Gå til innhold

Jeg leser, derfor er jeg.


Bokalven

Anbefalte innlegg

Dagens anbefalinger:

Bok: The Wee Free Men av Terry Pratchett

Dette er den første boke i en triologi. Hysterisk morsom, spesielt liker jeg alle de kule referansene. Det er ikke ofte bøker får meg til å le virkelig høyt, og sjelden flere ganger, men denne klarte det!

Musikk: Lianne Hall

Bristisk singer/songwriter. Musikken er kanskje litt sær, men jeg har det med å like litt sær musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grafica

Jeg må virkelig skaffe meg Wee Free Men. Jeg har jo så mange andre discworld-bøker! Min favoritt for tiden er forresten THUD!

Enda en bok på min stadig økende "bøker jeg må kjøpe"-liste... :P

Og HURRA for ny bok! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thud! har jeg ikke lest. Jeg leste i utgangspunktet Colour of Magic, og hadde veldig høye forventninger. Den er på ingen måte på høyde med bøkene om Tiffany, og heller ikke på høyde med Good Omens, som han jo skrev sammen med Neil Gaiman (og som jeg elsker). Pga. skuffelsen leste jeg ikke flere Discworld-romaner på flere år, det var først i fjor jeg kom over the Wee Free Men litt sånn tilfeldig og valgte å lese den - heldigvis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Alle bøkene som omhandler Døden er veldig bra. Color of Magic er litt kjedelig ja. Mort, derimot, er en bok jeg har hatt mange, mange offentlige latterutbrudd til... Og det er en annen om døden og, som jeg ikke husker hva heter på engelsk sånn i farta.

For ikke å glemme bøkene om de 3 heksene. Fantastiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok bare til å lese Pratchett på engelsk. Føler nok ikke helt for å lese dem på norsk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må vel snart sette i gang med å lese en del bøker i forbindelse med jobb også, altså jobbrelatert litteratur. Bøker jeg har planer om å lese er blant annet:

Rasp av Mari Moen Holsve

- om halvfanden Rasp, full av tæl og påfunn. En rampete helt.

Darla av Johan Harstad

- vinner av blant annet Brageprisen i 2008. Har fått mye god omtale, blant annet av en rekke bloggere jeg leser.

Endret av Bokalven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica
Jeg kommer nok bare til å lese Pratchett på engelsk. Føler nok ikke helt for å lese dem på norsk. ;)

Nei, de er helt klart bedre på engelsk. Men jeg leste endel i en periode hvor jeg ikke hadde råd til å kjøpe bøker, og biblioteket her hadde dem bare på norsk.

Har du lest Anansi Boys og American Gods av Neil Gaiman? Jeg greier aldri å bestemme meg for hvilken bok av ham som er min favoritt. Jeg har: Anansi Boys, American Gods, Neverwhere, Coraline, Stardust og selvfølgelig Good Omens. De skifter på favorittplassen alt etter hva som er den siste jeg har lest :ler: Coraline-boka vår er så utslitt at vi måtte kjøpe ny. Men vi har tatt vare på den slitne, sånn i tilfelle vi noengang kommer oss på en Gaiman-signering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er helt klart bedre på engelsk. Men jeg leste endel i en periode hvor jeg ikke hadde råd til å kjøpe bøker, og biblioteket her hadde dem bare på norsk.

Skjønner. I Oslo har de ganske mye bra på engelsk, vet jeg. :)

Har du lest Anansi Boys og American Gods av Neil Gaiman? Jeg greier aldri å bestemme meg for hvilken bok av ham som er min favoritt. Jeg har: Anansi Boys, American Gods, Neverwhere, Coraline, Stardust og selvfølgelig Good Omens. De skifter på favorittplassen alt etter hva som er den siste jeg har lest :ler: Coraline-boka vår er så utslitt at vi måtte kjøpe ny. Men vi har tatt vare på den slitne, sånn i tilfelle vi noengang kommer oss på en Gaiman-signering.

Mn favorritt er uten tvil Nevewhere. Og jeg liker nok American Gods hakket bedre enn Anansi Boys. Min utgave av Coraline er signert. :sjarmor: Stardust er også veldig søt, ja. :Nikke: Likte InterWorlds godt også. Æsj, jeg liker alt jeg har lest av ham, hva det enn måtte være. ;)

Endret av Bokalven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

:ler: Det er problemet mitt og! Har du sett Stardust-filmen? Hvis ikke, så ikke gjør det. Jeg likte den ikke noe særlig.

Hvor fikk du din Coraline signert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å lese at du liker Wee Free Men, den triologien tror jeg er en av mine favoritter av T.Pratchett. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det er problemet mitt og! Har du sett Stardust-filmen? Hvis ikke, så ikke gjør det. Jeg likte den ikke noe særlig.

Hvor fikk du din Coraline signert?

Jeg har sett filmen, ja. Likte den, jeg, synes den var kjempesøt. Gaiman var visst også fornøyd. ;)

Coraline fikk jeg signert på Tronsmo, da Gaiman var der i 2003 (må det ha vært).

Så moro å lese at du liker Wee Free Men, den triologien tror jeg er en av mine favoritter av T.Pratchett. :klemmer:

:hoppe:

Jeg lo veldig høyt av badescenen i A Hat full of Sky. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lo veldig høyt av badescenen i A Hat full of Sky. ;)

Du må lese Wintersmith også, det er siste boka om de små blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må lese Wintersmith også, det er siste boka om de små blå.

Ja, boka har jeg. Først må jeg bli ferdig med denne (Hat), og så må jeg lese jobbrelatert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ansjoni

Får gratulere med make-over og ny bok! :) Jeg syns jeg er ganske god til å oppdage nye dagbøker, må jeg si :nigo:

Har dog ikke lest så mange av de bøkene dere diskuterer her, da. Men kan jo komme sterkere tilbake!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den veldig godt, og synes dere har noe å se frem til begge to.

:hoppe:

Får gratulere med make-over og ny bok! :) Jeg syns jeg er ganske god til å oppdage nye dagbøker, må jeg si :nigo:

Jepp, litt kjappere i avtrekkeren enn visse andre. :fnise:

Har dog ikke lest så mange av de bøkene dere diskuterer her, da. Men kan jo komme sterkere tilbake!! :jepp:

Definitivt! Her er det åpent for å diskuere alle slags bøker, altså, jeg leser mye forskjellig! :Nikke: Leser bl. a. en bok med pingviner i nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Bokalven, verken mer eller mindre. Skulle du lure på noe, ta det på PM, og ikke i all offentlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...