Gå til innhold

Svenskene vil belønne IS krigere, med penger, jobb og bolig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange har vel for lengst oppdaget av svenskene er ubegripelige naive på alle felt når det gjelder innvandring og Islam, men denne tar kaka.

Svenskene vil gi jobb, penger og bolig til IS-krigerne

Det tragiske er at vi er nabo med Sverige, dette er også farlig for Norge.

Anonymous poster hash: 98e76...8bf

Flott tiltak som gjør at SD vil vokse og om få år kan overta maka i vårt naboland.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er blitt gjort tydelig flere ganger at å sette hardt opp mot hardt ikke fungerer,

Om jeg ikke husker feil. Så fungerte det meget godt og straffe krigsforbrytere etter 2. verdenskrig. IS folk er forbrytere som bør straffes med dødsstraff. De er på linje med tyske SS soldater som var med på jødeutryddelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott og riktig avgjort å trekke tilbake hans britisk statsborgerskap!!! Så mange flere farlige utlendinger bør oppleve det samme!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men nå var det vel ikke fengsel, men hybel og jobb disse gode medborgerne skulle ha?

Fengsel for de som blir funnet skyldige i å faktisk utføre terrorisme. Hybel/oppfølging/institusjon for de som ikke påviselig har deltatt i selve aksjonene men er "tvilsomme", alt etter hva som passer. Ordinær jobb får man nok ikke når man har særdeles tvilsom utenlandstjeneste på cv'en, det blir i så fall en eller annen form for praksisplass.

Anonymous poster hash: 6dd2f...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil. Så fungerte det meget godt og straffe krigsforbrytere etter 2. verdenskrig. IS folk er forbrytere som bør straffes med dødsstraff. De er på linje med tyske SS soldater som var med på jødeutryddelsen.

Hvis du ønsker å trekke paralleller til rettsoppgjøret etter krigen, så ble det også den gangen ført rettssaker der man måtte bevise hva folk hadde gjort eller ikke gjort, og de fleste av SS-soldatene bli ikke straffeforfulgt.

Litt som med våre egne frontkjempere som slåss for tyskerne. De som overlevde, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å trekke paralleller til rettsoppgjøret etter krigen, så ble det også den gangen ført rettssaker der man måtte bevise hva folk hadde gjort eller ikke gjort, og de fleste av SS-soldatene bli ikke straffeforfulgt.

Litt som med våre egne frontkjempere som slåss for tyskerne. De som overlevde, da.

Selvsagt må det føres bevis. IS står for alvorlige krigsforbrytelser mot menneskeheten. Men alle deltar nok ikke i det. Dem man kan bevise har deltatt i tortur og drap, bør henrettes. Sympatisører av IS her i Norge, burde straffes slik vi gjorde med Norske nazister, eks. Hamsund. Han deltok ikke i jødeutryddelsen. Men ble selvsagt straffeforfulgt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt må det føres bevis. IS står for alvorlige krigsforbrytelser mot menneskeheten. Men alle deltar nok ikke i det. Dem man kan bevise har deltatt i tortur og drap, bør henrettes. Sympatisører av IS her i Norge, burde straffes slik vi gjorde med Norske nazister, eks. Hamsund. Han deltok ikke i jødeutryddelsen. Men ble selvsagt straffeforfulgt.

Hamsun ble ikke straffeforfulgt.

Man klistret merkelappen "varig svekkede sjelsevner" på ham i et forsøk på å unngå en rettssak. Norges kanskje største forfatter gjennom tidene ble umyndiggjort, plassert på institusjon og diagnostisert med ikke-diagnosen "varig svekkede sjelsevner". Hamsun hadde mer sjel i lillefingeren enn noen av de grå doktorene som diagnostiserte ham.

Til slutt ble han idømt en bot av astronomiske proporsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamsun ble ikke straffeforfulgt.

Man klistret merkelappen "varig svekkede sjelsevner" på ham i et forsøk på å unngå en rettssak. Norges kanskje største forfatter gjennom tidene ble umyndiggjort, plassert på institusjon og diagnostisert med ikke-diagnosen "varig svekkede sjelsevner". Hamsun hadde mer sjel i lillefingeren enn noen av de grå doktorene som diagnostiserte ham.

Til slutt ble han idømt en bot av astronomiske proporsjoner.

Jo men han slapp straff pga. sykdom som du nevner. Andre nazister som Hamsund ble straffet, tyskertøser skamklipt og hetset. Ikke for at det er et mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men han slapp straff pga. sykdom som du nevner. Andre nazister som Hamsund ble straffet, tyskertøser skamklipt og hetset. Ikke for at det er et mål.

