Gå til innhold

Suttretråden for oss i kollektiv!


Lykkelitenen

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg hadde orket å vente på at andre skulle komme hjem og ta sin egen rene oppvask til ymse tidspunkt, det kan man ikke forvente at andre skal vente på. Men jeg hadde ihvertfall satt det på plass, der jeg trodde det hørte hjemme ihvertfall.

Anonymous poster hash: 1ef0d...f5b

Det er vel det at det rene ble tatt ut av oppvaskmaskinen og satt på benken og ikke inn i skapene! Syns det er rimelig spesielt å tømme oppvaskmaskinen men ikke sette ting på plass!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg hadde orket å vente på at andre skulle komme hjem og ta sin egen rene oppvask til ymse tidspunkt, det kan man ikke forvente at andre skal vente på. Men jeg hadde ihvertfall satt det på plass, der jeg trodde det hørte hjemme ihvertfall.

Anonymous poster hash: 1ef0d...f5b

Jeg mener man enten må vente til folk tar det selv, eller rydde det på plass for dem. Når noe uansett må stå på benken, gir det ikke mening at det skal være det rene serviset.

Anonymous poster hash: 6d8f4...cea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som stresser med fordeling av hvem som skal kjøpe hva av diverse fellesgjenstander som dopapir, såpe, zalo, oppvaskbørste osv.

Hva med å ha en felles pott hvor alle bidrar med f eks 50/100 kr i uka? Legg pengene i en krukke, så går noen på butikken og kjøper inn det som trengs til fellesarealene med de pengene.

Sikkert mange som gjør dette allerede, men tenkte bare å nevne det hvis det var noen som ikke hadde tenkt på det før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Nye medboeren (som er min venn fra før) glemmer alltid å vaske stekepanna etter at han laget (og spist) middag. Fuck. Den står skitten til han skal legge seg eller noen andre må bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som stresser med fordeling av hvem som skal kjøpe hva av diverse fellesgjenstander som dopapir, såpe, zalo, oppvaskbørste osv.

Hva med å ha en felles pott hvor alle bidrar med f eks 50/100 kr i uka? Legg pengene i en krukke, så går noen på butikken og kjøper inn det som trengs til fellesarealene med de pengene.

Sikkert mange som gjør dette allerede, men tenkte bare å nevne det hvis det var noen som ikke hadde tenkt på det før :)

Flott tips, men her er ikke folk hjemme hver fels søndag, så det funker ikke å legge i pott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt bekymret for den leiligheten jeg leier ut til kollektiv når jeg leser denne tråden her, håper de vasker leiligheten innimellom slik at ikke skitten vokser fast og aldri går bort.... Høres jo ut som direkte helseskadelig miljø dette, med mugger mat som får vokse i kjøleskapet etc...

Anonymous poster hash: 8df72...5c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våknet idag til en lapp på benken. "Kan du please handle nytt dopapir når det er tomt fremfor å bruke tørkerull - det er mye dyrere".

Eh sorry. Det var tomt for dopapir og søndag kveld og jeg tok det eneste jeg fant. Og i og med at det er jeg som handler både dopapir og tørkerull hver eneste gang, hvilken rolle spiller det for deg hva som er dyrest?



Anonymous poster hash: 8a34d...735
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte mat i går. Og nå har noen bare drunket opp 6-8 dl av melken min.

Kødder du med meg????!?!? Hvorfor i all verden tror du at det er greit?!?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte mat i går. Og nå har noen bare drunket opp 6-8 dl av melken min.

Kødder du med meg????!?!? Hvorfor i all verden tror du at det er greit?!?

Jeg tror jeg hadde klikket!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet idag til en lapp på benken. "Kan du please handle nytt dopapir når det er tomt fremfor å bruke tørkerull - det er mye dyrere".

Eh sorry. Det var tomt for dopapir og søndag kveld og jeg tok det eneste jeg fant. Og i og med at det er jeg som handler både dopapir og tørkerull hver eneste gang, hvilken rolle spiller det for deg hva som er dyrest?

Anonymous poster hash: 8a34d...735

Herregud, så frekt! Jeg hater lapper! Ta det opp face to face og slutt å skriv passiv aggressive lapper som en sur 13 åring! Spesielt når du kjøper alltid..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde klikket!!

Takk for støtten :)

Jeg har funnet ut hvem det er (sto mellom to stykker), og han driver tydeligvis og tar alt mulig...

Et håndkle jeg hadde på badet forsvant også, og en av de andre i kollektivet fortalte meg istad at han har tatt øl, pålegg osv fra kjøleskapshylla hans.

Men altså ærligtalt? Du må da skjønne at du ikke kan ta andres mat?? Det verste er at fyr 2 i kollektivet kjefta på fyr 1 (tyven), sånn på fredag eller noe, og allikavel tok han melken min?!?

Han tok en sjokoladeplate jeg fikk av et vennepar på besøk også. Arghhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten :)

Jeg har funnet ut hvem det er (sto mellom to stykker), og han driver tydeligvis og tar alt mulig...

Et håndkle jeg hadde på badet forsvant også, og en av de andre i kollektivet fortalte meg istad at han har tatt øl, pålegg osv fra kjøleskapshylla hans.

Men altså ærligtalt? Du må da skjønne at du ikke kan ta andres mat?? Det verste er at fyr 2 i kollektivet kjefta på fyr 1 (tyven), sånn på fredag eller noe, og allikavel tok han melken min?!?

Han tok en sjokoladeplate jeg fikk av et vennepar på besøk også. Arghhh

http://www.coolstuff.no/Fridge-Locker ;)

Anonymous poster hash: 6d8f4...cea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å finne en bolig for meg alene er hovedmotivasjon for en bedre betalt jobb...

Hver gang roomien kommer hjem kjenner jeg hjertet synke. Slutt på friheten.



Anonymous poster hash: 8a34d...735
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp og kjøp!!

Herregud, den var jo helt genial!

Hadde det ikke vært for at jeg flytter inn i en leilighet med kjæresten min om under en måned (antageligvis eneste grunn til at jeg ikke har klikka totalt enda), så hadde jeg kjøpt en sånn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Herr Heftig

Same medboern som over adde etterlatt seg en litne stabel med oppvask (inkludert stekepanna). Da han vasket den lot han en av stekespadene ligge igjen bare, for den kunne han ikke huske å ha brukt selv om han brukte den i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Roomie(30 år) sender melding via facebookchat og spør hvordan man skrur av røykvarsleren.

:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...... Jeg sa at hun burde ta den ned og bli kjent med den, er jo kjekt å vite hvordan den fungerer. (den sluttet å pipe av seg selv, tydeligvis)

Svaret? "Ja, jeg burde fått en visning av den da jeg flyttet inn".

ALTSÅ DAMA ER 30 ÅR. 30 år. Hvordan kan man IKKE ha vært borti konseptet røykvarsler i den alderen?!?

JEG tar det for gitt at folk kjenner til røykvarsler-konseptet når de har flyttet hjemmefra(og egentlig før det og).

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roomie(30 år) sender melding via facebookchat og spør hvordan man skrur av røykvarsleren.

:daane:

hahahahahahaa, så søt :P

Anonymous poster hash: da598...38c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...