han, og de han ligger med.

 

Ana kommer inn i livet hans, og snur alt opp ned. Sakte men sikkert så lar han henne ta kontroll. Hun er den første, og eneste, som motsier han. Samme hvor mye han roper og gjør seg til. 

Filmen viser ikke hvordan det hele foregår. Hvordan Ana reagerer, hva hun tenker og føler. Du får heller ikke vite om alle de gangene hun går rundt å tenke på han, og vips der dukker han opp. Og hun får ikke panikk og løper til nærmeste politistasjon, fordi hun VIL møte han! Joda hun synes det er sært at han sporer mobilen, men hun har ben i nesa og sier ifra, og Grey er så forelsket at han gjør det hun sier, ofte etter mye om og men. 

 

Du har sett 1 film av 3, og filmen er 1/3 av boken! 

Det å sitte her å si at han er en psykopat, og "stakkars de som er lettpåvirkelig og dum som et brød".. du har ingen grunnlag til å si noe slik! 

For du kjenner ikke karakterene, du vet ikke det vi andre vet! Vi vet hva som skjer i bok 2 og 3! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din mening, men det er ikke til å stikke under en stol, at mange liker og til og med fortrekker denne litteraturen. Syns det er ganske trangsynt av deg å tro at alle må ha samme smak som deg selv og bastant uttrykker at det finnes bedre etorisk litteratur for alle der ute, noe som jo ikke er tilfellet. Jeg har ikke lest bøkene, så kan ikke uttale meg om hvordan de er, men filmen var fin. Anonymous poster hash: 1a949...2de

Jeg ser jo at mange liker både bøkene og filmene, men jeg må ærlig si at jeg synes det er helt tragisk at dette har blitt så populært. Folk må gjerne få synes en psyko stalker er sexy (og nei, dette er ikke bdsm, som mange før har nevnt), men at dette er helt rævva rent litterært sett vil jeg påstå er en objektiv observasjon.

Dama skriver helt grusomt dårlig, hun er ikke flink til å formulere seg, hun gjentar de samme ordene og uttrykkene om og om igjen, og beskrivelsene vil jeg påstå en gjennomsnittlig sjetteklassing kunne klart bedre.

Det et mange som synes grændis er toppen av lykke og, nen det betyr ikke at det er kvalitetsmat av den grunn ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevner BDSM, for jeg har null peiling på hvorfor du mener han er psykopat.

Å ja, jeg forstår kritikken til dem også, men det de ikke forstår er at han går ikke full on crazy i senga med henne, fordi hun ikke er vandt til det! Hun er ny til hele BDSM greia, hun viste ikke hva en nipple clamp var før hun møtte Grey.

Og de som kritiserer det, har ikke lest bøkene. De vet ikke at Ana kan si nei når hun vil!

Og grunnen til hvorfor han er så kontrollerende har jeg skrevet lengre bak i tråden.

Det kan sammenlignes med en person som har anoreksi. De har null kontroll i livet sitt, så mat er det eneste de kan kontrollere. Grey vokste opp i et forferdelig hjem, og han hadde null kontroll på det som skjedde rundt han. Mat og folk.

Så i voksen alder vil han ha kontroll over alt rundt han. En submissiv sier seg selv, i sengen er HAN i kontroll, han har aldri hatt et forhold før. Så det å legge ifra seg den kontrollen i et forhold er helt nytt for han. Ja han ER kontrollerende, og med en god grunn!

Alle rundt han har han kontroll over. Alle som jobber for han, er det han som kontrollerer!

Familien har han et godt, men samtidig ikke så bra forhold til, fordi han har null kontroll over dem. Vanskelig å forklare, du må lese bøkene for å forstå det. Han elsker familien sin, men samtidig er det vanskelig for han, for han kan ikke kontrollere de, slik som han kan kontrollere de som jobber for han, og de han ligger med.

Ana kommer inn i livet hans, og snur alt opp ned. Sakte men sikkert så lar han henne ta kontroll. Hun er den første, og eneste, som motsier han. Samme hvor mye han roper og gjør seg til.

Filmen viser ikke hvordan det hele foregår. Hvordan Ana reagerer, hva hun tenker og føler. Du får heller ikke vite om alle de gangene hun går rundt å tenke på han, og vips der dukker han opp. Og hun får ikke panikk og løper til nærmeste politistasjon, fordi hun VIL møte han! Joda hun synes det er sært at han sporer mobilen, men hun har ben i nesa og sier ifra, og Grey er så forelsket at han gjør det hun sier, ofte etter mye om og men.

Du har sett 1 film av 3, og filmen er 1/3 av boken!

Det å sitte her å si at han er en psykopat, og "stakkars de som er lettpåvirkelig og dum som et brød".. du har ingen grunnlag til å si noe slik!

For du kjenner ikke karakterene, du vet ikke det vi andre vet! Vi vet hva som skjer i bok 2 og 3!

Jeg kan si det pga at atferden hans generelt lyser psykopat på lang vei. At du ikke ser at noe atv det jeg har listet opp som tegn på at han enten er osykopat eller har en form for problemer med psyken sin, så har ikke du fulgt med på film 1.

Og anna sier ikke nei fordi hun er en viljeløs filledukke. Dessuten klarer ikke hun å se at han ikke er normal da hun ikke har erfaring med menn fra tidligere.

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...