Hamsun var ikke syk. Det var vel derfor man oppfant en diagnose bare for ham. Hamsuns "problem" var at han var en nobelprisbelønnet forfatter som var verdenskjent for sine bøker, og som beklageligvis hadde uttrykk sympatier for tyskerne og Hitler og hadde gitt nobelprisen sin til Goebbels som en gest. Og la oss ikke glemme at han også skrev nekrologen til Hitler på det verst tenkelige tidspkt.

Artig at du nevner tyskertøsene. De hadde heller ikke brutt noen lover.

Hvis jeg får gi deg et vennlig råd, så er det altså følgende: Ikke forsøk å sammenligne det som evt skal gjøres med IS-sympatisører og andre islamister hvis og når de vender tilbake, med rettsoppgjøret etter krigen. Det er av forskjellige grunner en komplett meningsløs sammenligning.

Rettsoppgjøret etter krigen var ment å ramme dem som hadde forbrutt seg mot Norge og norske lover, men endte opp med å pisse på loven og ta den verste hevnen over folk som rent faktisk ikke hadde brutt noen lov.

Jeg håper virkelig ikke at vi skal blamere oss sånn en gang til.

Jeg mener, man innførte sågar dødsstraff med tilbakevirkende kraft bare for å få tatt sin hevn i fullt monn.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamsun var ikke syk. Det var vel derfor man oppfant en diagnose bare for ham. Hamsuns "problem" var at han var en nobelprisbelønnet forfatter som var verdenskjent for sine bøker, og som beklageligvis hadde uttrykk sympatier for tyskerne og Hitler og hadde gitt nobelprisen sin til Goebbels som en gest. Og la oss ikke glemme at han også skrev nekrologen til Hitler på det verst tenkelige tidspkt.

Artig at du nevner tyskertøsene. De hadde heller ikke brutt noen lover.

Hvis jeg får gi deg et vennlig råd, så er det altså følgende: Ikke forsøk å sammenligne det som evt skal gjøres med IS-sympatisører og andre islamister hvis og når de vender tilbake, med rettsoppgjøret etter krigen. Det er av forskjellige grunner en komplett meningsløs sammenligning.

Rettsoppgjøret etter krigen var ment å ramme dem som hadde forbrutt seg mot Norge og norske lover, men endte opp med å pisse på loven og ta den verste hevnen over folk som rent faktisk ikke hadde brutt noen lov.

Jeg håper virkelig ikke at vi skal blamere oss sånn en gang til.

Jeg mener, man innførte sågar dødsstraff med tilbakevirkende kraft bare for å få tatt sin hevn i fullt monn.

Ikke overraskende er vi uenige. Jeg mener vi absolutt kan sammenligne oppgjøret med nazistene. IS er krigsforbrytere og burde straffes, sammen med deres sympatisører her hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overraskende er vi uenige. Jeg mener vi absolutt kan sammenligne oppgjøret med nazistene. IS er krigsforbrytere og burde straffes, sammen med deres sympatisører her hjemme.

Jeg vet ikke helt hva slags lover du mener "deres sympatisører her hjemme" skal dømmes etter, eller hvilke sympatisører det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at du tror at det er et straffenivå etter at man evt kommer hjem, eller at man ikke har utsikter til å få jobb eller bolig i Sverige som kommer til å hindre ungdommer i å bli radikalisert?

Jeg tror ikke de tenker på det i det hele tatt når de er i den fasen.

Det kan også tenkes at mange av dem som vender hjem, er sjeleglade over at de kan gjøre det med livet og (muligens) vettet noenlunde i behold. Krigssonen i Irak og Syria kan ha vært litt i overkant for mange av dem.

Skal man sette folk i fengsel, så må man gjøre det etter en rettsak, der det blir fremsatt en anklage og ført bevis. Jeg syns alt for mange er alt for villige til å kaste vesentlige deler av rettsstaten over bord dersom det betyr at de kan få fengsla et knippe islamister uten å skjele for mye til den generelle rettssikkerheten. Det finner jeg sterkt beklagelig.

Kan man ikke sette dem i fengsel, så må man forholde seg til at de befinner seg innen landets grenser. Og det betyr at man må forsøke å redusere den potensielle truselen de utgjør. Som Druid nevnte tidligere så er antakeligvis PTSD og et potensiale for vold den største faren. Ikke nødvendigvis terrorisme, men ukontrollert atferd. Da er terapi og iallfall sjansen til et noenlunde meningsfylt liv et fornuftig tiltak.

Hvem har sagt at de ikke skal få rettsak mot seg? Vi ser jo hva som skjer nå i Norge med rettsaken mot noen av de som har kommet hjem fra Syria. Eneste jeg ønsker er å ha høyere straffer, og mulighet til forvaring, slik at samfunnet kan vernes mot disse menneskene som er til stor risiko for andre mennesker.

Hvordan de har det, bryr jeg meg lite om. Alle valg har konsekvenser, og velger man å dra til Syria for å støtte et terrorgruppe som er så voldelige av natur som det IS er, så bør man straffes for dette, og betraktes som en fare for den nasjonale sikkerheten.

Jeg ser ingen grunn til å gamble med sikkerheten i landet fordi man absolutt skal rehabilitere alle mennesker. På samme måte som at vi ikke bare sender Breivik på et sjukehus og slipper han ut igjen med ny jobb, bolig o.l.

Jeg tror at de fleste mennesker har konsekvenstankegang, som gjør at man vurderer sine handlinger ut ifra hva som kan skje, og ikke bare ut ifra moral. Noen vil selvsagt drite i dette, og reise uansett, men det sender helt feil signaler at man skal dulle med IS-krigere når de kommer hjem. På samme måte som at vi straffer våre drapsmenn her hjemme.

IS-krigere burde straffes hardt, og samfunnet burde vernes mot disse. Vi har allerede merket konsekvensene av hva en gærning kan gjøre på egenhånd her hjemme i Norge. Å gamble med sikkerheten til landets borgere på denne måten ved å la IS-krigere gå fritt rundt, i tillegg til å gi de særfordeler, er og blir galt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er helt galt i Skandinavia, rampen blir belønnet. Å tro at de slutter å være radikale fordi de får penger og bolig er helt vilt.



Anonymous poster hash: 30c54...336
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke helt hva slags lover du mener "deres sympatisører her hjemme" skal dømmes etter, eller hvilke sympatisører det er snakk om.

Det tenker jeg nok juristene skal klare. Mennesker som sympatiserer med organisasjoner som driver med tortur og drap på kvinner og barn. Vil vi nok, om viljen er der, kunne dømme. Om ikke så burde Stortinget løfte på ræva og sørge for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg nok juristene skal klare. Mennesker som sympatiserer med organisasjoner som driver med tortur og drap på kvinner og barn. Vil vi nok, om viljen er der, kunne dømme. Om ikke så burde Stortinget løfte på ræva og sørge for det.

Snart kommer mann 42 og sier at dette strider med en eller annen internasjonal konvesjon og rettstaten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart kommer mann 42 og sier at dette strider med en eller annen internasjonal konvesjon og rettstaten.

Det er av stor interesse og se hvordan venstresiden problematiserer hvordan man skal få straffet forbrytere som IS og deres sympatisører. Det ville stått mer respekt om de var løsningsfokuserte. Man kan derfor undre seg over deres motiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det tenker jeg nok juristene skal klare. Mennesker som sympatiserer med organisasjoner som driver med tortur og drap på kvinner og barn. Vil vi nok, om viljen er der, kunne dømme. Om ikke så burde Stortinget løfte på ræva og sørge for det.

Du mener at du ønsker deg et slags tankepoliti for folk som sympatiserer med ting vi ikke liker? Du mener at visse politiske meninger ganske enkelt burde være forbudt? Og straffbare? Er det det du mener?

Jeg har tidligere sett deg ta ganske lett på ytrings-og religionsfrihet i flere sammenhenger, men dette er faktisk et nytt lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er av stor interesse og se hvordan venstresiden problematiserer hvordan man skal få straffet forbrytere som IS og deres sympatisører. Det ville stått mer respekt om de var løsningsfokuserte. Man kan derfor undre seg over deres motiv.

Mine motiver trenger du ikke undre deg så mye over. Jeg holder livssyns, tros-og ytringsfrihet for å være langt viktigere enn adgangen til å straffe folk jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart kommer mann 42 og sier at dette strider med en eller annen internasjonal konvesjon og rettstaten.

Ja, hvis det Gothminister ønsker å straffe, er politiske og religiøse sympatier, så strider det faktisk mot hele rettsstatens fundament. Trosfrihet og ytringsfrihet må være et minstekrav. Ta bort det så faller resten ganske raskt.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at du ønsker deg et slags tankepoliti for folk som sympatiserer med ting vi ikke liker? Du mener at visse politiske meninger ganske enkelt burde være forbudt? Og straffbare? Er det det du mener?

Jeg har tidligere sett deg ta ganske lett på ytrings-og religionsfrihet i flere sammenhenger, men dette er faktisk et nytt lavmål.

Nei, du vet at jeg ikke mener det. Det er nok deg og dine som ønsker straff av meninger. Dette har vi diskutert tidligere. Jeg mener at IS sympatisører er forrædere og skal straffes. De som deltar aktivt i IS, de er med på alvorlige forbrytelser mot menneskeheten. Men alt dette vet du og jeg vet at du ikke er enig i det. Hvorfor er mer interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...